• Beste Q'ers,

    Gezien alle heisa rond de top van de laatste weken, heeft het moderatorteam de koppen bij elkaar gestoken, op zoek naar een manier om de top gevarieerder/anders te laten verlopen. Zoals sommigen al gemerkt hebben, is dit er gekomen.
    De veranderingen bevatten concreet:

    - Elk uur selecteert de server willekeurig 7 stories die meer dan 0 kudos hebben die dag. Deze 7 komen dan in de top te staan.
    - Er wordt niet bijgehouden welke story al in de top heeft gestaan. Dit zorgt ervoor dat het systeem snel blijft.

    Hopelijk zijn jullie er tevreden mee ^^

    Vriendelijke groeten,
    Het modteam

    EDIT:

    Rutger heeft nu ook ingesteld dat je je eigen creaties geen kudo's kan geven ^^


    EDIT:
    Een samenvatting van wat er al in dit topic besproken/gevraagd is.
    Waarom is dit een beter systeem?
    - Omdat er nu willekeurig stories gekozen worden per uur. Iedereen met 1 of meer kudo's heeft daar kans op. Dit systeem is eerlijker dan de vriendjespolitiek van een bepaalde hype.
    - En omdat Rutger nu ingesteld heeft dat je jezelf geen kudo meer kan geven, ga je waarschijnlijk niet meer krijgen dat er enorm veel mensen om middernacht zichzelf een kudo geven. Dus tenzij je iemand vraagt om rond middernacht je een kudo te geven, is de kans klein dat je rond middernacht een kudo krijgt. Als je gewoon overdag je hoofdstuk activeert en mensen lezen het en geven je een kudo, dan maak je wel kans om erin te komen. Dus de mensen die zeggen dat het stom is als je 's nachts in de top zou kunnen staan en het misschien zelf niet zou zien, hebben voor een groot deel ongelijk. Natuurlijk kan iemand je om 1u een kudo geven omdat die het hoofdstuk dan pas leest, maar wat maakt dat uit? Je kunt opnieuw geselecteerd worden door de computer.

    Verliest de kudo zijn waarde?
    - Nee, in tegendeel. Het heeft weer dezelfde gedachte waarmee het begonnen is: 'Dit vind ik een leuke creatie.' En niet 'Ik moet in de top komen!'. Nu wil een kudo zeggen dat je verhaal geapprecieerd wordt.
    - Nee, als er nu een verhaal in de top staat, kun je zien aan het aantal kudo's hoeveel mensen dit verhaal al écht leuk vonden vandaag. Dus dat is nu de meerwaarde van een kudo.

    Het klopt nog niet helemaal…
    - Vandaag (26 juli) staan er nog een paar foutjes in omdat het opeens ingesteld werd. Er staan enkele lege stories in en van mensen die zichzelf nog snel een kudo gaven toen Rutger zijn nieuwe functie nog niet werkte.
    - Maar geef het tijd. Tijd zodat de foutjes eruit gehaald kunnen worden en tijd voor jezelf om eraan te wennen. Iedereen heeft problemen met verandering, maar eenmaal je even gewend bent, valt het allemaal mee. Quizlet is 2x van design verwisseld. Iedere keer was er veel heisa en een maand later kan de helft zich al niet meer herinneren hoe het vorig eruit zag. Dus geef dit ook zijn tijd.
    - En ja, Top Stories en Top Quizzen zijn misschien niet meer de juiste benamingen, maar dat is maar een formaliteit.

    Danku danku mods...
    - Na het zoveelste klaag topic over de werking van de top (niet van de oneerlijke manier van kudo's geven) hebben enkele mods de koppen bij elkaar gestoken en gebrainstormd. Later zijn de meerdere mogelijkheden/ideeën goedgekeurd door de mods. Uiteindelijk heeft Rutger zich gebaseerd op die mogelijkheden en zelf een voorstel gegeven die hij goed zou kunnen instellen. Deze heeft hij dan ook ingesteld na overleg. Dus het zijn niet enkel de mods, maar voornamelijk Rutger want hij heeft het grootste werk gedaan. Wij hebben enkel maar een begin gemaakt. Maar dat is mijn mening. ^^

    Waarom geen meerdere toppen?
    - De vraag is al meerdere keren gesteld en meerdere keren beantwoord, zowel in dit topic als in andere topics: Er is geen plaats voor.
    Daarbij is mijn eigen mening ook dat heel veel verschillende toppen onderaan onoverzichtelijk overkomen en misschien zelfs verwarrend.

    Wat is het verschil met Willekeurige Story?
    - Daar wordt geselecteerd uit elke story op Quizlet, dus ook alle Tokio Hotel stories van vier jaar geleden en stories waar al in geen jaren aan is gewerkt. De nieuwere stories waar wel nog aan wordt gewerkt en die nog geupdate worden, die krijgen kudos dus die krijgen de kans in de top te komen. Daarom werkt dat topsysteem beter als je een leuke story zoekt dan de ''Willekeurige story''-knop, want dan kan je uren blijven klikken voordat je iets vindt.

    Dus nu gaan we dit uitproberen en als het na een tijdje echt niet werkt, zullen we de koppen weer bijeen steken.

    EDIT:
    Rutger heeft ingesteld dat er minimaal 1 hoofdstuk moet zijn om in de top te komen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Maar waarom mag er dan geen top voor fanfictions komen en top voor OP verhalen, als jullie zo graag OP willen zien in de top.


    Pretty is just a pretty word.

    Mullingford schreef:
    Maar waarom mag er dan geen top voor fanfictions komen en top voor OP verhalen, als jullie zo graag OP willen zien in de top.

    Zie de beginpost dan.

    De vraag is al meerdere keren gesteld en meerdere keren beantwoord, zowel in dit topic als in andere topics: Er is geen plaats voor.
    Daarbij is mijn eigen mening ook dat heel veel verschillende toppen onderaan onoverzichtelijk overkomen en misschien zelfs verwarrend.


    Some people are art and do art at the same time

    Okammy schreef:
    (...)

    dat zeg je omdat jouw story de meeste kudo's heeft. Voor anderen met minder kudo's is het huidige systeem beter ^^

    En kudo's maken een verhaal niet automatisch goed. een topverhaal met maar twee lezers krijgt minder kudo's dan een of ander kutverhaal waar toevallig een 1D kneusje inzit :Y)


    Ik wist dat ik commentaar zou gaan krijgen omdat ik vaker 1e sta in de top, maar zoals ik al eerder heb gezegd, zijn er stories die sinds de nieuwe kudoregel kwam, in de top zijn gekomen en die krijgen na een paar dagen dit. Misschien had er een vierde kolom moeten komen beneden want ik gun het andere mensen zeer zeker ook. Maar er is gezegd dat het verwarrend is en er geen plaats voor is. Maar je kan toch ook naar alle stories gaan? En dan selecteer je een genre. Wil je iets actueels kies je datum. Daar is toch geruime keuze als je iets zoekt? Want wat ik bij sommige nu merk is dat ze het vervelend vinden dat ze geen stories kunnen vinden omdat 1D in de top staat.

    Voor alle mensen die meer dan 1 kudo krijgen op een dag, is het systeem waar je net mee kwam, beter. Want met 2 kudo's hebben ze alsnog meer kans. En het is niet dat alle 1D fanfics lezers allemaal kutverhalen van 1D lezen en dat die kutverhalen gewaardeerd worden. Ik vind dat het overdreven word. Alsof veel 1D fanfics slecht zijn en alsof er over geoordeeld moet worden of ze goed of slecht zijn. Ik lees ook geen verhalen waar de zinsopbouw voor geen meter klopt en in elk hoofdstuk 20 spelfouten staan.
    (Nou heb ik wel respect voor mensen die sommige genres zoals fantasy en horror schrijven. Hoewel het niet mijn smaak is om te lezen en ik het dus ook absoluut niet lees, het zijn wel de origineelste verhalen. En de meeste fantasy is ook OP).

    Maar ik hou er nu over op. Ik heb een paar keer gezegd waar ik het op vind slaan en ik ga niet een discussie aan nu er eindelijk (bijna) geen discussie meer is.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 23:09 ]


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Moore schreef:
    (...)[/grey]



    Okay; maar dat laatst gelezen ding dat links onderin staat vind ik onzin en ik heb niet het gevoel dat iemand dat gebruikt. Als dat weggehaald wordt en er een fanfic top/op-top voor in de plaats komt is het probleem opgelost. En verwarrend was de nieuwe layout van Q ook, maar dat is uiteindelijk toch ook goed gekomen. Gewoon goed kijken en uiteindelijk weer je wel wat aan welke kant staat qua tops.


    Pretty is just a pretty word.

    Mullingford schreef:
    (...)


    Okay; maar dat laatst gelezen ding dat links onderin staat vind ik onzin en ik heb niet het gevoel dat iemand dat gebruikt. Als dat weggehaald wordt en er een fanfic top/op-top voor in de plaats komt is het probleem opgelost. En verwarrend was de nieuwe layout van Q ook, maar dat is uiteindelijk toch ook goed gekomen. Gewoon goed kijken en uiteindelijk weer je wel wat aan welke kant staat qua tops.

    Ik gebruik de laatst gelezen kolom eerlijk gezegd regelmatig.. Geen idee of ik de enige ben.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 23:29 ]


    :)

    Holes schreef:
    (...)
    Ik gebruik het laats gelezen stukje eerlijk gezegd regelmatig.. Geen idee of ik de enige ben.

    Als het er interessant uitziet, gebruik ik het zeker ook. Dus je bent niet de enige.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    (...)
    Als het er interessant uitziet, gebruik ik het zeker ook. Dus je bent niet de enige.

    Nee inderdaad, vind dat zelf ook erg handig. Vind het ook jammer dat dat naar onderaan de pagina is verhuisd. Vond het veel fijner toen het nog links van het beeld stond, in het zicht.


    I recycle my thoughts.

    Serieus kun je iets ergers bedenken dan dit ?
    Ga die OP's dan gratis in de spotlight zetten als je 1D zo erg vind serieus fuck off dat dit nu gebeurd eerst die kudo en lyrics ding en nu dit.
    Dommer kan echt niet meer...

    CandyLoverr schreef:
    Serieus kun je iets ergers bedenken dan dit ?
    Ga die OP's dan gratis in de spotlight zetten als je 1D zo erg vind serieus fuck off dat dit nu gebeurd eerst die kudo en lyrics ding en nu dit.
    Dommer kan echt niet meer...

    Voor de zoveelste keer: dit is niet om mensen die van 1D houden te pesten.


    I am an idiot, I move.

    Awh, ik begin langzamerhand medelijden te krijgen met de mods en Rutger. Doen ze zo hun best om iedereen tevreden te krijgen...


    Happy Birthday my Potter!

    Scholar schreef:
    (...)
    Voor de zoveelste keer: dit is niet om mensen die van 1D houden te pesten.

    Ik vind het pesten, enig idee hoeveel geweldige verhalen ik nu lees door die top?
    Als je 1D zo erg vind ga dan die spotlight gratis doen maar niet opeens heel de top overhoop halen nadat alle schrijvers/schrijfsters zo hun best hebben gedaan om daar te komen. Mensen die OP's willen lezen klikken dan maar op die genre omg

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 23:41 ]

    Rider schreef:
    Awh, ik begin langzamerhand medelijden te krijgen met de mods en Rutger. Doen ze zo hun best om iedereen tevreden te krijgen...

    Nou weinig mensen zijn tevreden. Misschien moesten de mods eerst kijken wat de meerderheid wou.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 23:41 ]

    CandyLoverr schreef:
    (...)
    Nou weinig mensen zijn tevreden. Misschien moesten de mods eerst kijken wat de meerderheid wou.


    Directioners zijn niet de meerderheid van Quizlet. Er zijn genoeg 1D-stories, cheer up.
    Momenteel zijn nog steeds 6 van de 7 stories 1D


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    CandyLoverr schreef:
    (...)
    Ik vind het pesten, enig idee hoeveel geweldige verhalen ik nu lees door die top?
    Als je 1D zo erg vind ga dan die spotlight gratis doen maar niet opeens heel de top overhoop halen nadat alle schrijvers/schrijfsters zo hun best hebben gedaan om daar te komen. Mensen die OP's willen lezen klikken dan maar op die genre omg

    Als je beneden op "Top Stories Vandaag" klikt, kom je nog steeds bij de lijst die afloopt van meest aantal kudo's tot laagst aantal kudo's.


    I recycle my thoughts.

    CandyLoverr schreef:
    (...)
    Ik vind het pesten, enig idee hoeveel geweldige verhalen ik nu lees door die top?
    Als je 1D zo erg vind ga dan die spotlight gratis doen maar niet opeens heel de top overhoop halen nadat alle schrijvers/schrijfsters zo hun best hebben gedaan om daar te komen. Mensen die OP's willen lezen klikken dan maar op die genre omg


    Ik hou van 1D maar en heb er geen problemen mee. Eerst overviel het idee me wel een beetje, maar na alle argumenten door te hebben gelezen ben ik het gewoon met deze top eens.
    (je kunt altijd nog op Top Stories klikken) (:


    :)