• Nummer negen alweer, we gaan snel! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!










    De anime's in de gifs:
    1: Nabari no Ou
    2: Pandora Hearts
    3: Tokyo Ravens
    4: Yozakura Quartet: Hana no Uta

    [ bericht aangepast op 28 jan 2014 - 16:40 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    xSlagroomx schreef:
    Iemand hier die Boku no Pico ken ?? Het blijkt yaoi te zijn ik hoorde er over van een vriendin, Ik vroeg me af ik het zal kunnen gaan kijken wat vinden jullie ?


    Uhm. Ik ben zeg maar een yaoi-fan, maar zelfs ik raad hem af. Het is nogal... extreem. :'D


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ik wil Yukine knuffelen. Hij is zo cuuuuuute. *dies*


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Ik wil Yukine knuffelen. Hij is zo cuuuuuute. *dies*

    Noragami? Dacht eerst aan Nabari no Ou maar dat is Yukimi xd. -Komt beetje van als ik er al 6 achter elkaar heb gegeken en ik nog verder door wil kijken ;D-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Yoite schreef:
    @ Shirley eigenlijk zat ik daar zelf ook al eens aan te denken, maar zelf ben ik best wel awkward en verlegen en al helemaal bij meetings. >< Maar misschien als er meer geïnteresseerden zijn kunnen we eens kijken als het wat beter weer is of zo... Want met dit weer kun je alleen maar doelloos rondlopen zoals bij de Utrecht meeting in december. (': Als het lekker weer is kun je naar een park gaan of zo en picknicken :3.
    . (':


    Ik ben zelf ook een verlegen persoontje. I Join the club Myrthe.


    Toch leek het me leuk om eens andere otakus te leren kennen behalve via forum en myanimelist enz.
    Ik heb wel een paar vriendinnen die ook wel Otakus zijn maar dit is toch totaal anders. Ik ben dan ook heel nieuwsgierig naar hoe jullie in persoon zijn face tot face haha. Ik ben het inderdaad met je eens we kunnen liever wachten tot de voorjaarsvakantie of meivakantie dan is het weer een stuk warmer en dat is inderdaad een stuk fijner dan deze kou. Picknicken is ook super awesome idee (H)
    Ik hoop dat we ook al zijn we allemaal een beetje verlegen en een beetje bang zijn, We toch een meeting kunnen houden.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    xSlagroomx schreef:
    (...)

    Ik ben zelf ook een verlegen persoontje. I Join the club Myrthe.


    Toch leek het me leuk om eens andere otakus te leren kennen behalve via forum en myanimelist enz.
    Ik heb wel een paar vriendinnen die ook wel Otakus zijn maar dit is toch totaal anders. Ik ben dan ook heel nieuwsgierig naar hoe jullie in persoon zijn face tot face haha. Ik ben het inderdaad met je eens we kunnen liever wachten tot de voorjaarsvakantie of meivakantie dan is het weer een stuk warmer en dat is inderdaad een stuk fijner dan deze kou. Picknicken is ook super awesome idee (H)
    Ik hoop dat we ook al zijn we allemaal een beetje verlegen en een beetje bang zijn, We toch een meeting kunnen houden.


    Dit persoon is aardig verlegen en awkward bij een meeting! Dat zeg ik maar alvast even..
    Dirkje is het bewijs!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Noragami? Dacht eerst aan Nabari no Ou maar dat is Yukimi xd. -Komt beetje van als ik er al 6 achter elkaar heb gegeken en ik nog verder door wil kijken ;D-


    Jup, Noragami. :3 Ik ging echt dood tijdens deze episode. Like, ze vallen echt een minuut of vijf - als het niet langer is - van een gebouw af naar beneden. XD Ik vind die anime echt leuk. ^^

    Shion schreef:
    (...)
    Dit persoon is aardig verlegen en awkward bij een meeting! Dat zeg ik maar alvast even..
    Dirkje is het bewijs!


    Dan ben jij het bewijs voor mijn verlegenheid en awkwardheid. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Jup, Noragami. :3 Ik ging echt dood tijdens deze episode. Like, ze vallen echt een minuut of vijf - als het niet langer is - van een gebouw af naar beneden. XD Ik vind die anime echt leuk. ^^
    ---
    Dan ben jij het bewijs voor mijn verlegenheid en awkwardheid. (':

    Ik zat ook al zo van; Die vallen lang... en dan komt Yukine met hetzelfde eraan xd. Volgens mij was het langer dan 5 minuten.. Een heel verhaal werd erin verteld o-o.. Oh en niet te vergeten het voorstel momentje met visitekaartjes uit delen xd.
    Maar Yukimi is ook leuk ;o. Denk dat ik de 'vijand' moest kiezen van een anime et leukst vind dan is het wel Yoite en Yukimi ;o. Al zijn ze ook weer niet vijand,. of zo.. Beetje vaag dat wel..
    ---
    Ahh, ok ;d. Dan zijn we elkaars bewijs!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ik zat ook al zo van; Die vallen lang... en dan komt Yukine met hetzelfde eraan xd. Volgens mij was het langer dan 5 minuten.. Een heel verhaal werd erin verteld o-o.. Oh en niet te vergeten het voorstel momentje met visitekaartjes uit delen xd.
    Maar Yukimi is ook leuk ;o. Denk dat ik de 'vijand' moest kiezen van een anime et leukst vind dan is het wel Yoite en Yukimi ;o. Al zijn ze ook weer niet vijand,. of zo.. Beetje vaag dat wel..
    ---
    Ahh, ok ;d. Dan zijn we elkaars bewijs!


    Ja, inderdaad. XD Ik had dat ook haha.
    Yukimi is ook leuk. :3 Hoewel, als je met vijand die ene clan dinges waar Yoite enzo bij horen bedoelt, dan kies ik naast Yoite voor Raikou. ^^ Mja, je hebt eigenlijk niet echt vijanden in Nabari no Ou, vind ik zelf... Ik vond die creepy baas van de clan van Raimei enzo eigenlijk meer een soort van vijand. :'D En die baas van die andere clan ook, alleen de leden zelf niet echt... Oh ugh, en die blinde vrouw die altijd een kimono droeg. Haar kon ik echt niet uitstaan. Vreselijk mens. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Ja, inderdaad. XD Ik had dat ook haha.
    Yukimi is ook leuk. :3 Hoewel, als je met vijand die ene clan dinges waar Yoite enzo bij horen bedoelt, dan kies ik naast Yoite voor Raikou. ^^ Mja, je hebt eigenlijk niet echt vijanden in Nabari no Ou, vind ik zelf... Ik vond die creepy baas van de clan van Raimei enzo eigenlijk meer een soort van vijand. :'D En die baas van die andere clan ook, alleen de leden zelf niet echt... Oh ugh, en die blinde vrouw die altijd een kimono droeg. Haar kon ik echt niet uitstaan. Vreselijk mens. ><

    Ahh die moet ik nog even zien.. Ik herinner de helft niet meer zo.. Ben nu bij et stuk waar Raikou voor het eerst voorkom ;d.
    Maar daar hou ik het even bij voor vandaag denk ik (:
    Niet dat ik het niet wil zien, maar 8 vind ik nu wel eventjes meer dan genoeg xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik ben stiekem nu ook weer begonnen met Sukitte Ii Na Yo...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Iemand die Pupa kijkt? T is een nog airing anime, maar de 3 eps die ik heb gezien (4 minuten eps) waren in ieder geval super


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    xSlagroomx schreef:
    (...)

    Ik ben zelf ook een verlegen persoontje. I Join the club Myrthe.


    Toch leek het me leuk om eens andere otakus te leren kennen behalve via forum en myanimelist enz.
    Ik heb wel een paar vriendinnen die ook wel Otakus zijn maar dit is toch totaal anders. Ik ben dan ook heel nieuwsgierig naar hoe jullie in persoon zijn face tot face haha. Ik ben het inderdaad met je eens we kunnen liever wachten tot de voorjaarsvakantie of meivakantie dan is het weer een stuk warmer en dat is inderdaad een stuk fijner dan deze kou. Picknicken is ook super awesome idee (H)
    Ik hoop dat we ook al zijn we allemaal een beetje verlegen en een beetje bang zijn, We toch een meeting kunnen houden.



    Yay trui gif!


    Stiekem lijkt mij een meeting ook wel interessant. TvT Echt waar. Misschien ben ik wel masochist.
    Ik ben alleen zo'n persoon die hyper en aardig is op het web, maar dan... in het echt eerst alleen maar kan staren en in haar trui kan wegkruipen....
    En als we allemaal awkward zijn staren we elkaar het eerste uur gewoon allemaal aan! yay! terwijl we alvast al het picknick eten opeten...


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Zaiphon schreef:
    Iemand die Pupa kijkt? T is een nog airing anime, maar de 3 eps die ik heb gezien (4 minuten eps) waren in ieder geval super

    Valt tegen na mijn zin.. Ik heb serieus een half jaar op gewacht.. Op wat? op 4 minuten waar alles wazig is en te veel gebeurd o-o....
    Ik hoop daarom zo erg dat Savanna game & Love Stage! Niet zo worden.. Ik wacht niet een half jaar op 4 minuten per week D: ...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik heb nu een film gezien, die echt ongelofelijk mooi is :O
    Echt waar! Deze moeten jullie echt kijken. Hij duurt 63 minuten, maar is echt geweldig!

    Byousoku 5 Centimeter
    English: 5 Centimeters per Second

    Het is een drama, slice of life romance.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Volgens mij wilde ik die wel eens zien ;d.
    Samen met HAL en Wolf children << Weet Japanse titel niet uit mijn hoofd.. Kom niet verder dan Ookami..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you