Guys, is dit een beetje interessant? Ik ben er nog niet helemaal klaar mee, maar dit is wel waar het ongeveer over zal gaan, denk ik. Twijfels of het wel leuk ofzo is.
26 Oktober, 2477
Lief dagboek,
De wereld is veranderd. Zoals mijn moeder als klein meisje het woord geweld bijna niet kende, is het nu een dagelijkse zaak. Ik keek vanmorgen uit het raam en zag dat ze iemand tot aan de dood aan toe trapten. Een oude man, die opkwam voor zijn rechten het was waarschijnlijk iemands grootvader, echtgenoot of vader. Het is normaal geworden, maar voor mij is het nooit normaal geweest. De lucht ziet grauw door al het produceren van de robots.
De robots zijn geen robots zoals jij ze kent. Het zijn mensen zonder ziel, zonder hart allemaal handmatig verwijderd. Ik snap niet hoe mensen volkomen kwaadaardig kunnen zijn. Hoe zijn ze er op gekomen om de wereld naar het hoogtepunt van verdriet, armoede en pijn te brengen? Ik vrees voor mijn leven en niet alleen die van mij, maar ook die van mijn moeder en broertje. Thuis wordt er niet gesproken over mijn vader en ik denk dat ik niet eens wil weten waarom ik hem nooit heb gekend. Ik ben op het punt belandt waarop ik niet weet wat ik moet doen. Zeventien jaar lang heb ik in deze staat van verderf moeten leven en ik zie hoe het met de dag erger wordt. Het voelt hopeloos. Alsof het niet meer te redden valt. Ik heb besloten dat ik overmorgen vertrek. Ik denk niet dat ik het kan stoppen, maar er moet iets gebeuren. Iets. Al is het een schreeuw om hulp.
- Ravyn
Ravyn neemt je mee in het jaar 2477. Ze wilt een verandering in de maatschappij brengen, maar dit eist een hoop uithoudingsvermogen, verdedigingstechnieken en een goede inzicht, wilt ze deze tocht overleven. Er is een grens getrokken het ene deel behoort tot de overheid en het andere deel tot de burgers, ondanks dat hier ook robots rondlopen om de orde te behouden. Ravyn moet deze grens over zien te steken en dat is veel lastiger en gecompliceerder dan dat het klinkt. Het is niet zomaar een muurtje met een paar robots nee, het wordt beschouwd als The valley of death de naam zegt het al - een levensgevaarlijk gebied. Ondertussen moet ze op zien te passen dat de overheid haar niet te pakken krijgt en tot een robot wilt veranderen en wat als ze iemand tegenkomt die hetzelfde doel als haar heeft? Zijn ze bereid om samen te werken of zijn ze elkaars tegenpolen?
[ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 21:30 ]
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''