• © JJHamblett & Sinistra




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en JJHamblett openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter - JJHamblett

    Sirius Zwarts - Wolfheart

    Remus Lupos - IsA20

    Peter Pippeling - Emrys

    Lily Evers - Rider

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep - DreamerN

    Bellatrix Zwarts - JJHamblett

    Narcissa Zwarts - Rider

    Alle andere personage's uit de oude tijd

    Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter - Sinistra

    Ron Wemel - Emrys

    Hermelien Griffel - Limits

    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 16 juni 2013 - 20:53 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Daniëlle Jane Westlize.

    Ik hoor nog allemaal wat er gezegd word en ik schrik.Gif?Maar hoe?Rustig en half bang loop ik naar de Grote Zaal waar ik wat eten,eet wat.Al gauw loop ik naar de leerlingenkamer,en ga bij de haard zitten.Mijn kitten; Lake,komt op mijn schoot zitten.Rustig,aai ik haar over haar kopje.Na een half uur gezeten te hebben,besluit ik maar te gaan slapen.Want ik ben toch alleen en kan niks doen.Net als ik op wil staat komt Aaron binnen.'En hoe gaat het met Remus?'Vraagt hij meteen.Ik adem rustig in en antwoord:'Hij-Hij heeft gif,binnen gekregenZeer dodelijke Momento Mortis.'Nu sta ik wel op en ga ik slapen.Ik heb geen zin om met iemand te praten.Zonder nog een word tegen Aaron te zeggen,loop ik naar de meisjes slaapzaal,ik doe mijn pyjama aan.En val in een droomloze slaap.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Rosanne Shinerwood

    Rustig liet ik me vallen in het zachte gras van de Binnenplaats. Er wat niemand te zien, dus ik verwacht ook niemand. Ik trok mijn knieën op en dacht na, hoor ik wel hier? Dat was het enigste wat me op dit moment nog bezig hield. Ik had niemand hier, geen vrienden, niks. Een diepe zucht vloog over mijn lippen en ik herhaalde de vraag weer in mijn hoofd. Ik voelde mij hier niet thuis, ik had niet eens vrienden. Maarja, welke Tovenaar wilt nou weer vrienden zijn met mij?
    Ik plukte wat aan het gras waar sneeuw op zat en dacht na over een oplossing, die waarschijnlijk niet zal komen.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2013 - 18:15 ]

    [Narcissa?]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    {Sev is nog vrij XD }


    Credendo Vides

    (En ik heb Bella;D)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Patholoog schreef:
    Rose Black

    'Jij moet ook naar de ziekenzaal Rose. Ik durf te wedden dat ze je daar binnen drie seconden hebben opgelapt. We zeggen wel gewoon dat en stel Gryffindors uit het laatste jaar die we niet kenden ons lastig vielen, nadat we één van onze standaard opmerkingen hadden gemaakt of zo. Of je bent van de trap gevallen en ik heb gewoon griep, waardoor de hoofdpijn en spierpijn komt. Dat kan ook altijd nog,' zei Narcissa. Ik schudde mijn hoofd, maar dat maakte me duizelig, dus liep ik gewoon door. 'Ik zeg de waarheid,' zei ik en perste snel mijn lippen op elkaar. 'Zonder namen.' Het ging nog net. Alleen dan zouden ze het beste kunnen helpen, wist ik. Toen ik voelde dat ik mijn hand weer voor mijn mond vandaan kon halen, peuterde ik het vuil tussen mijn nagels vandaan. 'En jij, tsja, jij kunt inderdaad beter liegen.' We kwamen aan bij de ziekenzaal. Ik slikte nog eens tegen het braakreflex en ging binnen.


    Narcissa Black

    'Ik zeg de waarheid.' Een zucht ontsnapte mijn mond. Dus ze wilde alles vertellen? Ook het feit dat ik een onvergeeflijke vloek had gebruikt op mijn zuster? Slim plan... 'Zonder namen.' Langzaam haalde ik mijn schouders. Ik voelde mij niet goed genoeg om ertegen in te gaan. Ik haatte die cruciatusvloek echt met heel mijn hart. Wie had dat ding ooit uitgevonden? Bij "avada kedavra" was je tenminste gewoon in één keer dood. Ik zou liever sterven dan heel lang gemarteld worden.
    'Ik kan inderdaad beter liegen dan menigeen,' gaf ik schouderophalend toe en keek de ziekenzaal binnen, waar de befaamde Potter en zijn vriendjes zaten. Blijkbaar lag er eentje op bed te creperen. Mijn dag kon echt niet beter worden, bedacht ik mij sarcastisch. Het groepje compleet negerend liep ik naar een zuster die het niet super druk had en tikte haar op de schouder.
    'Ik en mijn nichtje zijn in de problemen gekomen. Ik voel mij niet zo lekker, maar Rose is er veel erger aan toe. Één of andere idioot vond het een goed plan om haar te schoppen en dergelijke,' legde ik haar uit en perste vervolgens mijn lippen op elkaar en keek de zuster aan met een blik die aangaf dat ze beter niet door kon vragen. Ik was zowaar niet eens afgestudeerd aan Hogwarts, maar iedereen kende mijn familie en dus ook de verhalen. Ik hoopte dat dat genoeg was en dat ze ons dus niet zou tegenspreken of zou ondervragen. Dat was makkelijker dan liegen, vooral voor Rose.


    Happy Birthday my Potter!

    JJHamblett schreef:
    James Potter

    Danielle zegt dat ze gaat, maar ik krijg het niet echt mee. 'Ik kan ook best gaan, als je dat liever-' zegt Lily. Remus doet zijn ogen weer open. 'James?' Vraagt hij met een ielerige stem. 'Ja?' Zeg ik duidelijk, zodat hij weet dat ik er ben. Dan kruipt plotseling angst bij me omhoog. Hij ging toch niet dood ofzo? 'Mag ik wat water?' Ik zucht opgelucht. 'Ja natuurlijk.' Zeg ik en ik loop richting het aanrecht, waar ik een glas pak. 'Aquamenti' zeg ik en het glas vult zich met water. 'We hebben gif in je lichaam gevonden.' Hoor ik de heler zeggen. 'Het gaat om het zeer dodelijke Momento Mortis' vervolgt ze. Ik kijk richtig het groepje. 'Normaal gesproken dood het die persoon direct als het word ingenomen.' Verstijfd staar ik naar Remus. Ging hij alsnog dood? 'We hebben geen idee hoe het komt dat je nog leeft, maar het lijkt ons slim om je nog even hier te houden voor het geval dat er iets gebeurt' zegt de heler en ze loopt weg. De stilte die volgt, wordt onderbroken door het glas met water wat ik laat vallen. Ik snel naar Remus bed. 'Maanling? Je mag niet doodgaan hoor!' Zeg ik zacht tegen hem. Je wist maar nooit. Als hij zulk giftig spul had ingenomen, zou hij feitelijk elk moment kunnen sterven. Dat kan ik niet aan. Remus maakt ons groepje compleet! Zonder hem zijn we niks! Ik kijk hulpeloos naar Sirius en Lily. Ik zie dat Lily mij vragend aankijkt en ik haal voorzichtig mijn schouders op. Ik bijt op mijn lip en besef me dan dat Remus water wou. Ik loop weer naar het aanrecht. 'Reparo.' Mompel ik en ik vul het glas opnieuw. Ik loop terug en kijk hem aan. 'Hier heb je water, Maanling.'

    IsA20 schreef:
    Remus Lupos

    Nog steeds in de war van wat de Heler zei laat ik mijn op mijn kussen vallen. Ik schrik op als James zegt 'Hier heb je water, Maanling.'
    'Dank je' zeg ik zacht en ik probeer overeind te gaan zitten. Probeer ik.
    Ik kom niet verder dan mijn hoofd optillen. Daarna word ik duizelig en ik laat mijn hoofd weer op mijn kussen vallen. Ik zucht. 'Het lukt niet' zeg ik als een driejarige peuter.
    Ik zucht nog een keer. Waarom moet mij dit overkomen? Waarom ik? En waarom uitgerekend met Kerstmis?!


    Lily Evans

    Ik verstijfde van schrik, toen Potter plots het glas water liet vallen. Snel schudde ik mijn hoofd en deed mijn best het medelijden in mijn blik te verbergen. Ik mocht dan een hekel hebben aan het gedrag van deze jongens, maar dit wenste ik niemand toe. Nou ja, misschien een paar van die sadistische vriendjes van Severus, maar dat waren uitzonderingen. 'Maanling? Je mag niet doodgaan hoor!' kwam er zacht over Potter zijn lippen gevolgd door een hulpeloze blik richting mij en Sirius. Hij repareerde het glas water en gaf het aan Remus. Het lukte de vergiftigde jongen echter niet het water te drinken. Behulpzaam en moederlijk als ik kon zijn, schoot ik naarvoren en deed mijn best de kussens van het bed zo overeind te zetten, dat Remus niet zelf overeind hoefte de komen en er gewoon tegenaan kon leunen.
    Ik zei niks en bleef een beetje nutteloos naast Potter staan, toen ik daarmee klaar was. Ik had het gevoel dat ik iets moest zeggen om de jongens gerust te zeggen, maar aan de andere kant voelde ik mij hier compleet overbodig. Dus hield ik mijn mond maar gewoon.


    Happy Birthday my Potter!

    Remus Lupos

    Mijn poging om overeind te komen mislukt en ik laat mijn hoofd weer op de kussens vallen.
    Lily schiet me te hulp door mijn kussens overeind te zetten, zodat ik er tegenaan kan leunen. 'Dank je' zeg ik met een schorren stem. Ik pak het water aan en breng het met een trillende arm naar mijn mond. Zo snel als ik kan slurp ik het water naar binnen. Dat is beter. Als ik opkijk om mijn glas terug te geven zie ik verderop nog drie figuren staan. Als ik zie wie het zijn kreun ik. Niet Rose en Narcissa. Rose ken ik niet zo goed, maar Narcissa.. Ik hoop dat ze snel weer weggaan, want ik voel er niets voor om een hele nacht met hen op dezelfde ziekenzaal te liggen. 'We hebben bezoek' zeg ik.


    -

    Rose Black

    Narcissa liep naar de zuster en tikte haar aan. 'Ik en mijn nichtje zijn in de problemen gekomen. Ik voel mij niet zo lekker, maar Rose is er veel erger aan toe. Één of andere idioot vond het een goed plan om haar te schoppen en dergelijke,' zei Narcissa tegen haar op een manier waarop bijna geen discussie mogelijk was. Ik knikte alleen maar, maar ik werd weer duizelig, dus ik ging op de dichtsbijzijnde stoel zitten. 'Wat is er mis met je?' vroeg de zuster op een lichtelijk geïrriteerde manier. Ik deed mijn mond open om iets te zeggen, maar weer een opwelling van misselijkheid kwam. 'Overgeven,' kreunde ik gauw en bijna onhoorbaar.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    (Mijn zelf verzonnen personage staat er nog niet bij :( (sorry dat ik zo aan het zeuren ben))


    -

    Jason Broock

    Ik loop naar de Grote Zaal. Mijn maag rammelt. Ik hoop dat ze kippenpoten hebben met gepofte aardappel. Mijn maag maakt een knorrend geluid.
    Ik zucht. Ik hoop dat we snel gaan eten.
    Ik zie dat er niet zo veel mensen aan de tafel van Zwadderich zitten. Een paar eerste- en tweedejaars die elkaar lachend van de banken af proberen te trekken. Ik rol met mijn ogen. Wat een lol. Verder nog een paar laatstejaars die druk in gesprek zijn over het algemene nut van de Flubberwurm. Ik zucht. Bijna iedereen van mijn jaar is weg. Aan het einde van de tafel zie ik Sneep zitten. Ook geweldig. Ik besluit ergens tussen de laatstejaars die ondertussen rood aanlopen en Sneep die in zijn eentje een beetje zit te zitten te gaan zitten.
    Ik plof neer en wacht op het eten. Dit zal waarschijnlijk de saaiste kerstmis ooit worden.


    -

    (niemand online :( )


    -

    [Noa wel!]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    ( _O_ )


    -

    Daniëlle Jane Westlize

    Rond weet ik veel hoe laat word ik wakker.Ik pak mijn horloge.Fijn een kwartier geslapen.Snel sta ik op en ik besluit mijn gewaad maar aan te doen.Met een zucht loop ik toch maar weer naar de ziekenzaal.Daar zie ik dat Narcissa en Rose er blijkbaar ook zijn.Whoohoo!
    Hoor je het sarcasme?Ik zet een fake glimlach op en ga ik bij Remus zijn bed staan.Waarom heeft hij dit net met Kerst?Ik ken hem niet lang maar ik vind hem al een goede vriend.'Hoi.'Zeg ik tegen iedereen die om Remus zijn bed staat.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2013 - 15:17 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded