• Nummer negen alweer, we gaan snel! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!










    De anime's in de gifs:
    1: Nabari no Ou
    2: Pandora Hearts
    3: Tokyo Ravens
    4: Yozakura Quartet: Hana no Uta

    [ bericht aangepast op 28 jan 2014 - 16:40 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ja, die wil ik ook nog wel een keer zien... Had ik ook bij die gifs van haar.
    Ik ging net tellen hoeveel persoontjes uit mijn lijst dood zijn. XD Het valt me nog mee, is een zevende van het totaal of zo. Maar ik heb dan ook zeventig mensen in m'n lijst staan. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ermahgerd jongens in animes zijn aantrekkelijk *_*
    Dankje trouwens nog Dirkje voor One ok rock nog een keer damn ben helemaal fan geworden haha,
    hoop dat ze een keer naar Nederland komen :3

    [ bericht aangepast op 27 jan 2014 - 0:13 ]

    Kijken jullie anime allemaal op de laptop of ook op je telefoon,(en wat gebruik je dan)? Gezien ik de hoop op heb gegeven met apps zoeken voor op mijn telefoon.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    @Shion, een paar bladzijdes terug. De vader van Rea was inderdaad een hugeeee perv.
    Maar de vader van Furuya was okay, :3 Hij was alleen een beetje.... plain.
    In my little monster heeft de vader maar een ini pieni klein rolletje. Hij is er als Haru eens komt blijven slapen.
    En soms loopt hij na het eten op de achtergrond rond in een pyama als Shizu aan het leren is. Cx

    @Yoite. Na meer te hebben gelezen van de manga (wooop wooop volume 7! ik moet me inhouden niet alles in een dag te lezen,
    ik wil over houden en stuff, *x* ) heb ik besloten de volgende characters leuk te vinden: Break (because Break), Gil (omg, stiekem vind ik het hartstikkeleuk als hij gepest word, >v< ) en Jack ( *^* Ik vind hem knap). Gil's broer is eng.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2014 - 7:57 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    @ Minke hehe, graag gedaan! ^^ Nou weet je, ik kwam er pas dus achter dat ze een maand voor ik naar ze ging luisteren of zo serieus een concert in Nederland hadden. O____o Daar baal ik echt hard van. ><

    @Maxime ik kijk eigenlijk bijna altijd op m'n laptop. Maar als ik het 's nachts een keer niet kan houden, wil ik nog wel eens op m'n mobiel kijken. c: En dan gebruik ik altijd de mobiele site van kissanime.

    @ Myrthe (geez wat hebben we veel namen die met een 'M' beginnen :'D) Gil en Break zijn ook mijn favorieten! ;D Het is ook heel leuk als Gil gepest wordt, vooral als Break het doet, hehe.
    Jup, Vincent is eng... >< En ik mag Jack eigenlijk ook niet zo, maar de reden daarvoor zijn spoilers en dat ga ik lekker niet verklappen. ^^
    Oh, en Echo is ook mijn favoriet, maar ze wordt eigenlijk pas awesome verderop in de manga - denk ik, ik weet niet precies waar in het verhaal je ergens zit.
    En Leo en Elliot... Ik zeg niks...
    En Cheshire. :3 Die heb je denk ik al wel gehad.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    @ Minke hehe, graag gedaan! ^^ Nou weet je, ik kwam er pas dus achter dat ze een maand voor ik naar ze ging luisteren of zo serieus een concert in Nederland hadden. O____o Daar baal ik echt hard van. ><

    @Maxime ik kijk eigenlijk bijna altijd op m'n laptop. Maar als ik het 's nachts een keer niet kan houden, wil ik nog wel eens op m'n mobiel kijken. c: En dan gebruik ik altijd de mobiele site van kissanime.

    @ Myrthe (geez wat hebben we veel namen die met een 'M' beginnen :'D) Gil en Break zijn ook mijn favorieten! ;D Het is ook heel leuk als Gil gepest wordt, vooral als Break het doet, hehe.
    Jup, Vincent is eng... >< En ik mag Jack eigenlijk ook niet zo, maar de reden daarvoor zijn spoilers en dat ga ik lekker niet verklappen. ^^
    Oh, en Echo is ook mijn favoriet, maar ze wordt eigenlijk pas awesome verderop in de manga - denk ik, ik weet niet precies waar in het verhaal je ergens zit.
    En Leo en Elliot... Ik zeg niks...
    En Cheshire. :3 Die heb je denk ik al wel gehad.


    Ik weet dat Jack Glen heeft vermoord, denk ik, maar niet nog veeeeel verder.
    Ik ben net uit de school met Elliot en Leo. Ik vond dat stiekem best een leuk verhaal, met hun.
    En ik ben nieuwschierig naar Lacie, dat muziek stukje.
    Ik vind de schrijfer heel awesome omdat hij/zij zo'n moeilijk verhaal kan schrijven met zo veel verhaallijn-achtigen die uiteindelijk bij elkaar komen.
    Het is super *drooling*

    Oh fuck, I claim Cheshire too. Ik weet nog niet wat er allemaal met hem is, maar hij is cute. En een kat. I like cats.
    Ik vind het verwarrend dat hij de B-rabbit Alice wil vermoorden, terwijl hij vroeger van haar hield.
    Muuh. Super story, moeilijk but awesome story! ♥


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Gauche schreef:
    (...)

    Ik weet dat Jack Glen heeft vermoord, denk ik, maar niet nog veeeeel verder.
    Ik ben net uit de school met Elliot en Leo. Ik vond dat stiekem best een leuk verhaal, met hun.
    En ik ben nieuwschierig naar Lacie, dat muziek stukje.
    Ik vind de schrijfer heel awesome omdat hij/zij zo'n moeilijk verhaal kan schrijven met zo veel verhaallijn-achtigen die uiteindelijk bij elkaar komen.
    Het is super *drooling*

    Oh fuck, I claim Cheshire too. Ik weet nog niet wat er allemaal met hem is, maar hij is cute. En een kat. I like cats.
    Ik vind het verwarrend dat hij de B-rabbit Alice wil vermoorden, terwijl hij vroeger van haar hield.
    Muuh. Super story, moeilijk but awesome story! ♥


    Ja, klopt! Daarom vind ik het ook zo goed! Het wordt trouwens nog wel een stuk ingewikkelder allemaal op een gegeven moment, maar dat duurt nog wel even.
    I like cats too. They're cute. Gil + katten = awesomeness. :'D
    Oh en Leo en Elliot komen nog wel een keer voorbij trouwens. :3 *moet zich inhouden om niks te zeggen*


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Ja, klopt! Daarom vind ik het ook zo goed! Het wordt trouwens nog wel een stuk ingewikkelder allemaal op een gegeven moment, maar dat duurt nog wel even.
    I like cats too. They're cute. Gil + katten = awesomeness. :'D
    Oh en Leo en Elliot komen nog wel een keer voorbij trouwens. :3 *moet zich inhouden om niks te zeggen*


    *^* No spoilers I will kidnap you and eat you.

    Gil is gewoon awesome. En Break ook. Ik word altijd super blij van hun geniale stukjes.
    Dat de mangaka de anime zo vrolijk en grappig kan houden terwijl er zo veel kuts pardon gebeurd.
    Ik erger me er een heeeeeeel klein beetje aan dat Oz zo vrolijk blijft. In dat geval heeft Elliot wel gelijk. Baka-Oz.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Gauche schreef:
    (...)

    *^* No spoilers I will kidnap you and eat you.

    Gil is gewoon awesome. En Break ook. Ik word altijd super blij van hun geniale stukjes.
    Dat de mangaka de anime zo vrolijk en grappig kan houden terwijl er zo veel kuts pardon gebeurd.
    Ik erger me er een heeeeeeel klein beetje aan dat Oz zo vrolijk blijft. In dat geval heeft Elliot wel gelijk. Baka-Oz.


    *runs away*
    Oh en dat wat je over Oz zegt... Just wait and see. :Y)
    Bij dat stuk houdt de anime van PH al op trouwens. Echt niet eerlijk. *sobs*


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    *runs away*
    Oh en dat wat je over Oz zegt... Just wait and see. :Y)
    Bij dat stuk houdt de anime van PH al op trouwens. Echt niet eerlijk. *sobs*


    Be afraid. Very afraid.

    Shhhhhhhhhh! *o* Nu weet ik dat hij een soort van instorting gaat krijgen!
    Ik weet niet of ik de anime wel ga kijken, *overwegende blik* Ik hoorde dat hij best wel gelijk was aan de manga.
    En ik kijk liever niet de anime en de manga van dezelfde serie... kost te veel tijd, en daar heb ik niet genoeg van lui.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Zaiphon schreef:
    Kijken jullie anime allemaal op de laptop of ook op je telefoon,(en wat gebruik je dan)? Gezien ik de hoop op heb gegeven met apps zoeken voor op mijn telefoon.

    Ik zelf kijk vooral via m'n laptop ;o. of op de pc bij mijn pa, maar nooit op mijn mobiel.. Dat lijkt mij eerlijk gezegd onhandig en batterij vretend.
    Gomenasai schreef:
    Ermahgerd jongens in animes zijn aantrekkelijk *_*
    Dankje trouwens nog Dirkje voor One ok rock nog een keer damn ben helemaal fan geworden haha,
    hoop dat ze een keer naar Nederland komen :3

    Ahh die kent ze via mij ;o(Of kende je ze daarvoor al Dirkje? Want dan loop ik achter). En ja dat moest ik perse eventjes zeggen ;D.
    Yoite schreef:
    Ja, die wil ik ook nog wel een keer zien... Had ik ook bij die gifs van haar.
    Ik ging net tellen hoeveel persoontjes uit mijn lijst dood zijn. XD Het valt me nog mee, is een zevende van het totaal of zo. Maar ik heb dan ook zeventig mensen in m'n lijst staan. :'D

    Volgens mij valt dat bij mij qua dooie mensen wel mee.. -telt even-
    Telt Shiina van Angel Beats ook mee? Ze is in feiten dood..
    Ok.. die van Deadman Wonderland weet ik niet eens meer of die doodgingen of niet.. Hmm...
    13?... Van de helft van mijn lijstje weet ik niet meer zeker of ze dood gingen.. en de andere helft zijn dood en gingen weer leven..
    Oh ik ben trouwens weer even begonnen aan Nabari no Ou xd. (moet 07-Ghost nog afkijken maar shhtt) en in mijn hoofd had ik de stem van Miharu zwaarder onthouden xd.
    Plus bij elk gesprek gaat hij er gewoon ineens random vandoor.
    Gauche schreef:
    @Shion, een paar bladzijdes terug. De vader van Rea was inderdaad een hugeeee perv.
    Maar de vader van Furuya was okay, :3 Hij was alleen een beetje.... plain.
    In my little monster heeft de vader maar een ini pieni klein rolletje. Hij is er als Haru eens komt blijven slapen.
    En soms loopt hij na het eten op de achtergrond rond in een pyama als Shizu aan het leren is. Cx

    @Yoite. Na meer te hebben gelezen van de manga (wooop wooop volume 7! ik moet me inhouden niet alles in een dag te lezen,
    ik wil over houden en stuff, *x* ) heb ik besloten de volgende characters leuk te vinden: Break (because Break), Gil (omg, stiekem vind ik het hartstikkeleuk als hij gepest word, >v< ) en Jack ( *^* Ik vind hem knap). Gil's broer is eng.

    Ah Dus het was wel de pa! I knew it!
    Al die goeie saaie vaders herinner ik mij niet o-o... Valt dus eigenlijk wel mee met hoe erg ze zijn.. Je herinnert ze gewoon niet doordat ze amper iets doen..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Myrthe ja dat is hij eigenlijk wel, alleen je hebt in de manga de geweldige scène met dronken Alice, Sharon en Gil niet volgens mij. :'D
    Hij stopt alleen gewoon veel te vroeg, want de manga wordt nog meer awesome voorbij het stuk waar de anime ophoudt.

    @Syl oeeeeps, dat is waar ook. ;x Credits gaan naar jou dus, haha. :'D
    Ik had Yui van Angel Beats wel meegeteld bij m'n dooie mensen lijstje. xd
    Coppelion spoiler voorbij anime:

    En Haruto ook, maar ik heb ergens gelezen dat hij dus serieus terugkomt. Alleen de manga is niet zover vertaald dus ik kan niet controleren of het klopt. ><

    Oeh, Nabari! Ja, hij heeft inderdaad geen zware stem, ook gezien het feit dat een vrouw zijn stem inspreekt xd. En ik vond Miharu op het begin echt geniaal. Later ook, maar net wat jij zei dat hij midden in gesprekken verdwijnt enzo... (':
    Oh, en ik kwam er trouwens net achter toen ik mijn PH manga's ging herlezen (ik ben ziek en Myrthe bracht me op het idee xd) dat Nabari no Ou er iedere keer bijstaat bij die reclame voor andere manga's achterin het boekje. :'D Vond ik leuk. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Syll, nou, mijn laptop kan dat dus niet meer aan. De enige oplossingen zijn de iPad, maar die ligt altijd beneden, dus kan dat alleen als ik home a-scone ben, de laptop van mn pa, maar die heeft mn zusje altijd in gebruik en dan mn telefoon die dan gewoon aan de lader ligt terwijl ik anime kijk.

    Ik hoop dat ik binnenkort wel weer anime kan kijken op mijn laptop, gezien ik binnenkort een nieuwe laptop heb (hoop ik)


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Yoite schreef:
    @Myrthe ja dat is hij eigenlijk wel, alleen je hebt in de manga de geweldige scène met dronken Alice, Sharon en Gil niet volgens mij. :'D
    Hij stopt alleen gewoon veel te vroeg, want de manga wordt nog meer awesome voorbij het stuk waar de anime ophoudt.


    Jawel, ik las hem gisteren nog, ;3 Gil verandert in een huilerig persoon, met een briefje met "Kick me" op zijn rug.
    Alice kleed zich bijna uit en Sharon ligt volgens mij half dood te wezen op de bank totdat haar naam word genoemd, dan roept ze "WIL JE WAT VAN ME? DAN BUIG EN BID!" of zo iets. Dat was echt genius.
    Wel jammer dat Break niet dronken kan worden.... dronken was hij nog leuker geweest...
    Gil was wel echt schattig, mihihihihihi~!


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Wow wacht, serieus? Dat wist ik niet meer! :'D
    In welke volume is dat?
    Ja, Gil was echt extreem schattig. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)