Ralf Auron - 4th year Gryffindor – chaser
En toen ik dat zei, kwam Draco weer voor Ginny staan en drukte nogmaals zijn lippen op die van haar. Mijn mond viel half open neer maar er kwam geen geluid uit. Zo bleef ik de twee maar aanstaren tot hij haar weer losliet.
‘Waarom zou ik luisteren naar wat jij zegt? Je bent enkel een zielig jongetje.’
‘alsof ik zou geloven wat jij staat te roepen..’ mompelde ik dan.
‘En er is voor jou ook nog een andere keuze. Je hoeft niet te doen alsof. Ik weet dat je hem gewoon zielig vindt.’
Ik voelde me bleekjes worden en ik werd ook misselijk. Waarom, wat heb ik Draco in hemelsnaam aangedaan? Mijn hart begon sneller tegen mijn borstkast aan te kloppen. Afgezien van wat ik daarnet zei, iets in me zei dat het deels waar was.
‘wat babbel je nou Malfoy.’ Zei ik dan op een iets wat zachtere toon, maar zorgde er moeizaam voor dat het nog wat zelfverzekerd klonk.
‘misschien ben jij wel de enige die me zielig vind, en de rollen worden straks waarschijnlijk omgedraaid, maar ik weet bijna zeker dat Ginny zo iets niet zou denken. Ze kent mij.’ Mompelde ik, een beetje twijfelend en liet mijn plukjes haren voor mijn grijze ogen glijden.
‘we zullen straks zien wie de zielige knul hier is..’ fluisterde ik dan tegen mezelf.
Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••