• Even een moeilijke rekensom tussendoor (:

    ''Toen ik twee jaar was, was mijn broertje de helft van mijn leeftijd. Hoe oud is mijn broertje als ik honderd jaar ben?''

    So, wat denken jullie?


    Some people are art and do art at the same time

    Whoa, een discussie over wiskunde op vrijdagavond. :')
    Ik sluit me aan bij de mensen die 99 antwoorden. Er is eigenlijk wel al uitgelegd waarom. Bij rekenen en wiskunde moet je rekening houden met de eenheid waar je in rekent (in dit geval jaren) en kun je niet opeens de regels ombuigen.
    50 is alleen mogelijk als erbij wordt gezegd dat het om een raadsel gaat, of als het anders was geformuleerd. Als het antwoord 50 is, is het in ieder geval geen gewone rekensom meer, en dat moet je wel vermelden als je mensen ook maar enige kans wilt geven. Kijk, als je één ei 2 minuten moet koken, en je kookt vijf eieren, moeten ze nog steeds 2 minuten koken. Je kunt niet zeggen dat ze dan opeens 10 minuten moeten koken omdat het stiekem toch een raadsel was.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Je zegt eerst dat het het eene is en dan het ander. En dan opeens allemaal. *niet logisch*


    •*• Lululu •*•

    Square schreef:
    Whoa, een discussie over wiskunde op vrijdagavond. :')
    Ik sluit me aan bij de mensen die 99 antwoorden. Er is eigenlijk wel al uitgelegd waarom. Bij rekenen en wiskunde moet je rekening houden met de eenheid waar je in rekent (in dit geval jaren) en kun je niet opeens de regels ombuigen.
    50 is alleen mogelijk als erbij wordt gezegd dat het om een raadsel gaat, of als het anders was geformuleerd. Als het antwoord 50 is, is het in ieder geval geen gewone rekensom meer, en dat moet je wel vermelden als je mensen ook maar enige kans wilt geven. Kijk, als je één ei 2 minuten moet koken, en je kookt vijf eieren, moeten ze nog steeds 2 minuten koken. Je kunt niet zeggen dat ze dan opeens 10 minuten moeten koken omdat het stiekem toch een raadsel was.

    Eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt. :Y)


    •*• Lululu •*•

    Square schreef:
    Whoa, een discussie over wiskunde op vrijdagavond. :')
    Ik sluit me aan bij de mensen die 99 antwoorden. Er is eigenlijk wel al uitgelegd waarom. Bij rekenen en wiskunde moet je rekening houden met de eenheid waar je in rekent (in dit geval jaren) en kun je niet opeens de regels ombuigen.
    50 is alleen mogelijk als erbij wordt gezegd dat het om een raadsel gaat, of als het anders was geformuleerd. Als het antwoord 50 is, is het in ieder geval geen gewone rekensom meer, en dat moet je wel vermelden als je mensen ook maar enige kans wilt geven. Kijk, als je één ei 2 minuten moet koken, en je kookt vijf eieren, moeten ze nog steeds 2 minuten koken. Je kunt niet zeggen dat ze dan opeens 10 minuten moeten koken omdat het stiekem toch een raadsel was.


    *spontaan staande ovatie*


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Dempsey schreef:
    (...)
    Eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt. :Y)


    Mijn eerste examen dinsdag is wiskunde. :Y)
    Oké, nu ben ik echt weg.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Proudfoot schreef:
    Dit had ik dus verwacht van Q.
    Jullie blijven op het topic actief enkel om gelijk te krijgen. Stop gewoon. Thanks.

    Het kan beide, hoe moeilijk is dat verdomme?


    Het antwoord is 99 en kan onmogelijk 50 zijn, maar omdat mensen het anders te snel geraden zouden hebben, draaide je het om. Je was te koppig om toe te geven dat 99 juist was en nu maak je jezelf belachelijk door dingen te beweren die simpelweg bullshit zijn.


    i put the fun in funeral

    Ik denk eigenlijk dat het allebei kan maar dat het afhangt van hoe je het intepetreert.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Vinter schreef:
    (...)

    Het antwoord is 99 en kan onmogelijk 50 zijn, maar omdat mensen het anders te snel geraden zouden hebben, draaide je het om. Je was te koppig om toe te geven dat 99 juist was en nu maak je jezelf belachelijk door dingen te beweren die simpelweg bullshit zijn.


    Oh en nu ben ik het? Omdat ik een sarcastisch antwoord gaf denk je dat die serieus was bedoeld. Je kent me niet en dus vind ik het onzin dat je me al als ''koppig'' verklaart terwijl je geen bal van me kent.
    Ga niet iets roepen waarvan je niet zeker weet dat het klopt, kijk bijvoorbeeld naar wat je net zei. Er klopt geen meter van en je weet best dat dat ook niét kan kloppen, maar mevrouwtje wilde het zo graag doen.

    [ bericht aangepast op 7 juni 2013 - 20:06 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Als je alle logica weggooit, kan 50 ook perfect, als je wiskunde gebruikt, dan weet je het verschil met een recht ovenredig verband...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Proudfoot schreef:
    (...)
    Oh en nu ben ik het? Omdat ik een sarcastisch antwoord gaf denk je dat die serieus was bedoeld. Je kent me niet en dus vind ik het onzin dat je me al als ''koppig'' verklaart terwijl je geen bal van me kent.
    Ga niet iets roepen waarvan je niet zeker weet dat het klopt, zoals wat je net zei.

    Niet iedereen ziet sarcasme. :')
    En dat laatste deed jij ook.
    En nu ga ik me er buiten houden en hier -proberen- niet meer te reageren.


    •*• Lululu •*•

    Proudfoot schreef:
    (...)
    Dat wil iedereen in een discussie :W, maar niet zoiets dat ik op elke reactie ga reageren met iets kritisch of iets logisch, zodat ik dan uiteindelijk gelijk krijg.


    Iets kritisch of iets logisch. Waar wil jij dan mee komen als jij denkt gelijk te hebben? 50 is niet logisch.

    Proudfoot schreef:
    (...)
    Oh en nu ben ik het? Omdat ik een sarcastisch antwoord gaf denk je dat die serieus was bedoeld. Je kent me niet en dus vind ik het onzin dat je me al als ''koppig'' verklaart terwijl je geen bal van me kent.
    Ga niet iets roepen waarvan je niet zeker weet dat het klopt, zoals wat je net zei.


    Het spijt me, je hebt vast een volkomen terechte reden om je zo uitzonderlijk stom te gedragen. Succes ermee!


    i put the fun in funeral

    Proudfoot schreef:
    (...)
    Oh en nu ben ik het? Omdat ik een sarcastisch antwoord gaf denk je dat die serieus was bedoeld. Je kent me niet en dus vind ik het onzin dat je me al als ''koppig'' verklaart terwijl je geen bal van me kent.
    Ga niet iets roepen waarvan je niet zeker weet dat het klopt, zoals wat je net zei.

    Ironish. De term sarcasme wordt gebruikt bij iets wat aanvallend is bedoeld, om de andere te beledigen, maar toch nog grappig is. Dit lijkt me hier niet het geval. Ironie is iets zeggen terwijl je het tegenovergestelde bedoeld.Sorry, heb die les net gehad bij Nederlands

    [ bericht aangepast op 7 juni 2013 - 20:07 ]


    Ex astris, sciencia

    Sofinite schreef:
    (...)

    Iets kritisch of iets logisch. Waar wil jij dan mee komen als jij denkt gelijk te hebben? 50 is niet logisch.

    Begrijp jij überhaupt wel wat ik zei?


    Some people are art and do art at the same time

    Proudfoot schreef:
    (...)
    Begrijp jij überhaupt wel wat ik zei?


    Ja. ja, eigenlijk wel. Volgens mij begrijp jij mij niet :'D