• Nummer negen alweer, we gaan snel! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!










    De anime's in de gifs:
    1: Nabari no Ou
    2: Pandora Hearts
    3: Tokyo Ravens
    4: Yozakura Quartet: Hana no Uta

    [ bericht aangepast op 28 jan 2014 - 16:40 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Die moet ik trouwens nog een keer zien Wolf's children :) Lijkt me ook wel echt een goede film,
    maar ik raad iedereen 5 centimeters per second aan :) Want die film is echt zo diep :) ik vond hem prachtig!


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    LeIouch schreef:
    Die moet ik trouwens nog een keer zien Wolf's children :) Lijkt me ook wel echt een goede film,
    maar ik raad iedereen 5 centimeters per second aan :) Want die film is echt zo diep :) ik vond hem prachtig!


    Ookami is dat ook, ook al lijkt het bij de omschrijving van het plot op MAL daar niet echt op. Je moet hem echt kijken, hij heeft sowieso van mij een 10 gekregen. :3
    Maar 5 centimeters wil ik ook nog steeds een keer kijken, dus dat gaat nog wel eens gebeuren. ^^
    Ik ben alleen nu eindelijk met Kuroshitsuji bezig en die wil ik eerst afronden en dat gaat nog wel even duren met twee seizoenen. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Ookami is dat ook, ook al lijkt het bij de omschrijving van het plot op MAL daar niet echt op. Je moet hem echt kijken, hij heeft sowieso van mij een 10 gekregen. :3
    Maar 5 centimeters wil ik ook nog steeds een keer kijken, dus dat gaat nog wel eens gebeuren. ^^
    Ik ben alleen nu eindelijk met Kuroshitsuji bezig en die wil ik eerst afronden en dat gaat nog wel even duren met twee seizoenen. :'D


    Aahh, is goed, maar als je ooit 63 minuten hebt, weet je wat je moet doen xd haha, want die film is echt goed qua alles. Je zou alleen misschien kunnen zeggen dat het verhaal wat klein is en ingetogen, maar gezien dat het een film is, vind ik dat niet zo gek en hebben ze het perfect gedaan. Ik heb geen fout kunnen ontdekken tenminste en dat zegt wat :)

    Maar ik zou ook even zo snel mogelijk als ik tijd heb Ookami kijken :)
    Ik was er wel nieuwsgierig naar stiekem.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2014 - 19:41 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik heb daarnet Nonagami gezien,

    ik weet ook zelf nu niet of hier al een gesprek over was, maar ach,

    Hij was zo geniaal.

    Dat moment dat ze van het gebouw vallen, ik vroeg me af hoe hoog dat gebouw moest zijn.


    Vampire + Servant = Servamp

    LyraPhoenix schreef:
    Ik heb daarnet Nonagami gezien,

    ik weet ook zelf nu niet of hier al een gesprek over was, maar ach,

    Hij was zo geniaal.

    Dat moment dat ze van het gebouw vallen, ik vroeg me af hoe hoog dat gebouw moest zijn.


    Daar hadden wij het een paar pagina's terug ook al over ja. :'D Ze waren echt meer dan vijf minuten bezig met van een gebouw afvallen, ondertussen business cards uitgewisseld, levensverhalen verteld, en op een gegeven moment begon Yuki zich ook al af te vragen hoe lang de val wel niet ging duren. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    LeIouch schreef:
    Ik heb nu een film gezien, die echt ongelofelijk mooi is :O
    Echt waar! Deze moeten jullie echt kijken. Hij duurt 63 minuten, maar is echt geweldig!

    Byousoku 5 Centimeter
    English: 5 Centimeters per Second

    Het is een drama, slice of life romance.


    Oh ik heb die film ook gezien inderdaad mooie film. Ik heb hem een paar jaar geleden gezien. Eerste anime film die ik heb gezien die niet van Studio Ghibli was.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2014 - 20:42 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    xSlagroomx schreef:
    (...)
    Oh ik heb die film ook gezien inderdaad mooie film. Ik heb hem een paar jaar geleden gezien. Eerste anime film die ik hem gezien die niet van Studio Ghibli was.


    Hij is echt goed he! :P
    Ik zag hem vandaag tijdens videobewerking, want tja, ik zat daar toch en die dag moest om xd
    Maar ik keek hem en was al gelijk helemaal verkocht aan de art! Die vond ik echt zo mooi
    en vervolgens kreeg ik ook echt een binding met het verhaal en begon ik echt sympathie met Takaki Tono te krijgen :)
    Was echt bijzonder die film en ik vond hem geweldig.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Hmm ik moet echt tijd zien vrij te maken voor al die films.. Een episode kijk ik makkelijker dan een heel film xd.
    Ook al heb ik zo net Frozen gekeken.. Misschien dat ik morgen Ookami ga kijken ;d.. Misschien dag erna HAL en daarna die Kevin zei ;o..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Hmm ik moet echt tijd zien vrij te maken voor al die films.. Een episode kijk ik makkelijker dan een heel film xd.
    Ook al heb ik zo net Frozen gekeken.. Misschien dat ik morgen Ookami ga kijken ;d.. Misschien dag erna HAL en daarna die Kevin zei ;o..


    Beste voor het laatst dus :P
    Want die film van mij gaat gewoon een 10 worden xd denk ik


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    LeIouch schreef:
    (...)

    Beste voor het laatst dus :P
    Want die film van mij gaat gewoon een 10 worden xd denk ik

    Nja zo werkt da bij mij niet ;D Ligt eraan waar ik het meest zin in heb en dat is op dit moment dat rijtje ;d.
    Ook meer omdat ik ze op die volgorde vond ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Hmm ik moet echt tijd zien vrij te maken voor al die films.. Een episode kijk ik makkelijker dan een heel film xd.
    Ook al heb ik zo net Frozen gekeken.. Misschien dat ik morgen Ookami ga kijken ;d.. Misschien dag erna HAL en daarna die Kevin zei ;o..


    Oh, ik moet Frozen ook nog steeds kijken! Hoe was-ie? ^^
    Wat is HAL trouwens?
    Oh, en trouwens Kevin, jij had het net over de art van de film, en die vond ik dus bij de film die ik net heb gekeken - Ookami ook zo mooi... Echt prachtig. De persoontjes vallen wel mee, maar de omgeving is zó mooi. Echt wauw.
    Maar ik ga 5 centimeters ook nog wel kijken, beloofd. ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    (...)
    Nja zo werkt da bij mij niet ;D Ligt eraan waar ik het meest zin in heb en dat is op dit moment dat rijtje ;d.
    Ook meer omdat ik ze op die volgorde vond ;d.


    :P Nou, als je zin hebt in een hele goede film, met een grote focus op drama, slice of life en romance moet je echt die film kijken, want hij is echt zo goed. En illustreert trouwens ook het best van elke film ooit hoe NS werkt xd alleen dan in Japan xd Dat was wel een grappig moment, maar hijs egt heel goed die film en die moet je gewoon een keer gezien hebben :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    En over Kuroshitsuji, tot nu toe vind ik hem toch best wel heel erg awesome, had ik niet verwacht. ;o
    Ik was dus eerder niet voorbij de eerste episode gekomen, en die ik heb ik vandaag gerewatched en verder gekeken - zit nu bij de zevende epi. Maar ik blijf erbij dat de eerste episode niet erg spannend is, plus geen enkel personage sprak mij daar aan. :'D Maar nu vind ik Sebastian awesome. :3
    OH EN UNDERTAKER GHEHEH. :Y) Hij is echt een soort Break van Pandora Hearts, maar dan nog tien keer zo gestoord. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Oh, ik moet Frozen ook nog steeds kijken! Hoe was-ie? ^^
    Wat is HAL trouwens?
    Oh, en trouwens Kevin, jij had het net over de art van de film, en die vond ik dus bij de film die ik net heb gekeken - Ookami ook zo mooi... Echt prachtig. De persoontjes vallen wel mee, maar de omgeving is zó mooi. Echt wauw.
    Maar ik ga 5 centimeters ook nog wel kijken, beloofd. ;D


    Jaa, dat is echt prachtig hè. Echt, goede art kan zoveel beperkingen bedekken en soms is dat geen eens nodig. :) MAar echt, goede art vind ik absoluut een groot pluspunt en daarmee win je al op z'n minst mijn interesse. :) Maar ik zou ook Ookami, wss vanavond denk ik, wat later kijken, want nu wordt ik nieuwsgierig naar die film xd haha. Ben nu wel benieuwd of die net zo goed is :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    LeIouch schreef:
    (...)

    Jaa, dat is echt prachtig hè. Echt, goede art kan zoveel beperkingen bedekken en soms is dat geen eens nodig. :) MAar echt, goede art vind ik absoluut een groot pluspunt en daarmee win je al op z'n minst mijn interesse. :) Maar ik zou ook Ookami, wss vanavond denk ik, wat later kijken, want nu wordt ik nieuwsgierig naar die film xd haha. Ben nu wel benieuwd of die net zo goed is :)


    Helemaal mee eens! Vaak is slechte art bij mij ook al een minpunt. Soms ga ik een anime zelfs niet kijken als de art me echt heel erg tegenhoud.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)