Maximiliano Guido Gustav.
Moira lacht kort, wanneer het tot haar binnen is gedrongen dat ze tegen me aan heeft staan dansen en slaat vervolgens haar hand voor haar mond. “Had ik tegen je aan gedanst?” Een kort lachje volgt en ook ik kan het niet laten om even te grinniken. “Wat kan ik zeggen? Ik ben toegewijd aan de dans,” grijnst ze dan groot, waarna er een glimlach op mijn gezicht verschijnt. Zo te merken vindt ook Moira het niet bepaald erg dat ze tegen me aan heeft staan dansen en wanneer ze dit wel erg vindt, laat ze dit niet blijken. Ik hoef in ieder geval niets te verbloemen, want van mij mag ze weten dat ik het niet erg vond. Nu ik er bij nadenk, welke jongen vindt het wel erg als een meisje tegen hem aan danst? “Ik dacht eerder dat jij je wat in je hoofd haalde,” zeg ik als reactie op het feit dat Moira haar hand op mijn hand heeft geplaatst en vanuit mijn ooghoeken zie ik dat ze haar hand op een nonchalante manier door haar haren haalt, precies zoals Levi dit ook altijd doet. Ik heb het meer meiden hier zien doen, alsof het een tik is die standaard bij meiden voorkomt. Levi haalt meestal haar handen door haar haren, waarna ze een licht roze lok om haar vingers heen wind. Een aantal weken geleden ben ik er eens op gaan letten en het verbaasd me dat er geen krullen in haar haren te vinden zijn. Ondertussen hoor ik een geluid bij Nathan vandaan komen wat niet echt vriendelijk overkomt en voel zijn blik in mijn rug, maar een reactie daarop heeft hij niet verdiend. “Dat zag er niet gek uit hoor, Maxi” complimenteert Moira, nadat ik mijn shirt naar beneden heb getrokken. Ik frons licht en draai mijn hoofd naar haar toe om haar vervolgens een kleine grijns te schenken. “Logisch dat ik jou onbewust heb gekozen om tegenaan te dansen.” – “Onbewust?” een spottend lachje verlaat mijn mond en ik kijk haar breed glimlachend aan. Verdere woorden hoef ik hier niet aan te besteden, aangezien ik er vanuit ga dat ze mijn punt begrijpt.
Ik schenk Moira een normaal antwoord, wanneer zij mij, en ik geloof van Nathan, vraagt of we goed hebben geslapen en niemand hebben wakker gehouden met ons gesnurk. Deze vraag zorgt ervoor dat Nathan zich weer in het gesprek tussen Moira en ik kan wringen en wanneer zijn stem volgt, verdwijnt mijn glimlach. “Gaat wel, heb je mij nog gemist vannacht?” hij leunt wat naar voren en glimlacht zwakjes naar Moira. Het feit dat hij een poging doet om met Moira te flirten deert me niet, maar zijn stem wel. De lach van Moira klinkt in mijn oren en zorgt ervoor dat ik haar voor een aantal seconden aankijk om vervolgens mijn laatste stukje ei op te eten. “O, Don Juan, door jou kon ik niet slapen; ik heb de hele nacht op je gewacht, maar je kwam niet,” het is Moira, ik had kunnen verwachten dat ze er op in zou gaan. “Vanavond kom je toch wel, hé?” met een verwachtende blik kijk ik Nathan aan, benieuwd naar zijn reactie, maar zo te zien heeft hij zijn aandacht op Felicite gericht, waar ik totaal geen problemen mee heb. Ik zet mijn bord neer, waarna ik Moira naar het prikbord volg waar Evelina de roosters voor de komende week heeft opgehangen. Met een snelle beweging neem ik er een vanaf en loop ik terug naar het aanrecht. Leunend tegen het aanrecht bekijk ik het papier.
Maandag;
9.00-12.00 Werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
12.00-13.00 Nu word er geluncht, hier heb je een uur de tijd voor.
13.00-16.00 Weer werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
18.00 Nu word er avond gegeten.
Dinsdag:
9.00-12.00 De groep word in tweeën opgedeeld. De ene helft van de groep krijgt als eerste les van Evelina in ballet en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in hiphop.
13.00-16.00 De groepen draaien om. De ene helft krijgt nu les van Evelina in ballet en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in hiphop. Dus als je als in de ochtend ballet hebt gehad dan heb je in de middag hiphop.
Woensdag:
Op deze dag word er hetzelfde rooster gevolgd als maandag.
9.00-12.00 Werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
13.00-16.00 Weer werken aan de opdracht in de tweetallen waar je in ingedeeld bent.
Donderdag:
9.00-12.00 Je gaat met hetzelfde groepje als die je dinsdag had een les volgen. De ene helft van de groep krijgt als eerste les van Evelina in salsa en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in ballroom.
12.00-13.00 Nu word er geluncht hier heb je een uur de tijd voor.
13.00-16.00 De groepen worden omgedraaid. De ene helft van de groep krijgt les van Evelina in salsa en de andere helft van de groep krijgt les van Christopher in ballroom. Hier geld ook dat als je in de ochtend les van Christopher hebt gehad dat je in de middag les van Evelina hebt.
Vrijdag:
9.00-12.00 Je gaat met hetzelfde groepje van dinsdag en donderdag een les volgen. De ene helft van de groep krijgt conditie training van Evelina en de andere helft van de groep krijgt krachttraining van Christopher.
12.00-13.00 Nu word er geluncht.
13.00-16.00 De groepen worden omgedraaid. De ene helft van de groep krijgt conditie Evelina en de andere helft van de groep krijgt krachttraining van Christopher. Hier geld ook dat als je in de ochtend les van Christopher hebt gehad dat je in de middag les van Evelina hebt.
Zaterdag/zondag;
Hier ben je vrij in wat je doet. Je kan naar feesten gaan in het dorp, even lekker shoppen, je routine doornemen of lekker niks doen. De keuze is aan jou. Hier geld alleen wel dat er om 18.00 gegeten word. Voor lunch en ontbijt moet je in het weekend zelf voor zorgen, omdat sommige mensen uitslapen en sommige mensen niet. Je hoeft er dus alleen maar voor te zorgen dat je om 18.00 aan tafel zit want dan wordt er gegeten. Eet je niet mee? Geef dit dan aan aan degene die moeten koken.
(De lessen kunnen per weer veranderen, maar ik heb gekeken naar welke dansstijlen er over het algemeen word gedanst en suprise suprise dat is hiphop. En aangezien er maar twee choreografen zijn kan er niet heel veel verschillende stijlen gedanst worden.)
Het corveeschema;
Maandag:
Afwassen; Evelina en Christopher.
Koken: Nathan en Isabella.
Tafel dekken (middag en avond): Jay en Kylie.
Dinsdag:
Afwassen: Ralph en Ambrosia.
Koken: Myléne en Daniël.
Tafel dekken (middag en avond): Abbigail en Giovanni.
Woensdag:
Afwassen; Kylie en Isabella.
Koken; Abbigail en Stephen.
Tafel dekken (middag en avond): Felicite en Ambrosia.
Donderdag:
Afwassen: Moira en Giovanni.
Koken; Jay en Kylie.
Tafel dekken (middag en avond) Evelina en Ralph.
Vrijdag:
Afwassen: Maximiliano en Nathan.
Koken; Chistopher en Moira
Tafel dekken (middag en avond): Isabella en Daniël
Zaterdag:
Afwassen: Myléne en Abbigail.
Koken; Ambrosia en Felicite.
Tafel dekken (middag en avond): Nathan en Daniël
Zondag:
Afwassen: Felicite en Stephen.
Koken; Evelina en Maximiliano
Tafel dekken (middag en avond): Maximiliano en Christopher.
Wanneer ik lees dat er twee verschillende groepen worden gevormd, komt er meteen een vraag in me op. Namelijk wie in welke groep zal zitten, maar deze vraag vaagt al snel weg, wanneer ik aangekomen ben bij het corveeschema. Naarmate ik verder lees laait de vreugde op dat ik geen corvee dienst zal hebben, maar deze vreugde wordt al snel de grond in gestampt wanneer ik mijn naam zie staan bij het afwassen van vrijdag. “Mijn droom komt uit” mompel ik als ik zie met wie ik moet gaan afwassen. Ik weet niet of Evelina of Christopher de spanning tussen Nathan en ik gemerkt hebben of dat ze de keuken onder het sop willen zien, want ik garandeer je dat dit hem niet gaat worden. Naast het feit dat ik met Nathan moet afwassen, wat mijn humeur van deze dag al heeft geruïneerd, moet ik ook eens koken met Evelina en de tafel dekken met Christopher. “Great” mijn hand laat ik over mijn voorhoofd gaan, maar wanneer ik merk dat er een blik op me gevestigd is, laat ik deze zakken. Mijn bruine irissen vestigen zich in die van Nathan en de blik in zijn ogen verteld me dat hij hier een wat meer uitbundigere reactie op had verwacht, maar deze gun ik hem niet en aan zijn gezicht te zien is ook hij er niet blij mee.
“Jongens, we zijn nu weg. Ik weet niet zeker of we de lunch redden, maar de afwas laten we staan voor wanneer we terug komen” Meld Christopher zich en met ‘ons’ bedoeld hij Evelina en zichzelf. Ik kijk hem aan en knik even. “Wie weet wanneer chef kok Max klaar is met zijn eitjes” een kort lachje verlaat mijn mond. Sinds wanneer heb ik me tot chef kok weten te promoveren?
Ik ga recht staan en rek me nog eens uit door mijn ellebogen naar achter te werken en mijn hoofd in mijn nek te leggen. Mijn shirt trek ik weer naar beneden, aangezien hij zich weer een weg naar boven had gewerkt en terwijl ik mijn gaap probeer te verdoezelen, wrijf ik over mijn arm heen. Misschien is het een idee om Kylie te gaan zoeken.
[En mijn internet vond het leuk om me te pesten, zodat ik het niet kon posten :')]
'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'