• Beste users,

    Het is ons, de bèta's, de laatste tijd opgevallen dat er erg veel lange hoofdstukken worden ingediend om nagekeken te worden. Het woordenaantal loopt soms op tot drie- of vierduizend woorden en het kost ons gewoon erg veel tijd om zulke hoofdstukken na te kijken, waardoor deze langer in de lijst met aanvragen blijven staan en we minder snel anderen kunnen helpen.

    In de hoop hier iets aan te doen, hanteren we voortaan de volgende richtlijnen voor bèta-aanvragen:
    x maximaal 2000 woorden als de vraag spelling & verhaallijn is
    x maximaal 2000 woorden als de vraag alleen spelling is
    x maximaal 2500 woorden als de vraag alleen verhaallijn is
    x maximaal 2000 woorden als je een bijzondere/extra vraag hebt

    Bij alles wat qua aantal woorden boven deze limieten uit komt, loop je het risico dat we je aanvraag verwijderen met de suggestie om het nog eens in te dienen als twee losse hoofdstukken. Als je wilt kun je de nagekeken tekst achteraf natuurlijk wel weer in één hoofdstuk zetten.

    We begrijpen dat dit een beetje omslachtig kan zijn voor mensen die graag lange hoofdstukken schrijven en activeren, maar dit is voor ons de beste manier om te zorgen dat alles vlotjes verloopt. We hopen dat jullie dat ook begrijpen en voortaan rekening zullen houden met deze regels. ^^

    Groetjes en alvast bedankt,
    het bèta-team van Q

    Astin schreef:
    Ik doe toch nooit een beta-aanvraag, maar ik kan me zeer zeker voorstellen dat zulke aanvragen lastig zijn. Zelfs als ik zulke lange hoofdstukken zou schrijven, zou ik ze niet in 1 geheel insturen...


    Bad decisions make good stories.

    Roar schreef:
    Ik stuur nooit wat in, heb geen zin om afgekraakt te worden.


    k heb wel eens een hoofdstuk ingestuurd, maar toen ginge mijn hele schrijfstijl veranderen, alles wat ik tussen aanhalingstekens gezet, daar punten en komma's veranderen en enters doen 'omdat het zo hoorde' en toen was 1 van mijn hoofdstukken zo en de rest niet, dus toen had ik nieteens meer zin om alles terug te veranderen terwijl ik er niet eens om gevraagt had en verder te schrijven aan het verhaal xd
    ma k heb nooit negatieve reacties gehad door betas (ik heb volgens mij wel 3 dingen ingestuurt whaha)


    Don't judge a book on its cover

    ^ Heb je het toen wel bij de bèta gemeld? Want als er zoiets gebeurt en je bent het er niet mee eens, dan moet je dat altijd even aangeven. Ik weet zeker dat alle bèta's je verder zullen helpen als je niet tevreden bent met hoe je hoofdstuk is veranderd. Maar als ze niet weten dat je er niet blij mee bent, dan kunnen ze er ook niets mee. (:

    [ bericht aangepast op 24 sep 2013 - 10:16 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dajli: Je weet toch dat, als je een bèta-aanvraag doet, je kunt aanvinken of ze je hoofdstuk mogen aanpassen of niet? Ik denk niet dat de bèta-readers opzettelijk je tekst zouden veranderen als je daar niet om vroeg of zo. ^^


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Chocolata schreef:
    @Dajli: Je weet toch dat, als je een bèta-aanvraag doet, je kunt aanvinken of ze je hoofdstuk mogen aanpassen of niet? Ik denk niet dat de bèta-readers opzettelijk je tekst zouden veranderen als je daar niet om vroeg of zo. ^^

    Dit + ze deden het vast zodat alles makkelijker te lezen is.


    -

    Dajly schreef:
    (...)

    k heb wel eens een hoofdstuk ingestuurd, maar toen ginge mijn hele schrijfstijl veranderen, alles wat ik tussen aanhalingstekens gezet, daar punten en komma's veranderen en enters doen 'omdat het zo hoorde' en toen was 1 van mijn hoofdstukken zo en de rest niet, dus toen had ik nieteens meer zin om alles terug te veranderen terwijl ik er niet eens om gevraagt had en verder te schrijven aan het verhaal xd
    ma k heb nooit negatieve reacties gehad door betas (ik heb volgens mij wel 3 dingen ingestuurt whaha)


    Als je niet wilt dat we je tekst aanpassen, kun je er altijd voor kiezen om daar geen toestemming voor te geven in je aanvraag. Dat werkt lastiger voor ons, maar het is wel een goede oplossing als je bang bent dat we aanpassingen maken waar je het niet mee eens bent. (:

    Verder kun je ook gewoon "spelling" niet aanvinken als je niet wilt dat we iets doen met interpunctie. Als je dat wel aanvinkt en je geeft ons toestemming om je hoofdstuk te bewerken (en je vermeldt verder ook niet in je aanvraag dat je bepaalde dingen graag zo wilt houden), dan zullen we gewoon het hele hoofdstuk verbeteren zodat het klopt met alle schrijfregels, zoals we altijd doen in dat geval. Het is immers de bedoeling dat wij de spelling en interpunctie verbeteren, en we houden er dan geen extra rekening mee of het er daardoor misschien anders uit gaan zien dan je andere hoofdstukken als het in die andere hoofdstukken ook niet helemaal klopt.
    Ik snap dat het vervelend was en ik vind het ontzettend jammer dat je daardoor geen zin meer had om door te gaan met je verhaal, maar wat ik dus probeer te zeggen is dat je er wel om gevraagd had, al was dat dus blijkbaar niet bewust. Tenminste wat de spelling betreft; als je schrijfstijl overhoop werd gegooid is dat natuurlijk een ander verhaal, want dat is niet de bedoeling.

    En zoals Parachutes zegt is het ook altijd een goed idee om het even te melden als je niet tevreden bent met het werk van een bèta. Uiteraard is dat niet verplicht, maar we bijten niet en alleen als je er iets van zegt kunnen we je misschien verder helpen, of in ieder geval voorkomen dat hetzelfde probleem zich nog eens voordoet. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Roar schreef:
    Ik stuur nooit wat in, heb geen zin om afgekraakt te worden.


    Jammer dat dat zo voor je aanvoelt.


    Fuck the world, love yourself

    ^ Houdt daar eens mee op, dat had je ook al bij de Mods gedaan.
    Ik weet niet waar het op slaat.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    ^ Houdt daar eens mee op, dat had je ook al bij de Mods gedaan.
    Ik weet niet waar het op slaat.


    Het is een spambot, of hoe je dat ook noemt. Die duiken zo nu en dan op, erg vervelend. >< Ik heb het account al gemeld.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Het is een spambot, of hoe je dat ook noemt. Die duiken zo nu en dan op, erg vervelend. >< Ik heb het account al gemeld.
    ik ook hahah xD


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    RavensMoon schreef:
    (...)ik ook hahah xD


    Haha, ik heb 'm ook al gemeld! x]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Square schreef:
    (...)
    Het is een spambot, of hoe je dat ook noemt. Die duiken zo nu en dan op, erg vervelend. >< Ik heb het account al gemeld.

    Een spambot? Ik weet niet wat dat is, maar ik vind het zeker ergerlijk.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    (...)
    Een spambot? Ik weet niet wat dat is, maar ik vind het zeker ergerlijk.


    Het is een account dat volgens mij door een soort computerprogramma wordt aangemaakt en dat bedoeld is om reclame te posten op forums of spamberichten naar mensen te sturen. Er zit in ieder geval geen echt persoon achter. Het is natuurlijk verboden hier op Q, want het is alleen maar irritant, dus mods bannen de accounts en verwijderen meestal de forumposts zodra ze zoiets vinden.

    Maar dit is nogal off-topic. Rotbot. :')

    [ bericht aangepast op 27 sep 2013 - 10:19 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    ^ Oh lol, ik wou het ook al melden, maar ik dacht al dat iemand 't zou melden. En het is indeed, erg irritant.

    Maar goed. Nu weer on-topic.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wow, mijn maximale hoofdstukken wat ik de laatste weken voor elkaar krijg bestaan net maximaal uit 1500 soms wel ietsjes langer nog maar nooit boven de tweeduizend. Voorheen in het allerbegin wel. Want toen wist ik nog niet hoe dit allemaal werkte..
    Gelukkig heb ik al 3 hoofdstukken ingestuurd. 1tje wel langer maar dat is omdat daar de voorkaft ook in staat..
    Dus die is bijna 1800 woordjes lang.. XD
    Ik zal erop letten dat ze niet te lang worden..

    XxX


    Enjoy the little things in life, because one day you wi