"Heeeey Brother, there's an endless road to re-discover "
Scott Berkham
"Mijn moeder was Françoise, en haar oma heette zo. Ik ben geboren op dezelfde dag als haar, en ze vond dat wel een mooi idee. Mijn naam betekent overwinnend, maar ik weet niet zeker of dat meegespeeld heeft, ik heb het haar nooit gevraagd." vertelde Victoire en ik knikte. Mooie betekenis dan. Ik keek weer naar Levi en liet mijn ogen weer even over hem heen glijden.
"Noorwegen. Mijn ouders woonden eerst allebei in Engeland, maar ze zijn op hun twintigste naar Noorwegen geëmigreerd. Later werd ik geboren, maar ik heb wel een Noorse nationaliteit." Ik glimlach. Een Noor, dat zie ik er niet vanaf, maar dat klopt ook want zijn ouders zijn Engels. Just like me. Hoewel, ik ben Schots. Ik volg hoe Levi zijn tas neerzet en kijk ernaar. Waarom had hij deze de hele tijd vast? Was hij bang dat we hem niet aardig vonden? Ik vernauw kort mijn ogen, maar niet uit nijd, meer uit nieuwsgierigheid door zijn actie.
"Hebben jullie er een beetje zin in?" Ik kijk naar Victoire en knik uitbundig.
"Nu ik twee awesome mensen heb ontmoet wel eigenlijk." Ik lach even maar meende het wel. Ik was blij dat ik tenminste twee mensen heb ontmoet.
"Ja, maar ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Hoe heet jij eigenlijk?" Ik keek op naar Levi. Had ik mezelf nog niet voorgesteld? Ik geef mezelf een klap tegen mijn voorhoofd en pak Levi's hand vast. Deze is veel warmer dan het mijne. Ik heb het koud, dat moet ik toegeven aan mezelf, maar aan hen geef ik dat natuurlijk niet toe. Ik buig wat naar voor naar zijn hand en doe dan alsof ik er een kus op wil geven maar grinnik dan en kijk omhoog naar Levi zijn ogen.
"Scott Berkham. Pleased to meet you, Levi. I'm Scottish." zeg ik terwijl ik met mijn wenkbrauwen wiebel. Zijn hand heb ik nog altijd vast maar deze laat ik snel los als ik wat tril. En dit is niet van de kou. Ik moét nu wat alcohol hebben, nú. "Jongens, weten jullie waar een wc is? Nee natuurlijk niet, maar iets afgelegen? Ik moet nodig." ratel ik dan en ik kijk rond. Nee, misschien kan ik gewoon even weglopen. Ja, dat doe ik. "Ik ben zo terug." zeg ik en ik loop een willekeurige kant uit. Wanneer ik denk ver genoeg van de groep mensen te zijn haal ik het metalen drankflesje uit mijn zak en draai hem open, gulzig neem ik een paar slokken en voel mezelf wat kalmer worden naarmate de alcohol mijn lichaam binnenstroomt. Een zucht van genot en opluchting verlaat mijn mond. Wanneer ik wat kalmer ben besluit ik terug te lopen naar Levi en Victoire en doe alsof er niets gebeurd is.
"Dus..." mompel ik zacht en ik kijk rond. Mijn blik blijft hangen als deze bij Levi komt en ik glimlach kort.
[ bericht aangepast op 29 juni 2014 - 12:54 ]
Ich liebe dich 27.12.23