• © JJHamblett & Sinistra




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en JJHamblett openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter - JJHamblett

    Sirius Zwarts - Wolfheart

    Remus Lupos - IsA20

    Peter Pippeling - Emrys

    Lily Evers - Rider

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep - DreamerN

    Bellatrix Zwarts - JJHamblett

    Narcissa Zwarts - Rider

    Alle andere personage's uit de oude tijd

    Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter - Sinistra

    Ron Wemel - Emrys

    Hermelien Griffel - Limits

    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 16 juni 2013 - 20:53 ]


    Happy Birthday my Potter!

    {Gewoon mijn oude eerste post gepakt (;}

    Severus Snape

    In stilte zat ik ergens achterin de leerlingenkamer van Slytherin, waar ik mijn ogen amper losmaakte van mijn parkamentrol.
    Toverdranken was in een snelle waas aan me voorbij gegaan en ik had me geërgerd aan de minieme fouten die de professor opgeschreven had, wat maar weer liet blijken hoe incompetent leerkrachten soms wel niet kunnen zijn.
    Een zucht ontsnapte aan mijn lippen terwijl ik me over mijn transfiguratie huiswerk boog waarmee ik bezig was.
    Waarom moest ik dan ook op school blijven in de kerstvakantie ? Zoals elk jaar nu al.
    Er was bijna geen zak aan, veel van mijn zogeheten vrienden zijn naar huis en de meesten die gebleven waren zijn van die meisjes die om alles lachen wat ze maar tegenkomen, soms echt om misselijk van te worden.
    Maar er is een meisje dat niet zo is; Lily.
    Ik had haar nu al een aantal dagen niet gezien, misschien werd het maar weer tijd om eens bij haar langs te gaan.
    Zolang Potter maar niet in de buurt is, als ik aan iemand een hekel heb dan is het wel aan die jongen Potter, denkt dat die heel wat is samen met Zwarts.
    Even balde ik mijn handen tot vuisten.
    Ach, ooit zou er een confrontatie zijn tussen Potter en mij, dan zullen we zien wie er als laatst lacht.
    Toen er nog een aantal meisjes langsliepen in nette kleren als jurken ruimde ik maar op.
    Wat hadden ze toch met kerstmis en er goed uit willen zien, zonder dat de meesten daarin een goed figuur sloegen.
    Ach, het werd waarschijnlijk verwacht met de kerstdagen, het kerstdiner zou vanavond ook zeker wel wat formeler zijn qua kleding.
    Mijn spullen legde ik op mijn bed neer waar ik zelf ook wat nettere kleding uit mijn hutkoffer haalde.
    Een zwart pak met een donkergroene blouse eronder gekregen van mijn moeder, zo trots was zij op me dat ik in Slytherin terecht was gekomen, net zoals haar.
    Mijn vader, wel daar had ik al een hele lange tijd niet mee gesproken.
    Als laatste bond ik een lichtgrijze stropdas voor.
    De deur achter me ging open en een diepe mannelijke stem kwam binnen waaien.
    “Kom, kom Severus, laat jezelf een beetje gaan.”
    Ik draaide me om en daar stond Lucius Malfoy.
    In tegenstelling tot mij had hij zijn shirt half open hangen en zijn stropdas hing losjes tegen zijn borstkas aan.
    Hij nam me snel eventjes in me op en schudde met zijn hoofd waarbij zijn blonde haren niet van diens plek afweken.
    “Je bent altijd veel te netjes.” Hij rolde even met zijn ogen en zette zich toen af van de muur waar hij nonchalant tegen aan geleund stond en zonder nog iets te zeggen weer wegliep.
    Ach, ik zou zelf wel bepalen hoe ik eruit zie, ik ga me zeker niet opdirken om anderen een plezier te doen.

    [ bericht aangepast op 27 mei 2013 - 23:55 ]


    Credendo Vides

    Daniëlle Jane Westlize

    'Nee..' Zucht James dan.En hij gaat naast Lily staan.Met een blik in mijn ogen waar je geen emotie kan uit halen kijk ik naar Remus.Waarom moet dit ook net gebeuren met Kerstmis?Hij moet echt beter worden.Anders mist hij het feest en alles.'Ik laat jullie wel even alleen.Of een soort van'Zeg ik tegen James,Sirius en Lily.Aangezien zij Remus beter kennen dan mij.Ik draai me om en loop naar de uitgang.

    [ bericht aangepast op 27 mei 2013 - 20:45 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Remus Lupos

    Ik heb het heet. Ik heb het bloedheet en ik heb dorst. Ik loop door een woestijn zonder ook maar een druppeltje water. Opeens zie ik Daniëlle staan. Ze heeft een waterkruik in haar hand en lacht naar me. Ik loop naar haar toe en steek mijn hand uit naar de waterkruik. 'Dorst' fluister ik. Op dat moment draait ze zich om en loopt weg, om verderop met de jongen van de Grote Zaal te gaan praten. 'Nee, ga niet weg' hijg ik. Ze werpt me nog een laatste afkeurende blik toe en loopt weg met de jongen.
    Op dat moment val ik in een groot zwart gat.


    -

    (wat heeft Remus, als ik vragen mag c: )


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (wat heeft Remus, als ik vragen mag c: )


    [Ik ben ook benieuwd! XD]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Remus Lupos

    Ik word wakker. Weer zie ik het plafond van de ziekenzaal. Opeens vraag ik me af hoe ik hier gekomen ben. ook voel ik hoeveel dorst ik heb. 'James?' vraag ik met een ielerig stemmetje. Volgens mij kijkt iedereen in de ruimte me aan. 'Mag ik wat water?' Een zucht gaat door de omstanders en op dat moment komt er een Heler binnen. Ik hef mijn hoofd op en ik zie dat ze fronst. 'Wat is er met me aan de hand?' vraag ik meteen.

    De Heler zucht en begint te praten. 'We hebben gif in je lichaam gevonden.' Ik slik. 'Het gaat om het zeer dodelijke Momento Mortis' vervolgd ze. Ik krijg het benauwd. 'Normaal gesproken dood het die persoon direct als het word ingenomen.' Ik frons. Dit word wel heel ingewikkeld. Ik heb een uur geleden in de keuken een beker pompoensap gedronken. Dan zou ik toch al lang dood moeten zijn? En wie zou het in mijn drinken gedaan hebben? 'We hebben geen idee hoe het komt dat je nog leeft, maar het lijkt ons slim om je nog even hier te houden voor het geval dat er iets gebeurt' zegt de Heler en loopt weg. Ook sympathiek.
    Ik zucht en laat mijn hoofd weer op mijn kussen vallen. Ik weet niet of ik nu blij moet zijn dat ik nog leef, of bang omdat iemand me probeert te vermoorden.


    -

    Lily Evans

    'Je hebt gelijk, maar ik ben gewoon verbaasd om hoe dit is gebeurd.' Ik knikte stilletjes, aangezien ik haar volledig begreep. Er zat geen enkele logica in wat er gebeurd was. Maar ja, er gebeurden wel meer rare dingen op Hogwarts, in de toverwereld in het algemeen. Soms kon ik er nog steeds niet helemaal aan wennen. Thuis was alles zo anders! Tenzij ik natuurlijk bij Severus was, maar dat was ook een stukje van de toverwereld in mijn leven
    'Mag het wat zachter?' De fluistering was amper verstaanbaar, maar toch leek iedereen het te horen. Mijn blik ging zonder reden bezorgd naar Potter. Ik haatte hem soms hartgrondig, maar wanneer hij zich bezorgd of dapper, zoals een Gryffindor hoorde te zijn, was hij- ugh, niet aan denken Lily. Hij pest dagelijks je beste vriend.
    'Ben ik de enige die dit eng vind,' vroeg Daniëlle plots, maar ik reageerde er niet op. Ik wist niet waarom, maar ik had het gevoel dat zolang ik maar kalm bleef, de anderen misschien ook wat rustiger bleven. Daniëlle was immers ook weer gekalmeerd.
    'Nee,' kwam er uit Potters mond en ik merkte dat hij een paar stappen naar achter ging, zodat hij naast mij kwam te staan. Ik probeerde gemoedelijk naar hem te glimlachen, maar vroeg mij af of hij dat wel meekreeg. Volgens mij had ik hem in zijn hele leven nog nooit zo bezorgd gezien.
    'Ik laat jullie wel even alleen.Of een soort van,' zei het witharige meisje plots en ik merkte dat ik dat voor mijzelf ook een beter idee vond, maar Potter had gevraagd of ik meekwam en ik had geen idee of hij liever had dat ik wegging, of dat ik bleef. Normaal zou het mij helemaal niks kunnen schelen, wat hij deed, maar nu hij niet arrogant was en gewoon zichzelf leek te zijn -hoe bezorgd dan ook- had ik helemaal niet de neiging om boos op hem te worden, of expres niet te doen wat hij wilde. 'Ik kan ook best gaan, als je dat liever-'
    'James? Mag ik water?' klonk het plots vanuit Remus zijn kant. Ik hield abrupt mijn mond en luisterde naar het verhaal van de heler. Wie zou in godsnaam Remus nou willen vergiftigen? Dat was gewoon totaal niet logisch. Er verscheen een diepe frons op mijn voorhoofd. Het was vooral zo raar omdat niet iedereen makkelijk aan Momento Mortis kon komen. Mijn blik ging naar Potter en ik keek hem vragend aan, of hij misschien een idee had, wat er aan de hand kon zijn.


    Happy Birthday my Potter!

    Narcissa Black

    Ik hoorde voetstappen achter mij en nog voor ik mijn naam hoorde, hield ik halt en draaide mij om. 'Narcissa!' klonk de stem van Rose door de gangen. Bezorgd liet ik mijn blik over mijn nichtje gaan en besloot dat ze maar beter even mee naar de ziekenzaal kon komen. Wat kon Bellatrix soms toch ook een vreselijk wicht zijn. Hoe kon ze haar familie, die haar niks had misdaan, zo toetakelen. Kon ze ons en onze katten niet gewoon met rust laten? Het was niet dat we haar ermee lastig vielen of zo. Ik haatte haar macht over mij. Ieder ander had ik zonder problemen naar de ziekenzaal vervloekt, maar ik deed Bella nooit iets aan. Daarom had ik ook de imperiusvloek gebruikt. Dan kon ik Meph redden zonder mijn zus lichamelijk pijn te doen.
    'Jij moet ook naar de ziekenzaal Rose. Ik durf te wedden dat ze je daar binnen drie seconden hebben opgelapt. We zeggen wel gewoon dat en stel Gryffindors uit het laatste jaar die we niet kenden ons lastig vielen, nadat we één van onze standaard opmerkingen hadden gemaakt of zo. Of je bent van de trap gevallen en ik heb gewoon griep, waardoor de hoofdpijn en spierpijn komt. Dat kan ook altijd nog.'


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Danielle zegt dat ze gaat, maar ik krijg het niet echt mee. 'Ik kan ook best gaan, als je dat liever-' zegt Lily. Remus doet zijn ogen weer open. 'James?' Vraagt hij met een ielerige stem. 'Ja?' Zeg ik duidelijk, zodat hij weet dat ik er ben. Dan kruipt plotseling angst bij me omhoog. Hij ging toch niet dood ofzo? 'Mag ik wat water?' Ik zucht opgelucht. 'Ja natuurlijk.' Zeg ik en ik loop richting het aanrecht, waar ik een glas pak. 'Aquamenti' zeg ik en het glas vult zich met water. 'We hebben gif in je lichaam gevonden.' Hoor ik de heler zeggen. 'Het gaat om het zeer dodelijke Momento Mortis' vervolgt ze. Ik kijk richtig het groepje. 'Normaal gesproken dood het die persoon direct als het word ingenomen.' Verstijfd staar ik naar Remus. Ging hij alsnog dood? 'We hebben geen idee hoe het komt dat je nog leeft, maar het lijkt ons slim om je nog even hier te houden voor het geval dat er iets gebeurt' zegt de heler en ze loopt weg. De stilte die volgt, wordt onderbroken door het glas met water wat ik laat vallen. Ik snel naar Remus bed. 'Maanling? Je mag niet doodgaan hoor!' Zeg ik zacht tegen hem. Je wist maar nooit. Als hij zulk giftig spul had ingenomen, zou hij feitelijk elk moment kunnen sterven. Dat kan ik niet aan. Remus maakt ons groepje compleet! Zonder hem zijn we niks! Ik kijk hulpeloos naar Sirius en Lily. Ik zie dat Lily mij vragend aankijkt en ik haal voorzichtig mijn schouders op. Ik bijt op mijn lip en besef me dan dat Remus water wou. Ik loop weer naar het aanrecht. 'Reparo.' Mompel ik en ik vul het glas opnieuw. Ik loop terug en kijk hem aan. 'Hier heb je water, Maanling.'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Rose Black

    'Jij moet ook naar de ziekenzaal Rose. Ik durf te wedden dat ze je daar binnen drie seconden hebben opgelapt. We zeggen wel gewoon dat en stel Gryffindors uit het laatste jaar die we niet kenden ons lastig vielen, nadat we één van onze standaard opmerkingen hadden gemaakt of zo. Of je bent van de trap gevallen en ik heb gewoon griep, waardoor de hoofdpijn en spierpijn komt. Dat kan ook altijd nog,' zei Narcissa. Ik schudde mijn hoofd, maar dat maakte me duizelig, dus liep ik gewoon door. 'Ik zeg de waarheid,' zei ik en perste snel mijn lippen op elkaar. 'Zonder namen.' Het ging nog net. Alleen dan zouden ze het beste kunnen helpen, wist ik. Toen ik voelde dat ik mijn hand weer voor mijn mond vandaan kon halen, peuterde ik het vuil tussen mijn nagels vandaan. 'En jij, tsja, jij kunt inderdaad beter liegen.' We kwamen aan bij de ziekenzaal. Ik slikte nog eens tegen het braakreflex en ging binnen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Severus Sneep

    Zuchtend liet ik me op de rand van mijn bed zakken en begon mijn twijfels te overdenken.
    Had Lucius dan toch gelijk ? Ben ik te netjes ?
    Snel schudde ik mijn hoofd, natuurlijk niet, hoe kon ook maar op de woorden van Lucius vertrouwen, zeker als ze uit zijn mond komen, met wat hij allemaal uitspookt op school, met al die meiden.
    Nee, ik ben niet zo en zo zou ik ook niet worden.
    Toch deed ik mijn stropdas een beetje losser en bij mijn blouse deed ik mijn eerste knoopje open.
    Stom genoeg voelde het fijn, alsof ik meer frisse lucht kreeg dan anders.
    Ik stond op en liep weer richting de deur, tot ik me bedacht en me weer omdraaide naar mijn hutkoffer en daar een cadeautje uithaalde.
    Het was nu al een aantal dagen geleden sinds ik Lily heb gezien, dus ik had geen tijd gehad om haar mijn kerstcadeau te geven.
    Althans, het was een belofte voor een cadeautje dat nog zou komen, binnenkort, als het goed ging.
    Mijn voorbereidingen waren getroffen en ik zou morgen beginnen met brouwen; Felix Fortunatis.
    voor nu zat er een kerstkaart in met daarop de belofte dat ze een flesje krijgt als het gelukt is en een klein spreukenboekje met een aantal praktische spreuken die ze waarschijnlijk nog niet kent.
    In mijn nopjes ging ik op weg richting de grote zaal, die nu waarschijnlijk al wel bezet was met hordes leerlingen van de verschillende afdelingen, allemaal opgedirkt voor één van de feestmalen die zou komen.
    Enig sinds gelukkig dat al mijn zogenaamde vrienden naar huis waren gegaan en me hier niet lastig kwamen vallen ging ik aan het einde van de tafel van Zwadderich zitten en wachtte ik geduldig af op wat er komen ging.


    Credendo Vides

    Remus Lupos

    Nog steeds in de war van wat de Heler zei laat ik mijn op mijn kussen vallen. Ik schrik op als James zegt 'Hier heb je water, Maanling.'
    'Dank je' zeg ik zacht en ik probeer overeind te gaan zitten. Probeer ik.
    Ik kom niet verder dan mijn hoofd optillen. Daarna word ik duizelig en ik laat mijn hoofd weer op mijn kussen vallen. Ik zucht. 'Het lukt niet' zeg ik als een driejarige peuter.
    Ik zucht nog een keer. Waarom moet mij dit overkomen? Waarom ik? En waarom uitgerekend met Kerstmis?!


    -

    Peter Pettigrew

    James zijn flirtpogingen werden ondertussen wel heel zielig. En het werd er niet beter op toen Danielle iets kwam zegen over Remus die in de ziekenzaal lag en James gewoon doorging. Lily reageerde verontwaardigd en na een paar seconden verlieten ze allemaal de grote zaal. En daar zat ik dus helemaal alleen. Even dacht ik erover na om ze te volgen en te gaan kijken wat er aan de hand was met Remus maar toen bedacht ik me, waarschijnlijk was het al heel druk om hem heen gezien ze net met zen vieren weer terug waren gelopen. Het zou slimmer zijn als ik naar onze slaapzaal zou gaan. Ik pakte nog een beetje eten van de platen af wat ik in mijn zakken deed en daarna verliet ik de zaal om naar de leerlingenkamer te gaan.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    {Iemand voor Sev ? Hij zit aan de tafel van Slytherin (: }


    Credendo Vides

    (Ik heb Bella voor je, maar ze is nogal woedend, haha)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!