Heeeeloooo
Terwijl ik de puntjes op de i aan het zetten ben op de revisie van het boek dat ik naar uitgeverijen wil sturen, wilde ik hier al eens polsen of er mensen interesse hebben om te proeflezen. Specifiek ben ik op zoek naar:
- Sensitivity readers die deel zijn van de LGBTQIA+ community (heel specifiek ben ik op zoek naar iemand die biseksueel en/of aromantisch is, maar dat is zodanig specifiek dat ik al weet dat de kans dat ik zo iemand vind, klein is)
- Mensen die goed zijn met spelling en grammatica om foutjes uit mijn manuscript te vissen
- Mensen die goed zijn in het opmerken van tekstuele herhalingen en discrepanties
- Mensen die goed zijn in het opmerken van plotgerelateerde herhalingen en discrepanties
- Mensen die goed politiek-geschiedkundige inzichten kunnen bijdragen
- Kritische lezers die niet bang zijn om in discussie te gaan en oog hebben voor maatschappelijke situaties en tendensen
Vind je je in een van bovenstaande puntjes en spreekt de onderstaande synopsis je aan, dan ben jij wie ik zoek! Drop a comment/shoot a dm/pb/whatever, ik kijk ernaar uit om gedachten uit te wisselen!
Belangrijk om te weten:
Ik zou graag tegen eind 2025 mijn manuscript uitsturen naar potentiële uitgevers, dus ik zou graag feedback tegen september/oktober ontvangen (:
Het woordenaantal ligt rond de 150k, wat best stevig is, maar er moet zeker nog aan geschaafd en in geknipt worden.
De leeftijdscategorie is 16+, maar het verhaal en de thema's zijn vooral gericht op mensen rond mijn eigen leeftijd (20-30). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het niet mag lezen als je 19 of 31 bent (:
Mijn schrijfstijl zou ik omschrijven als toegankelijk literair met een hele, hele scherpe nadruk op emoties en personageontwikkeling. Ik vind het leuk om op zoek te gaan naar een realistische voorstelling van identiteitsontwikkeling, met alle ups en downs (en in dit verhaal gaat het vooral down, spoiler oeps). Er komen dus heel veel interne monologen naar boven, beeldspraak en af en toe eens emotionele crisissen. (Om niet te zeggen regelmatig.)
In het kort: Windstil is een stevig toegankelijk-literair, personage-gedreven hedendaagse drama over een zoektocht naar een eigen identiteit in relaties met het zelf, anderen en de wereld, dat zich afspeelt tegen de magische achtergrond van een fantasywereld die sterk op de onze lijkt, maar toch niet helemaal hetzelfde is, met hier en daar een vleugje van de typische tropes die je wel vaker in fantasy tegenkomt.
[ bericht aangepast op 4 juni 2025 - 16:08 ]
help