• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

De rode lijn:

Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.

Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:

Personages

Personages

Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – ThranduiI
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – Erebor
    Ireth Sáralondë (v) – Pinkrock
    Galahad (m) – Unox22

Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Niniel
    Gawain Strongbow (m) – Stapper
    Brennen Uquenyondo (m) – Erebor
    Keyla (v) – FiIi
    Sha’rin Gawahir (v) – Venomis
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Stapper
    Hobson Gamgee (m) – Theatre
    Prisca Baggins (v) – Snowqeeun

Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – Venomis
    Fíli (m) – FiIi
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) - Theatre

Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic
    Inschrijftopic
    Speeltopic 2

[ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 10:42 ]

Every villain is a hero in his own mind.

-dubbel-

[ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 15:22 ]

What do we say to the god of death? ''Not today.''

-dubbel-

[ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 15:22 ]

-dubbel-

Sorry guys, mijn ipad spacede hem helemaal. (no_chears)

[ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 15:23 ]

Took schreef:
    [Thorin is so mean, >.<]

Awesome

Vind je? Ik vind het nogal een onbeleefde begroeting. x]

Took schreef:
    [Thorin is so mean, >.<]

Zo vind ik hem ook wel in de film haha.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Prisca Baggins

Ze keek de dwerg aan met haar nauwe ogen die nu wel spleetjes leken. Als deze dwerg dacht dat ze makkelijk doelwit was, had hij echt wel de verkeerde voor zich. Ze keek hem met een blik aan van -ik-zou-maar-uitkijken-wat-je-zegt. Ze snoof toen ze hoorde wat die tegen haar had gezegd. Uit haar laars haalde ze een mes tevoorschijn en met een seconde gooide ze dat richting hem waardoor het rakelings langs hem heen ging. De mes zat diep in een dik stuk hout. Als ze wou kon ze hem zelfs raken, maar ze zou eens laten zien dat ze niet iemand was waarmee je moest gaan sollen en denken dat ze makkelijk te grijpen was. Met nog steeds haar nauwe ogen keek ze de dwerg aan. -Pas-maar-op-misschien-ga-ik jou-nog-echt-raken-want-dat-kan-ik-zo-doen blik. Langzaam liep ze langs hem heen en haalde haar mes uit de dik stuk hout.
    'Ik ben Prisca' zei ze toen en draaide zich om en keek de dwerg aan.

Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

Ignatius de Blauwe

'Dat was mahonie!' riep Ignatius woedend door de gang.
    'Weet je wel hoe duur dat hout is? Bovendien stel ik het niet op prijs als je onze dwergenheer zo behandeld. Denk je dat ik behoefte aan moordenaars heb bij deze queeste? Dat wordt geen maaltijd voor jou, jonge dame.'

[ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 15:44 ]

Thorin keek haar overrompeld na. Ze beschikte over een onbeschoftheid die aan idioterie grensde en hij hoopte dat er niet nog meer van die gekken mee op pad gingen. Wat dacht ze hiermee te bereiken? Moest hij onder de indruk zijn? Toegegeven, dat was ook zo. Hij had niet veel mensen ontmoet die mentaal niet in orde waren.
    Hij knikte even naar de tovenaar, blij dat hij wel fatsoenlijk opgevoed was – door wie dan ook. Straks was die vent nog ’t beste gezelschap dat hij kreeg, behalve zijn verwanten.
    ‘Ze hoort in een kooi,’ gromde hij, terwijl hij aan tafel ging zitten.

[ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 15:55 ]

'Ik denk niet dat we een kooi hebben die klein genoeg is voor een hobbit,' zei Ignatius, terwijl hij een pan met heet water op tafel zette. Hij haalde mokken tevoorschijn en ook die zette hij op tafel, om vervolgens brood en kaas uit de kelder te halen.
    'Tast toe.'

'Ethring.' beantwoordde Keyla haar vraag. Ze trokken steeds verder Rohan in. Keyla begon honger te krijgen, dus pakte ze twee appels uit haar tas. 'Alsjeblieft.' zei ze waarna ze één appel naar Caylith toe wierp.
    Keyla nam een hap van haar eigen appel, die lekker sappig was. Ze pakte nog een appel uit haar tas en voerde die aan Parva, die goedkeurend hinnikte. Keyla grinnikte even. Ze twijfelde even, maar besloot Caylith het toch maar te vragen.
    'Wat brengt jou eigenlijk naar Isengard?' vroeg ze daarom.

Prisca Baggins

Eigenlijk was ze wel lief, aardig en behulpzaam. Alleen als je al een verkeerde indruk op haar hebt gemaakt dan is het niet te best. Ze keek de tovenaar aan en bleef kalm. Toen ze hoorde dat ze tegen de dwergheer tekeer was gegaan, was ze wel lichtelijk overrompeld. 'Sorry meneer. Dat was niet mijn bedoeling' sprak ze tegen de tovenaar. Even richte ze zich op de dwergheer. Ze was niet gek, ze hoorde wat hij zei over haar, maar ze hield zich in.
    Rustig ging ze ook aan tafel zitten en deed de mes terug in haar laars.
    Ze zou nog niks laten weten aan de anderen dat ze kon genezen, met planten en kruiden. Was Chase maar hier, dan had ze tenmisnte iemand van haar eigen soort. Langzaam begon ze te overwegen om gewoon weg te gaan. Want het bleek dat ze haar toch niet wouden hebben.
    Ze deed haar tas op haar schoot en pakte een klein bakje. Ze deed de deksel van het bakje open en haalde lavendel eruit. Ze deed het bakje dicht en deed terug in haar tas. Ze begon aan de lavendel te ruiken, haar kalmerings middel en plus kon het gebruiken voor eten, maar ook genezen.
    Langzaam was alles goed en zou ze gewoon doorheen moeten bijten. 'Wat is u naam, dwergheer' vroeg ze beleefd aan hem en keek hem nu met rustige ogen aan. Al kookte ze nog steeds wel een beetje van binnne.

Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

Thorin II Oakenshield

Thorin vond haar nogal zoetjes overkomen, alsof ze haar gedrag goed probeerde te maken door hem met een titel te benoemen. Hij verachtte haar nog net zo zeer als voordat ze tegen hem begon te praten, maar besloot dat het beter was dan bekogeld te worden door een wezen dat zichzelf niet in toom kon houden.
    'Thorin Oakenshield, zoon van Thrór, zoon van Thraín, koning onder de berg.'
    Hij keek op haar neer en zijn blik viel even op een klein doosje dat ze geopend had en dat een kruidige geur verspreidde. Wat dacht ze daarmee te doen? De gastheer beledigen door de indruk te wekken dat er nog kruiden aan hun maaltijd moesten worden toegevoegd?
    'En wie en wat bent u, als ik vragen mag?'
    Hij kon zijn razernij niet helemaal opzij zetten maar wilde niet zo ongemanierd als zij overkomen.

Lili Houtblad

Lili werd wakker, ze wist niet precies hoe laat het was maar vond het wel tijd voor wat eten. Ze besloot te kijken of ze wat kon vinden. Meestal ging ze haar neus achterna. Terwijl ze liep zag ze in een stuk houy een gat zitten.
    'Dat hoort niet bij de decoratie,' sprak ze terwijl ze met haar vingers er over heen ging. Ze hoordestemmen uit een kamer dichtbij.

Toen zag ze een jonge mannen mens, haar oom en een hobbit zitten. Het was apart om te zien en ze slikte, haar oom wist natuurlijk niet dat zij er was. Ze deed een paar stappen achteruit, knalde tegen een harnas aan dat er stond.
    'Sorry,' zei ze maar ze kwam niet boven het gekletter uit.

Prisca Baggins

Ze hoorde hoe hij zich aan haar had voorgesteld. Nadat ze geheel gekalmeerd was, zo goed als. Deed ze de lavendel terug in het doosje en deed het weg. Ze keek Thorin aan. 'Prisca Baggins, zus van Bilbo Baggins, dochter van Bungo Baggins, zoon van Mungo Baggins.' Ze zou gewoon beleefd moeten zijn en proberen aardig te doen tegen Thorin, al zou dat veel werk gaan kosten, van haar kant. Het beetje razernij was haar niet ontgaan, maar ze zou zich gedeisd houden. Iedereen van de Shire kende haar broer Bilbo, hij was een inbreker -dief-.
    Zoals de tovenaar al had gezegt tegen haar, zou ze geen eten krijgen en eigenlijk deerde het haar ook niet. Ze kon zelf wel voor haar eigen eten zorgen als ze dat wou, zo moeilijk was dat helemaal niet.