• Nummer negen alweer, we gaan snel! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!










    De anime's in de gifs:
    1: Nabari no Ou
    2: Pandora Hearts
    3: Tokyo Ravens
    4: Yozakura Quartet: Hana no Uta

    [ bericht aangepast op 28 jan 2014 - 16:40 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Muuuh! Ik wil dat mijn "airing" animes een nieuwe episode krijgen!!! TvT Ik heb geen geduld!


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Yoite schreef:
    (...)

    Ja dat was echt zo gemeen. D: Hij wilde het net doen en toen... Blegh. Niet eerlijk.
    Voor zover ik weet is dat nog niet bekend, alleen dát er een tweede seizoen komt. Maar kan zijn dat ik dat verkeerd heb.

    Hmm ok ;o.
    Krijg waarschijnlijk wel weer op mijn kop op school xd.
    1 wilt me al de hele tijd bijna een Yaoi button halen xd. Alleen omdat ik Free! leuk vond ;o.. Ik zei dat ik er eerst voor de gein naar ging kijken.. en dat is een beetje omgegaan in serieus..
    + omdat ik waarschijnlijk bij elke dude zeg van; and kiss!!

    Oh oh maar zou me niks verbazen als het met zomer is ;o.. In de laatste episode zeiden ze; See you next summer ;o of zo;o
    Gauche schreef:
    (...)

    Er.... My little monster? Daar valt hij wel mee, geloof ik...
    En Brothers Conflict, Cx Sankarea (daar is de opa de perv) de vader van Furuya dan, :,D.
    Mahou madoka puella magica en tokyo mew mew ook.
    Maar in al die animes heeft de pa geen grote rol. TvT

    My little monster.. ... Tonari no ding ;o.. Zat daar een vader in?
    De vader van Rea was toch een perverted? Ik geloof dat het haar pa was.. Die wilde telkens naakt foto's van haar o-o...
    Al die andere ken ik niet echt..
    Yoite schreef:
    (...)

    Ehm... Wow dat is nog moeilijk te bedenken. O___o
    Code Breaker? Al weet ik dat niet zo heel goed meer...

    Oh die is een goeie ;o. Helemaal niet bij stil gestaan..

    Ik kwam bij heel veel animes tegen van; Oh! misschien die! ;o.. Wacht.. Waar is die vader.. Heeft ze wel een vader o-o..
    Of het gaat van; Oh die misschien die! Oh nee laat maar die is dood..

    [ bericht aangepast op 26 jan 2014 - 19:47 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nou ok.. Hoe lang al? 4 episodes minstens voor een basketbal wedstrijd? HET IS NOG NIET AFGELOPEN O_O... Zo lang heeft het nog nooit geduurd O_O...
    En het word nog niet saai ;o.. Ok wil nu wel dat het eens eindigt, maar meer omdat ik wil weten wie er wint..
    Aahhh Seirin moet winnen damnit..

    Oh laat ik maar eens beginnen aan mijn favorieten mensjes lijst
    Nope nevermind eerst Phi Brain.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2014 - 20:19 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Nou ok.. Hoe lang al? 4 episodes minstens voor een basketbal wedstrijd? HET IS NOG NIET AFGELOPEN O_O... Zo lang heeft het nog nooit geduurd O_O...
    En het word nog niet saai ;o.. Ok wil nu wel dat het eens eindigt, maar meer omdat ik wil weten wie er wint..
    Aahhh Seirin moet winnen damnit..

    De wedstrijden zijn altijd superuitgerekt in KnB :'''D Ah, maar bekijk het zo: als Seirin High niet wint, is er geen plot meer, dus ik denk wel dat ze winnen en doorgaan naar de volgende ronde! c:

    [ bericht aangepast op 26 jan 2014 - 20:51 ]


    wth.

    Mayfly schreef:
    (...)
    De wedstrijden zijn altijd superuitgerekt in KnB :'''D Ah, maar bekijk het zo: als Seirin High niet wint, is er geen plot meer, dus ik denk dat ze wel winnen en doorgaan naar de volgende ronde! c:

    Shhtt er is nog spanning ;o!
    Maar deze wedstrijd is wel het langste allemaal.. Nooit dat al die wedstrijden nog in 9 episodes passen xd. Seizoen 3 hier komen we! That's for sure. Of ze verliezen ineens bij de laatste episode.. Wat ik niet hoop.. Volgens mij deden ze dat in het vorige seizoen xd...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Gauche schreef:
    Muuuh! Ik wil dat mijn "airing" animes een nieuwe episode krijgen!!! TvT Ik heb geen geduld!


    Ik ook! Tokyo Ravens pfuuuuu! D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Myrthe dat van Gil; ja op zich wel eigenlijk. (': Het was ook gewoon zo'n awkward stukje in de anime. :'D
    Gil is awesome. Hij is echt een blijvende anime crush van mij. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    (...)
    Shhtt er is nog spanning ;o!
    Maar deze wedstrijd is wel het langste allemaal.. Nooit dat al die wedstrijden nog in 9 episodes passen xd. Seizoen 3 hier komen we! That's for sure. Of ze verliezen ineens bij de laatste episode.. Wat ik niet hoop.. Volgens mij deden ze dat in het vorige seizoen xd...


    Ik vraag me ook écht af hoe ze het tweede seizoen zullen eindigen! Het is precies zoals je het net al zei: al die wedstrijden passen nooit in negen afleveringen. Dus ja... hopen op een derde seizoen dan maar? :Y)


    wth.

    Mayfly schreef:
    (...)

    Ik vraag me ook écht af hoe ze het tweede seizoen zullen eindigen! Het is precies zoals je het net al zei: al die wedstrijden passen nooit in negen afleveringen. Dus ja... hopen op een derde seizoen dan maar? :Y)

    Precies! ;D.
    Ik vind het namelijk helemaal niet erg.

    -
    Ben begonnen aan mijn lijstje ;D Ben nu bij de D en moet helemaal tot de Z.. damnit.. Heb er ergens nu al spijt van..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Oh, trouwens, @Myrthe, maar stiekem eigenlijk iedereen. :'D

    HOW CAN YOU NOT SHIP THIS UFUUUUUU



    I mean...



    And...




    *dies*

    Oh, have a few extra GIF's if you'd like. :3






    lookathim lookathim! ;o afdjfldfjadf


    Ok, don't mind me, mijn fangirl switch is even heel erg aangedraaid. Ofzoiets. (cat)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    I ship that damnit!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    I ship that damnit!


    GOOD. (cat)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Misschien dat ik iets minder anime moet kijken.. Zit nog bij de N en heb er nu al aardig veel O_O


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Misschien dat ik iets minder anime moet kijken.. Zit nog bij de N en heb er nu al aardig veel O_O


    Haha zo zat ik ook. (': Heb er ook echt wel een paar weggelaten die er eigenlijk wel in mogen... Misschien dat ik er morgen nog eens naar ga kijken. ;p


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Haha zo zat ik ook. (': Heb er ook echt wel een paar weggelaten die er eigenlijk wel in mogen... Misschien dat ik er morgen nog eens naar ga kijken. ;p

    Haha xd. Ik heb 2 gewoon en tijd lang moeten zoeken voor 1 o-o Zo veel fanservices.. en dan zit je onderaan et pagina van tumblr en dan moet je even wachten tot hij de volgende posts laat.. en altijd bleef ik hangen op een dick O_O


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you