Wat geamuseerd keek ik toe naar de andere mensen die met elkaar stonden te praten. Het leek me wel een gezellige groep maar meteen zag je ook wel verschillen tussen de mensen. Het huisje zag er ook erg mooi uit en ook groot deze kon je moeilijk vergelijken met het kleine huisje in Mexico waar ik woon. Ik wreef even over mijn arm aangezien ik niet zo goed tegen de koude kon echter was het ook één van de eerste keren dat ik sneeuw heb gezien wat best verbazingwekkend was. Terwijl ik nog wat rondkeek merkte ik dat een meisje met rode haren mijn richting toeliep. Ze had een vriendelijke glimlach rond haar lippen waardoor ik automatisch terug glimlachte. "Hoii, ik ben Victoire, maar noem me maar Vic.Hoe heet jij?" stelde ze zich voor. "Euh, hoi. River is de naam." stelde hij zich dan ook vriendelijk voor. Ze zag er wat jonger uit dan hem en ook een héél stuk kleiner "Hoe vind jij het hier?" vroeg hij haar dan maar om het gesprek niet stil te laten vallen.Ik keek op toen een vrouwelijke stem, vast van de begeleiding het woord nam.
'Dames en Heren,'De naam is Sharp en dit is mijn partner, meneer McEwan. Jullie zijn hier voor jullie eigen, als jullie willen gaan, gaan jullie maar, daar heb ik niets mee van doen, maar als je wilt blijven, zullen jullie moeten luisteren. Vanaf dit moment volgen jullie dan ook onze instructies nauwkeurig op, gebeurt dit niet, volgt er straf en eventueel ontslag uit het huis.'Goed,' ging ze verder en haalde een lijst uit haar tas tevoorschijn. 'De volgende vijf mensen krijgen hun ticket voor de skilift, stappen uit bij het bovenste station en wachten op de rest van de groep: Thomas Barton, Scott Berkham, Michael Hood, Lucas Howerd en River Posey. De rest blijft nog even wachten!' "Oh, nou dan zie ik je later wel." zei ik vriendelijk tegen Victoire en ging dan naar de groep toe.
De jongen naast me fronste even kort, waardoor ik hem nieuwsgierig aankeek. Het zou een goede start zijn om tenminste wat namen te kennen en dan vervolgens zo proberen vriendschapen op te bouwen. ''Hey,'' was zijn korte antwoord en daarna leek hij weg te kijken ik besloot dan ook maar even rond te kijken naar het mooie sneeuwlandschap en daarna scande ik kort de andere mensen hier in de buurt waar ik de komende weken mee samen zou zitten. Iedereen was erg verschillend maar de vraag is of ze wel hun ware aard naar boven brachten. Vanuit mijn ooghoeken keek ik even naar de jongen naast me die nog rustig zijn peuk zat te roken en zich vervolgens mijn richting omdraaide waardoor ik hem nu ook volledig aankeek. ''Vince,'' stelde hij zich voor nadat hij zijn hand uitgestoken had die ik vervolgens aannam e vriendelijk schudde. ''En jij bent?'' mijn ogen haakten zich vast in zijn blauwe kijkers voordat ik antwoord haf. "Ik ben Jennifer aangenaam, je mag me ook Jen noemen." glimlachte ik vriendelijk en vervolgens liet ik zijn hand los die overigens veel warmer aanvoelde dan mijn ijskoude handen. ''Ben je hier al lang?'' vroeg hij me vervolgens met een vriendelijke glimlach rond zijn lippen. Ik nam hem even kort in me op, zijn ogen waren helderblauw en vielen erg op, verder was hij best wel bleek van huidskleur en had hij donkere warrige haren waar hij nu zijn hand door haalde en vervolgens enkele verdwaalde sneeuwvlokjes zijn haren verlieten. Ik schudde even mijn hoofd als antwoord op zijn vraag en keek hem dan vervolgens weer vriendelijk aan. "Nog maar net, jij?" vroeg ik hem terug. Ik weet dat hij hier eerder was dan mij, maar als ik me niet vergiste waren we vandaag pas allemaal aangekomen hier aan het winter huisje.
'Dames en Heren,'De naam is Sharp en dit is mijn partner, meneer McEwan. Jullie zijn hier voor jullie eigen, als jullie willen gaan, gaan jullie maar, daar heb ik niets mee van doen, maar als je wilt blijven, zullen jullie moeten luisteren. Vanaf dit moment volgen jullie dan ook onze instructies nauwkeurig op, gebeurt dit niet, volgt er straf en eventueel ontslag uit het huis.'Goed,' ging ze verder en haalde een lijst uit haar tas tevoorschijn. 'De volgende vijf mensen krijgen hun ticket voor de skilift, stappen uit bij het bovenste station en wachten op de rest van de groep: Thomas Barton, Scott Berkham, Michael Hood, Lucas Howerd en River Posey. De rest blijft nog even wachten!' zei de vrouwelijke begeleidster dan. Ik haalde een hand door mijn blonde haren en keek Vince dan even kort aan.
[ bericht aangepast op 29 juni 2014 - 14:04 ]
I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH