• Verdomme!


    Duussss, we (me pa en ik) moesten weer op gesprek bij de leerplichtambtenaar. Maar niet bij de leerplichtambtenaar die we hadden, maar bij een collega van hem. En daar zijn we nu net van terug.

    Het komt erop neer dat omdat ze me niet gemotiveerd vinden voor het MBO (goh, dat is ook gewoon niet de richting waarin ik mijn werk wil maken, glazenwassen. :/ ) en ze me geen vrijstelling willen geven om tóch thuisonderwijs Havo te doen. Terwijl dat in Noord- en Zuid Holland gewoon wél gebeurt. Maar schijnbaar ben ik een speciaal geval waardoor het niet mag. Ik snap er niets van. :/

    In ieder geval komt het wéér voor de rechter. Misschien duurt het wel een jaar, misschien ook niet. Waarschijnlijk wordt jeugdzorg er dit keer níét bij betrokken. Maar toch vind ik het kut dat het allemaal wéér gebeurt.

    In mijn hoofd zit ik al in de knoop en ook met de puberale problemen. Want die heb ik als tiener natuurlijk ook gewoon. Maar goed, daar heb ik laatst al een zeurtopic over aan gemaakt. Ik weet gewoon níét meer wat ik doen moet. Ik ben helemaal de kluts kwijt momenteel en voel me hartstikke kut.

    En toch moet ik zometeen in Ter Apel gaan accordeon spelen. Yaay, heb ik nu nog echt zin in om tot 1700 uur te doen. -.-'

    Oke sorry, dit gezeur moest er even uit. En dit is geloof ik het eerste topic van mij dat niet met een vrolijke ''Hooi!(:'' begint, haha.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    De wet is 18 nu.... :/
    Wanneer ben je jarig Yo?


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Escapism schreef:
    (...)

    Ze bedoelde dat ík dan maar niet in Nederland moest wonen, want dan heb ik gewoon te maken met die wet.
    Owh, ugh. Dat vind ik van haar een domme opmerking.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Unforgettable schreef:
    De wet is 18 nu.... :/
    Wanneer ben je jarig Yo?


    2 December. Dus waar gaat het nog over? :'') Tis echt flauwekul allemaal dat dit weer gebeurt. Vind ik..


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    @Yolanda

    Ik zeg je, ik heb geluk gehad dak mijn starters kwalicifatie heb, Hier in noord is het zo als je havo 5 ofzo haalt dan ben je eigenlijk niet leerplichtig meer. Bij ons was het als je havo 5/6 hebt afgerond dan ben je niet meer leerplichtig (denk ik)

    Escapism schreef:
    (...)

    2 December. Dus waar gaat het nog over? :'') Tis echt flauwekul allemaal dat dit weer gebeurt. Vind ik..
    Ik ben het met je eens.
    Hehe, net voor sinterklaasavond. :Y)


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    @Demy
    Dan had jij inderdaad gewoon geluk. Ik heb dat starterskwalificatie niet. :/

    @Nancy
    Haha ja vlak voor sinterklaas inderdaad. x)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wat kut zeg. Ik vind het echt belachelijk en tegen de tijd dat deze rechtszaak word gevoerd lopen ze al achter de feiten aan, aangezien je in december al 18 wordt. Het slaat echt helemaal nergens op.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Dandy schreef:
    Wat kut zeg. Ik vind het echt belachelijk en tegen de tijd dat deze rechtszaak word gevoerd lopen ze al achter de feiten aan, aangezien je in december al 18 wordt. Het slaat echt helemaal nergens op.


    Ja het is gewoon volslagen nutteloos. Maarja, de leerplichtambtenaar wil hun gelijk hebben. En wij willen geen boete. Mjah we zullen zien hoe het zal aflopen.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Square schreef:
    Oh, dat is echt belachelijk. Dacht je er eindelijk van af te zijn, is dat nog steeds niet zo. D:


    wat was dit ookalweer

    Ah men. Ze hebben toch al een uitspraak gedaan en alles behandelt? Hoezo moet je nu dan weer voor de rechter komen? Dit wordt echt de belachelijk voor woorden. Kan er niks aan gedaan worden? Is er niet één of ander programma waar je naartoe kan? Kan nie waar zijn of zo? Stom Nederlands rechtssysteem. Echt, wat een achterlijke eikels met hun dure opleidingen en idiote ideologiën over scholing. Kunnen ze zich niet bezig houden met iets nuttigs of zo? Een daadwerkelijke crimineel achter de tralies stoppen bijvoorbeeld.
    Man, echt heel veel sterkte Yolanda. Ik ben er voor je <3


    Happy Birthday my Potter!

    Dus als je het MBO doet, ben je enkel slim genoeg om glazenwasser te worden. juist..


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    MikeyClifford schreef:
    Dus als je het MBO doet, ben je enkel slim genoeg om glazenwasser te worden. juist..
    Nee, hoor. ligt ook nog aan de richting geloof ik. ^^^
    Ik doe VMBO-tl waarna MBO komt en ik weet dat er meer bestaat.

    [ bericht aangepast op 18 sep 2014 - 14:55 ]


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    @Annemiek
    Het is inderdaad gewoon een heel gedoe om niks waar je meer mee verliest dan wint. :/
    Thanks <3

    @MikeyClifford
    Zo bedoel ik het niet. Maar de opleiding waarop de leerplichtambtenaar me wilde hebben was voor bediende of zoiets dergelijks. Maar uiteindelijk zag ze daar vanaf omdat ze me niet gemotiveerd genoeg vind. Maar dat is ook logisch, want er is geen MBO opleiding die opleidt tot accordeoniste. Geven de muziekmbo's zelf ook al toe, dat ze niets voor me kunnen betekenen. En havo heb je nodig voor het conservatorium, en die kennis is gewoon ook handig. Vooral de talen.
    Maar terwijl de leerplichtambtenaar de macht heeft om me op een havo te plaatsen, doen ze dat niet en klagen ze ons wéér aan. :/


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Unforgettable schreef:
    (...)Nee, hoor. ligt ook nog aan de richting geloof ik. ^^^
    Ik doe VMBO-tl waarna MBO komt en ik weet dat er meer bestaat.


    Het was niet letterlijk bedoelt. ;x


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Escapism schreef:
    (...)

    Inderdaad. Ik baal echt vreselijk nu.


    Dat kan ik me wel voorstellen. Bah, ik vind dit echt heel rot voor je. Ik hoopte oprecht voor jou en je ouders dat al dit gedoe nu eindelijk afgelopen zou zijn.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan