Moira Tran.
Wanneer ik gevraagd had waarom ze me zo op een bepaalde manier aankeken, wendde één van de jongens zijn hoofd kort af alsof ik het niet tegen hem had, en de ander de grijns probeerde te verdoezelen. Maximiliano wierp een blik over zijn schouder, vast om de ander te vinden tegen wie ik het had, en wanneer hij opmerkte dat het Nathan was, schraapte hij zijn keel. Met een vermakelijk glimlachje, waar ik niet eens mijn best voor doe om het te verbergen, blik ik richting hen beide. Zeker naar Max als Felicite de keuken in komt wandelen, om vervolgens een bord en het warme ei uit de koekenpan te pakken. Ik vind haar manier van doen wel grappig, aangezien ze het op een aangename manier zegt. Wanneer ze net weg is, komt ze echter weer terug om het bestek uit de la te pakken - natuurlijk mocht dat niet vergeten worden.
Voor de derde keer keert Max mijn richting op. "Dus, wat ik wou zeggen," begint hij en ik laat een speels, maar ongeduldig 'hmhm'-geluidje horen, terwijl de grijns op zijn gezicht weer tevoorschijn komt. "eerst dans je tegen me aan, niet dat ik dit zo vervelend vond dat even terzijde, en nu vraag je me waarom ik naar je kijk. Misschien weet je hier zelf een antwoord op?" Hij is ondertussen bezig met het ei in de koekenpan, maar daar let ik niet zoveel op. Zijn woorden probeer ik bij me binnen te laten dringen, en wanneer dat is gelukt, lach ik kort om daarna mijn hand voor mijn mond te slaan.
"Had ik tegen je aan gedanst?" Weer een kort gelach, wat wel redelijk vermakelijk klonk. "Wat kan ik zeggen? Ik ben toegewijd aan de dans," grijnsde ik groot, en al was het aardig bedoelt, zag het er eerder speels uit. Eerst dacht ik erover na om hem te zeggen dat het niet meer zou gebeuren, maar het deerde me in feite niet veel; als ik wilde dansen deed ik dat en mocht ik dat dan tegen iemand aan doen, gebeurde dat. Daarna deed ik mijn mond open om te vermelden dat als we partners zouden zijn geweest, ik nog meer tegen hem aan kon dansen, maar ook dit hield ik in door enkel nog op mijn onderlip te bijten.
Hierna had ik per ongeluk mijn hand op die van hem gelegd, waardoor hij me licht fronsend aankeek. "Ik dacht eerder dat jij je wat in je hoofd haalde," Hij kijkt me niet aan terwijl hij praat, waardoor ik mijn blik kort naar Nathan laat gaan als ik wat in mijn ooghoeken op merk. Alleen om dit zo onopmerkbaar mogelijk te doen, haal ik een hand door mijn halflange, wilde haren. Nathan zuchtte zachtjes, waarop hij een soort braakgeluid maakte en vervolgens op een gemaakte manier naar Max te glimlachen. Ik fronste verward; had ik iets gemist of zoiets? In deze weken heb ik wel mee gekregen dat Nathan en Maximiliano niet echt op één lijn liggen, waardoor ik heel graag de vrede tussen deze twee bewaar, alleen het leek alsof hij nu eveneens iets tegen mij begon te krijgen. Ik voelde me niet aangevallen door hem, maar het braakgeluid zorgde wel voor vraagtekens bij me. Mannen... Wie me daar uitleg over kan geven; graag. Ik bedoel, ik weet dat ik een handleiding heb, alleen die van hen is zeker driemaal zo dik. Om proberen de sfeer wat te klaren, vraag ik aan hen of ze goed geslapen hebben.
"Ik denk niet dat ik iemand heb wakker gehouden, naast mezelf dan," geeft Max als eerste antwoord op mijn vraag, waarna hij het vuur uitzet en het ei van de koekenpan op zijn bord laat glijden. Hiervoor rekt hij zich wel eerst uit om er één uit de kast te pakken, waardoor zijn shirt zich een weg naar boven had gebaand. Ik probeerde er nog niet naar te kijken, maar kantel dan toch voor luttele seconden mijn hoofd als ik zijn gespierde buik zie. Deels betrapt en deels gewaagd bijt ik op mijn onderlip, die wat roder wordt. Max trekt al snel zijn shirt wat naar beneden en stroopt zijn mouwen op. Ik wist wel dat ik niet de enige met een tatoeage was, alleen die van mij zat op mijn zij, die eveneens te zien was door mijn korte shirt.
"Dat zag er niet gek uit hoor, Maxi," zeg ik met een engelengezichtje over hetgeen wat ik net gezien heb. "Logisch dat ik jou onbewust heb gekozen om tegenaan te dansen." Waag ik er maar simpelweg op, wie weet hoe hij erop reageert. Mannen hé, hier komt die handleiding weer! Niet gewaagd, niet gewonnen. Ik wacht even Nathan's antwoord af, wel weer met een glimlachje.
"Gaat wel, heb je mij nog gemist vannacht?" Hij leunt wat naar voren en glimlacht zwakjes. Ik lach even om dit antwoord, ik waardeer het dan ook wel, en draai me hierom wat meer naar hem toe.
"O, Don Juan, door jou kon ik niet slapen; ik heb de hele nacht op je gewacht, maar je kwam niet." Speelde ik gepassioneerd met een halve grijns mee, "Vanavond kom je toch wel, hé?" Hierbij legde ik kort mijn hand op mijn hart en boog wat meer naar hem toe. Daarna ging ik weer recht zitten, mede doordat Evelina riep dat ze de nieuwe roosters had opgehangen. Deze mochten we niet verliezen, blablabla. Ik trok een papiertje ervan af en las het rooster door.
Het rooster ziet er als volgt uit:
Maandag;
9.00-12.00 Werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
13.00-16.00 Weer werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
18.00 Nu word er avond gegeten.
Dinsdag:
9.00-12.00 De groep word in tweeën opgedeeld. De ene helft van de groep krijgt als eerste les van Evelina in ballet en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in hiphop.
13.00-16.00 De groepen draaien om. De ene helft krijgt nu les van Evelina in ballet en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in hiphop. Dus als je als in de ochtend ballet hebt gehad dan heb je in de middag hiphop.
Woensdag:
Op deze dag word er hetzelfde rooster gevolgd als maandag.
9.00-12.00 Werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
13.00-16.00 Weer werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
Donderdag:
9.00-12.00 Je gaat met hetzelfde groepje als die je dinsdag had een les volgen. De ene helft van de groep krijgt als eerste les van Evelina in salsa en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in ballroom.
12.00-13.00 Nu word er geluncht hier heb je een uur de tijd voor.
13.00-16.00 De groepen worden omgedraaid. De ene helft van de groep krijgt les van Evelina in salsa en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in ballroom. Hier geld ook dat als je in de ochtend les van Christopher hebt gehad dat je in de middag les van Evelina hebt.
Vrijdag:
9.00-12.00 Je gaat met hetzelfde groepje van dinsdag en donderdag een les volgen. De ene helft van de groep krijgt conditie training van Evelina en de andere helft van de groep krijgt krachttraining van Christopher.
12.00-13.00 Nu word er geluncht.
13.00-16.00 De groepen worden omgedraaid. De ene helft van de groep krijgt conditie Evelina en de andere helft van de groep krijgt krachttraining van Christopher. Hier geld ook dat als je in de ochtend les van Christopher hebt gehad dat je in de middag les van Evelina hebt.
Zaterdag/zondag;
Hier ben je vrij in wat je doet. Je kan naar feesten gaan in het dorp, even lekker shoppen, je routine doornemen of lekker niks doen. De keuze is aan jou. Hier geld alleen wel dat er om 18.00 gegeten word. Voor lunch en ontbijt moet je in het weekend zelf voor zorgen, omdat sommige mensen uitslapen en sommige mensen niet. Je hoeft er dus alleen maar voor te zorgen dat je om 18.00 aan tafel zit want dan word er gegeten. Eet je niet mee? Geef dit dan aan aan degene die moeten koken.
(De lessen kunnen per weer veranderen, maar ik heb gekeken naar welke dansstijlen er over het algemeen word gedanst en suprise suprise dat is hiphop. En aangezien er maar twee choreografen zijn kan er niet heel veel verschillende stijlen gedanst worden.)
Het corveeschema;
Maandag:
Afwassen; Evelina en Christopher.
Koken: Nathan en Isabella.
Tafel dekken (middag en avond): Jay en Kylie.
Dinsdag:
Afwassen: Ralph en Ambrosia.
Koken: Myléne en Daniël.
Tafel dekken (middag en avond): Abbigail en Giovanni.
Woensdag:
Afwassen; Kylie en Isabella.
Koken; Abbigail en Stephen.
Tafel dekken (middag en avond): Felicite en Ambrosia.
Donderdag:
Afwassen: Moira en Giovanni.
Koken; Jay en Kylie.
Tafel dekken (middag en avond) Evelina en Ralph.
Vrijdag:
Afwassen: Maximiliano en Nathan.
Koken; Chistopher en Moira
Tafel dekken (middag en avond): Isabella en Daniël
Zaterdag:
Afwassen: Myléne en Abbigail.
Koken; Ambrosia en Felicite.
Tafel dekken (middag en avond): Nathan en Daniël
Zondag:
Afwassen: Felicite en Stephen.
Koken; Evelina en Maximiliano
Tafel dekken (middag en avond): Maximiliano en Christopher.
O, geweldig, koken! Donderdag! Het was alleen minder geweldig dat Nathan en Max samen moesten, wie weet wat voor kledderboel dat zou worden met het afwassen. Als ze elkaar maar niet gingen vermoorden, want ergens was het eigenlijk wel grappig. Dit liet ik alleen niet zien.
Quiet the mind, and the soul will speak.