• Beste Q'ers,

    Gezien alle heisa rond de top van de laatste weken, heeft het moderatorteam de koppen bij elkaar gestoken, op zoek naar een manier om de top gevarieerder/anders te laten verlopen. Zoals sommigen al gemerkt hebben, is dit er gekomen.
    De veranderingen bevatten concreet:

    - Elk uur selecteert de server willekeurig 7 stories die meer dan 0 kudos hebben die dag. Deze 7 komen dan in de top te staan.
    - Er wordt niet bijgehouden welke story al in de top heeft gestaan. Dit zorgt ervoor dat het systeem snel blijft.

    Hopelijk zijn jullie er tevreden mee ^^

    Vriendelijke groeten,
    Het modteam

    EDIT:

    Rutger heeft nu ook ingesteld dat je je eigen creaties geen kudo's kan geven ^^


    EDIT:
    Een samenvatting van wat er al in dit topic besproken/gevraagd is.
    Waarom is dit een beter systeem?
    - Omdat er nu willekeurig stories gekozen worden per uur. Iedereen met 1 of meer kudo's heeft daar kans op. Dit systeem is eerlijker dan de vriendjespolitiek van een bepaalde hype.
    - En omdat Rutger nu ingesteld heeft dat je jezelf geen kudo meer kan geven, ga je waarschijnlijk niet meer krijgen dat er enorm veel mensen om middernacht zichzelf een kudo geven. Dus tenzij je iemand vraagt om rond middernacht je een kudo te geven, is de kans klein dat je rond middernacht een kudo krijgt. Als je gewoon overdag je hoofdstuk activeert en mensen lezen het en geven je een kudo, dan maak je wel kans om erin te komen. Dus de mensen die zeggen dat het stom is als je 's nachts in de top zou kunnen staan en het misschien zelf niet zou zien, hebben voor een groot deel ongelijk. Natuurlijk kan iemand je om 1u een kudo geven omdat die het hoofdstuk dan pas leest, maar wat maakt dat uit? Je kunt opnieuw geselecteerd worden door de computer.

    Verliest de kudo zijn waarde?
    - Nee, in tegendeel. Het heeft weer dezelfde gedachte waarmee het begonnen is: 'Dit vind ik een leuke creatie.' En niet 'Ik moet in de top komen!'. Nu wil een kudo zeggen dat je verhaal geapprecieerd wordt.
    - Nee, als er nu een verhaal in de top staat, kun je zien aan het aantal kudo's hoeveel mensen dit verhaal al écht leuk vonden vandaag. Dus dat is nu de meerwaarde van een kudo.

    Het klopt nog niet helemaal…
    - Vandaag (26 juli) staan er nog een paar foutjes in omdat het opeens ingesteld werd. Er staan enkele lege stories in en van mensen die zichzelf nog snel een kudo gaven toen Rutger zijn nieuwe functie nog niet werkte.
    - Maar geef het tijd. Tijd zodat de foutjes eruit gehaald kunnen worden en tijd voor jezelf om eraan te wennen. Iedereen heeft problemen met verandering, maar eenmaal je even gewend bent, valt het allemaal mee. Quizlet is 2x van design verwisseld. Iedere keer was er veel heisa en een maand later kan de helft zich al niet meer herinneren hoe het vorig eruit zag. Dus geef dit ook zijn tijd.
    - En ja, Top Stories en Top Quizzen zijn misschien niet meer de juiste benamingen, maar dat is maar een formaliteit.

    Danku danku mods...
    - Na het zoveelste klaag topic over de werking van de top (niet van de oneerlijke manier van kudo's geven) hebben enkele mods de koppen bij elkaar gestoken en gebrainstormd. Later zijn de meerdere mogelijkheden/ideeën goedgekeurd door de mods. Uiteindelijk heeft Rutger zich gebaseerd op die mogelijkheden en zelf een voorstel gegeven die hij goed zou kunnen instellen. Deze heeft hij dan ook ingesteld na overleg. Dus het zijn niet enkel de mods, maar voornamelijk Rutger want hij heeft het grootste werk gedaan. Wij hebben enkel maar een begin gemaakt. Maar dat is mijn mening. ^^

    Waarom geen meerdere toppen?
    - De vraag is al meerdere keren gesteld en meerdere keren beantwoord, zowel in dit topic als in andere topics: Er is geen plaats voor.
    Daarbij is mijn eigen mening ook dat heel veel verschillende toppen onderaan onoverzichtelijk overkomen en misschien zelfs verwarrend.

    Wat is het verschil met Willekeurige Story?
    - Daar wordt geselecteerd uit elke story op Quizlet, dus ook alle Tokio Hotel stories van vier jaar geleden en stories waar al in geen jaren aan is gewerkt. De nieuwere stories waar wel nog aan wordt gewerkt en die nog geupdate worden, die krijgen kudos dus die krijgen de kans in de top te komen. Daarom werkt dat topsysteem beter als je een leuke story zoekt dan de ''Willekeurige story''-knop, want dan kan je uren blijven klikken voordat je iets vindt.

    Dus nu gaan we dit uitproberen en als het na een tijdje echt niet werkt, zullen we de koppen weer bijeen steken.

    EDIT:
    Rutger heeft ingesteld dat er minimaal 1 hoofdstuk moet zijn om in de top te komen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Barnabas schreef:
    (...)
    Alsjeblieft, je hebt geen idee waar je het over hebt.
    Je bent net nieuw, wat weet jij nou van de gang van zaken hier op Q?


    Het is een dubbel account van iemand anders vermoed ik, die op dit account herrie schopt zodat haar andere echte account geen waarschuwing krijgt. Waarom denk je anders dat ze zo heftig reageert terwijl ze niet eens een eigen story heeft?


    quidquid excusatio prandium pro

    Assassin schreef:
    (...)

    Maar wel verkozen door de meerderheid. Moeten de anderen die andere verhalen lezen ook maar kudo's geven, zo zie ik het dan. Nu hebben de kudo's nog amper waarde.


    Ten eerste: amen to that. Ik begrijp heel goed waarom deze maatregel is getroffen, ik kan me voorstellen dat het vervelend is om de hele tijd fanfictie in de top te zien terwijl je niets met het desbetreffende fandom hebt. Feit is en blijft dat deze stories niet voor niets in de top stonden: ze stonden daar omdat ze de meeste kudo's hadden. Kudo's die zijn gegeven door mensen die de story leuk vinden. Mensen die van een hoofdstuk genoten hebben en dat willen laten weten, maar niet goed weten wat ze in hun reactie moeten zetten. Of door mensen die de schrijver/schrijfster van de story willen motiveren om snel door te schrijven. Elke kudo die een story krijgt is eerlijk verdiend door de auteur van die story, hoe je het ook wendt of keert. Ook als jij persoonlijk die story, de personages of de schrijfstijl niet leuk vindt.

    (Vriendjespolitiek buiten beschouwing gelaten, uiteraard, maar ik betwijfel of een story enkel en alleen door vriendjespolitiek in de top kan komen.)

    Ja, ik heb gelezen dat de echte top nog te zien is als je op de link klikt. Maar de oude top was toch een soort 'blikvanger' die nu helaas is verstopt achter een link. Het was een beetje als de spotlight, maar dan voor verhalen die door veel mensen als goed worden beschouwd. Een soort welverdiende reclame. Deze nieuwe 'top' is ook een soort spotlight, maar dan gratis en gebaseerd op niets anders dan toeval.

    Het liefst zie ik de oude situatie weer terugkeren (ik denk echt dat de kudoregel best effectief had kunnen zijn) maar aangezien dat hoogstwaarschijnlijk niet gaat gebeuren, ben ik voor de 'kudodrempel' van 5 à 10 kudo's. En wellicht is het in de toekomst een idee om toch eens het creëren van een aparte fanfictie-top te overwegen. Ik heb gelezen dat dat nu niet mogelijk is door een gebrek aan plaats. Maar ik denk dat dit de ideale (misschien wel enige?) oplossing is om iedereen tevreden te houden, waardoor het misschien toch wel het investeren waard is.

    Ik val met deze reactie trouwens niemand aan, ik waardeer het dat de mods zoveel moeite doen om deze site voor iedereen zo prettig mogelijk te maken. Dit is slechts mijn bescheiden mening en ik wilde dit toch even gezegd hebben :)


    "Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."

    freestyle schreef:
    (...)

    Ten eerste: amen to that. Ik begrijp heel goed waarom deze maatregel is getroffen, ik kan me voorstellen dat het vervelend is om de hele tijd fanfictie in de top te zien terwijl je niets met het desbetreffende fandom hebt. Feit is en blijft dat deze stories niet voor niets in de top stonden: ze stonden daar omdat ze de meeste kudo's hadden. Kudo's die zijn gegeven door mensen die de story leuk vinden. Mensen die van een hoofdstuk genoten hebben en dat willen laten weten, maar niet goed weten wat ze in hun reactie moeten zetten. Of door mensen die de schrijver/schrijfster van de story willen motiveren om snel door te schrijven. Elke kudo die een story krijgt is eerlijk verdiend door de auteur van die story, hoe je het ook wendt of keert. Ook als jij persoonlijk die story, de personages of de schrijfstijl niet leuk vindt.

    (Vriendjespolitiek buiten beschouwing gelaten, uiteraard, maar ik betwijfel of een story enkel en alleen door vriendjespolitiek in de top kan komen.)

    Ja, ik heb gelezen dat de echte top nog te zien is als je op de link klikt. Maar de oude top was toch een soort 'blikvanger' die nu helaas is verstopt achter een link. Het was een beetje als de spotlight, maar dan voor verhalen die door veel mensen als goed worden beschouwd. Een soort welverdiende reclame. Deze nieuwe 'top' is ook een soort spotlight, maar dan gratis en gebaseerd op niets anders dan toeval.

    Het liefst zie ik de oude situatie weer terugkeren (ik denk echt dat de kudoregel best effectief had kunnen zijn) maar aangezien dat hoogstwaarschijnlijk niet gaat gebeuren, ben ik voor de 'kudodrempel' van 5 à 10 kudo's. En wellicht is het in de toekomst een idee om toch eens het creëren van een aparte fanfictie-top te overwegen. Ik heb gelezen dat dat nu niet mogelijk is door een gebrek aan plaats. Maar ik denk dat dit de ideale (misschien wel enige?) oplossing is om iedereen tevreden te houden, waardoor het misschien toch wel het investeren waard is.

    Ik val met deze reactie trouwens niemand aan, ik waardeer het dat de mods zoveel moeite doen om deze site voor iedereen zo prettig mogelijk te maken. Dit is slechts mijn bescheiden mening en ik wilde dit toch even gezegd hebben :)


    Retweet


    I'm so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.

    PercyWood schreef:
    (...)
    Let's see, wie waren volledig tegen..? Jij, Masr, Mullingford of zoiets en dat was het wel zo'n beetje. En ik heb beide topics doorgenomen. En ze houden rekening met de Q'ers aangezien er anders überhaupt nooit een verandering was gekomen. Ja, er zijn twee toppen: 1 voor quizzen en 1 voor stories.
    Je kan met argumenten komen die al tien keer door dezelfde mensen zijn herhaald, maar dit systeem blijft, of je het nou wil of niet.

    Er waren er wel meer en dat weet jij net zo goed.
    Zo niet, dan moet ik je er op wijzen beter alle pagina's te lezen.


    Bovendien, iedereen die er ook maar iets over zegt, wordt of genegeerd of volledig afgezeken.
    Dan ook nog eens over het mom van "we hebben dit verweer al wel honderd keer gehoord".
    Vreemd dat er dan bijna niemand iets durft te zeggen.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Okammy schreef:
    (...)

    Het is een dubbel account van iemand anders vermoed ik, die op dit account herrie schopt zodat haar andere echte account geen waarschuwing krijgt. Waarom denk je anders dat ze zo heftig reageert terwijl ze niet eens een eigen story heeft?

    Een van de vriendinnetjes van Masr misschien?
    Hmm. Vind ik altijd zo laf, je verschuilen achter een ander account. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Masr schreef:
    (...)
    Er waren er wel meer en dat weet jij net zo goed.
    Zo niet, dan moet ik je er op wijzen beter alle pagina's te lezen.


    Bovendien, iedereen die er ook maar iets over zegt, wordt of genegeerd of volledig afgezeken.
    Dan ook nog eens over het mom van "we hebben dit verweer al wel honderd keer gehoord".
    Vreemd dat er dan bijna niemand iets durft te zeggen.


    Misschien omdat iedereen het gezeur beu begint te worden? Althans ik wel.
    Op deze manier heeft het geen zin om nog ergens op te antwoorden, gezien je het honderd keer moet herhalen, en als de andere het niet goed vindt, word je uitgescholden. Nou, ik heb het wel gehad, hoor


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Masr schreef:
    (...)
    Er waren er wel meer en dat weet jij net zo goed.
    Zo niet, dan moet ik je er op wijzen beter alle pagina's te lezen.


    Bovendien, iedereen die er ook maar iets over zegt, wordt of genegeerd of volledig afgezeken.
    Dan ook nog eens over het mom van "we hebben dit verweer al wel honderd keer gehoord".
    Vreemd dat er dan bijna niemand iets durft te zeggen.

    Guuuuuuuuuurl. Zeik niet zo. Dit is het systeem en zo blijft het.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Een van de vriendinnetjes van Masr misschien?
    Hmm. Vind ik altijd zo laf, je verschuilen achter een ander account. :Y)

    Waarom denk jij dat een persoon als ik veel vrienden heeft?


    Serendipia schreef:
    (...)

    Misschien omdat iedereen het gezeur beu begint te worden? Althans ik wel.
    Op deze manier heeft het geen zin om nog ergens op te antwoorden, gezien je het honderd keer moet herhalen, en als de andere het niet goed vindt, word je uitgescholden. Nou, ik heb het wel gehad, hoor

    Pardon?
    Volgens mij heb ik hier niemand zien schelden, behalve op de "Directioners" en "kneusjes".
    Hoezo moet alles honderd keer herhaald worden?
    Dat doen jullie zelf, zelfs als wij onze ideeën aanpassen.
    Feitelijk valt er met jullie niet te praten en dan gaan jullie daar ons van beschuldigen?
    Kijk, dan maak je zelf de situatie heel triest.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Bijnieren in overvloed.
    Guys. Ik zit al een hele tijd op het forum. Wilde eerst niet reageren, heb het toch gedaan.
    Het zegt namelijk nogal wat als ik mijn mening niet wil geven.
    Ik vond Q altijd een heel gezellige site, is* er niet gewoon iets van een tussen weg of een andere optie?

    [ bericht aangepast op 27 juli 2013 - 0:37 ]


    I'm so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.

    Ik ben een directioner en ik vind dit goed!!! Ik was heel dat kudo gedoe toch al beu. Het ging alleen maar om populariteit enzo.. x Nu krijgt iedereen gelijke kansen, zo eerlijk is dat x


    Zuster Katarina :p

    Ik vind het goed dat er eindelijk eens 'iets' aan gedaan is. We moeten vanzelf maar bezien of dit een goede oplossing is of niet, maar ik ben heel blij dat er het initiatief is genomen om iets aan de oneerlijkheid te doen.


    Bad decisions make good stories.

    ThingsInLife schreef:
    Bijnieren in overvloed.
    Guys. Ik zit al een hele tijd op het forum. Wilde eerst niet reageren, heb het toch gedaan.
    Het zegt namelijk nogal wat als ik mijn mening niet wil geven.
    Ik vond Q altijd een heel gezellige site, is* er niet gewoon iets van een tussen weg of een andere optie?


    Ik volg deze hele discussie ook al de hele tijd en vond het ook niet eerder de moeite om te reageren, aangezien het een hoop gemier is om niks.

    Zelf vind ik dit systeem nog altijd beter dan wat het was (aangezien nu OP en fanfic buiten 1D ook een kans krijgen), maar toch ben ik nog altijd groots voorstander om de top gewoon helemaal weg te laten, eventueel zelfs het kudo systeem ermee in de vuilbak te dumpen. Dat is mijn andere optie, al vrees ik dat dat hem ook niet gaat worden XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Masr schreef:
    (...)
    Waarom denk jij dat een persoon als ik veel vrienden heeft?


    Oh lol, ben je nou alweer vergeten dat je zo zat te zeiken niet om jezelf, maar omdat je vrienden je dat vroegen? Maar opeens heb je die niet meer? 8D


    quidquid excusatio prandium pro

    Merrow schreef:
    (...)

    Ik volg deze hele discussie ook al de hele tijd en vond het ook niet eerder de moeite om te reageren, aangezien het een hoop gemier is om niks.

    Zelf vind ik dit systeem nog altijd beter dan wat het was (aangezien nu OP en fanfic buiten 1D ook een kans krijgen), maar toch ben ik nog altijd groots voorstander om de top gewoon helemaal weg te laten, eventueel zelfs het kudo systeem ermee in de vuilbak te dumpen. Dat is mijn andere optie, al vrees ik dat dat hem ook niet gaat worden XD


    Het zou wel beter zijn, als je ziet hoe overstuur sommige mensen worden van de imaginaire schouderklopjes die kudo's zijn 8D


    quidquid excusatio prandium pro

    En guys, het is echt niet zo dat de Crew de 1D-lovers willen pesten ofzo, bij elke nieuwe hype wordt de top oneerlijk. Zo was het ook met Tokio Hotel, Justin Bieber enzovoorts. Dus dat de crew persoonlijk iets tegen de Directioners zouden hebben is echt onzin. Ze willen het systeem gewoon eerlijker maken zonder teveel betrekking daarop van hypes. En ja, dat verbeteren moet stapje voor stapje gebeuren, en waarschijnlijk zal lang niet iedereen het eens zijn met de veranderingen, maar ze willen het beste voor ons; de leden van Q. Zien jullie dat nou echt niet in?


    Bad decisions make good stories.