Maximiliano Guido Gustav.
Wanneer de deurbel klinkt, rits ik mijn weekendtas met alle spullen voor de komende weken dicht en zet deze op de gang neer. “Maximiliano, Levi hier!” Roept mijn moeder van beneden die blijkbaar de deur al geopend heeft. Ik doe geen moeite om naar beneden te gaan, aangezien Levi hier praktisch woont en ze de weg naar boven wel weet, dus in plaats van dat ik naar beneden ga, loop ik naar de badkamer om mijn haar nog wat te fatsoeneren. Mijn haar zit voor een paar uur goed, maar na het dansen wordt het altijd een warrige boel en dat kan ik niet gebruiken voor een eerste indruk.
“Je haar zit goed hoor, ijdeltuit.” Klinkt er vanuit de deuropening, waarna er een korte lichtflits verschijnt. Ik draai mijn hoofd en kijk recht in de lens van de camera, waarna er vervolgens nog een foto gemaakt word. “Ik zou bijna denken dat je me gaat missen, alleen is het jammer dat het mijn camera is en niet de jouwe,” Ik glimlach naar Levi om vervolgens mijn handen te wassen en af te drogen. Mijn haar laat ik voor wat het is, Levi is nu mijn eerste prioriteit. “Wees maar niet bang, Max. Ik ga je echt wel missen.” zegt ze, terwijl ze haar gezicht op mijn schouder legt, wanneer ik haar in een knuffel trek. Levi is een van mijn beste vrienden en eveneens een danser. We zouden gezamenlijk naar dit kamp gaan, alleen zijn op het laatste moment haar plannen gewijzigd, of eerder die van haar ouders. Levi heeft het vrijwel altijd moeilijk gehad thuis en al helemaal om haar mening over het dansen over te brengen aan haar ouders. Stukje bij beetje begint het tot hen door te dringen dat dit het geen is wat Levi wil gaat doen, maar of ze het toelaten is nog maar de vraag. Ik vind het jammer dat Levi niet mee mag, maar het zorgt er wel voor dat ik zelfstandig blijf. Ook zorgt dit ervoor dat ik wel contact móét leggen met andere mensen, niet dat ik dit erg vind, maar het is altijd fijn wanneer je iemand bij je hebt die al kent en vertrouwd. “Ik jou ook wel hoor,” Glimlach ik om haar vervolgens los te laten. Ik neem de camera aan die ze me overhandigd en bekijk hem even snel. “Bedankt voor het lenen,” zegt ze, waarna ik haar een warme glimlach schenk. “Cheese” Zeg ik wanneer ik de cameralens op ons gericht heb en druk een knop in, waarna er een klik klinkt wat betekend dat de foto is gemaakt. Fotografie is eveneens een grote hobby van mij, al gaat mijn voorkeur wel uit naar de dans. Als ik op de een of andere manier niet kan dansen, haal ik mijn camera uit de kast en ga ik naar een willekeurige plek om plaatjes te schieten. Het brengt me evenals het dansen in concentratie en het geeft me op dat moment een doel, het doel om een zo mooi mogelijke foto te maken.
Wanneer Levi en ik beneden zijn aangekomen, haalt Levi de camera uit mijn hand. “Je hebt al een foto samen met mij, nu nog een foto met je ouders” Lacht ze, waarna ze mijn ouders naar de woonkamer roept om vervolgens een foto van ons drieën te maken. Het afscheid met mijn ouders is voor mij niet moeilijk, aangezien ik mijn tijd in de vakanties bijna altijd in Italië doorbreng en dan moet ik, wanneer ik weer naar huis ga, afscheid nemen van mijn biologische ouders, dus ik ben het wel gewend. Ik neem een knuffel en een kus op mijn wang in ontvangst van mijn moeder en Levi en mijn vader zegt me op zijn manier gedag. “Tot over een paar weekjes dan maar,” een grijns verschijnt op mijn gezicht wanneer ik dit ter woorden breng en draai me dan om, om vervolgens naar buiten te lopen.
Ik laat mijn auto tot stilstand komen als ik bij mijn bestemming ben aangekomen en stap eruit. Mijn ogen vliegen van links naar rechts en ik neem het kamp binnen één minuut in me op. Aan het begin hebben een aantal mensen zich verzameld en de meeste hebben hun tas nog gewoon bij zich. Ik zal dit anders gaan doen. Mijn spullen zal ik eerst een plekje geven in de slaapzaal, dit is dan ook het gebouw waar ik nu heen zal gaan. Nadat ik mijn camera heb opgeborgen, de weekendtas over mijn schouder heb gegooid en de auto op slot heb gedaan, passeer ik de mensen richting de slaapzaal. Hier aangekomen tref ik een jongen aan. Ik neem aan dat hij hier ook nog niet eerder is geweest, aangezien hij niet meteen een bed heeft geclaimd. Voordat hij dit ook maar kan doen, heb ik mijn spullen al op een van de bovenste bedden van een stapelbed neergelegd. Ik draai me naar de jongen toe en glimlach even licht naar hem. “En, welk bed ga jij tot je nemen?” ik kijk hem afwachtend aan, terwijl ik plaatsneem op mijn bed.
'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'