• Ik weet niet of dit nu wel de goede categorie is voor dit topic, aangezien het nu niet bepaald een probleem is maar meer een voorstel, maar het kwam het dichtst bij. Ik zat er aan te denken een verhaal in het Engels te schrijven, aangezien ik dit fijn vindt schrijven. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen dit fijn vinden lezen? Ik denk wel dat de meeste mensen hier redelijk goed Engels kunnen, dus op zich zou het dan moeten kunnen. Wat denken jullie? Is het verstandiger om het toch in het Nederlands te schrijven?


    I look inside myself and see my heart is black.

    Als het verhaal een goede en originele verhaallijn heeft zou ik overwegen om een Engels verhaal te lezen, al gaat mijn voorkeur toch nog altijd eerder uit naar gewoon Nederlandse verhalen.


    16 - 09 - '17

    Ik lees het liefst in het Engels, maar dan moet het wel een goed verhaal zijn^^


    We've lived in the shadows for far too long.

    Als jij fijner in het Engels schrijft, dan schrijf je het toch gewoon in het Engels?
    Schrijven doe je voor je plezier, toch? En dan is het wel leuk om wat lezers te hebben, natuurlijk, maar het is niet de hoofdzaak.


    Mijn Engels is bagger, maar ik vind Engelse boeken heel fijn om te lezen. Dusja, jij moet gewoon doen wat je zelf fijn vindt


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vinception schreef:
    Als jij fijner in het Engels schrijft, dan schrijf je het toch gewoon in het Engels?
    Schrijven doe je voor je plezier, toch? En dan is het wel leuk om wat lezers te hebben, natuurlijk, maar het is niet de hoofdzaak.


    Mijn Engels is bagger, maar ik vind Engelse boeken heel fijn om te lezen. Dusja, jij moet gewoon doen wat je zelf fijn vindt


    Je hebt gelijk! Ik doe het ook zeker niet om de meeste lezers bij elkaar te kunnen schrapen, het is alleen wel leuk als mijn lezers alles kunnen begrijpen. Natuurlijk doe ik het uiteindelijk wel zoals ik het zelf het liefst heb, maar toch vind ik het fijn om wel even wat feedback te krijgen. ^^


    I look inside myself and see my heart is black.

    Ik lees beiden even graag, ik snap het ook allemaal wel c: Op de eerste plaats moet het verhaal mij al aantrekken en goed zijn ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Dunbar schreef:
    Ik lees beiden even graag, ik snap het ook allemaal wel c: Op de eerste plaats moet het verhaal mij al aantrekken en goed zijn ^^


    Klopt! ^^ Als het geen leuk/goed verhaal is dan maakt het niet uit welke taal het is natuurlijk.


    I look inside myself and see my heart is black.

    Ik zou schrijven in welke taal je het liefste schrijft; als lezer merk je dan ook gewoon dat de zinnen beter lopen, de woorden lekkerder vallen, etc. ^^ Qua boeken lees ik het liefste in de taal van het origineel, en meestal is dat Engels. Maar op Quizlet lees ik daarom het liefste Nederlands, puur omdat mensen vaak beter in hun moedertaal, in dit geval Nederlands, schrijven. Er zijn natuurlijk ook mensen die beter schrijven in het Engels, en in dat geval zal ik hun verhalen vaak ook het liefste in het Engels lezen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik lees persoonlijk op Q liever in het Nederlands omdat ik so far nog niemand/nog geen verhaal heb aangetroffen dat het niveau Engels haalt waarbij je prettig kan lezen. Met andere woorden: niemand spreekt hier native Engels zoals we zouden kunnen schrijven in het Nederlands waardoor zowel zinsopbouw als woordgebruik in mijn opinie minder uit de verf komt wanneer er in het Engels geschreven wordt.

    Ik lees wel graag Engels, maar dan liever van echte gepubliceerde auteurs :3

    EDIT: ^Waoh, I kinda said the same thing, haha oeps!

    [ bericht aangepast op 6 aug 2014 - 23:24 ]

    Skrivbar schreef:
    Ik lees persoonlijk op Q liever in het Nederlands omdat ik so far nog niemand/nog geen verhaal heb aangetroffen dat het niveau Engels haalt waarbij je prettig kan lezen. Met andere woorden: niemand spreekt hier native Engels zoals we zouden kunnen schrijven in het Nederlands waardoor zowel zinsopbouw als woordgebruik in mijn opinie minder uit de verf komt wanneer er in het Engels geschreven wordt.

    Ik lees wel graag Engels, maar dan liever van echte gepubliceerde auteurs :3

    EDIT: ^Waoh, I kinda said the same thing, haha oeps!


    Hehe, schijnbaar zijn we het nogal goed met elkaar eens dan. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Skrivbar schreef:
    Ik lees persoonlijk op Q liever in het Nederlands omdat ik so far nog niemand/nog geen verhaal heb aangetroffen dat het niveau Engels haalt waarbij je prettig kan lezen. Met andere woorden: niemand spreekt hier native Engels zoals we zouden kunnen schrijven in het Nederlands waardoor zowel zinsopbouw als woordgebruik in mijn opinie minder uit de verf komt wanneer er in het Engels geschreven wordt.

    Ik lees wel graag Engels, maar dan liever van echte gepubliceerde auteurs :3

    EDIT: ^Waoh, I kinda said the same thing, haha oeps!


    Haha, ben het wel met je eens. Ik zelf spreek wel native Engels dus dat probleem zal er bij mij (hopelijk) niet zijn. Maar daarom ben ik ook een beetje bezorgd of mensen het wel helemaal zullen begrijpen.


    I look inside myself and see my heart is black.

    ^Give it a try? Je kunt 'm altijd de-activeren als het een groot fiasco blijkt te zijn!

    Skrivbar schreef:
    ^Give it a try? Je kunt 'm altijd de-activeren als het een groot fiasco blijkt te zijn!


    Klopt! Ik ga het gewoon proberen dan, thanks. :)


    I look inside myself and see my heart is black.