• Het tweede topic alweer! Het is ook tijd voor de speech van het schoolhoofd, en dan het feestmaal. @Dooddoenervo, aan jou de taak om de namen van de eerstejaars op te lezen voor de sorteerhoed :Y) Ga je gang.



    Het is 21 jaar later nadat Harry Potter Voldermort heeft verslagen. Iedereen leeft weer vredig. Zo krijgen Harry en Ginny drie kinderen, Albus, James en Lily. Deze gaan ook naar Hogwarts, samen met hun 9 neefjes en nichtjes. Het jaar lijkt rustig te verlopen, toch heeft iedereen zijn eigen problemen. Albus baalt er nog steeds ontzettend van dat hij in Zwadderich zit en dat hij maar niet beter word met zwerkbal.
    Er ontstaan liefdes, vriendschappen en vijanden. En natuurlijk is er weer een zwerkbalcompititie!

    Ik had een jaar geleden ook zo'n RPG, die helaas al vrij snel dood ging. Dus ik besloot om hem te vernieuwen.

    Rollen:

    Eerste jaar
    Hugo Wemel // -
    Lily Potter // Fortunatis
    Alexander Olgar Trädgårdsmästare // xBoselfje
    Cato Summerfield // Squirrelpaw
    -


    Tweede jaar
    Lucy Audrey Wemel // BarnOwl
    Fred Wemel // Wunjo
    Alys Joëlle Iftan // Levicorpus12
    Quinten Stan Accupacco // Levicorpus12
    -


    Derde jaar
    Albus Potter // Wunjo
    Roos Wemel // xBoselfje
    Scorpius Malfidus // -
    Milan Robbert Wood // Porseleintje
    Maerwynn Sarah Dacre // BarnOwl
    -


    Vierde jaar
    James Potter // JamesPotter
    Roxanne Wemel // Wunjo
    Mason Joe Stafler // Wunjo
    Eloise Clarette Dubois // Rider
    Emma Anna Wood // Porseleintje


    Vijfde jaar
    Louis Wemel // -
    Molly Wemel // -
    Alessandra Bella Catarina Romano // Benzema
    Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema
    Owl Margen // DePoepertjes
    Jared Colin Rhine // Lugano
    Maildre "Mimi" Estia Mcgonnal // Pwettyness


    Zesde jaar
    Domenique Wemel // DreamEater
    Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Drew Jay Quinn // Faisean
    Dawnelle Jay Quinn // Faisean
    Sadara Severus Sneep // Pwettyness


    Zevende jaar
    Victoire Wemel // Inside
    Teddy Lupos // Aurae
    Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Catherine Gabriëlle Yorkwill // Timelesss
    Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // Timelesss

    Nieuwe rollen mogen altijd! Vul dit even in en je krijgt van ons een samenvatting.


    Klassenoudste:
    Griffoendor
    Jongen:
    Meisje:

    Ravenklauw
    Jongen:
    Meisje: Maildre "Mimi" Estia Mcgonnal // Pwettyness

    Zwadderich
    Jongen: Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Meisje:

    Huffelpuf
    Jongen: Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Meisje: Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // Timelesss


    Kleuren:
    Rood = Griffoendor
    Groen = Zwadderich
    Blauw = Ravenklauw
    Roze = Huffelpuf (omdat je geel niet zo goed kan zien.)


    Zelfbedachte personages mogen ook!

    Sorry dat de leeftijden in verhouding soms niet kloppen, maar zo zit iedereen te gelijk op Hogwarts

    Leraren
    Schoolhoofd: Embrico Portomeulis Stafler // Wunjo
    Toverdranken: Monarde Silliva Masquere // Pwettyness Afdelingshoofd Griffoendor
    Bezweringen: Arissa Howard // BarnOwl Afdelingshoofd Ravenklauw
    Gedaanteverwisseling: Gereserveerd // Ideas
    Verzorging van fabeldieren:
    Dreuzelkunde:
    Geschiedenis van de toverkunst: Cuthbert Kist // -
    Kruidenkunde: Marcel Lubbermans // -
    Leer der oude runen:
    Verweer tegen de zwarte kunsten // -
    Voorspellend rekenen:
    Waarzeggerij:
    Congiërge: Aris Plaetbek // xBoselfje
    Ziekenzaal: James Mikealson // Benzema


    Zwerkbalteams:
    Griffoendor
    Aanvoerder: James Potter // JamesPotter

    Wachter: Mason Joe Stafler // Wunjo
    Zoeker: Eloise Clarette Dubois // Rider
    Jager: Lucy Audrey Wemel // BarnOwl
    Jager: James Potter // JamesPotter
    Jager: Emma Anna Wood // Porseleintje
    Drijver: Domenique Wemel // DreamEater
    Drijver: Alys Joëlle Iftan // Levicorpus12


    Zwadderich
    Aanvoerder: Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema

    Wachter: Gereserveerd // Faisean
    Zoeker: Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema
    Jager: Scorpius Malfidus // -
    Jager: Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Jager:
    Drijver: Alessandra Bella Catarina Romano // Benzema
    Drijver: Gereserveerd // Faisean


    Ravenklauw
    Aanvoerder: Catherine Gabriëlle Yorkwill // Timelesss

    Wachter:
    Zoeker: Fred Wemel // Wunjo
    Jager: Catherine Gabriëlle Yorkwill // Timelesss
    Jager: Victoire Wemel // Inside
    Jager: Quinten Stan Accupacco Levicorpus12
    Drijver: Jared Colin Rhine // Lugano
    Drijver:


    Huffelpuf
    Aanvoerder: Roxanne Wemel // Wunjo

    Wachter: Milan Robbert Wood // Porseleintje
    Zoeker: Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Jager: Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // Timelesss
    Jager:
    Jager:
    Drijver: Roxanne Wemel // Wunjo
    Drijver:

    Zo bepaal ik wie er wint:
    Ik kies van de twee teams die tegen elkaar spelen 1 of 2 mensen uit de online zijn, dan neem ik een getal in mijn hoofd onder de 10, en die mogen ze dan omstebeurt gaan raden in het praattopic.

    Wedstrijden:
    Griffoendor - Ravenklauw
    Zwadderich - Huffelpuf
    Griffoendor - Zwadderich
    Ravenklauw - Huffelpuf
    Ravenklauw - Zwadderich
    Huffelpuf - Griffoendor

    Om de twee topics word een wedstrijd gehouden.



    Stamboom:


    Als je het niet goed kan lezen druk dan op ctrl+ + om in te zoomen.

    En anders:
    Harry + Ginny= James, Albus en Lily.
    Hermelien + Ron= Roos en Hugo.
    Bill + Fleur= Victoire, Domenique en Louis.
    Percy + Audrey= Molly en Lucy.
    George + Angelique= Fred en Roxanne.
    Draco + Asteria = Scorpius.
    Tops + Remus= Teddy (woont/woonde bij de potters.)


    Regels
    * Maximaal 3 bekende personages per persoon. Zelfbedachte mag je zoveel je wilt als je ze maar niet verwaarloost.
    * Minimaal 90 woorden regels per post.
    * Alleen je eigen personage('s) besturen.
    * OOC tussen haakjes () [] {}
    * Schelden mag in IC maar hou het netjes.
    * Naamveranderingen graag doorgeven.
    * Reserveringen blijven 48 uur staan.
    * Geen ruzie OOC, IC mag natuurlijk wel.
    * 16 + mag, maar hou het netjes.
    * Geen Mary sue's of Gary sue's.
    * Zorg dat de leerlingen een beetje over de afdelingen verspreid worden, dus niet iedereen in Zwadderich.
    * Hou het realitisch.
    * Samenvattingen geven als daar om gevraagd word.
    * En de belangrijkste; heb plezier.


    Invullijstje


    Naam:
    Bijnaam:
    Rol:
    Leeftijd:
    Jaar:
    Afdeling:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Beste vakken:
    Slechtste vakken:
    Functie in het Zwerkbalteam (hoeft niet):
    Klassenoudste(ja of nee):
    Huisdier:
    Extra:


    Veel Plezier!

    Samenvatting:
    Iedereen is met zweinsteinexpres naar de koetsen gegaan. De koetsen zijn ondertussen aangekomen en iedereen zit nu te eten. Teddy en Victoire hebben ondertussen een diner met zijn tweeën in de kamer van hoge nood.


    praattopic
    Rollentopic

    [ bericht aangepast op 12 okt 2013 - 14:23 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    [De leraren staan in de beginpost. En de leerlingen kunnen nu lunchen.]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Teddy Lupin
    De toiletdeur ging voor een stukje open en Cats rode, betraande gezicht verscheen. "Te- Teddy? Wat doe jij hier?" vroeg ze, maar Teddy kreeg niet de tijd om te antwoordde. Met de rug van haar hand veegde ze wat tranen af en vroeg vervolgens: "Teddy, wil je met mij naar het bal?" De jonge man kon niet ontkennen dat hij een beetje omver geblazen was door de plotselinge vraag. Hij was van plan geweest Victoire naar het bal mee te vragen, maar hij had medelijden met Cat en nu 'nee' zeggen op haar verzoek leek hem zo harteloos. Hij glimlachte en veranderde zijn uiterlijk naar die van hemzelf. "Tuurlijk." Een deur achter hem opende en Victoires stem was te horen. "Cat? Teddy?" Teddy slikte. Hij hoopte dat Victoire de vraag van Cat en zijn antwoord niet zou gevraagd hebben, want hij had liever gehad dat Victoire al was gevraagd voor hij het haar zou vertellen.

    - Laatste zin leest nogal vreemd maar ik ben te lui om het aan te passen. :Y) -


    kindness is never a burden.

    Victoire Weasley.
    Het laatste wat ik nog hoorde, was dat Cat Teddy mee vroeg, en dat hij ja zei. Daarna had ik me omgedraaid en de deur dichtgeknald. Ik wist dat het kinderachtig was, maar ik was er zo erg van overtuigd geweest dat hij mij ging vragen. De manier waarop hij zich de laatste tijd gedroeg, zou je bijna verliefd kunnen noemen. Maar ik wist al van Cat dat ze Teddy leuk vond, voordat ik het zelf was. Het was ook nogal oneerlijk geweest. De bel ging, wat betekende dat we konden gaan lunchen. Ik liep naar de grote hal, waar ik als een van de eersten neerplofte aan de Ravenclaw-tafel. Harrold Davies kwam naast me zitten, en ik keek met een klein glimlachje op. "Hey Victoire. Ik eh, - zou je met me mee willen naar het bal?" Mijn glimlach werd breder. "Maar natuurlijk, leuk!" Het was niet eens om Davies, al was hij best knap. Het was gewoon een soort wraakactie, wat eigenlijk veel te gemeen was voor mijn doen.

    -BURN, TEDDY. BUUUUURN!-


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    - YOU MEANERD! TEDDY DIDN'T MEANT IT THAT WAY AND YOU KNOW IT! -


    kindness is never a burden.

    - I know. Ik dacht gewoon dat we nog niet genoeg drama hadden, :') -


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    - True, true (; We kunnen nooit genoeg drama hebben (;
    -Mijn laatste offtopic bericht- -


    kindness is never a burden.

    Jared Colin Rhine
    Ik deed mijn boekentas over mijn schouder en liep achter Emma aan. Ze stond in de deuropening van de grote hal. Eigenlijk moest ik even aan haar vragen of ze iemand wist voor het bal. Zij was zelf nog wel vrij, maar ik durfde het absoluut niet te vragen. Ze mocht dan mijn beste vriendin zijn, maar dat was niet zo'n strak plan bedacht ik me. Ze was helemaal hotel de botel op James. James. Ik haatte hem nu al. Ik had nooit een écht gesprek met hem gehad, misschien was hij wel aardig. Voor nu haatte ik hem even. Emma en ik hadden al heel de tijd niks gezegd en waren ondertussen bij het meer aangekomen.
    ''Ik heb hierna Dreuzelkunde, en jij?'' Stom, stom, stom, Jared! Had je niet iets boeienders kunnen vragen zoals: ''Hoe was de les?''
    Waarom deed ik nu zo stom bij Emma in de buurt, dat had ik normaal nooit.
    ''Em?'' Ik wachtte tot ze omkeek.
    ''Wil je misschien... euh... met me naar het bal?''
    Meteen wilde ik mezelf voor mijn kop slaan maar ik bleef positief. Voorzichtig keek ik haar in haar ogen aan. Zeg alsjeblieft ja.


    Yesterday/all my troubles seemed so far away – The Beatles, uit Yesterday (Help, 1965)

    Emma Anna Wood
    'Ik heb hierna dreuzelkunde en jij? vroeg Jared me.
    'Uhm.. Dat is een goede vraag' zei ik lachend. 'Ik weet het gewoon niet'
    'Em?' vroeg Jared en ik keek hem lachend aan. 'Ja, Jar?'
    'Wil je misschien.. Euh... met me naar het bal?'
    Ik staarde hem met open mond aan. 'Jared, je bent mijn beste vriend. Ik kán niet met je naar het bal, dat zou onze band verpesten. Sorry' zei ik en stond op. 'Ik ga wel naar binnen', vervolgde ik een stuk zachter en pakte mijn tas en liep zwijgend naar binnen.
    Ik had James eerder moeten vragen, dan had deze situatie niet plaats gevonden. Ik moest Eloise vinden, zij begreep me. Nadat ik haar had gevonden ging ik naast haar zitten.
    'Lois' zei ik als begroeting. 'Jared mijn beste vriend heeft me voor het bal gevraagd en ik hem afgewezen, omdat ik hem als vriend zie en niks meer! Ik kan het toch niet maken om nu James nog te vragen?' ratelde ik en keek haar aan. Ik was z'n sukkel! Jared voelde zich nu natuurlijk ontzettend rot...


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    BarnOwl schreef:
    Maerwynn Dacre
    'Kom je?'' 'Ik heb echt honger. Ik hoop dat ze ook toast hebben. Scorpius is er vast ook.''
    Ik knik. ''Ja, ik heb eigenlijk ook best wel honger.' ik loop samen met hem naar de grote zaal waar we plaats nemen aan de Zwadderich tafel.
    Ik bedenk me weer dat er binnenkort een bal is en dat ik nog moet bedenken wie ik mee wil vragen ik kijk daarbij Albus even onderzoekend aan en besluit om misschien toch hem te vragen. Ik kijk weer snel naar mijn bord en schep wat eten op.

    [Ik heb Arissa en Lucy nog voor een van die drie?]


    Albus
    'Ja, ik heb eigenlijk ook best wel honger.' zegt Maerwynn en we lopen samen naar de grote zaal en nemen plaats aan de tafel van Zwadderich. Ik pak een toastje en besmeer die met jam. Ook schenk ik wat pompoensap in. Ik bedenk me dat ik nog iemand mee moet vragen naar het bal, en het liefst Maerwynn. Ik verzamel al mijn moed en went me tot haar. 'Zeg Maerwynn,' begin ik onzeker. 'Ik vroeg me af, of-of jij m-misschien met mij naar het bal zou willen gaan?' Ik kleur een beetje rood. Dat kwam er veel minder stoer uit dan ik gehoopt had. Dan komt Scorpius tegenover ons zitten en hij pakt wat brood. 'Goedenmiddag.' zegt hij vrolijk. 'Was leer der oude runen leuk?' ik knik en neem een slok van mijn pompoensap.

    [Arissa voor het schoolhoofd en Lucy voor Fred? En Scorpius is nu (al)weer vrij. Dus je mag hem spelen als je daar zin in hebt.]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Maerwynn Dacre
    Ik pak een banaan en schenk wat sap in mijn beker, 'Zeg Maerwynn,' ik kijk Albus aan als hij begint te praten. 'Ik vroeg me af, of-of jij m-misschien met mij naar het bal zou willen gaan?' Ik grinnik even als hij rood word, wat er best schattig uit ziet bij hem, dan denk ik expres even lang na en dan zet ik een brede glimlach op. 'Natuurlijk wil ik met jou mee naar de bal!' zeg ik iets te enthousiast. Scorpius komt tegenover ons zitten 'Goedemiddag.' zegt hij vrolijk. 'Hey!' zeg ik ook iets te vrolijk. 'Was leer der oude runen leuk?' Ik knik even. 'Ja wel, maar het was wel moeilijk.

    Arissa Howard
    Als ik de spullen klaar heb gelegd voor de bezweringen les loop ik het lokaal uit en loop ik een beetje in gedachten verzonken door de gangen, niet oplettend waar ik loop er is nu bijna toch niemand op de gangen, de meeste zijn in de leerlingenkamer of zitten in de grote zaal te lunchen, ik besluit dat ik ook maar eens naar toe moet om er wat te eten en ik loop er heen nog steeds een beetje in mijn eigen gedachtes.
    Als ik bijna bij de grote zaal ben schrik ik op als ik tegen iemand aanloop en snel kijk ik omhoog waar ik de schoolhoofd zie.
    'Ow, professor, sorry ik had je niet gezien.

    Lucy Wemel
    Vanuit mijn les loop ik naar de grote zaal om even wat te lunchen.
    Als ik de grote zaal in loop kijk ik even naar de afdelingen tafel als ik aan Fred zie zitten huppel ik er vrolijk heen en plof ik naast hem neer.
    'Hey Freddo!' zeg ik grijnzend en ik pak even een broodje die ik gelijk smeer en een hap van neem, als ik mn mond leeg heb kijk ik Fred aan.
    'Hoe was je eerste lessen vandaag gegaan?'' vraag ik aan hem.


    [Is goed]

    James Sirius Potter

    'Laten we eerst zelf kijken, En dan zien we wel of we het delen.' Zegt Mason en ik knik enthousiast. 'Goed idee!' Grijns ik en ik sleur Mason aan zijn arm mee de keukens uit. Ik ren de trap op en wacht daar op Mason. Dan voel ik getik op mijn schouder. Ik draai me om en zie Lauren staan. Ze lijkt nogal zenuwachtig, dus ik glimlach maar even geruststellend naar haar. 'Uhm, eh James?' Vraagt ze. 'Wil jij met mij nar het bal?' Ik kijk haar verbaast aan. Oke, is iedereen daar nu al mee bezig? 'Oh, ik uhm...' Eigenlijk mag ik Lauren niet zo, maar om haar af te wijzen is ook zo sneu. Wat moet ik doen?
    'Ik denk er nog over na!' Zeg ik dan maar en loop snel richting Mason.
    'Mase, Lauren vroeg me net mee naar het bal, maar ik wil niet. Niet met háár. Ik heb gezegd dat ik er nog over nadenk, wat moet ik doen?'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Jared Colin Rhine
    Ze staarde me met open mond aan. 'Jared, je bent mijn beste vriend. Ik kán niet met je naar het bal, dat zou onze band verpesten. Sorry' zei Emma en stond op. 'Ik ga wel naar binnen', vervolgde Emma een stuk zachter en pakte haar tas en liep zwijgend en liep van me weg.
    Ik keek haar verbijsterend na, positief blijven had niet geholpen. Boos pakte ik een steen van de grond en gooide hem het meer in. Ik had nu weer niemand voor het bal. Ik moést iemand vinden. Misschien was er wel iemand uit mijn vrienden groep. Oke Jared, niet te gehaast, je gaat er alleen nog maar andere mensen mee kwetsen. Dat kun je niet doen.
    Ik greep mijn tas van de grond veegde mijn gewaad af. Ik stormde het pad af naar de ander kant van het meer, ik moest even tot rust komen. Dit zou toch niks tussen mij en Emma veranderen? Of werd het nu heel ongemakkelijk tussen ons? Ik wilde niet dat er iets gebeurde met onze vriendschap dus ik zou het gewoon negeren. Net alsof dit niet gebeurd was, ik ademde in en uit. Ik zou straks meteen iemand vragen. Niet zenuwachtig zijn, maar vragen. Ik ademde nog eens diep in en liep terug naar de school. Het tussenuur was misschien zo al wel weer voorbij.


    Yesterday/all my troubles seemed so far away – The Beatles, uit Yesterday (Help, 1965)

    (Awh, arme Jared)

    Eloise "Lois" Clarette Dubois || Gryffindor || Vierde jaar

    Met een tevreden glimlach op mijn gezicht, wandelde ik de school weer binnen. Ik had mijn tussenuur naar mijn mening perfect benut door heerlijk wat gevlogen te hebben. Ik had dan ook mijn bezemsteel -even als een winddicht jack- in mijn handen, terwijl ik de Grote Zaal betrad voor de lunch. Misschien had ik beter mijn vrije tijd kunnen besteden aan het huiswerk dat we voor Kruidenkunde en Geschiedenis van de Toverkunst op hadden gekregen, maar ik was sowieso al een ramp in de vakken, dus veel slechter kon het er ook niet op worden. Voor Kruidenkunde zou ik vanavond nog wel wat in elkaar flansen.
    Ik zette de bezem tegen de tafel, deed mijn leren handschoentjes uit en nam plaats om vervolgens vrolijk twee croissantjes uit een schaal te pakken en deze met een dun laagje boter te besmeren. Vervolgens peuzelde ik ze met alle genoegen op. Ze waren dan misschien niet zo lekker als in Frankrijk, maar de huiselven hier -ik ging er in ieder geval van uit dat ook hier gewoon huiselven het eten verzorgden- kwamen dicht in de buurt met hun recept.
    Opeens plofte Emma naast mij neer, waardoor ik, nieuwsgierig naar haar verhaal, mijn eten even aan de kant legde en mij in haar richting draaide.
    'Lois. Jared mijn beste vriend heeft me voor het bal gevraagd en ik hem afgewezen, omdat ik hem als vriend zie en niks meer! Ik kan het toch niet maken om nu James nog te vragen?' ratelde ze tegen mij. Ik knipperde even met mijn ogen en ging na wat ze gezegd had, om haar zo'n goed mogelijk advies te geven. Ik kon echter niet meteen iets bedenken.
    'Huh, maar weet Jared dan niet dat je James leuk vindt?' vroeg ik haar dan ook verbaasd. 'En je hebt al nee gezegd... ik bedoel, natuurlijk is dit even rot voor hem, maar jullie zijn beste vrienden. Een bal is dan een goed moment om met een ander persoon van het andere geslacht te gaan. Dat geldt ook voor hem. Dus wat wilde je doen dan? Niet gaan? Het maakt nu echt niet uit met welke jongen je gaat en als je alsnog met hem gaat, krijgt hij het idee dat dit alleen uit medelijden is en dan geeft hem alleen maar een slechter gevoel. Volgens mij kan je beter gewoon alsnog met James gaan. Het zou er niet minder vervelend op worden, als je dat niet zou doen. En dan heb je tenminste nog "nee" gezegd tegen je beste vriend voor een persoon dat je écht leuk vindt,' sprak ik mijn gedachten hardop uit. 'Daarbij lijkt hij mij een aardige jongen, dus er is vast wel een leuk meisje, dat zijn bal geweldig zal maken. En als je een date hebt, betekent dat niet dat je de desbetreffende avond niet met je vrienden om kunt gaan. Dus echt in de steek laat je hem ook niet.'
    Na al mijn gepraat dacht ik even na, maar zelfs nu kon ik niets bedenken dat het er nu beter op zou maken voor Jared. Behalve dan dat hij een geweldige super date zou scoren en verder wel gewoon plezier kon maken met Emma. Haar date zou vrij weinig uitmaken. Hij zou toch jegens alle jongens afgunst voelen, omdat zij wel met die persoon naar het bal ging.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2013 - 22:14 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Albus
    'Natuurlijk wil ik met jou mee naar de bal!' zegt Maerwynn en ik zucht opgelucht. Ze begint met Scorpius te praten en ik kijk naar de tafel van Griffoendor, in de hoop Roos te zien. Ik heb haar vandaag nog niet gesproken. Ik wil graag weten met wie zij naar het bal gaat, als ze al een date heeft tenminste. Anders vind ik het wel sneu voor haar. Ik neem nog een slok van mijn pompoensap en bedenk me dat ik mijn ouders nog moet schrijven. 'Ik ga even naar de leerlingenkamer.' zeg ik tegen Maerwynn en Scorpius. Ik loop naar de kerkers. 'Sisseltong.' zeg ik en ik loop de leerlingenkamer binnen. Ik zoek in mijn hutkoffer naar een stuk perkament en een veer. Dan begin ik te schrijven.
    Beste mam en pap,
    Hoe is het met jullie? Met mij gaat het goed. De eerste lesdag zit er al weer bijna op. Leer der oude runen is heel leuk! Er is dit jaar een bal, ter ere van jou pap. Ik ga met een meisje, Maerwynn. Ik heb geen idee met wie James en Lily gaan. Ik laat jullie het wel weten zodra ik daarachter kom. Lily is trouwens ingedeeld in Griffoendor en Hugo in Huffelpuf. En volgens mij hebben Teddy en Victoire een relatie. Roos en ik zagen dat Teddy Victoire uit de trein droeg.
    Tot zover alle roddels, haha. Tot in de kerstvakantie!
    Groetjes, Albus.

    Ik rol de brief op en ren naar de uilenvleugel. Ik zoek Medeco en bind de rol perkament aan zijn poot. 'Breng dit naar pap en mam.' fluister ik tegen hem. Medeco krast vrolijk en vliegt er vandoor. Ik loop weer naar de grote zaal en plof naast Scorpius neer.


    Fred
    Na een uur bezweringen plof ik vermoeid neer aan de tafel van Ravenklauw. 'Hey Freddo!' hoor ik plots. 'Hoe was je eerste lessen vandaag gegaan?' Lucy ploft naast me neer. Ik grijns en neem een slok pompoensap. 'Het was leuk. Naja, niet echt leuk, maar voor een les wel. Ik kon mijn aandacht er alleen niet bij houden want we zaten bij een raam en er waren mensen aan het zwerkballen en daar kon ik mijn ogen niet van af houden.' ratel ik snel achter elkaar door. 'Ik wil namelijk zien hoe ik mijn zoekerstechnieken nog meer kan verbeteren. Alleen hadden die mensen geen zoeker, alleen twee wachters en twee jagers. Een potje twee tegen twee dus. Maar hoe was jouw eerste les?' vraag ik dan nieuwsgierig aan Lucy.

    Professor Stafler, schoolhoofd.
    Ik loop door de hal en bekijk mijn brieven. Ze zijn allemaal van het ministerie en staan vol suggesties en ideeën om Zweinstein te verbeteren. Ze moeten eens een keer ophouden met altijd maar brieven sturen. Ik word er helemaal gek van. Plots botst er iemand tegen mij op. 'Ow, professor, sorry ik had je niet gezien.' hoor ik en ik zie dat Arissa tegen me aan is gebotst. 'Dat geeft niet, Arissa.' zeg ik glimlachend. 'Ongelukken gebeuren. Ik was net deze post aan het doorkijken, het ministerie is weer vreselijk aan het zeuren.' ik zucht. 'Maar ik heb nu wel honger. Loopt u mee naar de grote zaal?' vraag ik vriendelijk.

    Mason
    'Goed idee!' Grijnst James waarna hij mij mee sleurt. Hij rent de trap op en ik loop rustig achter hem aan. Dan word hij door Lauren meegetrokken en ik kijk ze verbaasd na. Wat wil dat kind nou weer van James? James zegt wat tegen Lauren en loopt dan naar mij toe.
    'Mase, Lauren vroeg me net mee naar het bal, maar ik wil niet. Niet met háár. Ik heb gezegd dat ik er nog over nadenk, wat moet ik doen?' zegt hij lichtjes in paniek. Ik grijns. 'Dan zeg je nee James. Moet ik het voor doen?' zonder op antwoord te wachten loop ik naar Lauren toe. Die staat onzeker naar James te kijken, en als ze mij ziet kijkt ze me vragend aan. 'James gaat niet met je naar het bal.' zeg ik droog. 'James is namelijk homo.' ik grinnik even zachtjes en kijk naar het woedende gezicht van Lauren. 'Nou, goed dan.' zegt ze kwaad en ze stampt nijdig weg. Ik draai me om en loop weer naar James. 'Dat is geregeld.' zeg ik grijnzend. 'Laten we nu naar nog zo'n plek gaan die op de kaart staat. En in Ravenklauw zitten trouwens de knapste meisjes, dus misschien moeten we één van hun vragen.' Ik strijk even door mijn haar.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    [Het is nu toch avond?]

    Emma Anna Wod
    'Huh, maar weet Jared dan niet dat je James leuk vindt?' vroeg Lois me dan ook verbaasd. 'En je hebt al nee gezegd... ik bedoel, natuurlijk is dit even rot voor hem, maar jullie zijn beste vrienden. Een bal is dan een goed moment om met een ander persoon van het andere geslacht te gaan. Dat geldt ook voor hem. Dus wat wilde je doen dan? Niet gaan? Het maakt nu echt niet uit met welke jongen je gaat en als je alsnog met hem gaat, krijgt hij het idee dat dit alleen uit medelijden is en dan geeft hem alleen maar een slechter gevoel. Volgens mij kan je beter gewoon alsnog met James gaan. Het zou er niet minder vervelend op worden, als je dat niet zou doen. En dan heb je tenminste nog "nee" gezegd tegen je beste vriend voor een persoon dat je écht leuk vindt,' sprak ze. 'Daarbij lijkt hij mij een aardige jongen, dus er is vast wel een leuk meisje, dat zijn bal geweldig zal maken. En als je een date hebt, betekent dat niet dat je de desbetreffende avond niet met je vrienden om kunt gaan. Dus echt in de steek laat je hem ook niet.'
    Ik zuchtte. 'Ik ga niet meer. Ik wíl gewoon niet meer! Ik heb mijn beste vriend gekwetst. En ik praat de hele tijd tegen hem hoe ik James zou gaan vragen. Niet dat dat nu nog een optie is, want Lauren is me vast al voor geweest' zuchtte ik. 'Kunnen we ons dan nu alsjeblieft concentreren of zwerkbal? Want ik moet het team halen!' zei ik een stuk enthousiaster. Ik hoefde niet meer naar dat ***** bal, het veroorzaakte alleen maar stress! Als iemand me zo bijzonder vond om te vragen, prima. Maar ik kan toch niet met mijn beste vriend gaan?
    'Ik moet naar Jared, ik zie je zo wel bij de try-outs!' zei ik en stond op.
    'Jar!' zei ik enthousiast nadat ik hem had gevonden in de bieb. 'Sorry, ik heb je gekwetst. Maar al zou ik je leuk-leuk vinden, ik wil je niet kwijt als best friend. Want als we zouden gaan daten en zo, en als het uit gaat. Ben ik niet alleen mijn vriendje kwijt, maar ook mijn beste vriend en dat vind ik veel belangrijker'


    My mom says I'm pretty, so fuck you