• Nummer negen alweer, we gaan snel! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!










    De anime's in de gifs:
    1: Nabari no Ou
    2: Pandora Hearts
    3: Tokyo Ravens
    4: Yozakura Quartet: Hana no Uta

    [ bericht aangepast op 28 jan 2014 - 16:40 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Golden Time. ;o Ik werd er zo blij van dat ik bijna moest huilen van blijdschap, haha. :'D Ik wil ook zo'n vriendengroep. :3
    Dat einde though. Dat was behoorlijk heftig...

    Precies!! dat eerste en tweede dat je zei!
    Maar door die einde denk ik wel dat geest Banri terug is ;o.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Precies!! dat eerste en tweede dat je zei!
    Maar door die einde denk ik wel dat geest Banri terug is ;o.


    Ja, dat denk ik ook ja... En eerlijk gezegd weet ik niet zo zeker meer of ik dat wel of niet wil. ;s Op zich vind ik Linda veel leuker dan Koko, dus ik zou het totaal niet erg vinden als Banri voor Linda kiest, maar aan de andere kant verandert dat wel echt alles en ze zijn juist zo leuk met z'n vijven nu. ;s
    Ik denk trouwens niet dat wat jij zei over Mitsuo en 2d-kun. Volgens mij deed hij dat gewoon om Koko en Banri na te doen. (': Maar ik weet niet meer wat ze deden toen met dat Banri ziek was, wat jij zei. Maar ik zou het niet erg vinden, hoor. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Ja, dat denk ik ook ja... En eerlijk gezegd weet ik niet zo zeker meer of ik dat wel of niet wil. ;s Op zich vind ik Linda veel leuker dan Koko, dus ik zou het totaal niet erg vinden als Banri voor Linda kiest, maar aan de andere kant verandert dat wel echt alles en ze zijn juist zo leuk met z'n vijven nu. ;s
    Ik denk trouwens niet dat wat jij zei over Mitsuo en 2d-kun. Volgens mij deed hij dat gewoon om Koko en Banri na te doen. (': Maar ik weet niet meer wat ze deden toen met dat Banri ziek was, wat jij zei. Maar ik zou het niet erg vinden, hoor. :'D

    Ze zijn gewoon gay vrienden.. Kan niet anders o-o... Zulke vriendschap is wel schattig ;d. Net zoals in de regen toen ze ineens te voorschijn kwamen xd.
    Ik zat trouwens wel even in een shock toen geest Banri zo schreeuwde.. D: Je kon gewoon duidelijk horen dat hij er spijt van had D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ze zijn gewoon gay vrienden.. Kan niet anders o-o... Zulke vriendschap is wel schattig ;d. Net zoals in de regen toen ze ineens te voorschijn kwamen xd.
    Ik zat trouwens wel even in een shock toen geest Banri zo schreeuwde.. D: Je kon gewoon duidelijk horen dat hij er spijt van had D:


    Ja, inderdaad, dat vond ik ook best wel een shock... Want hij probeerde ook alles te verpesten toch? Net als die regen, de files enzo, dat was toch allemaal door hem? Dat idee had ik namelijk. En dat laatste was niet wat hij wilde...

    Is er trouwens iemand die Z/X volgt? Ik denk dat ik 'm ga droppen... Er zijn nu drie episodes geweest en ik snap er vrij weinig van en ik vind de personages ook niet leuk... Maar ik ben dan weer bang dat het toch wel leuk gaat worden en ik dus spijt ga krijgen. Maar nu vind ik het helemaal niet leuk om te kijken... ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Ja, inderdaad, dat vond ik ook best wel een shock... Want hij probeerde ook alles te verpesten toch? Net als die regen, de files enzo, dat was toch allemaal door hem? Dat idee had ik namelijk. En dat laatste was niet wat hij wilde...

    Is er trouwens iemand die Z/X volgt? Ik denk dat ik 'm ga droppen... Er zijn nu drie episodes geweest en ik snap er vrij weinig van en ik vind de personages ook niet leuk... Maar ik ben dan weer bang dat het toch wel leuk gaat worden en ik dus spijt ga krijgen. Maar nu vind ik het helemaal niet leuk om te kijken... ><

    Ja, dat was hij ;o. Ik vond het echt niet leuk dat geschreeuw D: Deed gewoon zeer D:

    Oh ik kijk het! Ik vind het tot nu toe wel leuk ;o. Vooral Fierte en die dude ;o. Al mag die dude soms wel ietsjes dimmen..
    Heb net de 3e gekeken. This niet dat ik helemaal niets snap.. Maar er zijn ook nog niet echt dringende vragen.. Ik kijk gewoon hoe die dude mallotisch doet -hij heeft Nai's stem ;D- en ik kijk hoe Fierte nieuwe simpele dingen tegen komt.. Zoals dat bad xd,.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ja, dat was hij ;o. Ik vond het echt niet leuk dat geschreeuw D: Deed gewoon zeer D:

    Oh ik kijk het! Ik vind het tot nu toe wel leuk ;o. Vooral Fierte en die dude ;o. Al mag die dude soms wel ietsjes dimmen..
    Heb net de 3e gekeken. This niet dat ik helemaal niets snap.. Maar er zijn ook nog niet echt dringende vragen.. Ik kijk gewoon hoe die dude mallotisch doet -hij heeft Nai's stem ;D- en ik kijk hoe Fierte nieuwe simpele dingen tegen komt.. Zoals dat bad xd,.


    Mja, ik weet niet... Ik vind gewoon de personages niet zo leuk, het verhaal is op zich eigenlijk wel oké... Maar ik moet eigenlijk altijd de persoontjes leuk vinden bij een anime. ><
    Ik vind hem een beetje irritant met z'n - inderdaad jij zegt het goed xd - mallotische gedoe. En zij is maar arrogant en engelachtig enzo. Hmm. :/
    Hij heeft Nai's stem? ;o Dat had ik nog niet gehoord! Ik hoor het trouwens bijna nooit bij die seiyuu, ik kwam er ook superlaat achter dat dingetje uit Tokyo Ravens zijn stem heeft... - ja dingetje, kan niet op z'n naam komen, ik wilde 2d-kun zeggen, maar die is van Golden Time... ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Buddy Complex kwam ik trouwens niet doorheen, de nieuwste epi. Het boeit me gewoon niet meer. >< Ik denk dat ik 'm maar even laat staan, misschien dat ik van de week een keer zin heb om 'm af te kijken...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Buddy Complex kwam ik trouwens niet doorheen, de nieuwste epi. Het boeit me gewoon niet meer. >< Ik denk dat ik 'm maar even laat staan, misschien dat ik van de week een keer zin heb om 'm af te kijken...

    Ahh, ik keek hem op school dus ik kwam er wel doorheen ghehe ;d.
    Maar het was wel voorspelbaar deze episode..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Yoite schreef:
    (...)

    Mja, ik weet niet... Ik vind gewoon de personages niet zo leuk, het verhaal is op zich eigenlijk wel oké... Maar ik moet eigenlijk altijd de persoontjes leuk vinden bij een anime. ><
    Ik vind hem een beetje irritant met z'n - inderdaad jij zegt het goed xd - mallotische gedoe. En zij is maar arrogant en engelachtig enzo. Hmm. :/
    Hij heeft Nai's stem? ;o Dat had ik nog niet gehoord! Ik hoor het trouwens bijna nooit bij die seiyuu, ik kwam er ook superlaat achter dat dingetje uit Tokyo Ravens zijn stem heeft... - ja dingetje, kan niet op z'n naam komen, ik wilde 2d-kun zeggen, maar die is van Golden Time... ><

    Tenma bedoel je! Ik hoorde het ook niet gelijk, maar als ik het nu hoor hoor ik het wel heeeel duidelijk.. Bij deze dude van Z/X hoor ik het ook niet altijd..
    Die engel is wel eens arrogant inderdaad maar die bad scene vond ik wel leuk xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Tenma bedoel je! Ik hoorde het ook niet gelijk, maar als ik het nu hoor hoor ik het wel heeeel duidelijk.. Bij deze dude van Z/X hoor ik het ook niet altijd..
    Die engel is wel eens arrogant inderdaad maar die bad scene vond ik wel leuk xd.


    Die bedoel ik ja. ;p
    Die bad scène vond ik ook wel grappig ja. (':
    Maar ik wacht nog wel even af... Ik vind alleen de anime's van dit seizoen tot nu toe een beetje tegenvallen... De enigen die ik echt leuk vind zijn Noragami en Hamatora en die zijn overgebleven van het vorige seizoen. :/


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Die bedoel ik ja. ;p
    Die bad scène vond ik ook wel grappig ja. (':
    Maar ik wacht nog wel even af... Ik vind alleen de anime's van dit seizoen tot nu toe een beetje tegenvallen... De enigen die ik echt leuk vind zijn Noragami en Hamatora en die zijn overgebleven van het vorige seizoen. :/

    Daar ben ik het met je eens..
    Nja Mahou Sensou vind ik op zich ook wel leuk ;d. Sommige hoofden zien er vanuit een bepaalde hoek er raar uit..
    Buddy Complex en dat piloten shit kijk ik alleen omdat ik met vragen zit en wil weten hoe dat zit ;d D-Frag! Weet ik nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Daar ben ik het met je eens..
    Nja Mahou Sensou vind ik op zich ook wel leuk ;d. Sommige hoofden zien er vanuit een bepaalde hoek er raar uit..
    Buddy Complex en dat piloten shit kijk ik alleen omdat ik met vragen zit en wil weten hoe dat zit ;d D-Frag! Weet ik nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden..


    Mahou Sensou ben ik niet eens aan begonnen en weet niet eens waar die over gaat xd. Zal zo eens op MAL kijken.
    D-Frag heb ik na de eerste epi al opgegeven. ><
    En tja, Buddy Complex... dat wacht ik nog wel even af.
    Maar van wat er nu in m'n watching list staat vind ik sowieso Tokyo Ravens het leukste. ;d En dan Noragami, denk ik.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Mehhh, ik heb nieuwe manga nodig -.- Mn Black Butler is al lang uit - de dag nadat k had gekocht al - en mn Naruto is ook bijna uit.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Yoite schreef:
    (...)

    Mahou Sensou ben ik niet eens aan begonnen en weet niet eens waar die over gaat xd. Zal zo eens op MAL kijken.
    D-Frag heb ik na de eerste epi al opgegeven. ><
    En tja, Buddy Complex... dat wacht ik nog wel even af.
    Maar van wat er nu in m'n watching list staat vind ik sowieso Tokyo Ravens het leukste. ;d En dan Noragami, denk ik.

    Haha ik ehm... Denk Nagi no Asukara ;d. en daarna.... Kuroko no Basket ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Zaiphon schreef:
    Mehhh, ik heb nieuwe manga nodig -.- Mn Black Butler is al lang uit - de dag nadat k had gekocht al - en mn Naruto is ook bijna uit.


    Heb je Pandora Hearts al gelezen? Dat zou je eens moeten proberen. ^^ Men zegt ook dat fans van Black Butler vaak Pandora Hearts ook leuk vinden, maar dat weet ik zelf nog niet, want ik heb Black Butler nog niet gezien of gelezen, maar Pandora Hearts is echt mijn favoriete manga. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)