• Over mijn werk, ja.
    In december nam ik ontslag bij mijn oude baan bij Subway, omdat mijn baas compleet psycho was.
    Toen ben ik volop gaan solliciteren en kreeg ik heel veel banen aangeboden opeens, en eentje sprong er echt tussenuit, een functie als orderpicker die 9,52 NETTO per uur betaalde.
    Money Monster Me was natuurlijk meteen verkocht, en wonder boven wonder werd ik aangenomen.
    In het begin werd ik vaak ingepland, zo vaak als ik wilde, alles was prima geregeld en ze boden me fijne ‘‘extraatjes’’ aan vanwege mijn management gerichte opleiding, dus ik mocht ook wel eens dagen ‘‘meehelpen’’ met de finance mensen etc, kortom de perfecte baan.
    Mijn nieuwe blok staat om de hoek, ik heb minder tijd, je weet hoe dat gaat.
    Vervolgens ben ik al 6 weken niet meer ingepland (buiten een dienst die ik had overgenomen van een collega, omdat ik lesuitval had). Als ik opbel, beweren ze dat er geen plek is voor mijn uren, en word ik afgescheept.
    Net bel ik op, naar het uitzendbureau want zij regelen alles, dat ze me de volgende keer als er een dienst vrij is me moeten bellen, en niet mailen want mijn persoonlijke mail kijk ik eens in de twee dagen (schoolmail vaker etc). ‘‘We hebben je gebeld hoor’’
    ‘‘Nou ik heb geen gemiste oproepen en geen sms'jes, dus waarschijnlijk is hij niet-’’
    ‘‘We hebben je gebeld.’’
    ‘‘Ik denk het niet.’’
    Vervolgens wordt er nutteloos gediscussieerd en hang ik maar op na een tijdje.
    5 minuten later word ik terug gebeld, en ben ik ontslagen.
    Hoezee!

    [ bericht aangepast op 25 mei 2016 - 12:56 ]


    tya

    Ehh... Wat? Ik snap het niet helemaal. Hoe dan ook, het is wel pittig vervelend dat je zo wordt afgescheept en je baan daardoor ook nog kwijtraakt. Pff.. Hopelijk vind je snel een nieuwe plek, waar ze je wel met respect behandelen.


    26 - 02 - '16

    Eikels, kun je ze niet aanklagen? Kan toch niet zomaar (cat)


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Eikels, kun je ze niet aanklagen? Kan toch niet zomaar (cat)


    Ja, inderdaad. Je kan bij een vakbond klagen, tenminste, als je bent aangesloten bij zoiets.


    26 - 02 - '16

    Mondaze schreef:
    Ehh... Wat? Ik snap het niet helemaal. Hoe dan ook, het is wel pittig vervelend dat je zo wordt afgescheept en je baan daardoor ook nog kwijtraakt. Pff.. Hopelijk vind je snel een nieuwe plek, waar ze je wel met respect behandelen.

    Haha, wat snap je niet? Sorry, het is inderdaad een beetje een snel getypt, ietwat onsamenhangend verhaal, maar ik moest ergens even snel mijn ei kwijt ;x

    SPECS schreef:
    Eikels, kun je ze niet aanklagen? Kan toch niet zomaar (cat)

    Ja, ik ga eens naar mijn vakbond bellen inderdaad. Maar het is niet heel erg, ik heb namelijk best wat dure trainingen vanuit hun gekregen, die ik nu niet terug hoef te betalen omdat zij míj ontslagen hebben, maar die trainingen kan ik wel op mijn CV zetten.
    Ergens ben ik stiekem blij dat ik er weg ben, alleen de manier waarop irriteert me nogal


    tya

    Poshlost schreef:
    Haha, wat snap je niet? Sorry, het is inderdaad een beetje een snel getypt, ietwat onsamenhangend verhaal, maar ik moest ergens even snel mijn ei kwijt ;x


    Het ging allemaal heel erg snel en ik kon het even niet bevatten. Dat is mijn trage begrip, I guess. Mijn ritme is helemaal verpest sinds ik geen stage meer heb of überhaupt een ritme, dus negeer wat ik gezegd heb in mijn eerste post, hihi. Ik zou gewoon bij een vakbond aankloppen; samen sta je sterk (;


    26 - 02 - '16

    Poshlost schreef:
    (...)
    Ja, ik ga eens naar mijn vakbond bellen inderdaad. Maar het is niet heel erg, ik heb namelijk best wat dure trainingen vanuit hun gekregen, die ik nu niet terug hoef te betalen omdat zij míj ontslagen hebben, maar die trainingen kan ik wel op mijn CV zetten.
    Ergens ben ik stiekem blij dat ik er weg ben, alleen de manier waarop irriteert me nogal


    Hmm opzich mooi meegenomen dat je het niet hoeft terug te betalen, maar ik zou inderdaad toch even klagen. Je kunt normaal behandeld worden.^^


    You were born original, don't die as a copy.