• Nummer negen alweer, we gaan snel! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!










    De anime's in de gifs:
    1: Nabari no Ou
    2: Pandora Hearts
    3: Tokyo Ravens
    4: Yozakura Quartet: Hana no Uta

    [ bericht aangepast op 28 jan 2014 - 16:40 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Iemand hier die Boku no Pico ken ?? Het blijkt yaoi te zijn ik hoorde er over van een vriendin, Ik vroeg me af ik het zal kunnen gaan kijken wat vinden jullie ?

    [ bericht aangepast op 27 jan 2014 - 17:13 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    xSlagroomx schreef:
    Iemand hier die Boku no Pico ken ?? Het blijkt yaoi te zijn ik hoorde er over van een vriendin, Ik vroeg me af ik het zal kunnen gaan kijken wat vinden jullie ?


    Ik ken de geruchten... En die schrikken me eerlijk gezegd nogal af, dus ik denk niet dat ik het ooit ga kijken. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    @Syl oeeeeps, dat is waar ook. ;x Credits gaan naar jou dus, haha. :'D
    Ik had Yui van Angel Beats wel meegeteld bij m'n dooie mensen lijstje. xd
    Coppelion spoiler voorbij anime:
    En Haruto ook, maar ik heb ergens gelezen dat hij dus serieus terugkomt. Alleen de manga is niet zover vertaald dus ik kan niet controleren of het klopt. ><

    Oeh, Nabari! Ja, hij heeft inderdaad geen zware stem, ook gezien het feit dat een vrouw zijn stem inspreekt xd. En ik vond Miharu op het begin echt geniaal. Later ook, maar net wat jij zei dat hij midden in gesprekken verdwijnt enzo... (':
    Oh, en ik kwam er trouwens net achter toen ik mijn PH manga's ging herlezen (ik ben ziek en Myrthe bracht me op het idee xd) dat Nabari no Ou er iedere keer bijstaat bij die reclame voor andere manga's achterin het boekje. :'D Vond ik leuk. :3

    Wacht serieus? o-o.. I FREAKIN KNEW IT!
    PH heb ik niet gelezen dus ik zou het niet weten maar inderdaad wel leuk ;d.
    Miharu staat nu als kandidaat voor username.. -is die bezet let maar op ;d-
    Ik kijk hem wel eerst uit ;d.
    Zaiphon schreef:
    @Syll, nou, mijn laptop kan dat dus niet meer aan. De enige oplossingen zijn de iPad, maar die ligt altijd beneden, dus kan dat alleen als ik home a-scone ben, de laptop van mn pa, maar die heeft mn zusje altijd in gebruik en dan mn telefoon die dan gewoon aan de lader ligt terwijl ik anime kijk.

    Ik hoop dat ik binnenkort wel weer anime kan kijken op mijn laptop, gezien ik binnenkort een nieuwe laptop heb (hoop ik)

    Oh.. dat is balen o-o.. Hoop dat je een oplossing kan vinden tot die tijd ;o
    xSlagroomx schreef:
    Iemand hier die Boku no Pico ken ?? Het blijkt yaoi te zijn ik hoorde er over van een vriendin, Ik vroeg me af ik het zal kunnen gaan kijken wat vinden jullie ?

    Haha.. Als ik jouw was zou ik het maar niet kijken.. Ik heb het gekeken en het is fckd up..
    Yaoi ok.. Maar niet dat Yaoi O-o... Kleine kindjes die blijkbaar 15 zijn maar eruit zien als 8 jarige.. Je ziet amper dat het dudes zijn..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Deze topics gaan echt snel D:


    I live for the applause, you will die for it.

    xSlagroomx schreef:
    Iemand hier die Boku no Pico ken ?? Het blijkt yaoi te zijn ik hoorde er over van een vriendin, Ik vroeg me af ik het zal kunnen gaan kijken wat vinden jullie ?


    Noooooooooooooooooooit van je leven ooit doen! :O
    Er zijn er slechts weinigen van teruggekeerd naar het zien van deze serie.
    Pas ook op voor boku no chico en nog zo'n één, want dat zijn vervolgen ervan.
    Echt fucked up! nooit kijken :O


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Yoite schreef:
    Wow wacht, serieus? Dat wist ik niet meer! :'D
    In welke volume is dat?
    Ja, Gil was echt extreem schattig. :3


    Volume 7, of 6.
    Bijna zeker 7. TvT
    Ik wou hem knuffelen, maar dat kon niet...
    dus ik knuffelde de manga....


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    LeIouch schreef:
    (...)

    Noooooooooooooooooooit van je leven ooit doen! :O
    Er zijn er slechts weinigen van teruggekeerd naar het zien van deze serie.
    Pas ook op voor boku no chico en nog zo'n één, want dat zijn vervolgen ervan.
    Echt fucked up! nooit kijken :O

    Pico no Chico toch.. en Pico x chico x Coco...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Pico no Chico toch.. en Pico x chico x Coco...


    Dat zou ook nog wel eens heel goed kunnen ja xd
    Ik weet dat het iets in die richting was, maar ik ben ook niet zo thuis in die branche.
    Ik prefereer liever andere anime's meer in het yuri genre, haha :X


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ok dus niet gaan kijken ik snap het ok dan weet ik dat ook weer !!!
    Trouwens vraagje ik vraag me dit eigenlijk al af sinds ik dit topic vond.
    Kunnen we niet een keertje een meeting houden ??
    Misschien is hier al eerder iets over besproken maar dan was ik er niet bij of heb ik het gemist.
    Anime gif Thema: Food





    More funny gif in the spoiler




    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    @Kevin, ja daar hou ik dus totaaaaaaal niet van xd. + ik ben ook totaal niet in degenre van Boku no Pico. My ass dat dat gewone Yaoi is o-o.. Niet dat ik Yaoi kijk.. lezen is een ander verhaal

    @Dirkje, weetje ik was helemaal vergeten hoe kort die episodes van Nabari no Ou aanvoelen o-o.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    xSlagroomx schreef:
    Iemand hier die Boku no Pico ken ?? Het blijkt yaoi te zijn ik hoorde er over van een vriendin, Ik vroeg me af ik het zal kunnen gaan kijken wat vinden jullie ?


    Het is eigenlijk meer hentai dan yaoi, en gaat over kleine jochies. Het is best wel expliciet, en ik vond het niet echt leuk om naar te kijken. :') Boku no Pico gaat over een volwassen man x Pico, Pico to Chico gaat over Pico x Chico, en Pico x CoCo x Chico gaat over tja, je raadt het al van de titel, over de avontuurtjes die drie samen beleven.


    wth.

    Ik ben bang voor meetings, *0*
    Ik ben altijd awkward....

    *verstopt in trui*


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Shion schreef:
    @Kevin, ja daar hou ik dus totaaaaaaal niet van xd. + ik ben ook totaal niet in degenre van Boku no Pico. My ass dat dat gewone Yaoi is o-o.. Niet dat ik Yaoi kijk.. lezen is een ander verhaal

    @Dirkje, weetje ik was helemaal vergeten hoe kort die episodes van Nabari no Ou aanvoelen o-o.


    Haha, maar ja, ik ben een jongen, dus ja, dan ligt mij het Yuri genre wat meer dan het Yaoi, want daar hou ik totaaaaaaaaaaal niet van. Ik heb niets er tegen of zo, maar ik hoef er ook niet naar te kijken xd Maar Yuri kan ik nog wel inkomen xd haha xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @ Sem hehe, ja inderdaad. (': We gaan er iedere keer veel te snel doorheen. ><

    @ Myrthe damn, dan heb ik die niet. >< Heb er maar vijf. Hoog tijd voor nieuwe. Maar dan moet ik eerst geld hebben...

    @ Shirley eigenlijk zat ik daar zelf ook al eens aan te denken, maar zelf ben ik best wel awkward en verlegen en al helemaal bij meetings. >< Maar misschien als er meer geïnteresseerden zijn kunnen we eens kijken als het wat beter weer is of zo... Want met dit weer kun je alleen maar doelloos rondlopen zoals bij de Utrecht meeting in december. (': Als het lekker weer is kun je naar een park gaan of zo en picknicken :3.

    @ Syll ja die episodes voelen zeker kort aan. :'D Ik was ook echt zo door die hele anime heen. Ik wil de manga lezen, maar daarvan vind ik de tekenstijl eigenlijk niet zo heel erg mooi...

    @ Myrthe je bent niet de enige die awkward is... (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Kevin, ahh komt door het geslacht dus ;D. Laten we het daar maar op houden.

    @Dirkje, Ik heb eerlijk gezegd helemaal niet geprobeerd om de manga te lezen.. Moet dat nog steeds doen..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you