• Hoi, de laatste tijd gaat het niet zo goed met me.
    Zodra ik voor school moest leren (heb nu me laatste proefwerkweek achter de rug en heb nu net vakantie) raakte ik helemaal gestrest en kreeg ik huil buien omdat ik dacht dat ik t niet kon.
    Ook heb ik het gevoel dat ik niks waard ben, en zou ik het niet erg vinden als ik nu een ongeluk zou krijgen en dood ben.
    Ik voel me regelmatig ellendig.
    Alleen een paar vrienden en vriendinnen weten dit.
    Voorderest heb ik regelmatig ruzie met mijn ouders, omdat ik vaak boos reageer op dingen die ze zeggen omdat ik alles negatief opvat.

    Wat is het beste wat ik kan doen in deze situatie?
    Het wordt steeds erger...

    Hecuba schreef:
    (...)

    Elke keer als er een oplossing gevonden is, wordt er wat bij verteld. Dat klinkt gewoon een beetje dubbel vind ik. Ik heb het geprobeerd maar steeds wat erbij vertellen is niet heel geloofwaardig.


    Misschien dat het niet geloofwaardig overkomt dan, maar ik lul echt niet zomaar wat.

    Ik geloof best dat je je niet goed voet, maar ik vind het wel raar


    Spinning around, I'm weightless.

    Theekopje schreef:
    Ik vind om eerlijk te zijn dat hier nogal lullig op gereageerd wordt.
    Natuurlijk is het normaal om dit soort dingen te voelen als je in puberteit zit en zijn er genoeg andere mensen die hier last van hebben of soms nog grotere problemen hebben, maar dat betekent niet dat zoiets niet heel erg vervelend kan voelen voor iemand die zich zo voelt en gewoon op zoek is naar een beetje hulp of zo.

    En verder zou ik willen zeggen dat hoe moeilijk het ook is, je misschien toch beter kunt proberen te praten over hoe je je voelt met je ouders of andere mensen die dicht bij je staan. Ik denk namelijk dat die betere oplossingen kunnen verzinnen dan vreemden op het internet.


    Ik vind het om eerlijk te zijn inderdaad ook dat er best wel grof op gereageerd wordt. Omdat het een beetje ''raar'' is hoeft nog niet gelijk te betekenen dat ze liegt of iets degelijks.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2014 - 18:38 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    I agree with this ^^


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Hecuba schreef:
    Ik geloof best dat je je niet goed voet, maar ik vind het wel raar


    Ik moet zeggen dat ik ook even mijn twijfels had. Bijna altijd bij dit soort topics wel eigenlijk, maar ik geef toch graag het voordeel van de twijfel.

    Overigens, je moet echt meteen stoppen met snijden. Gewoon niet meer doen! Ik vind dat je jezelf iedere keer als je jezelf er van weerhoud wel mag belonen met iets leuks of lekkers, want hoewel het soms een goed gevoel geeft op dat moment (zo ervaar ik het als ik mijn nagels in mijzelf druk in een vlaag van depressie en dat moet ik ook niet doen), is het dom en gevaarlijk.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2014 - 18:58 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Ik denk dat je vooral veel aan je nachtrust moet denken. Als je moe bent kom je echt veel eerder in dit soort buien. Dat heb ik ook altijd. Ik ben best vaak moe en dan kan ik echt om de kleinste dingen ontzettend verdrietig worden en zo. Du goed slapen helpt echt heel goed, al merk je dat niet altijd. Ook leuke, fijne muziek kan wel helpen. En inderdaad tekenen of andere creatieve dingen zoals volgens mij eerder ergens werd genoemd. Als je een instrument bespeeld, kan dat ook eventueel helpen.
    Als je het meende, nooit jezelf snijden. Dat heeft echt geen zin.

    Ik vind het wel flauw dat een paar mensen helemaal gaan reageren dat het een faker is en zo. Als het een faker is (zou best kunnen, maar hoeft echt niet per se zo te zijn) hoef je niet meteen zo te reageren. Misschien is het toch wel waar en dan kan dat niet zo leuk zijn. En als het een faker zou zijn, wat zou het dan uitmaken dat je er serieus op reageert? Je kan toch beter het zekere voor het onzekere nemen.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Rider schreef:
    (...)

    Ik moet zeggen dat ik ook even mijn twijfels had. Bijna altijd bij dit soort topics wel eigenlijk, maar ik geef toch graag het voordeel van de twijfel.

    Overigens, je moet echt meteen stoppen met snijden. Gewoon niet meer doen! Ik vind dat je jezelf iedere keer als je jezelf er van weerhoud wel mag belonen met iets leuks of lekkers, want hoewel het soms een goed gevoel geeft op dat moment (zo ervaar ik het als ik mijn nagels in mijzelf druk in een vlaag van depressie en dat moet ik ook niet doen), is het dom en gevaarlijk.


    Fijn iemand die me begrijpt.

    Maka schreef:
    Ik denk dat je vooral veel aan je nachtrust moet denken. Als je moe bent kom je echt veel eerder in dit soort buien. Dat heb ik ook altijd. Ik ben best vaak moe en dan kan ik echt om de kleinste dingen ontzettend verdrietig worden en zo. Du goed slapen helpt echt heel goed, al merk je dat niet altijd. Ook leuke, fijne muziek kan wel helpen. En inderdaad tekenen of andere creatieve dingen zoals volgens mij eerder ergens werd genoemd. Als je een instrument bespeeld, kan dat ook eventueel helpen.
    Als je het meende, nooit jezelf snijden. Dat heeft echt geen zin.

    Ik vind het wel flauw dat een paar mensen helemaal gaan reageren dat het een faker is en zo. Als het een faker is (zou best kunnen, maar hoeft echt niet per se zo te zijn) hoef je niet meteen zo te reageren. Misschien is het toch wel waar en dan kan dat niet zo leuk zijn. En als het een faker zou zijn, wat zou het dan uitmaken dat je er serieus op reageert? Je kan toch beter het zekere voor het onzekere nemen.


    Ja die nachtrust is ook wel een probleem bij mij aangezien ik niet zo goed slaap .

    Einmana schreef:
    (...)

    Ik vind het om eerlijk te zijn inderdaad ook dat er best wel grof op gereageerd wordt. Omdat het een beetje ''raar'' is hoeft nog niet gelijk te betekenen dat ze liegt of iets degelijks.


    Ja ik word er nogal onzeker van ..

    Zoals ik heb gezegd; als het echt is, stap naar een professional.

    En 'meteen stoppen' met snijden klinkt makkelijker dan het is


    Spinning around, I'm weightless.

    anoforeffa schreef:
    (...)

    Ja die nachtrust is ook wel een probleem bij mij aangezien ik niet zo goed slaap .

    Probeer je goed te slapen? (ga je op tijd naar bed, stop je op tijd met schermen?) Of heb je echt veel moeite met het in slaap vallen?
    Want anders heb ik wel een paar tips voor je(:


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Hecuba schreef:
    Zoals ik heb gezegd; als het echt is, stap naar een professional.

    En 'meteen stoppen' met snijden klinkt makkelijker dan het is


    Dat was mij ook opgevallen. Zelfbeschadiging, op wat voor een manier dan ook, is een serieus probleem dat je niet zomaar ''even stopt''. Er zijn mensen die er jaren mee blijven worstelen, dus pas op met het oordeel dat je zo snel over dit onderwerp kan geven, vaak ligt het toch nét iets ingewikkelder dan het lijkt.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Dit zijn tips om te stoppen met snijden, misschien zouden ze je nog eens goed van pas kunnen komen.
    http://www.wikihow.com/Stop-Cutting-Yourself


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Maka schreef:
    (...)
    Probeer je goed te slapen? (ga je op tijd naar bed, stop je op tijd met schermen?) Of heb je echt veel moeite met het in slaap vallen?
    Want anders heb ik wel een paar tips voor je(:


    Vaak heb ik moeite met in slaap vallen

    anoforeffa schreef:
    (...)

    Vaak heb ik moeite met in slaap vallen


    Dan kan je melatonine proberen, dat helpt bij het inslapen en het is niet schadelijk omdat het lichaam het stofje zelf ook aanmaakt.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2014 - 19:37 ]


    26 - 02 - '16