Felicite Eleanor Caines.
“Zal ik deze vast meenemen?” Ik kijk Darcio bedenkelijk aan, “Ja, ja, doe maar.” Antwoord ik haastig, waarna ik een vlugge blik werp op mijn kamer. Ik weet dat het niet reëel is om zo te reageren op Darcio, terwijl hij me juist een plezier wil doen, maar ik wil niet als laatste op het kamp aankomen en als ik in dit tempo doorga, ben ik er zeker van dat ik als laatste ben. “Sorry, Darcio.” Er verschijnt een grijns op zijn gezicht, waarna hij mijn koffer optilt en naar beneden loopt. Een zucht rolt over mijn lippen heen en ik probeer het los te laten, zodat ik alles even op een rijtje kan zetten. “Eh, ik heb mijn kleding, toilettas, chocolade, koptelefoon –“ Ik onderbreek mezelf en kijk op, wanneer ik me bedenk dat mijn oplader zich nog in Darcio zijn kamer bevind. Snel trek ik een sprintje richting zijn kamer om vervolgens mijn oplader uit het stopcontact te trekken. Snel maak ik het lijstje in mijn hoofd verder af. Een grote last valt van mijn schouder, wanneer ik het lijstje compleet kan maken en dat betekend dat ik alles bij me heb en dat ik zou kunnen vertrekken, maar het moeilijkste moet nog gaan komen, namelijk het afscheid. Een voordeel is dat ik gister al afscheid heb genomen van mijn ouders, aangezien ze vandaag beide moesten werken. Ik ben wel vaker een lange tijd van huis geweest, dus ik ben het wel gewend, maar het blijft altijd moeilijk. Het is maar goed dat ik alleen heel af en toe heimwee heb naar huis anders zo ik mijn internationale droom wel vaarwel kunnen zeggen. Ik knip het licht uit van de bovenverdieping en loop van de trap af. Hier aangekomen, tref ik mijn oudste broer, Falain, aan. “Van ma moet ik vragen of je zeker weet dat je al je spullen hebt” Hij grinnikt even kort, “Maar jou kennende, vertrek je niet zonder al je benodigde spullen”. Ik kan een lach niet onderdrukken en schud mijn hoofd glimlachend heen en weer. Falain heeft gelijk, ik vergeet nooit mijn spullen mee te nemen. Ik kan gewoon niet zonder een aantal dingen, net zoals ieder meisje dat niet kan. “Ik was bijna mijn oplader vergeten, maar ik heb-“ Ik murmel nog wat woorden na, terwijl Falain me onderbreekt.“Je hebt hem door middel van je lijstje gevonden, ja, ik weet het” lacht hij. “Hé, ik vergeet tenminste geen dingen, dat kan ik over jou niet zeggen” Lachend geef ik hem een stomp tegen zijn arm en een grijns verschijnt op mijn gezicht, wanneer hij niets terug weet te zeggen. “Haal die grijns van je gezicht af en ga maar gauw, anders kom je nog als laatste aan.” Nu is het zijn beurt om te grijnzen. Ik knik even glimlachend en geef hem nog een knuffel ter afscheid. “Zeg tegen mam dat ze me niet iedere dag hoeft te bellen. Wanneer er iets is of als ik iets belangrijks heb te vertellen, zal ik haar zelf wel bellen” Zeg ik tegen hem, waarna ik mijn handtas van de bank haal en richting de deur loop. “Zal ik doen,” Antwoord hij, “Veel plezier!”. Ik werp nog een laatste blik op Falain en loop dan naar buiten waar ik in de auto van Darcio stap. De weg naar het kamp toe duurt langer dan dat ik had verwacht, maar de gesprekken met Darcio zorgt ervoor dat het lijkt alsof de tijd wat sneller gaat. Eerlijk gezegd ben ik best zenuwachtig voor wat ik aan ga treffen in het kamp en vooral wíe ik aantref. De zenuwen verdwijnen al snel, wanneer Darcio zijn auto voor het kamp tot stilstand brengt. Ik kan niet wachten om mijn mede-dansers te ontmoeten en om verschillende dansstijlen te gaan leren, dus stap ik vrijwel meteen uit de auto. Ook Darcio is al uit de auto gestapt om vervolgens naar de achterkant van de auto te lopen en mijn koffer uit de kattenbak te vissen. “Dankje, Darcio” Ik schenk hem een bescheiden glimlach en geef hem een knuffel, waarna ik het handvat van mijn koffer beetpak en de rolletjes over de stoep laat klinken. “Veel plezier en eh, doe je wel een beetje voorzichtig?” Vraag hij op een normale toon, maar ik hoor een bezorgde klank met zijn stem spelen. “Zal ik doen, wel thuis” Ik schenk hem nog een glimlach en richt dan mijn blik op het kamp. Wat heb ik hier naar verlangd, de gehele zomer dansen en plezier maken. Er zullen ook vast wel wat ruzies ontstaan, maar wat spanning op zijn tijd is goed voor je toch.
[ bericht aangepast op 7 dec 2013 - 13:57 ]
'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'