• Nummer negen alweer, we gaan snel! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!










    De anime's in de gifs:
    1: Nabari no Ou
    2: Pandora Hearts
    3: Tokyo Ravens
    4: Yozakura Quartet: Hana no Uta

    [ bericht aangepast op 28 jan 2014 - 16:40 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Heb je Pandora Hearts al gelezen? Dat zou je eens moeten proberen. ^^ Men zegt ook dat fans van Black Butler vaak Pandora Hearts ook leuk vinden, maar dat weet ik zelf nog niet, want ik heb Black Butler nog niet gezien of gelezen, maar Pandora Hearts is echt mijn favoriete manga. :3


    K ben ooit es begonnen aan PH de manga, maar toen begon m'n laptop t te begeven. Heb de anime wel volledig gezien. En daaaamnn die was goed!!!!!!! Maar ik ben echt blut. Allez, k heb 120 euro maar 85 euro is voor m'n laptop en de rest voor n gitaar


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Endless Favorite Character List :3
    Damn, ik ben hier lang mee bezig geweest. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Endless Favorite Character List :3
    Damn, ik ben hier lang mee bezig geweest. ><

    Misschien moet ik dat ook maar eens doen o-o.. Ben dan echt scheit lang bezig o-o..
    Maar ik ben met grote gedeelte van je lijstje het mee eens ;D -de andere gedeelte ken ik niet-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Misschien moet ik dat ook maar eens doen o-o.. Ben dan echt scheit lang bezig o-o..
    Maar ik ben met grote gedeelte van je lijstje het mee eens ;D -de andere gedeelte ken ik niet-


    Yay! ;d
    Ja, ik had ook echt de hele tijd ruzie met tinypic. >< Dan liep het weer vast tijdens het opzoeken van de plaatjes op m'n laptop en moest ik weer opnieuw beginnen... Urgh.
    Maar ik ga 'm proberen bij te houden nu, elke keer als ik een nieuwe anime heb gezien. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yayde schreef:
    (...)

    Haha, die eerste is best geniaal. :Y) Iemand nog leuke anime? Ik heb Durarara afgekeken en zoek een nieuwe. ^^ - Ik kijk bijna elk genre dus kom maar op :Y)

    De eerste gif is van Plastic Nee-san haha.
    Ik weet niet wel genre je het leukste vind dan is het makkelijker om een anime aan te raden .


    Kawaii ^w^

    Yoite schreef:
    (...)

    Yay! ;d
    Ja, ik had ook echt de hele tijd ruzie met tinypic. >< Dan liep het weer vast tijdens het opzoeken van de plaatjes op m'n laptop en moest ik weer opnieuw beginnen... Urgh.
    Maar ik ga 'm proberen bij te houden nu, elke keer als ik een nieuwe anime heb gezien. :'D

    Ja ik ga wel tumblr plaatjes gebruiken xd. Hoef ik niet alles weer op te slaan en in tinypic te dumpen ;d.
    Ik begin vanavond ergens wel denk ik..

    Ik heb niet op verzend gedrukt.. Good job Syll..
    Trouwens kennen jullie animes waar de pa geen dick is.... Die nog leeft EN aanwezig is.. en geen perverted is,,
    Ik kom niet echt verder dan Ouran Koukou Host Club en Cuticle Tantei Inaba..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ja ik ga wel tumblr plaatjes gebruiken xd. Hoef ik niet alles weer op te slaan en in tinypic te dumpen ;d.
    Ik begin vanavond ergens wel denk ik..

    Ik heb niet op verzend gedrukt.. Good job Syll..
    Trouwens kennen jullie animes waar de pa geen dick is.... Die nog leeft EN aanwezig is.. en geen perverted is,,
    Ik kom niet echt verder dan Ouran Koukou Host Club en Cuticle Tantei Inaba..


    Er.... My little monster? Daar valt hij wel mee, geloof ik...
    En Brothers Conflict, Cx Sankarea (daar is de opa de perv) de vader van Furuya dan, :,D.
    Mahou madoka puella magica en tokyo mew mew ook.
    Maar in al die animes heeft de pa geen grote rol. TvT


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Yoite schreef:
    (...)

    Yay! ;d
    Ja, ik had ook echt de hele tijd ruzie met tinypic. >< Dan liep het weer vast tijdens het opzoeken van de plaatjes op m'n laptop en moest ik weer opnieuw beginnen... Urgh.
    Maar ik ga 'm proberen bij te houden nu, elke keer als ik een nieuwe anime heb gezien. :'D


    Ik had ook ruzie, maar bij mij vertikte tinypic het gewoon te doen, zelfs nu nog.
    Ik gebruik daarom maar: http://postimage.org/
    Werkt prima voor mij, ^^


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    !!!!!!!!!! Wie heeft Free! gezien? Er komt een tweede seizoen!!!!


    wth.

    Mayfly schreef:
    !!!!!!!!!! Wie heeft Free! gezien? Er komt een tweede seizoen!!!!


    Ik zag het overal op Tumblr ja! Maar had nog nergens een officieel bericht gezien, so thanks! ;D
    IK BEN BLIJ *O*
    Beter maken ze MakoHaru canon ja. (cat) Niet dat dat ooit gaat gebeuren


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Denk niet dat er stelletjes komen daar xd. Zelfs mond op mond kwam niet!!! Damnit xd.
    Maar tweede seizoen vind ik wel leuk om te horen! wanneer komt die? Kan nu zelf niet op die link kijken (mobiel)

    Zal thuis wel reageren op de anime pa posts

    [ bericht aangepast op 26 jan 2014 - 15:20 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Denk niet dat er stelletjes komen daar xd. Zelfs mond op mond kwam niet!!! Damnit xd.
    Maar tweede seizoen vind ik wel leuk om te horen! wanneer komt die? Kan nu zelf niet op die link kijken (mobiel)

    Zal thuis wel reageren op de anime pa posts


    Ja dat was echt zo gemeen. D: Hij wilde het net doen en toen... Blegh. Niet eerlijk.
    Voor zover ik weet is dat nog niet bekend, alleen dát er een tweede seizoen komt. Maar kan zijn dat ik dat verkeerd heb.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Gauche schreef:
    (...)

    Ik had ook ruzie, maar bij mij vertikte tinypic het gewoon te doen, zelfs nu nog.
    Ik gebruik daarom maar: http://postimage.org/
    Werkt prima voor mij, ^^


    Oeh thanks, die site ga ik eens onthouden. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    (...)
    Ja ik ga wel tumblr plaatjes gebruiken xd. Hoef ik niet alles weer op te slaan en in tinypic te dumpen ;d.
    Ik begin vanavond ergens wel denk ik..

    Ik heb niet op verzend gedrukt.. Good job Syll..
    Trouwens kennen jullie animes waar de pa geen dick is.... Die nog leeft EN aanwezig is.. en geen perverted is,,
    Ik kom niet echt verder dan Ouran Koukou Host Club en Cuticle Tantei Inaba..


    Ehm... Wow dat is nog moeilijk te bedenken. O___o
    Code Breaker? Al weet ik dat niet zo heel goed meer...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)


    Telkens als ik langs de beginpost kom, en ik kijk naar Gil's gezicht...
    hij heeft best wel een "scary"-face als hij naar die meisjes kijkt, >v< *giggle*


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.