• Al sinds een aantal jaar zoek ik een boek dat ik jaren geleden een keer gelezen heb bij de plaatselijke bibliotheek. Ik kan me de titel niet meer herinneren, maar de hoofdpersoon heet June.
    Ze leeft in een wereld waar alle kinderen in een soort weeshuis worden opgevoed en de term 'ouders' niet meer van toepassing is. Op een bepaalde leeftijd moeten die kinderen dan naar de hogere school of zoiets, en voor het afscheid heeft June een liedje opgezocht in de database voor haar verzorgster, degene die haar doet denken aan 'moeder'. Ze is hierin bijzonder, want de meeste kinderen denken helemaal niet over 'moeder' of 'vader' na. Dit is overigens ook verboden, geloof ik. Op de hogere school heeft June les met iets van een computer, waarmee ze dingen kan die anderen niet kunnen. De begeleidster die haar en de andere kinderen ontvangt draagt een sari. Op een gegeven moment gaat iemand met een kano de zee op en alleen de kano wordt teruggevonden. Het eiland Texel had geloof ik ook een rol, volgens mij omdat June daar bij een oudere man speciale les gaat volgen. Ergens in het boek is ze ook een periode lang alleen en verzint ze het personage 'kleine June', haar jongere ik waar ze voor moet zorgen.
    Het is heel erg lang geleden dat ik dit gelezen heb, maar het verhaal heeft me nooit echt losgelaten en ik zou het graag nog eens lezen. Dus als iemand dit herkent, of delen hiervan, zou ik erg dankbaar zijn! Ook meer informatie over het verhaal zelf is erg welkom, omdat dat het zoeken naar het boek misschien vergemakkelijkt.
    Heel erg bedankt voor het lezen van dit bericht!
    Xx Vivian


    "Love is a beautiful fear." - Kiera Cass

    Klinkt interessant, maar ik ken het niet helaas.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb op Google voor je gezocht maar helaas, niks ;(


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.