• Beste users,

    Het is ons, de bèta's, de laatste tijd opgevallen dat er erg veel lange hoofdstukken worden ingediend om nagekeken te worden. Het woordenaantal loopt soms op tot drie- of vierduizend woorden en het kost ons gewoon erg veel tijd om zulke hoofdstukken na te kijken, waardoor deze langer in de lijst met aanvragen blijven staan en we minder snel anderen kunnen helpen.

    In de hoop hier iets aan te doen, hanteren we voortaan de volgende richtlijnen voor bèta-aanvragen:
    x maximaal 2000 woorden als de vraag spelling & verhaallijn is
    x maximaal 2000 woorden als de vraag alleen spelling is
    x maximaal 2500 woorden als de vraag alleen verhaallijn is
    x maximaal 2000 woorden als je een bijzondere/extra vraag hebt

    Bij alles wat qua aantal woorden boven deze limieten uit komt, loop je het risico dat we je aanvraag verwijderen met de suggestie om het nog eens in te dienen als twee losse hoofdstukken. Als je wilt kun je de nagekeken tekst achteraf natuurlijk wel weer in één hoofdstuk zetten.

    We begrijpen dat dit een beetje omslachtig kan zijn voor mensen die graag lange hoofdstukken schrijven en activeren, maar dit is voor ons de beste manier om te zorgen dat alles vlotjes verloopt. We hopen dat jullie dat ook begrijpen en voortaan rekening zullen houden met deze regels. ^^

    Groetjes en alvast bedankt,
    het bèta-team van Q

    Ik vind het al heel wat als ik aan de 800 woorden kom :'D

    Rhiine schreef:
    Holy crap. Ik kan nauwelijks 500 woorden bij mekaar schrappen.


    500 woorden lukt mij nog wel maar hoe weten mensen drie of zelf vierduizend woorden voor een hoofdstuk weten te verzamelen.

    Maar ik begrijp wel dat de bèta's met zoveel woorden moeite hebben.


    Physics is awesome

    Scandal schreef:
    (...)
    Onze bèta's kraken niet af. Ze proberen zo goed mogelijk hun best te doen om je advies te geven rond verhaallijn en spelling. Ze proberen een positieve feedback te geven, ze hebben niet de bedoeling je af te breken. =)


    Ik heb het één keer ingestuurd en ik kreeg geen positieve feedback voor zover ik weet ._.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Hmm, jammer voor de mensen die wel lange hoofdstukken schrijven. Ik vind het zelf niet zo'n hele goede regel, maar ach.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Roar schreef:
    (...)

    Ik heb het één keer ingestuurd en ik kreeg geen positieve feedback voor zover ik weet ._.


    Dat is naar maar als je het nog een keer in stuurt krijg je misschien wel positieve feedback.


    Physics is awesome

    Roar schreef:
    (...)

    Ik heb het één keer ingestuurd en ik kreeg geen positieve feedback voor zover ik weet ._.


    Het is echt niet onze bedoeling om mensen af te kraken. Zoals Square al zei, moet je het dan echt even laten weten als dat voor jouw gevoel toch is gebeurd. Het bèta readen is er om mensen te helpen en tips te geven en absoluut niet om iemand de grond in te boren.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Wunjo schreef:
    Hmm, jammer voor de mensen die wel lange hoofdstukken schrijven. Ik vind het zelf niet zo'n hele goede regel, maar ach.


    Dat kan ik begrijpen, maar zoals ik al zei zijn er sowieso niet heel veel hoofdstukken die boven deze woordenaantallen uitkomen. Het is natuurlijk lastig voor de mensen die wél langere hoofdstukken schrijven, maar er stond hiervoor geen enkele limiet op bèta-aanvragen. In theorie hadden mensen hun hele verhaal in één hoofdstuk kunnen posten en dat opsturen. Zulke lange stukken kosten ons immens veel tijd, dus hebben we toch besloten om er een regel tegen te maken. (:



    En @ Roar: Wat Parachutes zegt. ^^ Het is vervelend als je het idee had dat de reactie op je hoofdstuk negatief was, maar ik ken geen enkele (ex-)bèta die opzettelijk pure kritiek zou leveren om mensen de grond in te boren. Het kan natuurlijk wel gebeuren dat iets zo overkomt, maar ik kan alleen maar blijven herhalen dat het echt niet de bedoeling is. Je hoeft natuurlijk niet per se gebruik te maken van bèta's, maar als je het ooit wilt, hoop ik dat je je niet zult laten tegenhouden door die ene slechte ervaring.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Toen ik "Bèta-mededeling" zag staan, dacht ik heel even dat jullie nieuwe mensen zochten. :'D
    Mij maakt het toch niets uit, ik heb geen bèta-readers nodig. :Y) Ik ben zowat de enige in de klas die allergisch is voor spellingfouten en de neiging heeft leraren aan te vallen als die grammaticale fouten maken. ^^


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik vind het wel logisch; en mensen die langere hoofdstukken schrijven kunnen hun hoofdstukken meestal wel in twee of drie stukken hakken.


    Alleen maar tranen van geluk

    Het is inderdaad een beetje omslachtig als je je hoofdstuk in twee delen moet inzenden want uiteindelijk moet alsnog de zelfde hoeveelheid tekst nagekeken worden.


    You were born original, don't die as a copy.

    Het is begrijpelijk dat deze regel er nu is, het is ook veel. Eigenlijk schrijf ik ook zulke lange verhalen, maar als jullie er meer hebben... Respect.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Lovina schreef:
    Ik vind het al heel wat als ik aan de 800 woorden kom :'D


    26 - 02 - '16

    SPECS schreef:
    Het is inderdaad een beetje omslachtig als je je hoofdstuk in twee delen moet inzenden want uiteindelijk moet alsnog de zelfde hoeveelheid tekst nagekeken worden.


    Maar niet in één keer. Het kan dan in twee keer nagekeken worden zonder dat we een tabblad met een half verwerkte aanvraag open moeten laten staan of iets anders raars tot we weer tijd hebben. Bovendien wordt die hele lange tekst dan als twee verwerkte aanvragen geteld, waardoor het niet lijkt alsof één bèta weinig doet terwijl ze zich eigenlijk uit de naad werkt. Ik snap dat het vervelend is, maar het werkt een heel stuk prettiger voor ons als bèta's. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Butera schreef:
    Ik stuur toch nooit een hoofdstuk in en als ik dat zou doen zouden dat zeker niet zulke lange zijn :]


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Square schreef:
    (...)

    Maar niet in één keer. Het kan dan in twee keer nagekeken worden zonder dat we een tabblad met een half verwerkte aanvraag open moeten laten staan of iets anders raars tot we weer tijd hebben. Bovendien wordt die hele lange tekst dan als twee verwerkte aanvragen geteld, waardoor het niet lijkt alsof één bèta weinig doet terwijl ze zich eigenlijk uit de naad werkt. Ik snap dat het vervelend is, maar het werkt een heel stuk prettiger voor ons als bèta's. ^^


    Jullie zouden het aantal worden per week of per maand moeten bijhouden ipv hoofdstukken als het er op aankomt dat het lijkt alsof een beta weinig doet, maar ik heb er toch geen last van want ik schrijf niet zo'n lange hoofdstukken.


    You were born original, don't die as a copy.