• © JJHamblett & Sinistra




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en JJHamblett openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter - JJHamblett

    Sirius Zwarts - Wolfheart

    Remus Lupos - IsA20

    Peter Pippeling - Emrys

    Lily Evers - Rider

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep - DreamerN

    Bellatrix Zwarts - JJHamblett

    Narcissa Zwarts - Rider

    Alle andere personage's uit de oude tijd

    Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter - Sinistra

    Ron Wemel - Emrys

    Hermelien Griffel - Limits

    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 16 juni 2013 - 20:53 ]


    Happy Birthday my Potter!

    (Al lang genoeg gekletst? )

    Lily Evers

    Potter merkte mij al binnen enkele seconden op en ging er weer vandoor, de jongen achter zich aansleurend. Ik werkte mijzelf door de langslopende menigte heen, blijkbaar viel er iets te doen voor eerstejaars en tweedejaars die op school moesten blijven of zo, en hield gefrustreerd halt bij de plaats waar ze verdwenen waren. De jongens wc. Heel erg fijn. Ik had echt mijn dag vandaag. Merry Xmas Lils!
    Ik hief mijn hand op, maar liet hem weer zakken. Wat ging ik zeggen? Eigenlijk verdiende hij gewoon een klap, maar hij had er net ook al van langs gekregen van Bella. Wacht, nu had ik weer medelijden met hem. Waar was ik in vredesnaam mee bezig?
    Ik zuchtte diep en klopte hard op de deur. 'James Potter! Kom onmiddellijk naar buiten! Je kan je toch niet eeuwig verstoppen en ik heb het recht je een klap te verkopen!' riep ik kwaad en sloeg mijn armen over elkaar, terwijl ik op veilige afstand van de deur wachtte. Hij ging hier echt niet mee wegkomen.

    [ bericht aangepast op 17 juni 2013 - 16:36 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Harry James Potter
    Voordat ik ook maar een van zijn vragen kan beantwoorden begint hij opeens over Lupos! En voordat ik dáár op kan reageren, hoor ik hard gebons op de deur en we kijken tegelijk om, precies hetzelfde...
    'James Potter! Kom onmiddelijk naar buiten! je kan je toch niet eeuwig verstoppen en ik heb het recht je een klap te verkopen!' Even kijk ik naar James. Dat was dus Lily. Mama. Maar... Gaat ze nou James slaan? Maar ze haat hem! Hoe kan hij dan nu... Wat? Ik snap het niet meer. Het is net zo vreemd als dat ik later zou gaan trouwen met iemand van de Wemels! Alleen mag ik de Wemels en kunnen zij elkaar niet uitstaan... Onmogelijk. Hoe kan het dan dat die twee die nu elkaar het liefst willen ontlopen mijn ouders worden en om elkaar gaan geven? Volgens mij heeft mijn vader net mijn moeder gezoend en is ze daar niet erg blij mee. Hier snap ik even niks meer van. Ik heb een verstandig hoofd nodig, minder arrogant dan die van mijn vader en minder kwaad dan die van mijn moeder. Remus, die is vergiftigd. Sirius, die is bij Remus. Maar ik moet daar dus heen zien te komen, langs mijn vader en moeder heen.
    Hoe ga ik dit oplossen.
    'Lily Evers!' roep ik terug en werp mijn vader een ik-probeer-je-te-redden-houd-je-mond-dicht-blik toe. 'Ik ben hier samen met James en als er iemand het recht heeft om jullie alletwee te slaan ben ik het wel!' Waarom ik dit zeg, ik heb geen idee. Waarom zou ik hen moeten slaan? Omdat ze hadden ingestemd om Peter als geheimhouder te kiezen? Misschien. Maar ik heb het nu gezegd.
    'Lily Evers.' herhaal ik nu korter en zakelijk. 'Ik heb de hulp nodig van Remus Lupos, maar hij is nu vergiftigd en jij staat in de weg. Ik moet daar heen! Als ik zo de deur open doe om naar hem toe te gaan, sla mij dan niet! Dat recht heb je NIET.'
    Jemig, wat bezielt me? Ik herken mezelf nauwelijks terug. Misschien omdat mijn moeder net ook zo heeft staan schreeuwen tegen pa?

    [Jupp vreemde post i know]

    [ bericht aangepast op 17 juni 2013 - 16:52 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Jay Dave Broock

    'O, wat?' Vraagt Jason verbaasd. Ik grinnik zachtjes.
    'Dat we de anderen niet gaan laten winnen' zegt Angela. 'Zwerkbal' zegt ze op haar eigen grappige manier.
    'Yup' Zegt Jason en kijkt om zicht heen. Ik doe het ook en zie dat er nog niet zo veel mensen zijn.
    Opeens gaat Lucius tegenover ons zitten. Fronsend kijk ik naar hem. Ik kan Lucius echt niet uitstaan.
    'Wat moet je?' Snauwt Jason hem toe. Hij trekt een wenkbrauw op.
    'Zo, wat zijn we weer aardig, Broock' Hij spreekt mijn naam uit alsof het iets smerigs is. Ik haal diep adem en probeer om hem vooral niet te wurgen.
    'Ja, ik denk dat we wel kunnen winnen' Zegt Jason, verdergaand met ons gesprek. Hij werpt Lucius een snelle blik toe, net als ik. Lucius staat op en loopt naar Sneep toe.
    Dan gaan de deuren van de Grote Zaal open. Samen met Jason kijk ik op en ik glimlach als ik zie dat het Perkamentus is. Maar die gaat weg als ik zijn gezicht zie, volgens mij is er iets goeds mis.
    Perkamentus loopt naar zijn stoel en zegt ondertussen iets tegen de andere docenten.
    Professor Anderling kijkt geschokt en loopt dan met grote passen de Grote Zaal uit. Onderweg botst ze bijna tegen professor Slakhoorn op, die net binnen komt lopen.
    'Wat denken jullie dat er aan de hand is?' Vraagt Jason zachtjes aan ons. Ik haal mijn schouders op.
    'Ik zou het echt niet weten, maar ik weet wel dat er echt iets mis is.' Zeg ik tegen hem. Op dat moment maant Perkamentus ons tot stilte en begint uit te leggen wat er aan de hand is.
    Remus, een vriend van Potter en Black, is vergiftigd en ligt in het ziekenhuis. Dan sluit hij het af en verschijnt er allemaal eten en drinken.
    Ik kijk Angela en Jason fronsend aan.
    'Wie doet zoiets nou?' Vraag ik aan hun. Oké, ik geef toe. Ik mag Black en Potter niet, maar ik zou niet hun vriend vergiftigen.
    Ik pak wat te eten en begin er wat op te kauwen.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    James Potter

    Ik schrik op als er gebonsd wordt op de deur. Daar is ze al. 'James Potter! Kom onmiddellijk naar buiten! Je kan je toch niet eeuwig verstoppen en ik heb het recht je een klap te verkopen!' Ik staar hopeloos naar de deur en kijk Harry aan. Wat moest ik doen? 'Lily Evers! Ik ben hier samen met James en als er iemand het recht heeft om jullie alletwee te slaan ben ik het wel!' Ik kijk hem verbaast aan. Waarom zou hij ons moeten slaan? Wat hadden we in de toekomst gedaan? 'Lily Evers!' Herhaalt hij. 'Ik heb de hulp nodig van Remus Lupos, maar hij is nu vergiftigd en jij staat in de weg. Ik moet daar heen! Als ik zo de deur open doe om naar hem toe te gaan, sla mij dan niet! Dat recht heb je NIET.'
    Ik kijk hem nog verbaasder aan. 'Nee Harry, ik verdien het.' Zeg ik en ik leg mijn hand op de klink. 'Ik had haar niet zomaar moeten zoenen.' Ik doe de deur open en kijk Lily aan. 'Sla dan!'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    Het bleef even stil aan de andere kant van de deur, tot de onbekende jongen begon te praten. Zijn stem leek mij bekend voor te komen, maar ik had geen idee waarvan, dus besloot ik er ook niet verder over na te denken. 'Lily Evers! Ik ben hier samen met James en als er iemand het recht heeft om jullie alle twee te slaan ben ik het wel!' Verbaasd trok ik mijn wenkbrauwen op. Waar had die gast het over? Ik kende hem niet eens. Hoezo had hij dan het recht om mij te slaan? 'Lily Evers! Ik heb de hulp nodig van Remus Lupos, maar hij is nu vergiftigd en jij staat in de weg. Ik moet daar heen! Als ik zo de deur open doe om naar hem toe te gaan, sla mij dan niet! Dat recht heb je NIET.' Right, was ik de enige die die jongen een beetje vreemd vond? Ik had hem hier voor zover ik wist nog nooit gezien en nu leek hij opeens alle mensen die ik kende te kennen.
    'Gast, ik ken je geeneens. Waarom zou ik je dan in vredesnaam slaan,' zei ik dus voor de deur openging en ik recht in de bruine ogen van Potter keek. Ik knipperde even verward, aangezien ik wel iets van een ontsnapping verwachtte, maar dat leek hij niet eens meer te proberen. Ik kneep mijn ogen tot spleetjes en gaf hem een woedende blik. Mijn verbazing zou hem niet redden van mijn boosheid.
    'Sla dan!' klonk zijn stem door de gang, gevolgd door een harde "pats". Ik keek even van mijn tintelende hand, naar de rood geworden wang van Potter en besefte dat ik niet het gevoel van euforie had, dat ik in eerste instantie verwachtte. Ik voelde mij nog eerder schuldig. Ik had veel harder geslagen dan de bedoeling was, althans dat dacht ik. Had ik hem echt zo hard willen slaan? Ugh, ik was compleet in de war, dankzij hem.
    'Uhm... sorry dat was wel heel hard,' mompelde ik zachtjes. Ik lette even niet op de jongen achter Potter en staarde naar mijn hand. 'Gaat het? Weet je, je kan niet verwachten dat je dat gewoon maar kan doen, terwijl je aan de andere kant ook gewoon mensen pijn doet, waar ik om geef. Ook al ben ik dan in nog zo'n goede bui en help ik je.' Mijn blik stond nu beschuldigend. Er zou nu wel weer een achterlijke opmerking komen, maar in ieder geval had ik gezegd wat ik wilde zeggen.


    Happy Birthday my Potter!

    Jason Broock

    Vol verbijstering luister ik naar het verhaal van Perkamentus. Hij verteld dat er een leerling van Griffoendor is vergiftigd met Momento Mortis, een dodelijk gif.
    Het was een vriendje van Zwarts en Potter.
    Als Perkamentus is uitgesproken begint iedereen te eten. Ik blijf nog enigszins gechoqueerd naar mijn bord staren. Ik heb opeens geen trek meer. Ik bedoel, ik mag hem niet, maar een moordaanslag...
    Jay spreekt mijn gedachten hardop uit .'Wie doet zoiets nou?' Ik schud mijn hoofd.
    Iemand die een diepe haat koestert voor Griffoendor, en dan vooral aan het groepje van Potter. Iemand die goed toverdranken kan brouwen...
    Onwillekeurig dwaalt mijn blik af naar het einde van de tafel, waar Severus en Rose vrolijk zitten te lachen.
    Ik bijt op mijn lip. Geen overhaaste conclusies trekken. Maar toch... Het idee dat Severus misschien een moordaanslag op zijn geweten heeft laat me de hele maaltijd niet meer los.


    -

    [Sirius is bij Lily, James en Harry nu.^^]

    Sirius Black

    Opeens komt Lily binnen rennen en brengt uit: ‘Black, help Remus. Bellatrix, problemen.' Na dat ze dat zegt rent ze weer weg. Fronsend kijk ik haar na. Echt begrijpen doe ik het niet, maar helpen wil ik wel. Ik heb een hekel aan Bellatrix, al is ze mijn familie.
    'Sirius.Ga James en Lily maar helpen. Zij hebben je denk ik harder nodig dan ik.' Zegt Remus zachtjes.
    'Hoe dom dit ook klinkt hij heeft gelijk. Ga naar hun toe, ze is je nicht dus jij moet wel een beetje invloed op haar hebben. En trouwens we hebben hier hele goede helers. En als er hier iets gebeurd dan stuur ik wel een patronus of zo.' Zeg ik gauw tegen Sirius.
    Ik bijt op mijn lip en kijk twijfelend naar Remus. Op dat moment komt professor Anderling, het hoofd van Gryffindor, binnen.
    Ik twijfel nog even, maar zeg dan:
    'Niets geks doen als ik weg ben hè?' Dan ren ik weg. Na een tijdje ga ik weer lopen, als ik langs de jongens wc kom zie ik Lily, James en nog iemand staan die ik niet ken.
    Fronsend ga ik bij ze staan. Ik zie dat James zijn wang rood is.
    'Wat is er aan de hand?'

    [ bericht aangepast op 17 juni 2013 - 17:51 ]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Wolfheart schreef:


    { Lucius zat toch al bij Sev ? }


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    { Lucius zat toch al bij Sev ? }



    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    James Potter

    Vlak voordat haar hand mijn wang raakt springen de tranen in mijn ogen. Ze ging echt nooit wat in mij zien he? De "pats" vult de gang en ik grijp naar mijn gezicht. Auw! Zo hard was nou ook weer niet nodig! 'Uhm... sorry dat was wel heel hard,' mompelt ze en ze kijkt naar haar hand. 'Ja inderdaad!' Snauw ik. 'Gaat het? Weet je, je kan niet verwachten dat je dat gewoon maar kan doen, terwijl je aan de andere kant ook gewoon mensen pijn doet, waar ik om geef. Ook al ben ik dan in nog zo'n goede bui en help ik je.' Ik kijk haar aan en leg mijn hand op mijn wang. 'Het zal wel. Harry, kom, dan gaan we naar Remus.' Ik kijk nog even naar Lily. 'Sorry, oke? Ik had het niet moeten doen. Een prettige dag verder.' Dan komt Sirius aangebeend. 'Wat is hier aan de hand?'
    'Niks, Hoe gaat het met Maanling?' Vraga ik aan hem.

    [ bericht aangepast op 17 juni 2013 - 17:58 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Sirius Zwarts

    James kijkt haar aan en legt zijn hand op zijn wang.
    'Het zal wel. Harry, kom, dan gaan we naar Remus.' Hij kijkt nog even naar Lily 'Sorry, oke? Ik had het niet moeten doen. Een prettige dag verder.'
    'Niks, Hoe gaat het met Maanling?' Vraagt hij aan me. Ik knijp mijn ogen een beetje samen, ik geloof hem niet. Maar ik zeg er niets over.
    'Het gaat goed met hem, nadat hij die bozoar had gekregen ging hij erg vooruit.' Zeg ik tegen hem. Snel haal ik mijn hand door mijn haren heen en kijk hem aan.
    'Lily zei iets over Bellatrix? Wat heeft ze geflikt?'

    [ bericht aangepast op 17 juni 2013 - 18:01 ]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    ( Alvast een nieuw topic c; )


    Happy Birthday my Potter!

    [Lucius zit nu bij Sev. En Rose zit bij hen. Vanaf NU.]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    [Jullie gaan te hard o:]

    Harry James Potter
    Opeens is het een gekkenhuis. Mijn moeder slaat eerst mijn vader en verontschuldigt zich, Sirius, mijn hart springt op als ik hem zie, komt aanrennen en vraagt wat er is. Maar Lupos? Waar is hij?
    'EN SERIEUS NIEMAND IS BIJ PROFESSOR LUPOS?' roep ik hard. 'Jullie zijn gek.' Snel glip ik tussen de mensen die ik graag zou willen spreken door en ren naar Lupos. Uiteindelijk, na enig zoeken, vind ik hem. [als hij in llkamer is vraagt hij het wachtwoord van een andere griff of zo maar anders is mijn post zo kort]
    Ik zie hem zitten. Dat ziet er niet goed uit.
    'Maanling?' zeg ik zacht. 'Je kent me niet maar... Gaffel en Sluipvoet hebben me gestuurd.' Dat was een leugen, maar het was moeilijk uit te leggen.
    'Kan ik iets voor je doen?' Ik houd me in om 'u' te zeggen. Dit is zo vreemd.

    [sorry ik moet nu eten, please ga niet te snel of zo, dat ik het nog beetje bij kan houden of zo (: I'll be back]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    James Potter

    'Het gaat goed met hem, nadat hij die bozoar had gekregen ging hij erg vooruit.' Zegt Sirius en ik haal opgelucht adem. 'Mooizo.' Zeg ik. 'Lily zei iets over Bellatrix? Wat heeft ze geflikt?' Ik kijk Lily even aan. 'Ze... Gebruikte Crucio op me, maar het gaat wel. Ze hangt nu onderste boven ergens. Ik weet niet wat Evers met haar heeft gedaan. ' zeg ik. Dan begint Harry er doorheen te schreeuwen. 'EN SERIEUS NIEMAND IS BIJ PROFESSOR LUPOS? Jullie zijn gek.' Ik kijk hem vaag aan terwijl hij wegrent. 'Jij niet dan? Jij noemt Remus Professor Lupos, beweert dat je uit de toekomt komt, wilt mij en Evers slaan, zegt dat je dezelfde naam als mij hebt, terwijl ik zeker weet dat ik de enige Potter op deze school ben, lijkt net een enge stalker en weet alles van ons en ik zei toennet nog dat Danielle waarschijnlijk nog bij Remus is!' Roep ik hem achterna, maar volgens mij hoorde hij het niet. Ik draai me weer om naar Lily en Sirius. 'Dat joch lijkt echt veel op mij en ik ken hem nieteens!' Zeg ik tegen hun.


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!