• Beste users,

    Het is ons, de bèta's, de laatste tijd opgevallen dat er erg veel lange hoofdstukken worden ingediend om nagekeken te worden. Het woordenaantal loopt soms op tot drie- of vierduizend woorden en het kost ons gewoon erg veel tijd om zulke hoofdstukken na te kijken, waardoor deze langer in de lijst met aanvragen blijven staan en we minder snel anderen kunnen helpen.

    In de hoop hier iets aan te doen, hanteren we voortaan de volgende richtlijnen voor bèta-aanvragen:
    x maximaal 2000 woorden als de vraag spelling & verhaallijn is
    x maximaal 2000 woorden als de vraag alleen spelling is
    x maximaal 2500 woorden als de vraag alleen verhaallijn is
    x maximaal 2000 woorden als je een bijzondere/extra vraag hebt

    Bij alles wat qua aantal woorden boven deze limieten uit komt, loop je het risico dat we je aanvraag verwijderen met de suggestie om het nog eens in te dienen als twee losse hoofdstukken. Als je wilt kun je de nagekeken tekst achteraf natuurlijk wel weer in één hoofdstuk zetten.

    We begrijpen dat dit een beetje omslachtig kan zijn voor mensen die graag lange hoofdstukken schrijven en activeren, maar dit is voor ons de beste manier om te zorgen dat alles vlotjes verloopt. We hopen dat jullie dat ook begrijpen en voortaan rekening zullen houden met deze regels. ^^

    Groetjes en alvast bedankt,
    het bèta-team van Q

    Als ik hier een verhaal zou schrijven zou ik zo een iemand zijn denk ik haha. Vind het wel een logische regel eigenlijk (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Astin schreef:
    Ik doe toch nooit een beta-aanvraag, maar ik kan me zeer zeker voorstellen dat zulke aanvragen lastig zijn. Zelfs als ik zulke lange hoofdstukken zou schrijven, zou ik ze niet in 1 geheel insturen...


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    SPECS schreef:
    (...)

    Jullie zouden het aantal worden per week of per maand moeten bijhouden ipv hoofdstukken als het er op aankomt dat het lijkt alsof een beta weinig doet, maar ik heb er toch geen last van want ik schrijf niet zo'n lange hoofdstukken.


    Het gaat ons er vooral om dat er door deze lange hoofdstukken heel veel aanvragen openstaan en users dus lang op een antwoord voor hun aanvraag moeten wachten.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Het gaat ons er vooral om dat er door deze lange hoofdstukken heel veel aanvragen openstaan en users dus lang op een antwoord voor hun aanvraag moeten wachten.

    Zoek anders nieuwe mensen? Ik denk dat jullie daarmee heel wat mensen blij zouden maken :').


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Roar schreef:
    Ik stuur nooit wat in, heb geen zin om afgekraakt te worden.


    Voor zover ik weet heb ik nog nooit iemand afgekraakt en zal ik dat ook nooit doen (omdat iedereen moeite stopt in het schrijven van zijn/haar werk). Ik weet eigenlijk wel zeker dat de andere bèta's hier net zo over denken...

    OT: bedankt iedereen voor het begrip! :'D


    | Reality is for people that lack imagination |

    Chocolata schreef:
    (...)
    Zoek anders nieuwe mensen? Ik denk dat jullie daarmee heel wat mensen blij zouden maken :').


    Jij wil wel heel graag bèta worden, of niet? :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Butera schreef:
    Ik stuur toch nooit een hoofdstuk in en als ik dat zou doen zouden dat zeker niet zulke lange zijn :]

    + Ik wist geen eens dat dat kon enzo. :'3

    [ bericht aangepast op 18 sep 2013 - 22:36 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Finally. Ik ken inderdaad mensen die dat deden, wat ontiegelijk irritant is. Vooral als er geen alinea's instaan. :C
    Ik heb medelijden met jullie, ex-schattiepetatties.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Parachutes schreef:
    (...)

    Jij wil wel heel graag bèta worden, of niet? :'D

    Iedereen die mij een beetje kent, weet dat. :Y) Al is het meer fantaseren dan wat anders, want het zou mij wel heel erg verbazen moesten jullie twaalfjarigen als bèta's aanstellen. :3

    Maar daar had ik het eigenlijk niet over. :'D Het is me opgevallen hoeveel mensen ervan dromen ooit bèta-reader te worden, de laatste tijd, vooral toen Avarosa in het enquêtetopic zei dat er waarschijnlijk eerder bèta-verkiezingen zouden komen dan mod- of bemiddelaarverkiezingen. Het zou zomaar een oplossing voor jullie probleem kunnen zijn...


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Chocolata schreef:
    (...)
    Iedereen die mij een beetje kent, weet dat. :Y) Al is het meer fantaseren dan wat anders, want het zou mij wel heel erg verbazen moesten jullie twaalfjarigen als bèta's aanstellen. :3

    Maar daar had ik het eigenlijk niet over. :'D Het is me opgevallen hoeveel mensen ervan dromen ooit bèta-reader te worden, de laatste tijd, vooral toen Avarosa in het enquêtetopic zei dat er waarschijnlijk eerder bèta-verkiezingen zouden komen dan mod- of bemiddelaarverkiezingen. Het zou zomaar een oplossing voor jullie probleem kunnen zijn...


    Wie weet... misschien binnenkort. ^^
    Oh, maar leeftijd is echt niet het belangrijkste waar naar wordt gekeken bij bètaverkiezingen, hoor! Dus mochten de verkiezingen komen, dan hoef je je daar echt niet druk om te maken. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Wie weet... misschien binnenkort. ^^
    Oh, maar leeftijd is echt niet het belangrijkste waar naar wordt gekeken bij bètaverkiezingen, hoor! Dus mochten de verkiezingen komen, dan hoef je je daar echt niet druk om te maken. (:

    Precies. Ik was ook een snotneus van dertien toen ik gekozen werd. Leeftijd is echt geen enorm probleem. (:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Butera schreef:
    Ik stuur toch nooit een hoofdstuk in en als ik dat zou doen zouden dat zeker niet zulke lange zijn :]

    Dat dus. Ik lees ook nooit hoofdstukken die langer zijn dan 1000 woorden. Begrijpelijk dat deze regel er is.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Astin schreef:
    Ik doe toch nooit een beta-aanvraag, maar ik kan me zeer zeker voorstellen dat zulke aanvragen lastig zijn. Zelfs als ik zulke lange hoofdstukken zou schrijven, zou ik ze niet in 1 geheel insturen...


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    *Kijkt naar haar hoofdstukken van 300 woorden*
    *Kruipt stilletjes in een hoekje*


    I will go down with this ship ~ Captain Jack Sparrow

    Het lijkt me geen hele lastige opgave om lange hoofdstukken in tweeën op te splitsen, als dat voor de betareaders makkelijker werkt.
    Gezien ze er - vrijwillig - een hoop vrije tijd aan kwijt zijn en het maar een paar seconden duurt om een hoofdstuk te splitsen, kan ik me niet voorstellen dat iemand er echt moeilijk over doet.

    En ja, ik wacht ook nog steeds op een nieuwe verkiezing. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.