George Weasley
‘Sorry; Ralf. Ik vind het super aardig van je dat je mijn hutkoffer kwam brengen maar ik was hier ook voor een boek want ik ben het vergeten mee te nemen en gezien ik in een dreuzel-weeshuis leef kan niemand het opsturen. Maar ik zie je vast gauw weer, oke?’ hoorde ik Campbell zeggen. Ik trok mijn benen op en zette de boek er tegen aan terwijl ik Campbell met mijn ogen volgde die ergens aan een tafeltje ging zitten. Al snel kwam Ralf ook naar hem toe gelopen en keek me even aan. Snel keek ik terug naar mijn boek.
‘Toevallig, want.. want ik zocht ook een boek over, over.. Sprookjes voor jonge heksen. Voor mijn kleine zusje.’ ik trok mijn wenkbrauwen op bij het horen van Ralf zijn stem en schudde afkeurend met mijn hoofd terwijl ik maar naar de letters van mijn boek staarde.
‘Ik bedoel. Heb jij een extra boek over.. ‘’fabeldieren’’? De mijne heb ik kwijtgeraakt.’ ‘Je bent een slechte leugenaar; Ralf. Je kan me of nu vertellen wat er werkelijk aan de hand is of je kan blijven liegen waar ik dwars doorheen prik. Ik heb per slot van rekening maar een boek van Verzorging van Fabeldieren. Ik had namelijk niet gedacht aan twee exemplaren te kopen dit jaar. Daarnaast zijn de lessen nog niet begonnen dus waarom zou je het in vredesnaam nodig hebben? Je leek me niet echt een type die met zijn neus in de boeken zat waar we het in de trein al over gehad hebben. Maar als je het zo graag wilt doorlezen; wie ben ik om je tegen te houden. Ik ken het zo en zo al uit mijn hoofd.’ ik grijnsde toen Campbell dat zei en negeerde hun verdere gesprek maar en richtte me tot de onbekende boek. Ik ben geen lezer, ik haat boeken zelfs. Maar wat maakt het nu uit? Ik klapte de boek even dicht en keek naar de titel.
"Wonderen van magie" heette deze boek. Ik zuchtte, overtuigd dat dit saai gaat worden en bladerde even door. Het zat vol met stukjes verhalen die een band hadden met spreuken en toverdranken. Deze boek is vast en zeker voor eerste of tweede jaars studenten die op een "leuke" manier over magie willen leren. Ondanks dat bladerde ik door tot ik absurd stilstond bij de kopje met "liefdesdrank" en meteen gingen mijn gedachtes zich overschakelen naar Campbell.
Ik legde een been even weer recht en keek Campbell schuin aan voordat ik me weer in de verhaal over het liefdesdrank begon te lezen. Het was iets van drie bladzijdes lang wat ontzettend veel was. Dus om het ook vermakelijk voor mij te maken verplaatste ik de meisje en jongen van deze korte verhaaltje in met mij en Campbell. Met een glimlach las ik verder. Ik verdiepte me steeds meer en meer tot ik bij de laatste bladzijde kwam van deze korte verhaal, puur omdat ik mezelf en Campbell erin heb gegooid. Ik sloeg de stukje over waarin de meisje.. ik dus, de potion aan het brouwen was wat puur theorie was en spoelde door naar de punt waar ik de liefdesdrank aan Campbell gaf, en hij me op de lippen kuste. Mijn glinlach verdween even tot ik de stukje las dat Campbell de liefdesdrank helemaal niet had ingenomen en mij met puur echte liefde had gezoend.
Ik zucht even. Wat doe ik in hemels naam? Mezelf en Campbell in een liefdesverhaaltje gooien en verbeelden dat het echt is.. dit gaat sowieso nooit lukken in het echt. Ik en Campbell hebben geen echte liefde.
Geschrokk keek ik op toen ik een hand op mijn schouder voelde en ik de boek losloet die op mijn schoot landde. Campbell stond recht voor me en zijn hand gleed door mijn haren heen.
'Campbell,' fluisterde ik zijn naam alsof ik hem wakker probeerde te krijgen. Zijn andere hand deed hij bij mijn schouder en even hapte ik naar adem voordat hij zijn lippen op die van mij drukte wat mijn hart even deed stoppen. De boek gleed van mijn schoot af en ik deed ook mijn handen op zijn schouders en trok mezelf overeind via de muur achter me waardoor ik onze kus verbrak. Mijn hart kreeg weer een soort tintelingen terwijl ik in Campbell zijn ogen keek en even terug naar de boek op de grond.
'Ralf is weg neem ik aan.' Grijnzde ik zachtjes en keek hem weer aan.
'Wat is het nou, de ene keer haat je me en de andere keer kus je me.' Vroeg ik dan aan hem.
[ bericht aangepast op 12 aug 2014 - 23:15 ]
Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••