• Beste Q'ers,

    Gezien alle heisa rond de top van de laatste weken, heeft het moderatorteam de koppen bij elkaar gestoken, op zoek naar een manier om de top gevarieerder/anders te laten verlopen. Zoals sommigen al gemerkt hebben, is dit er gekomen.
    De veranderingen bevatten concreet:

    - Elk uur selecteert de server willekeurig 7 stories die meer dan 0 kudos hebben die dag. Deze 7 komen dan in de top te staan.
    - Er wordt niet bijgehouden welke story al in de top heeft gestaan. Dit zorgt ervoor dat het systeem snel blijft.

    Hopelijk zijn jullie er tevreden mee ^^

    Vriendelijke groeten,
    Het modteam

    EDIT:

    Rutger heeft nu ook ingesteld dat je je eigen creaties geen kudo's kan geven ^^


    EDIT:
    Een samenvatting van wat er al in dit topic besproken/gevraagd is.
    Waarom is dit een beter systeem?
    - Omdat er nu willekeurig stories gekozen worden per uur. Iedereen met 1 of meer kudo's heeft daar kans op. Dit systeem is eerlijker dan de vriendjespolitiek van een bepaalde hype.
    - En omdat Rutger nu ingesteld heeft dat je jezelf geen kudo meer kan geven, ga je waarschijnlijk niet meer krijgen dat er enorm veel mensen om middernacht zichzelf een kudo geven. Dus tenzij je iemand vraagt om rond middernacht je een kudo te geven, is de kans klein dat je rond middernacht een kudo krijgt. Als je gewoon overdag je hoofdstuk activeert en mensen lezen het en geven je een kudo, dan maak je wel kans om erin te komen. Dus de mensen die zeggen dat het stom is als je 's nachts in de top zou kunnen staan en het misschien zelf niet zou zien, hebben voor een groot deel ongelijk. Natuurlijk kan iemand je om 1u een kudo geven omdat die het hoofdstuk dan pas leest, maar wat maakt dat uit? Je kunt opnieuw geselecteerd worden door de computer.

    Verliest de kudo zijn waarde?
    - Nee, in tegendeel. Het heeft weer dezelfde gedachte waarmee het begonnen is: 'Dit vind ik een leuke creatie.' En niet 'Ik moet in de top komen!'. Nu wil een kudo zeggen dat je verhaal geapprecieerd wordt.
    - Nee, als er nu een verhaal in de top staat, kun je zien aan het aantal kudo's hoeveel mensen dit verhaal al écht leuk vonden vandaag. Dus dat is nu de meerwaarde van een kudo.

    Het klopt nog niet helemaal…
    - Vandaag (26 juli) staan er nog een paar foutjes in omdat het opeens ingesteld werd. Er staan enkele lege stories in en van mensen die zichzelf nog snel een kudo gaven toen Rutger zijn nieuwe functie nog niet werkte.
    - Maar geef het tijd. Tijd zodat de foutjes eruit gehaald kunnen worden en tijd voor jezelf om eraan te wennen. Iedereen heeft problemen met verandering, maar eenmaal je even gewend bent, valt het allemaal mee. Quizlet is 2x van design verwisseld. Iedere keer was er veel heisa en een maand later kan de helft zich al niet meer herinneren hoe het vorig eruit zag. Dus geef dit ook zijn tijd.
    - En ja, Top Stories en Top Quizzen zijn misschien niet meer de juiste benamingen, maar dat is maar een formaliteit.

    Danku danku mods...
    - Na het zoveelste klaag topic over de werking van de top (niet van de oneerlijke manier van kudo's geven) hebben enkele mods de koppen bij elkaar gestoken en gebrainstormd. Later zijn de meerdere mogelijkheden/ideeën goedgekeurd door de mods. Uiteindelijk heeft Rutger zich gebaseerd op die mogelijkheden en zelf een voorstel gegeven die hij goed zou kunnen instellen. Deze heeft hij dan ook ingesteld na overleg. Dus het zijn niet enkel de mods, maar voornamelijk Rutger want hij heeft het grootste werk gedaan. Wij hebben enkel maar een begin gemaakt. Maar dat is mijn mening. ^^

    Waarom geen meerdere toppen?
    - De vraag is al meerdere keren gesteld en meerdere keren beantwoord, zowel in dit topic als in andere topics: Er is geen plaats voor.
    Daarbij is mijn eigen mening ook dat heel veel verschillende toppen onderaan onoverzichtelijk overkomen en misschien zelfs verwarrend.

    Wat is het verschil met Willekeurige Story?
    - Daar wordt geselecteerd uit elke story op Quizlet, dus ook alle Tokio Hotel stories van vier jaar geleden en stories waar al in geen jaren aan is gewerkt. De nieuwere stories waar wel nog aan wordt gewerkt en die nog geupdate worden, die krijgen kudos dus die krijgen de kans in de top te komen. Daarom werkt dat topsysteem beter als je een leuke story zoekt dan de ''Willekeurige story''-knop, want dan kan je uren blijven klikken voordat je iets vindt.

    Dus nu gaan we dit uitproberen en als het na een tijdje echt niet werkt, zullen we de koppen weer bijeen steken.

    EDIT:
    Rutger heeft ingesteld dat er minimaal 1 hoofdstuk moet zijn om in de top te komen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Een suggestie ; Maak een poll fso aan en laat mensen stemmen wat ze willen.
    Al weet ik dat dit nooit gaat gebeuren ;s

    Ja dat kan dat weet ik ook wel. Maar toch het is een soort trots als je storie daar staat. De meerderheid is 1D ik ben op Q gekomen omdat ik hier zoveel 1D verhalen heb gezien. Genoeg 1D stories vind jij ja, ik niet. Ja je kan op die topstories ding klikken, maar dan staan er alsnog 2 lijsten -.- Eentje met fake top en eentje met echte. Konden jullie daar geen OP en Fanfiction van maken ? ;s

    CandyLoverr schreef:
    Ja dat kan dat weet ik ook wel. Maar toch het is een soort trots als je storie daar staat. De meerderheid is 1D ik ben op Q gekomen omdat ik hier zoveel 1D verhalen heb gezien. Genoeg 1D stories vind jij ja, ik niet. Ja je kan op die topstories ding klikken, maar dan staan er alsnog 2 lijsten -.- Eentje met fake top en eentje met echte. Konden jullie daar geen OP en Fanfiction van maken ? ;s


    Voor de zoveelste keer, nee. Er komt geen gesplitste top, want daar wordt misbruik van gemaakt.
    En deze discussie is inmiddels al zo'n 8 keer gevoerd, dus ik geef het op.
    De top blijft zo, en als je suggesties hebt, zijn die welkom. En het is niet anti-1D, het is tegen de eentonigheid van de top -qua stories-


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    CandyLoverr schreef:
    Ja dat kan dat weet ik ook wel. Maar toch het is een soort trots als je storie daar staat. De meerderheid is 1D ik ben op Q gekomen omdat ik hier zoveel 1D verhalen heb gezien. Genoeg 1D stories vind jij ja, ik niet. Ja je kan op die topstories ding klikken, maar dan staan er alsnog 2 lijsten -.- Eentje met fake top en eentje met echte. Konden jullie daar geen OP en Fanfiction van maken ? ;s

    1. Lees de beginpost (ook onder de spoilerknop), want daar staat duidelijk in uitgelegd waarom er geen aparte top storie lijsten komen.
    2. Quizlet is GEEN 1D website. 1D is momenteel een hype waardoor je er heel veel stories van kan vinden, maar dat betekent niet dat Quizlet daarom draait.
    3. De Spotlight wordt niet gratis, omdat Quizlet anders niet langer gratis kan zijn. Rutger moet betalen om ervoor te kunnen zorgen dat Quizlet mag bestaan en je moet blij zijn dat je Artis een account aan kan maken. Dat je dan moet betalen voor de Spotlight; so be it.
    4. Tot nu toe heb ik 4 à 5 mensen gezien die er tegen zijn, de rest vind het een goed idee die alleen verbeterd moet worden.
    5. Je kan best wat aardiger doen tegen de Mods aangezien die ook hun best doen om zo veel mogelijk mensen tevreden te houden en een vrij groot deel van de users op Quizlet waren het niet eens met hoe de Top eerst in elkaar stak.
    6. Ja, je kan trots zijn als je in de top staat, maar ik zou me nu nog trots voelen want het betekent dat er in ieder geval iemand was die mijn storie genoeg waardeerde om me in ieder geval een kudo te geven en het is ook gelijk gratis reclame. Ik heb ook veel liever dat de mensen die het lezen mijn verhaal echt waarderen en dat laten blijken via reacties dan dat ze me zoveel mogelijk kudo's gaan geven en ondertussen niets zeggen over wat ze nou echt van het hoofdstuk vinden.
    7. Nee, dat was het eigenlijk wel...


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Serendipia schreef:
    (...)

    Voor de zoveelste keer, nee. Er komt geen gesplitste top, want daar wordt misbruik van gemaakt.
    En deze discussie is inmiddels al zo'n 8 keer gevoerd, dus ik geef het op.
    De top blijft zo, en als je suggesties hebt, zijn die welkom. En het is niet anti-1D, het is tegen de eentonigheid van de top -qua stories-


    Er is al een gesplitste top? Een fake een real ? Misbruik ? Nou erger dan dit kan het niet worden.
    Ja maar nog doen jullie er gewoon niks aan.
    Er word gewoon niet gevraagd wat wij ervan vinden, er zijn mensen zijn die dit een geweldig idee vinden, Maar de meerderheid vind het gewoon echt klote dat dit gebeurd, en dan zeggen er komen geen 2 tops? die zijn er al en de fake staat in het middelpunt ik heb net nog naar die stories gekeken en ik snap waarom ze nooit aandacht krijgen. Er zijn een paar die goed zijn ja, maar de meeste die zijn gewoon slecht geschreven en dan spreek ik ook over 1D ik snap letterlijk niks van het verhaal omdat er nergens punten hoofdletters etc staan. Iedereen heeft wel suggesties en de mods zeggen wel we zullen ernaar kijken maar dat betwijfel ik, na twee jaar hebben jullie er vast nog niks aan gedaan. Ik zeg ook niet dat het anti 1D is, maar de meeste vinden 1D gewoon leuk en daarom wordt het zovaak gelezen. En nog een keer zet die goede stories van OP dan gratis in de spotlight ofz ga niet met die hele top knoeien -.-

    Serendipia schreef:
    (...)

    Voor de zoveelste keer, nee. Er komt geen gesplitste top, want daar wordt misbruik van gemaakt.
    En deze discussie is inmiddels al zo'n 8 keer gevoerd, dus ik geef het op.
    De top blijft zo, en als je suggesties hebt, zijn die welkom. En het is niet anti-1D, het is tegen de eentonigheid van de top -qua stories-



    Misschien heb ik daar een suggestie voor,
    Je kan namelijk 1 of 2 personen een taak geven, deze zouden namelijk kunnen bepalen als een story geactiveerd word of het een fanfic is of niet. Hierdoor kan er niet worden gecheat.
    Het is maar een suggestie, weet niet of het mogelijk is.


    I'm so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.

    Bloody hell, shut the fuck up. Het systeem is er en gaat niet meer weg. Wen er maar aan, net zoals toen met het nieuwe design.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Wordt*


    I'm so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.

    PercyWood schreef:
    (...)
    1. Lees de beginpost (ook onder de spoilerknop), want daar staat duidelijk in uitgelegd waarom er geen aparte top storie lijsten komen.
    2. Quizlet is GEEN 1D website. 1D is momenteel een hype waardoor je er heel veel stories van kan vinden, maar dat betekent niet dat Quizlet daarom draait.
    3. De Spotlight wordt niet gratis, omdat Quizlet anders niet langer gratis kan zijn. Rutger moet betalen om ervoor te kunnen zorgen dat Quizlet mag bestaan en je moet blij zijn dat je Artis een account aan kan maken. Dat je dan moet betalen voor de Spotlight; so be it.
    4. Tot nu toe heb ik 4 à 5 mensen gezien die er tegen zijn, de rest vind het een goed idee die alleen verbeterd moet worden.
    5. Je kan best wat aardiger doen tegen de Mods aangezien die ook hun best doen om zo veel mogelijk mensen tevreden te houden en een vrij groot deel van de users op Quizlet waren het niet eens met hoe de Top eerst in elkaar stak.
    6. Ja, je kan trots zijn als je in de top staat, maar ik zou me nu nog trots voelen want het betekent dat er in ieder geval iemand was die mijn storie genoeg waardeerde om me in ieder geval een kudo te geven en het is ook gelijk gratis reclame. Ik heb ook veel liever dat de mensen die het lezen mijn verhaal echt waarderen en dat laten blijken via reacties dan dat ze me zoveel mogelijk kudo's gaan geven en ondertussen niets zeggen over wat ze nou echt van het hoofdstuk vinden.
    7. Nee, dat was het eigenlijk wel...


    1) Er zijn al 2 tops ?
    2) Ik weet heuswel dat het geen 1D website is, ik lees zelf ook OP's ;l
    3) Het hoeft geen spotlight te zijn er kunnen heus andere manieren komen.
    4) 4 a 5? Kan je überhaupt wel tellen? er zijn 4 a 5 die het een goed idee vinden -.-
    5) Tja als zij rekening zouden houden met de Q'ers zou ik ook best aardiger kunnen zijn.
    6) Sommige zijn trots met 1 abo sommige met 100 ? Iedereen z'n eigen mening.

    Iets wat me ook nog opgevallen is:
    Als je in de top nu staat, en je krijgt er kudo's bij dan zie je dat niet in de top, het blijft het hele uur op het aantal kudo's staan dat je in het begin toen je geselecteerd werd had.
    Zou daar iets aan gedaan kunnen worden? Want ik zou eerder een kijkje gaan nemen ij een story met 10 kudo's dan met 5!


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    ThingsInLife schreef:
    (...)


    Misschien heb ik daar een suggestie voor,
    Je kan namelijk 1 of 2 personen een taak geven, deze zouden namelijk kunnen bepalen als een story geactiveerd word of het een fanfic is of niet. Hierdoor kan er niet worden gecheat.
    Het is maar een suggestie, weet niet of het mogelijk is.

    Er zijn duizenden verhalen. Dit kan onmogelijk gecontroleerd worden en daarbij is het de taak van de mods, dit kan niet zomaar overgeheveld worden.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    CandyLoverr schreef:
    (...)

    Er is al een gesplitste top? Een fake een real ? Misbruik ? Nou erger dan dit kan het niet worden.
    Ja maar nog doen jullie er gewoon niks aan.
    Er word gewoon niet gevraagd wat wij ervan vinden, er zijn mensen zijn die dit een geweldig idee vinden, Maar de meerderheid vind het gewoon echt klote dat dit gebeurd, en dan zeggen er komen geen 2 tops? die zijn er al en de fake staat in het middelpunt ik heb net nog naar die stories gekeken en ik snap waarom ze nooit aandacht krijgen. Er zijn een paar die goed zijn ja, maar de meeste die zijn gewoon slecht geschreven en dan spreek ik ook over 1D ik snap letterlijk niks van het verhaal omdat er nergens punten hoofdletters etc staan. Iedereen heeft wel suggesties en de mods zeggen wel we zullen ernaar kijken maar dat betwijfel ik, na twee jaar hebben jullie er vast nog niks aan gedaan. Ik zeg ook niet dat het anti 1D is, maar de meeste vinden 1D gewoon leuk en daarom wordt het zovaak gelezen. En nog een keer zet die goede stories van OP dan gratis in de spotlight ofz ga niet met die hele top knoeien -.-

    Nee, nee en nog eens nee. Er zijn nu geen twee toppen (een echte en een fake). Een fanfic en een OP-top past niet, want wat jij de "echte" top vindt, is nou niet bepaald een top zoals de top quizzen en top stories onderaan de pagina.
    Verder gaarder met gratis Spotlight ook niet gebeuren aangezien Quizlet draait op de Spotlight.
    En dat "de meerderheid is tegen" is de grootste onzin ooit, aangezien het een klein deel is die echt tegen zijn. Het merendeel wil nog wat kleine aanpassingen zoals het minimum, maar is verder wel tevreden over hoe het nu is.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Barnabas schreef:
    (...)
    Er zijn duizenden verhalen. Dit kan onmogelijk gecontroleerd worden en daarbij is het de taak van de mods, dit kan niet zomaar overgeheveld worden.


    Oh, okay.
    Volgens mij zou het wel mogelijk zijn, maar het is inderdaad wel extreem veel werk. Ik snap dat het dan ook een beetje veel word, of het echt gewoon te veel tijd kost.
    Het is ook maar een suggestie waar aan geschaafd kan worden.


    I'm so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.

    CandyLoverr schreef:
    (...)

    1) Er zijn al 2 tops ?
    2) Ik weet heuswel dat het geen 1D website is, ik lees zelf ook OP's ;l
    3) Het hoeft geen spotlight te zijn er kunnen heus andere manieren komen.
    4) 4 a 5? Kan je überhaupt wel tellen? er zijn 4 a 5 die het een goed idee vinden -.-
    5) Tja als zij rekening zouden houden met de Q'ers zou ik ook best aardiger kunnen zijn.
    6) Sommige zijn trots met 1 abo sommige met 100 ? Iedereen z'n eigen mening.

    Alsjeblieft, je hebt geen idee waar je het over hebt.
    Je bent net nieuw, wat weet jij nou van de gang van zaken hier op Q?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    CandyLoverr schreef:
    (...)

    1) Er zijn al 2 tops ?
    2) Ik weet heuswel dat het geen 1D website is, ik lees zelf ook OP's ;l
    3) Het hoeft geen spotlight te zijn er kunnen heus andere manieren komen.
    4) 4 a 5? Kan je überhaupt wel tellen? er zijn 4 a 5 die het een goed idee vinden -.-
    5) Tja als zij rekening zouden houden met de Q'ers zou ik ook best aardiger kunnen zijn.
    6) Sommige zijn trots met 1 abo sommige met 100 ? Iedereen z'n eigen mening.

    Let's see, wie waren volledig tegen..? Jij, Masr, Mullingford of zoiets en dat was het wel zo'n beetje. En ik heb beide topics doorgenomen. En ze houden rekening met de Q'ers aangezien er anders überhaupt nooit een verandering was gekomen. Ja, er zijn twee toppen: 1 voor quizzen en 1 voor stories.
    Je kan met argumenten komen die al tien keer door dezelfde mensen zijn herhaald, maar dit systeem blijft, of je het nou wil of niet.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis