• Beste Q'ers,

    Gezien alle heisa rond de top van de laatste weken, heeft het moderatorteam de koppen bij elkaar gestoken, op zoek naar een manier om de top gevarieerder/anders te laten verlopen. Zoals sommigen al gemerkt hebben, is dit er gekomen.
    De veranderingen bevatten concreet:

    - Elk uur selecteert de server willekeurig 7 stories die meer dan 0 kudos hebben die dag. Deze 7 komen dan in de top te staan.
    - Er wordt niet bijgehouden welke story al in de top heeft gestaan. Dit zorgt ervoor dat het systeem snel blijft.

    Hopelijk zijn jullie er tevreden mee ^^

    Vriendelijke groeten,
    Het modteam

    EDIT:

    Rutger heeft nu ook ingesteld dat je je eigen creaties geen kudo's kan geven ^^


    EDIT:
    Een samenvatting van wat er al in dit topic besproken/gevraagd is.
    Waarom is dit een beter systeem?
    - Omdat er nu willekeurig stories gekozen worden per uur. Iedereen met 1 of meer kudo's heeft daar kans op. Dit systeem is eerlijker dan de vriendjespolitiek van een bepaalde hype.
    - En omdat Rutger nu ingesteld heeft dat je jezelf geen kudo meer kan geven, ga je waarschijnlijk niet meer krijgen dat er enorm veel mensen om middernacht zichzelf een kudo geven. Dus tenzij je iemand vraagt om rond middernacht je een kudo te geven, is de kans klein dat je rond middernacht een kudo krijgt. Als je gewoon overdag je hoofdstuk activeert en mensen lezen het en geven je een kudo, dan maak je wel kans om erin te komen. Dus de mensen die zeggen dat het stom is als je 's nachts in de top zou kunnen staan en het misschien zelf niet zou zien, hebben voor een groot deel ongelijk. Natuurlijk kan iemand je om 1u een kudo geven omdat die het hoofdstuk dan pas leest, maar wat maakt dat uit? Je kunt opnieuw geselecteerd worden door de computer.

    Verliest de kudo zijn waarde?
    - Nee, in tegendeel. Het heeft weer dezelfde gedachte waarmee het begonnen is: 'Dit vind ik een leuke creatie.' En niet 'Ik moet in de top komen!'. Nu wil een kudo zeggen dat je verhaal geapprecieerd wordt.
    - Nee, als er nu een verhaal in de top staat, kun je zien aan het aantal kudo's hoeveel mensen dit verhaal al écht leuk vonden vandaag. Dus dat is nu de meerwaarde van een kudo.

    Het klopt nog niet helemaal…
    - Vandaag (26 juli) staan er nog een paar foutjes in omdat het opeens ingesteld werd. Er staan enkele lege stories in en van mensen die zichzelf nog snel een kudo gaven toen Rutger zijn nieuwe functie nog niet werkte.
    - Maar geef het tijd. Tijd zodat de foutjes eruit gehaald kunnen worden en tijd voor jezelf om eraan te wennen. Iedereen heeft problemen met verandering, maar eenmaal je even gewend bent, valt het allemaal mee. Quizlet is 2x van design verwisseld. Iedere keer was er veel heisa en een maand later kan de helft zich al niet meer herinneren hoe het vorig eruit zag. Dus geef dit ook zijn tijd.
    - En ja, Top Stories en Top Quizzen zijn misschien niet meer de juiste benamingen, maar dat is maar een formaliteit.

    Danku danku mods...
    - Na het zoveelste klaag topic over de werking van de top (niet van de oneerlijke manier van kudo's geven) hebben enkele mods de koppen bij elkaar gestoken en gebrainstormd. Later zijn de meerdere mogelijkheden/ideeën goedgekeurd door de mods. Uiteindelijk heeft Rutger zich gebaseerd op die mogelijkheden en zelf een voorstel gegeven die hij goed zou kunnen instellen. Deze heeft hij dan ook ingesteld na overleg. Dus het zijn niet enkel de mods, maar voornamelijk Rutger want hij heeft het grootste werk gedaan. Wij hebben enkel maar een begin gemaakt. Maar dat is mijn mening. ^^

    Waarom geen meerdere toppen?
    - De vraag is al meerdere keren gesteld en meerdere keren beantwoord, zowel in dit topic als in andere topics: Er is geen plaats voor.
    Daarbij is mijn eigen mening ook dat heel veel verschillende toppen onderaan onoverzichtelijk overkomen en misschien zelfs verwarrend.

    Wat is het verschil met Willekeurige Story?
    - Daar wordt geselecteerd uit elke story op Quizlet, dus ook alle Tokio Hotel stories van vier jaar geleden en stories waar al in geen jaren aan is gewerkt. De nieuwere stories waar wel nog aan wordt gewerkt en die nog geupdate worden, die krijgen kudos dus die krijgen de kans in de top te komen. Daarom werkt dat topsysteem beter als je een leuke story zoekt dan de ''Willekeurige story''-knop, want dan kan je uren blijven klikken voordat je iets vindt.

    Dus nu gaan we dit uitproberen en als het na een tijdje echt niet werkt, zullen we de koppen weer bijeen steken.

    EDIT:
    Rutger heeft ingesteld dat er minimaal 1 hoofdstuk moet zijn om in de top te komen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    PercyWood schreef:
    (...)
    Die tweede moest een 1 of een 2 zijn?

    Aan de mods:
    één vraagje: komt het doordat de klok van Quizlet achterloopt, want bij mij vernieuwt de top zich om tien over 8 in plaats van 8 uur bijvoorbeeld?


    Ow, oops, die eerste van 47 is met 4 kudo's of meer.


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    iHeartNouis schreef:
    (...)

    Ik bedoel dat het een beetje raar is dat het dan onder top stories vandaag valt, ik heb er zeker geen hekel aan.


    opniew: Dus? De hobbit is nu een redelijke topstorie door de films die uitkomen en die is toch in 1937 geschreven. Een verhaal hoeft niet per se VANDAAG een hoofdstuk gekregen te hebben om VANDAAG een topstory te zijn. Ik vind dit argument raar.

    Maar enfin, ik zal in het desbetreffende topic voorstellen het VANDAAG weg te halen uit top stories VANDAAG

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 21:08 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik vind deze verandering super! Niks meer aan veranderen, wat mij betreft. Ik ben dan ook tegen het minimum van 5 of 10 aangezien dan een heleboel goede stories die nu eindelijk een kans krijgen weer buiten de boot vallen.
    In ieder geval, dit was de eerste keer dat ik daadwerkelijk naar de top keek, in plaats van er een snelle blik op te werpen en te concluderen dat er niets nieuws te zien was. Op deze manier heb ik na een keer kijken al een nieuwe, goede story gevonden die ik ga volgen, dus ik ben er blij mee (:


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Okammy schreef:
    (...)

    opniew: Dus? De hobbit is nu een redelijke topstorie door de films die uitkomen en die is toch in 1937 geschreven. Een verhaal hoeft niet per se VANDAAG een hoofdstuk gekregen te hebben om VANDAAG een topstory te zijn. Ik vind dit argument raar.

    Maar enfin, ik zal in het desbetreffende topic voorstellen het VANDAAG weg te halen uit top stories VANDAAG


    Dan mag 'top' er ook wel uit. (cat) Houden we enkel stories over, volgens mij klopt dat wel.


    Your make-up is terrible

    Serendipia schreef:
    (...)

    Omdat Rutger het hoogstwaarschijnlijk om 10 na een uur heeft ingesteld, en het dus elk uur.10 vernieuwt ^^


    Father schreef:
    (...)
    Klok loopt goed, maar het kan zijn dat de chron-job niet goed staat.

    Oké, weet ik dat ^^


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Assassin schreef:
    (...)

    Dan mag 'top' er ook wel uit. (cat) Houden we enkel stories over, volgens mij klopt dat wel.


    Ik had zelf liever gehad: stories van het uur. Dat is wat het zijn: Stories die een uurtje roem krijgen. Op dit moment komt er inderdaad geen top aan te pas. Maar het kan best zijn dat dit tijdelijk is of dat het binnenkort weer veranderd: net als de originele top heeft ook deze gewoon wat problemen. En het wordt misschien een tijdje zoeken en meerdere toppen doorlopen voordat we een goeie vinden. Dat hangt van de suggesties af en wat Rutger kan en wil doen om aan de top te werken ^^


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    (...)

    opniew: Dus? De hobbit is nu een redelijke topstorie door de films die uitkomen en die is toch in 1937 geschreven. Een verhaal hoeft niet per se VANDAAG een hoofdstuk gekregen te hebben om VANDAAG een topstory te zijn. Ik vind dit argument raar.

    Maar enfin, ik zal in het desbetreffende topic voorstellen het VANDAAG weg te halen uit top stories VANDAAG


    Oké, ik geef in. Daar heb je gelijk in over de hobbit.
    Maar als mensen een fake account maken en zichzelf daarop een kudo geven dan? Die zullen er altijd zijn. Dan is er toch geen sprake meer van top?
    Dan blijft er (zoals net gezegd is) stories over. Dan kun je net zo goed bij alle stories zoeken op willekeurig.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 21:15 ]


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Ik ben in ieder geval blij dat morgen al die één-kudo-stories eruit zijn :')


    Nypmh > Yaspis

    Okammy schreef:
    (...)

    Ik had zelf liever gehad: stories van het uur. Dat is wat het zijn: Stories die een uurtje roem krijgen. Op dit moment komt er inderdaad geen top aan te pas. Maar het kan best zijn dat dit tijdelijk is of dat het binnenkort weer veranderd: net als de originele top heeft ook deze gewoon wat problemen. En het wordt misschien een tijdje zoeken en meerdere toppen doorlopen voordat we een goeie vinden. Dat hangt van de suggesties af en wat Rutger kan en wil doen om aan de top te werken ^^


    One hour of fame! Story edition.


    Your make-up is terrible

    iHeartNouis schreef:
    (...)

    Oké, ik geef in. Daar heb je gelijk in over de hobbit.
    Maar als mensen een fake account maken en zichzelf daarop een kudo geven dan? Die zullen er altijd zijn. Dan is er toch geen sprake meer van top?
    Dan blijft er (zoals net gezegd is) stories over. Dan kun je net zo goed bij alle stories zoeken op willekeurig.


    En dat is inderdaad een beetje het nadeel van deze huidige optie. Ik zou zelf liever iets zijn van een weging of iets dergelijks, of zelfs nog liever een volledig willekeurige greep uit de stories. Maar goed, uiteindelijk is hiervoor gekozen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Mundane schreef:
    Ik vind deze verandering super! Niks meer aan veranderen, wat mij betreft. Ik ben dan ook tegen het minimum van 5 of 10 aangezien dan een heleboel goede stories die nu eindelijk een kans krijgen weer buiten de boot vallen.
    In ieder geval, dit was de eerste keer dat ik daadwerkelijk naar de top keek, in plaats van er een snelle blik op te werpen en te concluderen dat er niets nieuws te zien was. Op deze manier heb ik na een keer kijken al een nieuwe, goede story gevonden die ik ga volgen, dus ik ben er blij mee (:

    Je derde zin. Amen.


    Some people are art and do art at the same time

    Assassin schreef:
    (...)

    One hour of fame! Story edition.


    jup. Mooi toch? Er zijn genoeg goeie stories die nooit in de spotlights staan. Bji een volledig random systeem zouden die ook een goeie kans maken. Helemaal ideaal zou een gepersonaliseerde top zijn, die je stories aanraadt op basis van je eigen voorkeuren, maar dat zal ongetwijfeld veels te ingewikkeld zijn xD


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    (...)

    jup. Mooi toch? Er zijn genoeg goeie stories die nooit in de spotlights staan. Bji een volledig random systeem zouden die ook een goeie kans maken. Helemaal ideaal zou een gepersonaliseerde top zijn, die je stories aanraadt op basis van je eigen voorkeuren, maar dat zal ongetwijfeld veels te ingewikkeld zijn xD


    I want that! Dat zou wel heel handig zijn eigenlijk. Geen gezeur van niemand niet, ook geen irritante kudo's en andere dingen meer. Een random systeem zou ik trouwens los van de top maken, gewoon een knop waarmee je een random lijst kan genereren of zoiets.


    Your make-up is terrible

    Okammy schreef:
    (...)

    jup. Mooi toch? Er zijn genoeg goeie stories die nooit in de spotlights staan. Bji een volledig random systeem zouden die ook een goeie kans maken. Helemaal ideaal zou een gepersonaliseerde top zijn, die je stories aanraadt op basis van je eigen voorkeuren, maar dat zal ongetwijfeld veels te ingewikkeld zijn xD


    Dat is eigenlijk helemaal geen slecht idee D:


    26 - 02 - '16

    Assassin schreef:
    (...)

    I want that! Dat zou wel heel handig zijn eigenlijk. Geen gezeur van niemand niet, ook geen irritante kudo's en andere dingen meer. Een random systeem zou ik trouwens los van de top maken, gewoon een knop waarmee je een random lijst kan genereren of zoiets.


    ja, iedereen zou dat willen. Maar heb je enig idee hoeveel data je zou moeten opslaan en verwerken om dat te kunnen doen? Bovendien zouden de genres veel gedetailleerder moeten worden, er zouden sleutelwoorden moeten worden toegevoegd of het zou zelfs zo moeten zijn dat alle stories geindexeerd zouden moeten worden door mensen. Niet haalbaar voor quizlet D:

    Maar een mens mag dromen n.n

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 21:24 ]


    quidquid excusatio prandium pro