Assassin schreef:
(...)
Maar wel verkozen door de meerderheid. Moeten de anderen die andere verhalen lezen ook maar kudo's geven, zo zie ik het dan. Nu hebben de kudo's nog amper waarde.
Ten eerste: amen to that. Ik begrijp heel goed waarom deze maatregel is getroffen, ik kan me voorstellen dat het vervelend is om de hele tijd fanfictie in de top te zien terwijl je niets met het desbetreffende fandom hebt. Feit is en blijft dat deze stories niet voor niets in de top stonden: ze stonden daar omdat ze de meeste kudo's hadden. Kudo's die zijn gegeven door mensen die de story leuk vinden. Mensen die van een hoofdstuk genoten hebben en dat willen laten weten, maar niet goed weten wat ze in hun reactie moeten zetten. Of door mensen die de schrijver/schrijfster van de story willen motiveren om snel door te schrijven. Elke kudo die een story krijgt is eerlijk verdiend door de auteur van die story, hoe je het ook wendt of keert. Ook als jij persoonlijk die story, de personages of de schrijfstijl niet leuk vindt.
(Vriendjespolitiek buiten beschouwing gelaten, uiteraard, maar ik betwijfel of een story enkel en alleen door vriendjespolitiek in de top kan komen.)
Ja, ik heb gelezen dat de echte top nog te zien is als je op de link klikt. Maar de oude top was toch een soort 'blikvanger' die nu helaas is verstopt achter een link. Het was een beetje als de spotlight, maar dan voor verhalen die door veel mensen als goed worden beschouwd. Een soort welverdiende reclame. Deze nieuwe 'top' is ook een soort spotlight, maar dan gratis en gebaseerd op niets anders dan toeval.
Het liefst zie ik de oude situatie weer terugkeren (ik denk echt dat de kudoregel best effectief had kunnen zijn) maar aangezien dat hoogstwaarschijnlijk niet gaat gebeuren, ben ik voor de 'kudodrempel' van 5 à 10 kudo's. En wellicht is het in de toekomst een idee om toch eens het creëren van een aparte fanfictie-top te overwegen. Ik heb gelezen dat dat nu niet mogelijk is door een gebrek aan plaats. Maar ik denk dat dit de ideale (misschien wel enige?) oplossing is om iedereen tevreden te houden, waardoor het misschien toch wel het investeren waard is.
Ik val met deze reactie trouwens niemand aan, ik waardeer het dat de mods zoveel moeite doen om deze site voor iedereen zo prettig mogelijk te maken. Dit is slechts mijn bescheiden mening en ik wilde dit toch even gezegd hebben
"Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."