Adam James Black || Student || Slytherin
"Adam! Kom nu eindelijk eens beneden! je hebt nog een uur voor we weg moeten!" hoor ik mijn moeder van beneden roepen. Ik kreun geërgerd en stap mijn bed dan maar uit. Ik heb echt geen zin in nog een jaar op Hogwarts, het is dat mijn moeder het niet wilde dat ik voor nog maar één jaartje naar Durmstrang zou gaan. Mijn vader heeft dat altijd al gewild, dat ik naar Durmstrang zou gaan. Maar mijn moeder ging er niet mee akkoord omdat ze niet wil dat ik te ver van haar af naar school zou gaan.
Na mijn vorige jaar op Hogwarts heb ik er echt geen zin meer in.. Zouden mensen nogsteeds weten van dat ik.. tijdens het kerstbal.. Ik schud mijn hoofd, niet aan denken Adam. Gewoon niet aan denken. Snel doe ik een spijkerbroek met een T-shirt en een vest aan met daaronder mijn afgetrapte sneakers.
Als laatste haal ik een borstel door mijn haren, spuit ik wat deoderant op en loop ik naar beneden. Eenmaal beneden vervolg ik mijn weg richting de keuken door het grote landhuis.
"Wil je ook een broodje met ei, James?" vraagt mijn moeder me lief. Ja, mijn moeder noemt me James, vind ze beter bij me passen op de één of andere manier. De band met mijn familie is eigenlijk nooit bepaald sterk geweest, maar na mijn 'ongeluk' tijdens het kerstbal van vorig jaar mogen ze me allemaal.. Rare manieren om hecht te worden met je familie. Een tante van me verafschuwt me juist hierdoor, maar ja zij is getrouwd met een Weasley dus haar boeit me echt helemaal niets. Er zijn verder ook wel een paar familieleden die me nu haten, maar zij zijn allen uit de familie verband. Dus dat doet me niets.
Als ik heb ontbeten staat mijn vader al klaar met mijn koffer bij de voordeur. Het is alweer half tien, wat betekent dat de Hogwarts express over een halfuur zal vertrekken.
"Kom James, niet zo treuzelen! We moeten gaan, anders mis je-je laatste jaar op Hogwarts!" roept mijn moeder me toe terwijl ze me vooruit duwt richting de voordeur.
"Oh, niet dat ik dat erg zal vinden" mompel ik droog.
"Ja, James, dat zal je erg vinden!" roept mijn vader boos.
"Ja, ja, als ik dit jaar op Hogwarts niet afmaak ben ik een zwakkeling en hiermee een schande voor de familie. Bla, bla bla" zeg ik zuchtend "Ik ben mijn hele leven al een schande geweest, dus dat zou me echt geen fuck schelen, pa" zeg ik hoofdschuddend.
Matt Bryan Johnson || Student, Chaser || Gryffindor
"Matt! Wakker worden! we moeten bijna gaan!" roept Pete naar me terwijl hij me met een kussen wakker slaat.
"Ugh, laat me slapen, Pete!" roep ik geërgerd.
"Nee! We moeten zo richting Hogwarts, sukkel!" Pete slaat me nog een keer, als hij doorkrijgt dat het toch niet werkt zegt hij zacht 'Aquamenti' en niet veel later krijg ik een straal water in mijn gezicht.
"Gast! Dat je mag toveren betekent niet dat je mij ermee moet wakker maken!" roep ik zuchtend, ik stap maar uit mijn bed aangezien Pete toch niet zal gaan opgeven "Heb jij er zin in?" vraag ik dan aan Pete.
Hij knikt "Ja, eindelijk weer onze vrienden zien" zegt hij vrolijk.
"Ja.. dat is ook het enige.. dit is wel ons laatste jaar en hierna moeten we écht geld gaan verdienen om een eigen huis te kunnen kopen, we kunnen niet voor eeuwig alle herbergjes af voor slaapplekken" zeg ik ontmoedigt "We moeten echt zorgen dat we een toekomst krijgen, Pete"
Pete knikt instemmend "Ja, je hebt gelijk.. misschien moeten we op de helft van het jaar gaan zoeken naar een baan of zo, dan kunnen we tenminste genoeg opties bekijken" zegt Pete dan.
Ik knik "Ja, dat moeten we maar doen"
Mabel Aurora Winter || Student || Ravenclaw
Rustig slenter ik de trap af terwijl ik een hand door mijn natte haren haal, ik heb nog even snel gedouchet voor ik richting het station zou gaan met mijn moeder.
Ik heb me al aangekleed en ben nu klaar om te gaan, we moeten een uur reizen voor we er zijn dus moeten we nu al gaan als ik nog rustig wil zoeken naar een plekje in de trein.
"Kom je, Mabel?" vraagt mijn moeder, mijn koffer staat al in de auto, net zoals mijn mooie witte kerkuil. Ik heb haar nog maar net, mijn vorige uit was overleden aan ouderdom dus heb ik een nieuwe moeten kopen.. En aangezien ik een naam wil die bij haar past heeft ze nog steeds geen naam.
Samen met mijn moeder stap ik in onze auto. Het is een betoverde auto, hij kan namenlijk vliegen.
"Op naar je zesde jaar op Hogwarts" zegt mijn moeder glimlachend terwijl ze de auto start.
Jake Daniël Jackson|| Student, Seeker, Captain || Ravenclaw
"Jake! Wakker worden! Je laatste jaar op Hogwarts breekt aan!" roept mijn moeder vrolijk van beneden naar boven.
Kreunend kom ik uit bed, ik ben dood moe. Eigenlijk heb ik er ook best zin in, net zoals mijn moeder er overduidelijk zin in heeft. Als ik me heb aangekleed en een blik in de spiegel heb geworpen om te zien of mijn haar niet alle kanten op staat, ookal doe ik het altijd wel warrig door elkaar, loop ik snel naar beneden: Ik heb honger. Als ik beneden ben loop ik naar de keuken en geef mijn moeder een kus op haar wang, iets wat ik altijd doe en nee ik schaam me er niet voor. Ik geef gewoon om mijn moeder, en in tegenstelling van andere van mijn leeftijd laat ik het haar zien horen en voelen.
"Je eten staat al klaar, tover jij zo meteen zelf even je koffer naar beneden Jake? Je bent al zeventien dus dat mag je lekker zelf doen" zegt mijn moeder met een vrolijke lach.
"Zal ik doen mam" zeg ik zuchtend.
Teamin Jace Sangue || Student, Prefect, Chaser || Hufflepuff
Ik word wakker van de zon die in mijn ogen schijnt. Als ik op de klok kijk zie ik dat het half negen is, tijd om op te staan. Als ik mijn kleding aan getrokken heb kijk ik kort uit het raam, na een zomervakantie vol eenzaamheid ga ik eindelijk weer terug naar Hogwarts.. Er zit echter wel één nadeel aan: dit zal mijn laatste jaar worden. Ik haal diep adem en laat dit na een paar seconde vrij.
"Ik heb honger" mompel ik tegen mezelf. Ik loop naar mijn vriezer, die maar op nul graden staat, en haal er een zakje uit met een rode vloeistof er in. Ik gooi de vriezer dicht, dit is mijn laatste zak. Vanaf nu zal ik op Hogwarts mijn voorraad moeten bevorderen. Ik loop naar een kastje en pak een halve liter fles er uit. Ik knip het hoekje van de zak er af en laat de rode vloeistof in de fles druppen. Als dan alles in de fles zit draai ik de dop er op en het lege zakje gooi ik weg. Ik pak mijn rugzak en drink een paar slokken uit de fles waarna ik de dop er opnieuw op draai en de fles in mijn rugzak druk, ver onder mijn Hogwarts gewaad.
Ik loop naar buiten en pak ondertussen mijn bezem, per bezem naar Hogwarts zoals altijd..
Little do you know