• © JamesPotter & Sinistra



    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en Rider openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.




    Personages:

    Oude tijd

    James Potter - JamesPotter

    Sirius Zwarts - Wolfheart

    Remus Lupos - IsA20

    Peter Pippeling - Chocolet

    Lily Evers - Rider

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep - DreamerN

    Bellatrix Zwarts - JamesPotter

    Narcissa Zwarts - Rider

    Alle andere personage's uit de oude tijd

    Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter - Sinistra

    Ron Wemel - Chocolet

    Hermelien Griffel - Limits

    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 14:10 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    James Potter

    Na Lily's 'Zo goed, James?' Duw ik haar zachtjes. Mijn ogen volgen haar lange wimpers die snel bewegen. Ik glimlach onwillekeurig.
    Ik voel hoe Lily achter mij komt staan en ik heb gelijk het gevoel dat ik haar moet beschermen. 'Misschien is ze zelf uit de kast gekomen,' zegt Lily waardoor ik zacht grinnik. 'Ik zit diep in de problemen. Ik heb haar daar ingestopt,' Ik bijt op mijn lip en draai me snel om. 'Ik zorg ervoor dat ze je niks aandoet.' Fluister ik zacht. Ze loopt naar de eettafel toe en Aaron volgt haar. Snel loop ik hun achterna en ga naast Lily zitten. Ik kijk naar Aaron, die tegenover ons zit. 'Ik heb haar vrijgelaten.' Zegt hij terwijl hij bleek wordt. Bella heeft ons blijkbaar nog niet gezien, gelukkig maar. Ik kijk naar Aaron. 'Waarom?' Sis ik een beetje boos.
    In mijn ooghoeken zie ik hoe Anderling wegloopt en ik hou mijn adem in. Bella loopt woedend langs. Niet omkijken. Niet omkijken. Ik werp een bezorgde blik op Lily. Shit. Bella kijkt. 'Vanmiddag, drie uur, verboden bos!' Hoor ik haar roepen en ik kijk Bella even aan. 'Laat dan maar eens zien of jullie griffoendors zijn.' Woedend beent ze verder en ik haal opgelucht adem.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    {Ik reageer vandaag met Severus... Kon dat eerder niet doen omdat ik mijn kamer op moest ruimen >.<}


    Credendo Vides

    (Ohh, ik weet niet waar sev is, maar als hij in de grote zaal is, moet hij James en lily zien,;p dat is grappig xd)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (Whoops, mijn mobiel deed vreemd :')

    Ow en ik vind dat zielig voor Sev :c En ik ga zo posten met Lils. Had onwijze hoofdpijn, dus sorry dat het zolang duurde. )

    [ bericht aangepast op 19 juli 2013 - 19:22 ]


    Happy Birthday my Potter!

    (Mijn topic's)


    Do you want a Happymeal? Yeah, with extra happy! -Calum Hood

    Ron Wemel

    We hadden op de grond geslapen. Het was erg koud. Mijn been was beter. Ik stond op en liep weg van Hermelien. Ze sliep nog. Ik liep naar de grote zaal, om te eten. Ik had hónger! Met de nadruk op honger. Ik kwam mensen tegen, maar liep door. Ik liep de grote zaal binnen, en zag Harry.'HEE HARRY!' riep ik. Ik loop naar hem toe en ik tik op zijn schouder. Waarom praat Harry met die jongen en meisje? Hermelien heeft gezegd dat we geen vrienden mochten maken. En nu heeft Harry dat toch gedaan? Waarom? Ik keek snel naar het meisje, en toen naar die andere jongen.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2013 - 19:42 ]


    Do you want a Happymeal? Yeah, with extra happy! -Calum Hood

    Lily Evers

    Na James zijn worden, was er een glimlach op mijn gezicht verschenen. Hoe kon het dat hij, een arrogante kwal die ik altijd hartgrondig gehaat had, opeens zo aardig, beschermend, zorgzaam en zelfs schattig was? Ik snapte er werkelijk waar niks van. Toen ik vanochtend wakker werd, was ik ervan overtuigd geweest dat die lieve jongen weer als sneeuw voor de zon verdwenen zou zijn, maar dat was niet het geval. Het verbaasde mij dan ook, dat ik mijzelf nog niet geknepen had, om te checken of dit allemaal wel echt was.
    'Ik heb haar vrijgelaten,' klonk het plots van Aaron zijn kant. Verbaasd keek ik op naar hem. Waarom zou hij dat gedaan hebben? Hij had waarschijnlijk een goede reden gehad, dus boos was ik niet, maar toch vond ik het lichtelijk vreemd. Hoewel Bellatrix natuurlijk gedreigd zou kunnen hebben, dat ze hem er van langs zou geven, wanneer ze alsnog vrij zou komen. Ja, dat zou een hele goede reden zijn. Maar een beetje Gryffindor zou daar niet op in zijn gegaan.
    'Waarom,' hoorde ik James boos naast mij sissen en ik gaf hem een zachte stoot.
    'Hij had vast een goede reden, of niet soms Aaron?' De jongen knikte snel en ik gaf James een waarschuwende blik, om aan te geven dat ik geen zin had in dat hij boos zou worden. Hij moest maar even in zijn achterhoofd houden dat Aaron hem net wel geholpen had, toen hij hulpeloos in een handdoekje op de grond had gelegen.
    'Vanmiddag, drie uur, verboden bos! Laat dan maar eens zien of jullie griffoendors zijn,' hoorde ik Bellatrix schreeuwen. Ik trok mijn wenkbrauwen op en ging iets naar achteren hangen, om beter zicht op de heks te hebben.
    'Oké, tot dan hè. Zal ik nog koekjes meenemen, of is dat niet nodig?' riep ik haar vrolijk toe, waarna ik mij weer op het ontbijt richtte. 'Die gaat na vanmiddag nooit meer het verboden bos in durven,' mompelde ik. Misschien dat ik niet echt een wraakzuchtig persoon was, maar Bellatrix en haar vriendjes vielen mij en andere modderbloedjes zo vaak lastig, dat ze wel eens flink hard teruggepakt mocht worden. En aangezien ik goed was in bezweringen, was ik van plan om niet rechtstreeks een strijd met haar aan te gaan. Nee, ik zou haar grootste nachtmerries werkelijkheid laten worden. En dan zouden we nog wel eens zien wie er het laatst lachte.
    Opeens verscheen er een roodharige jongen, die kennelijk James aanzag voor Harry. 'Uhm, is dat niet een van die vriendjes van die zoon van je,' zei ik zachtjes tegen James, zonder dat Aaron het hoorde. 'Want dan moet hij hier zo snel mogelijk weg.'

    [ bericht aangepast op 19 juli 2013 - 19:46 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Sorry dat we niet reageren. ff met wat andere dingen bezig JamesPotter reageert zo ;D


    Do you want a Happymeal? Yeah, with extra happy! -Calum Hood

    James Potter

    Lily geeft mij een stomp. Ik zucht eventjes. 'Oké, tot dan hè. Zal ik nog koekjes meenemen, of is dat niet nodig?' Hoor ik Lily roepen en ik lach vrolijk. Bellatrix loopt gelukkig verder. 'Die gaat na vanmiddag nooit meer het verboden bos in durven,' mompelt Lily daarna.
    'Ah,mevrouw Evers heeft een plan.' Grinnik in en ik schep een lading worstjes op mijn bord.
    'HEE HARRY!' Hoor ik achter me en daarna getik op mijn schouder.
    Ik kijk de roodharige jongen verbaast aan. Dan denk ik pas weer aan Harry. Mijn... zoon.. Al voelt het niet echt als een zoon. 'Uhm, is dat niet een van die vriendjes van die zoon van je, Want dan moet hij hier zo snel mogelijk weg.' Zegt Lily zachtjes en ik haal mijn schouders op. 'Hoe moet ik weten met wie mijn zoon omgaat?' Fluister ik terug. 'Het is trouwens niet alleen mijn zoon. Ook van degene met dezelfde ogen als jij.' Ik denk niet dat Lily Harry's moeder is. Ze haat me, toch?
    Dan wend ik me tot de jongen. 'Ik ben Harry niet, ik ben James.' Zeg ik dan. 'Maar waarschijnlijk kom jij uit de toekomst, dus eigenlijk mag jij niet tegen ons praten. Dat verandert onze toekomst.' Ik werp een blik op Lily, maar ik kan het toch niet latem. 'WieisHarrysmoeder?' Zeg ik dan in een adem. Ik moest het weten. Lily ging me vermoorden.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ron Wemel


    Harry draaide zich om. Ik keek in de ogen van een jongen die geen Harry is. Shit. Dacht ik. Hij is Harry niet. Dat James. 'Ik ben Harry niet, ik ben James.' zei hij. 'Maar waarschijnlijk kom jij uit de toekomst, dus eigenlijk mag jij niet tegen ons praten. Dat verandert onze toekomst.' ging hij verder. Ik zag dat hij een blik wierp op het roodharige meisje. Toen ging hij weer verder. 'WieisHarrysmoeder?'. Ik twijfelde zou ik het vertellen. Toen zei ik op een zachte toon 'Lily Evers.' Ik schrok van me zelf. Ik mocht dit vast niet zeggen. Nu haal ik de toekomst overhoop. Ik rende angstig weg. Hermelien gaat me vermoorden. Plotsing bleef ik stil staan, ik bedacht bij me zelf: Waar moet ik heen? Ik liep rustig verder. Ik bekeek wel waar ik heen zou gaan. Waar is Harry dan? vroeg ik me af terwijl ik liep. Ik liep naar buiten. Toen ik twee mensen zag staan. Plotsing herkende ik Narcissa, die andere kende ik niet.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2013 - 21:15 ]


    Do you want a Happymeal? Yeah, with extra happy! -Calum Hood

    Lily Evers

    'Hoe moet ik weten met wie mijn zoon omgaat? Het is trouwens niet alleen mijn zoon. Ook van degene met dezelfde ogen als jij.' Ik rolde met mijn ogen. Ik kende niemand anders met dezelfde ogen als ik, dus Potter moest zijn verantwoordelijkheid nemen. Hij was oud en wijs genoeg om te weten dat dit in ieder geval niet handig was, dus die jongen moest zo snel mogelijk weg hier. Voor de tijdlijn helemaal in de war werd gegooid.
    Toen deed Potter iets wat hij niet had moeten doen: hij vroeg naar de moeder. Ik gaf hem een tik op zijn hoofd met mijn stok, die ik nog in mijn hand had, maar de jongen gaf al antwoord. Mijn naam klonk zachtjes uit zijn mond, maar hard genoeg voor mij om te horen. Ik hoorde hoe de stok op de grond kletterde en staarde met grote niets ziende ogen voor mij uit.
    'W-wat zei hij?' Bracht ik uit.


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Lily geeft een tik met haar stok. 'Auw!' Roep ik en ik wrijf over mijn hoofd. Ze had me tenminste nog niet vermoord. 'Lily Evers.' Hoor ik zachtjes en mijn ogen worden groot. Dus toch? De jongen rent weg en ik staar naar de worstjes op mijn bord. Ik grijp naar mijn hoofd. Vindt Lily mij leuk? Gaat ze me leuk vinden? Of doe ik iets ergs bij haar? 'W-wat zei hij?' Hoor ik Lily vragen en ik kijk naast me. Lily staart voor zich uit en haar stok rolt weg. 'Hij zei jouw naam.' Mompel ik terug. 'Sorry. Sorry dat ik het vroeg. Ik moest het weten.' Voeg ik er razendsnel aan toe. Ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan. Ik had het niet moeten vragen. Ik kijk voorzichtig weet naar Lily. 'Wat moeten we nu doen?'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Severus Snape

    Zelfs de tafel was rijkelijk versierd met allerlei figuurtjes die tussen de bakken rond ronden om personen her en der stiekem een snoepje toe te stoppen en aan de tafel van Hufflepuff hoorde je iemand gillen toen diegene per ongeluk één van de... kerstelfjes oppakte in plaats van haar mok pompoensap.
    Mijn handen reikten naar de toast waarbij ik zelf ook nog maar net zo'n elfje ontweek toen ik vanuit mijn ooghoeken een wolk aan kleur op me af zag komen.
    "Goedemorgen."
    Rose plofte vrolijk naast me neer waarmee ze haar cadeautjes op tafel legde. "Lekker geslapen."
    "Goedemorgen." Ik probeerde vrolijk over te komen, maar dat ging nogal moeilijk als één van die elfjes er met je spullen vandoor wilt gaan, wat in mijn geval een klein briefje inhield wat ik in mijn zak had gevonden en wat ik nog naar mijn ouders moest sturen.
    Ik zette zo goed mogelijk een hernieuwde glimlach op toen ik het wezentje eindelijk met een iets te ferme tik bij me uit de buurt had weten te krijgen.
    "Ik heb wel lekker geslapen, het was iets wat lawaaierig vannacht door een aantal jongens die het leuk vonden knalpoker te spelen midden in de nacht, onder het motto om iemand te ontmoeten die de kerstman heet, waarschijnlijk waren ze niet helemaal sober." Ik nam snel even een hap van mijn toast om mezelf een beetje bijeen te rapen.
    Waarom zei ik al die onzinnige dingen ?
    "Heb jij lekker geslapen ?"
    Hoewel ik Rose aankeek werden mijn ogen toch getrokken door fakkel die de grote zaal binnen kwam.
    Ik verlegde mijn visie en zag dat al snel dat het een roodharige jongen was die op James afrende. "Hee Harry !" Riep de jongen luid.
    Mijn wenkbrauw schoot omhoog, heeft Potter weer een nieuwe bijnaam ?
    Harry, een naam die me nou niet echt deed juichen, wie heet er nou Harry.
    Het klinkt ongeveer als Hairy, nou lekker dan.
    Ik fixeerde me even op de personen en op diens lippen, normaal kan ik prima liplezen, maar het ging allemaal zo snel.
    Lily had zich er nu ook mee bemoeid en ik moest even lachen toen ze Potter een tik op diens hoofd gaf maar niet veel later zag ik haar stok uit haar handen glijden en keek ze met grote ogen voor zich uit.
    De jongen moet iets gezegd hebben wat haar zo heeft geschokt, maar ik kon er nu moeilijk heen gaan, zeker niet met al die lui als Potter om haar heen.
    Dus ik richtte mijn blik weer naar Rose waarna ik zo onverschillig mogelijk een slok nam van mijn chocolademelk.
    Ik mocht mijn kerstmis niet laten verpesten door Potter en zijn groep, wie die roodharige jongen ook maar mocht zijn.
    Ik had Rose beloofd om een leuke kerst samen te vieren en daar zou ik me aan houden ook.


    Credendo Vides

    Lily Evers

    'Hij zei jouw naam.' Ik kon mij niet bewegen en staarde alleen maar voor mij uit. Dat kon niet. Het was gewoonweg onmogelijk. Deze jongen, de jongen die mijn beste vriend zo erg pestte, dat het woord plagen niet eens genoemd zou kunnen worden, dat ik er misselijk van werd, die jongen zou de vader worden van mijn kind? Dat nooit. Potter zei nog iets in de trant van sorry, maar het drong niet tot mij door. Hij had dit nooit mogen vragen. Daarbij moest ik ontzettend veel moeite doen om niet tegen hem te gaan schreeuwen dat dit wel een hele laffe grap was. Dat was het immers niet, daar was ik gister al achter.
    'Wat moeten we nu doen?' Dit deed mij ontwaken uit mijn trans. Ik raapte vlug mijn stok weer op en keek hem met samengeknepen ogen aan.
    'Wij,' begon ik met veel nadruk op "wij" 'moeten niks doen. Aangezien we dat normaal ook niet zouden doen en ik door jou achterlijke egoïstische gedrag niet de hele toekomst in de soep laat lopen. Als dat daadwerkelijk mijn zoon is, ga ik nu zo snel mogelijk een oplossing zoeken om hem terug naar huis te krijgen. Oftewel IK ga naar Perkamentus en vragen of hij een oplossing weet. Daarna ga IK een val zetten voor Bellatrix. Wat JIJ gaat doen, interesseert mij vrij weinig.' Ja, ik was boos. Boos dat hij het gevraagd had en boos om het antwoord. Daarbij wilde ik helemaal niks meer met Potter te maken hebben. Misschien was het wel helemaal verkeerd en gooide ik zo de toekomst in de war, maar eerder had ik ook niks met hem te maken willen hebben. En als het daadwerkelijk om de zogenaamde ware liefde ging -Iel, ik moest er niet aan denken- dan kwam dat echt wel goed.


    Happy Birthday my Potter!

    Ron Wemel

    Ik wierp een blik op Narcissa, en liep weg. Is kijken of ze nog in de grote zaal zijn. Ik liep naar de grote zaal, en keek de hoek om. En zag het roodharige meisje, James en die andere jongen. Als ze me maar niet gezien hebben dacht ik. Ik ging zitten, niet op een bank maar op de grond, zodat ze me niet konden zien. Ik zonk weg in een paar gedachte. Waar was Harry? Wat was er gebeurd toen ik wegrende bij het roodharige meisje en bij James? Bij die gedachte viel ik in slaap ,ik had geen droom ofzo. Gewoon in een lichte slaap.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 13:41 ]


    Do you want a Happymeal? Yeah, with extra happy! -Calum Hood