• Nummer negen alweer, we gaan snel! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!










    De anime's in de gifs:
    1: Nabari no Ou
    2: Pandora Hearts
    3: Tokyo Ravens
    4: Yozakura Quartet: Hana no Uta

    [ bericht aangepast op 28 jan 2014 - 16:40 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    (...)
    Ghehe geef niet ik onthoud te weinig ;d. Ben namelijk alweer diegene vergeten die van jonge meisjes hield..

    Maar welke volg je? Ik volg ook te veel ;D.
    Kom er achter dat ik ook op je MAL kan kijken maar ben te lui..


    Ik kijk op dit moment:
    -Angel beats-5
    -Uchouten Kazuko-2
    -Kyoukai no kanata -10
    -Tsubasa-(ik weet niet meer waar ik ben!)
    De gene die still "airing" zijn:
    -Inari Konkon nog wat-3
    -Noragami-4
    -Tokyo Ravens-16
    -D-frag!-4
    -Pupa-4
    Wat ik een soort van kijk:
    -Makai ouji-(ik weet niet meer waar ik ben!)
    -Log horizon -1 of 2


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Gauche schreef:
    (...)

    Ik kijk op dit moment:
    -Angel beats-5
    -Uchouten Kazuko-2
    -Kyoukai no kanata -10
    -Tsubasa-(ik weet niet meer waar ik ben!)
    De gene die still "airing" zijn:
    -Inari Konkon nog wat-3
    -Noragami-4
    -Tokyo Ravens-16
    -D-frag!-4
    -Pupa-4
    Wat ik een soort van kijk:
    -Makai ouji-(ik weet niet meer waar ik ben!)
    -Log horizon -1 of 2

    Ahh ok ;o Inari shiding is de enige die ik niet volg geloof ik..
    Uchouten Kazuko & Log Horizon zijn de anime die ik op on-hold heb staan.
    De rest kijk ik of heb ik al gezien ;D(Behalve Tsubasa, moet ik nog zien).
    Waar gaat die Inari ding over? ;o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    'Word eens wakker'.
    Pffs, ik moest vandaag om 6.15 op en heb hard gewerkt. :'D
    En nu ben ik te moe om dat hele verhaal over Tokyo Ravens te lezen of de Shizuo gif op te zoeken...
    In ieder geval vond ik deze episode ook allemaal behoorlijk ingewikkeld. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    'Word eens wakker'.
    Pffs, ik moest vandaag om 6.15 op en heb hard gewerkt. :'D
    En nu ben ik te moe om dat hele verhaal over Tokyo Ravens te lezen of de Shizuo gif op te zoeken...
    In ieder geval vond ik deze episode ook allemaal behoorlijk ingewikkeld. (':

    Goed gewerkt! blablabla! Wilde slim doen en het in het Japans zeggen maar mijn hersens kunnen dat maar niet onthouden...
    Haha xd. Dus jij vatte dat laatste stuk ook al niet? ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ahh ok ;o Inari shiding is de enige die ik niet volg geloof ik..
    Uchouten Kazuko & Log Horizon zijn de anime die ik op on-hold heb staan.
    De rest kijk ik of heb ik al gezien ;D(Behalve Tsubasa, moet ik nog zien).
    Waar gaat die Inari ding over? ;o


    Kijk. Het. Inari Konkon, Koi Iroha.
    It's so cuteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh!
    Vooral episode 2, ik was tegen het einde aan het huilen.
    Het gaat over een meisje (Inari), ze is niet heel erg speciaal, gewoon normaal, niet sterk.
    Ze is verliefd, maar ze denkt dat ze niet goed genoeg voor de jongen, dus als ze een kitsune red en een wens mag doen wenst ze het meisje te zijn waarvan zij denkt dat de jongen verliefd op is. Later bedenkt ze zich dat dit een fout was, en wil de wens terug draaien, maar je mag maar één wens doen.
    Uit medelijden geeft de kami die haar wens vervulde haar "deity"-krachten aan Inari.
    Nu kan Inari shapshiften. En dat is so awesome.

    En en en.....
    *fangirl*


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Ik krijg zin om een van mijn anime tekeningen te dumpen, maar weet het steeds niet.

    Moet ik het doen of niet.


    Vampire + Servant = Servamp

    LyraPhoenix schreef:
    Ik krijg zin om een van mijn anime tekeningen te dumpen, maar weet het steeds niet.

    Moet ik het doen of niet.


    Doe het! (*0*)
    Nu ben ik nieuwschierig!


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    @Myrthe, dat klinkt interessant ;o. Zal van de week eens kijken of ik het ga kijken ;d. Zoals ik al eerder zei, ik kijk veel te veel D:
    @Lyra, DUMP HET! Ik wil het zien!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you





    Koryusai.

    En mijn profiel foto in groter formaat.


    Vampire + Servant = Servamp

    Shion schreef:
    (...)
    Goed gewerkt! blablabla! Wilde slim doen en het in het Japans zeggen maar mijn hersens kunnen dat maar niet onthouden...
    Haha xd. Dus jij vatte dat laatste stuk ook al niet? ;d.


    Ik kan het in m'n hoofd wel oproepen maar niet schrijven. :'D In ieder geval snap ik welk zinnetje je bedoelt. ><
    Otsukarasama deshita - of zoiets?
    Nope, ik vatte er ook niet zoveel van... Maar eerlijk gezegd heb ik dat bij Tokyo Ravens wel vaker de laatste tijd... Ze moeten wat meer uitleggen...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Trouwens :P
    Ik vond Ookami Kodomo no Ame to Yuki die ik vandaag heb gekeken wel meevallen,maar ik ben ook niet helemaal kapot van dat wolven idee en zo. Toch heeft het natuurlijk ook wel zo zijn goede elementen, maar ik ben uiteindelijk niet hoger gekomen dan een 8 :) Wat toch nog een redelijk goed cijfer is.

    Ik vind het echt een hele leuke film om te kijken en hijs echt zo zoet xd Echt Yuki is echt lief en Ame vind ik ook een geweldige jongen, terwijl het een totaal ander karakter is. Ik vind het ook mooi hoe hun levens worden geschetst op zo'n leuke en lieve manier, elke keer smelt gewoon mijn hart als ik die twee kinderen in beeld zie xd zo lief :)

    [ bericht aangepast op 1 feb 2014 - 20:54 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Lekker weer wat gif plaatsen !!




    [ bericht aangepast op 1 feb 2014 - 21:22 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Yoite schreef:
    (...)

    Ik kan het in m'n hoofd wel oproepen maar niet schrijven. :'D In ieder geval snap ik welk zinnetje je bedoelt. ><
    Otsukarasama deshita - of zoiets?
    Nope, ik vatte er ook niet zoveel van... Maar eerlijk gezegd heb ik dat bij Tokyo Ravens wel vaker de laatste tijd... Ze moeten wat meer uitleggen...


    We houden het gewoon daarop.. Dat klinkt wel bekent in mijn oren ;d.
    Net zoals Oyashumi ;D Waarschijnlijk schrijf ik het verkeerd..

    @Slagroom, waar is die 3e gif van? ;o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    If you don't mind, ik heb alvast topic 10 aangemaakt, gezien we hier al bijna vol zitten.

    Nummero 10


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    En nu is die vol xd
    Sorry wilde ff de laatste post hebben :X


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.