Felicite Eleanor Caines.
Mijn ogen spreiden zich wagenwijd open en wanneer ik mezelf recht in de ogen aankijk, deins ik achteruit. Een rilling loopt over mijn ruggengraat wanneer mijn tere huid de koude muur aanraakt. De ruimte is klein, maar het lijkt vele male groter door de muren die bedekt zijn met spiegels. Overal waar ik kijk, staren mijn bruine irissen tot mijn grote ergernis terug. De glinstering in mijn ogen wordt veroorzaakt door het klein beetje licht wat door de lamellen sijpelt en via de spiegel in mijn ogen wordt weerkaatst. De sfeer die in de ruimte hangt, laat mijn haren omhoog staan en net wanneer ik mezelf weet te bedaren, zie ik twee lichtgevende puntjes in de laatste spiegel aan de linkerkant van de -. Mijn hart begint sneller te kloppen. Ik weet zeker dat ik daar zojuist een deur heb zien staan. Mijn blik gaat door de kamer op zoek naar een deur, maar deze blijkt spoorloos verdwenen te zijn. De twee lichtpuntjes trekken mijn aandacht weer, maar dit maal zijn ze groter geworden en puntjes krijgen nu een betekenis. Het lijken wel ogen van een pop te zijn, aangezien de vorm eromheen zeer veel op een gestalte lijkt die een zittende houding heeft aangenomen. Het kleine beetje licht zorgt ervoor dat de handen van de pop zichtbaar worden, maar hierdoor wordt de rest van de gestalte omhuld in duisternis en wordt de nadrukt op zijn bewegende vinger gelegd. Nog voordat ik ook maar een andere beweging kan vinden, gaat mijn mond open en komt er een hoog paniekerige gil uit vandaan.
Met mijn ogen wijd open geslagen en mijn hand strak op mijn lippen gedrukt, kijk ik versteld voor me uit. Het is maar een droom, Fee. Bevestig ik voor de zekerheid, waarna ik de dekens van me af schuif en mijn hand met moeite van mijn mond afhaal, aangezien ik niet zeker weet of ik niet nog eens mijn mond open haal en er een oorverdovende gil uit laat komen. Vervolgens omhul ik mijn koude voeten met, met wol gevulde, sloffen om met een schoon stel kleding richting de douches te gaan. Hier aangekomen, geef ik mezelf langer dan normaal de tijd om te douchen en tot rust te komen, voor zoverre dit kan met lauw water. Dit betekende wel dat ik als een van de laatste mijn bed uit ben gekomen en de rest zich vast al heeft verzameld in de keuken. Ik duw deze gedachte weg samen met de herinneringen aan de nare droom, ofwel nachtmerrie, waaruit ik een aantal minuten geleden ben ontwaakt en laat de lauwe druppels water over me heen glijden.
Aangekleed en wel, begeef ik mezelf richting de keuken. Eenmaal binnen, is het eerste wat me opvalt het witte blad dat is opgeprikt aan het prikbord in de keuken. Zonder iemand te begroeten loop ik door naar het prikbord. Niet dat ik onbeleefd wil zijn, maar het komt niet in me op om iedereen een goedemorgen te wensen, aangezien ik te gefocust ben op het witte papier dat nu steeds dichterbij komt.
“De partnering voor de komende week:
1. Ralph en Abbigail – Ballet.
2. Daniël en Moira - Latin.
3. Stephen en Isabella – Hiphop.
4. Nathan en Felicite – Ballroom.
5. Giovanni en Ambrosia – Modern.
6. Maximiliano en Kylie – Jazz.
7. Jay en Myléne – Hiphop lyrical."
Ik lees het op fluisterende toon voor mezelf en een lichte glimlach verschijnt op mijn gezicht, wanneer ik de lijst tot me heb genomen en mijn partner voor deze week bekend is. Nathan is een prima jongen, al had onze ontmoeting wel wat anders gekund. De stijl daar in tegen is me niet gegund. Ballroom is namelijk een stijl waar ik altijd al moeite mee heb gehad, maar hier laat ik me niet door tegenhouden. Ik weet niet hoe het met Nathan zit, maar ik ga mijn uiterste best doen om deze Ballroom dans te laten slagen. Nu ik weet wat me de komende week te wachten staat, draai ik me om, om vervolgens een vrolijke goedemorgen te laten klinken. Dan pas dringt de geur van ei mijn neus binnen en voor even sluit ik mijn ogen om van deze geur te genieten. Het doet me er echter wel aan denken dat ik mijn ontbijt niet moet overslaan. Dit is een gebruik van mezelf die ik niet kan waarderen. Ik weet dat een mens vooral in de ochtend goed moet eten, maar dit weet ik nog wel eens over te slaan, puur omdat mijn maag niet aangeeft dat ik honger heb. Ik zet een paar stappen richting Maximiliano die zich al vanaf de eerste ochtend tot chef kok heeft gepromoveerd en eerlijk gezegd heb ik hier totaal geen problemen mee, aangezien hij goed kan koken en ik wel toe ben aan goede voeding. Ik gluur over zijn linkerschouder naar het ei dat onbewaakt op een bord ligt. “Deze,” zeg ik, waarna ik het bord van het aanrecht neem, “kan vast wel gemist worden, niet waar, Gustav?” Een grinnik verlaat mijn mond, geef hem een klopje op zijn schouder als bedankje en snel me vervolgens weer de keuken uit. Ik stop mijn pas en draai me om, wanneer ik me bedenk dat het eten van een eitje zonder mes en vork geen succes zal hebben. “Ik moet er nog even bij” meld ik hem en ik trek een la open om hier een mes en vork uit te halen. Weer in de kamer aangekomen, neem ik plaats aan de grote tafel, waar ik mijn bord met ei en het bestek op tafel neerzet. Mijn wenkbrauwen nemen een fronsende houding aan en mijn open blik wordt al gauw overgenomen door een iet wat afwezige, terwijl ik mijn ei op een automatisch tempo naar binnen werk. In mijn gedachte komt mijn droom weer bovendrijven en probeer ik me te bedenken wat ik daar deed. Ik kan er niet tegen als ik een droom krijg waar ik niet van weet waar ik ben en wat ik er doe. Maar als de twee poppenogen mijn gedachte bereiken, knipper ik om weer bij zinnen te komen. Mijn ogen gaan de kamer rond en kijken wie er allemaal al zijn begonnen aan hun ontbijt. Maximiliano, Kylie en Moira heb ik al in de keuken gesignaleerd, maar het is nog niet tot me door gedrongen wie er in de kamer zitten. Nathan, die tegenover me zit, heb ik totaal over het hoofd gezien, omdat ik me door mijn gedachte heb laten over nemen. “Dus, wij en ballroom,” begin ik, “is dit een goede combinatie?” vraag ik dan met een bescheiden glimlach.
'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'