• © JJHamblett & Sinistra




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en JJHamblett openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter - JJHamblett

    Sirius Zwarts - Wolfheart

    Remus Lupos - IsA20

    Peter Pippeling - Emrys

    Lily Evers - Rider

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep - DreamerN

    Bellatrix Zwarts - JJHamblett

    Narcissa Zwarts - Rider

    Alle andere personage's uit de oude tijd

    Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter - Sinistra

    Ron Wemel - Emrys

    Hermelien Griffel - Limits

    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 16 juni 2013 - 20:53 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Sirius Zwarts

    'Hé jongens. Hoe gaat het hier?' zegt Peter als hij naast ons komt zitten.
    ‘Hee.’ Zeg ik terug.
    'Wat..?' Vraagt Remus. 'waarom stond je met Lily te kleppen? Ze heeft een hekel aan ons!'
    Ik maak een instemmend geluid. Het is niet leuk voor James dat Lily ons niet mag, want hij vindt haar leuk.
    Maar tja, het is de waarheid.
    Opeens begint Remus te klappertanden.
    Fronsend kijk ik naar hem.
    'Hebben jullie het ook zo koud?' Vraagt Remus. Voordat ik kan antwoorden zegt Remus:
    'Ik ben zo terug.'Ik ga even iets warmers aan trekken.'
    Hij staat op en loopt de grote zaal uit. Ik kijk hem even na, maar dan gaat mijn aandacht naar Lily die er bij is komen staan. Van ons alle drie mag ze Peter nog wel het meeste.
    Ze zucht en bijt op haar lip. Ik zie dat ze zich ongemakkelijk voelt, en daardoor moet ik zachtjes lachten.
    Ze haalt even diep adem en zegt:
    'Ik heb geen hekel aan jullie. Alleen aan het gedrag dat jullie soms vertonen,' Mompelt ze.
    ‘Aha,’ zeg ik met mijn wenkbrauwen omhoog.
    'En misschien moeten jullie maar niet te dicht bij jullie fanclub komen nu jullie er zo uitzien. Straks vallen er nog mensen flauw,' voegt ze er met een voorzichtige grijns aan toe.
    Ik kan er niks aan doen, maar ik barst in lachen uit om wat ze zei. Als ik ben uitgelachen kijk ik haar geamuseerd aan.
    ‘Ik denk dat ik dat maar opvat als een compliment,’ zeg ik met een lachje in mijn stem.
    ‘Je ziet er niet zo gek uit.’ Zeg ik terwijl ik haar in me op neem. Ze ziet er wel mooi uit. Oké, ik geef het toe. Ik ben een flirt. Maar ik ga toch nooit iets nemen met Lily. Dat zou ik James sowieso niet aandoen.
    ‘Je ziet er eerder mooi uit.’ Voeg ik eraan toe, wetend dat James het niet super erg vind, omdat hij weet dat ik Lily toch niet leuk vind.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    [Volgends mij zijn Bellatrix, Narcissa en Rose aan het slapen?]

    Remus Lupos

    Ik loop door de gangen. Ik heb het nog steeds koud, maar niet meer zo erg als eerst. Opeens hoor ik voetstappen. Ik kijk op en zie de jongen die met Daniëlle aan het kletsen was voor me staan. 'Hoi' zeg ik. En dan word het opeens zwart voor mijn ogen. Ik voel nog net een pijnscheut door mijn schedel trekken als ik de grond raak en ik hoor een gil. En daarna niets.


    -

    Aaron Luuk Fred Moon

    Rustig loop ik naar de leerlingenkamer.'Hoi.'Zegt Remus Lupos.Nog voor ik kan antwoorden valt hij neer op de grond,en gilt hij.Paniekerig kijk ik om mij heen.'HELP!'Roep ik hard.In de hoop dat er iemand komt.Mijn geschreeuw,trekt Daniëlle en een professor aan.Met zijn 3e brengen we hem naar de ziekenzaal.Professor Santius loopt naar mij toe en vraagt:'Wat is er gebeurd?'Ik haal adem en ratel:'Hij viel neer op de grond en begon te gillen.Ik weet echt niet hoe het kwam.Of door wat dit kwam.'


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    (Ik ben er weer. Ik zal wel ff met James reageren, )


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JJHamblett schreef:
    (Ik ben er weer. Ik zal wel ff met James reageren, )


    [Leuk XD]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    PindaDoos schreef:
    [Volgends mij zijn Bellatrix, Narcissa en Rose aan het slapen?]


    (Ik vond het wel zo aardig om Patholoog/Manon ook de kans te geven om te reageren, zodra ze weer online is. Anders lijkt het net of Rose in slaap is gevallen tijdens het gesprek c; )


    Happy Birthday my Potter!

    JJHamblett schreef:
    (Ik ben er weer. Ik zal wel ff met James reageren, )


    (Ik ben nieuwsgierig ^^)


    Happy Birthday my Potter!

    Remus Lupos

    Ik heb het koud. Ik heb het steen en steenkoud. Ik ben in een donkere kamer. Ik zie niets. Opeens kan ik niet meer ademen. Ik hap naar adem en begin te worstelen tegen het ding dat zorgt dat ik niet meer kan ademen. Het word steeds sterker en...
    Dan word ik wakker.
    Ik heb een bonkende hoofdpijn en een laken dat om me heen is gewikkeld. Ik doe mijn ogen open en probeer de wereld scherp te krijgen.
    Ik hoor wat stemmen. Versuft draai ik mijn hoofd in de richting van de stemmen. De wereld is nog steeds een groot wazig gordijn. Ik zie drie schimmen die met elkaar praten. Opeens herken ik de stemmen. Eentje is van, hoe heet ze ookalweer... Daniëlle. De andere is van professor Santius. Wat een saaie stem heeft die man. En de andere... Ik kan hem niet thuisbrengen. Ik heb hem eerder gehoord, dat weet ik zeker, maar wie het is?
    Ik probeer de aandacht te trekken met een paar geluiden. Ze komen er niet helemaal uit als het bedoeld was, namelijk als een paar hoge pieptonen, maar het is wat. Maar blijkbaar is die inspanning te veel, want daarna zak ik weer weg in een wazig gordijn.


    -

    Daniëlle Jane Westlize

    Snel kijk ik op als ik een piep hoor.Ja ik maak me zorgen.In een heel kort gesprek ben ik hem aardig gaan vinden.Heel aardig,zelfs.'Daniëlle? Wil jij tegen Meneer Potter en Meneer Zwarts zeggen dat ze hier heen moeten komen?'Vraagt Professor Santius.Ik knik,en snel me naar de Grote Zaal.Onderweg kijken allerlei leerlingen mij raar aan.In de Grote Zaal zie ik James en Sirius zitten aan de Griffoendor tafel.'James Sirius jullie moeten mee komen naar de Ziekenzaal.Remus ligt daar.'Zeg ik meteen tegen ze.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2013 - 20:23 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    James Potter

    Nadat ik naast Sirius ben gaan zitten, heb ik de snaai weer gepakt. Sirius stoot mij aan. 'Kijk daar is Peter.' Zegt hij. Ik kijk en voel een steek van jaloersie door mij heengaan. Lily staat daar ook. Peter loopt naar ons. 'Hey Wormstaart.' Zeg ik jaloers. Ik volg hun gesprek en richt mijn ogen op Lily, die naar ons toeloopt. Ik haal mijn hand door mijn haar. Remus zegt dat hij gaat en ik knik. Ik begin Lily aan te staren.
    'Ik heb geen hekel aan jullie. Alleen aan het gedrag dat jullie soms vertonen,' Mompelt Lily en ik wend mijn blik af. Wat was de vraag ook alweer? Ik moet onwillekeurig toch grijnzen. ‘Aha,’ zegt Sirius met zijn wenkbrauwen omhoog. 'En misschien moeten jullie maar niet te dicht bij jullie fanclub komen nu jullie er zo uitzien. Straks vallen er nog mensen flauw,' voegt ze er met een voorzichtige grijns aan toe. Ik voel hoe ik licht verkleur, maar het valt niet erg op. Ik haal mijn haar weer door de war. ‘Ik denk dat ik dat maar opvat als een compliment,’ zegt Sirius met een lachje in zijn stem. ‘Je ziet er niet zo gek uit.’ Voegt hij er aantoe. Ik geeft hem een waarschuwende blik. ‘Je ziet er eerder mooi uit.’ Zegt hij. Ik schop tegen zijn been aan. Zo was het wel weer genoeg! Evers was van mij, tenminste, dat zou ik willen. Ik glimlach aardig naar Lily. 'Ja, Sirius heeft gelijk. Je ziet er leuk uit.' Zeg ik glimlachend. 'Zullen we anders uitgaan?' Vraag ik grijnzend. Misschien, na deze drie jaar, zei ze eindelijk ja. Ik haal, voordat ze antwoord kan geven, mijn hand door mijn haar. Ik ben toch best knap? Waarom wou ze dan niet met mij uit? Dan komt Daniëlle naar ons toe. 'James, Sirius jullie moeten mee komen naar de Ziekenzaal. Remus ligt daar.' Ik grom zacht. 'Ik kom zo.' Mompel ik, terwijl ik wacht op antwoord van Lily.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2013 - 20:27 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    [Kut type fout! Sorry Sirius! XD]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Lily Evans

    Black barste in lachen uit, en keek mij geamuseerd aan, toen hij uitgelachen was. 'Ik denk dat ik dat maar opvat als een compliment.' Misschien, als Potter niet weer zo irritant ging doen als altijd, zou kerstavond nog niet eens zo heel vreselijk worden als altijd. ‘Je ziet er niet zo gek uit. Je ziet er eerder mooi uit.’ Er verscheen een glimlach om mijn lippen. Sirius was een flirt, dat wist iedereen, maar complimentjes waren nooit vervelend. Zo lang ze maar niet gevolgd werden door twintig verzoeken om weet ik veel wat te gaan doen.
    'Ja, Sirius heeft gelijk. Je ziet er leuk uit. Zullen we anders uitgaan?' Mijn blik verplaatste zich naar Potter en ik zuchtte. Hij had het wel een halve minuut uitgehouden zonder iets te zeggen wat mij irriteerde. Volgens mij was dan een record. Ik wilde mijn mond net opentrekken om duidelijk te maken dat ik niet uitging met mensen die mijn beste vriend weet ik veel wat aandeden, toen ik Danielle's stem achter mij hoorde.
    'James, Sirius jullie moeten mee komen naar de Ziekenzaal. Remus ligt daar.' Geschrokken draaide ik mij om. Hij had het toch alleen maar koud gehad? Hoe kon hij dan nu zo plotseling in de ziekenzaal terecht zijn gekomen?
    Er kwam een grom uit Potter zijn mond. 'Ik kom zo,' zei hij en mijn mond viel net niet open van verbazing.
    'Serieus Potter, Ik ben gevleid dat je mijn antwoord blijkbaar belangrijker vindt dan een vriend die plots in de ziekenzaal ligt, maar ik raad je toch aan om snel naar hem toe te gaan. Mijn uitleg waarom ik weer "nee" ga antwoorden, komt later wel.'


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Lily kijkt mij verbaast aan en ik trek mijn wenkbrauwen op. 'Serieus Potter, Ik ben gevleid dat je mijn antwoord blijkbaar belangrijker vindt dan een vriend die plots in de ziekenzaal ligt, maar ik raad je toch aan om snel naar hem toe te gaan. Mijn uitleg waarom ik weer "nee" ga antwoorden, komt later wel.' Ik kijk haar gefascineerd aan. 'Ga je anders mee?' Vraag ik hoopvol. Ik zie een gouden glinstering voor mijn neus . Ik was vergeten dat ik die ook los had gelaten. Met een graai haal ik de snaai uit de lucht. Ik sta op 'Daniëlle, waarom is hij daar?' Vraag ik kalm. Ik kijk naar de uitgang van de zaal, hij moest wel beter worden hoor. Je kon toch niet ziek zijn tijdens kerst?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Daniëlle Jane Westlize.

    Serieus Potter, Ik ben gevleid dat je mijn antwoord blijkbaar belangrijker vindt dan een vriend die plots in de ziekenzaal ligt, maar ik raad je toch aan om snel naar hem toe te gaan. Mijn uitleg waarom ik weer "nee" ga antwoorden, komt later wel.'Zegt Lily verbaast tegen James,als hij zegt dat hij later komt.James kijkt haar fascinerend aan.Ook ik kijk Lily raar aan. 'Ga je anders mee?'Vraagt James hoopvol.Een grinnik verlaat mijn mond.Hij probeert nog steeds haar mee uit te krijgen.'Daniëlle, waarom is hij daar?'Vraagt James kalm aan mij.Rustig antwoord ik:'Geen idee.Hij liep met Aaron weer naar de Grote Zaal,en toen zei Aaron dat hij in een keer neer viel.Dus Aaron riep om hulp en ik en Professor Santius waren blijkbaar de enige die het hoorden.'Ik haal gauw mijn hand door mijn haar,en denk na over hoe het zou zijn kunnen gebeuren.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded