• © JJHamblett & Sinistra




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en JJHamblett openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter - JJHamblett

    Sirius Zwarts - Wolfheart

    Remus Lupos - IsA20

    Peter Pippeling - Emrys

    Lily Evers - Rider

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep - DreamerN

    Bellatrix Zwarts - JJHamblett

    Narcissa Zwarts - Rider

    Alle andere personage's uit de oude tijd

    Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter - Sinistra

    Ron Wemel - Emrys

    Hermelien Griffel - Limits

    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 16 juni 2013 - 20:53 ]


    Happy Birthday my Potter!

    (Ik heb James^^)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Rosanne Shinerwood

    Ik hoorde dat nog iemand bij het "gesprek", als ik het zo kan noemen dan, gevoegd had. Ik keek eventjes om en ik zag een meisje met een bos zwart haar wat me deed denken aan een kraaiennest. Meteen wist ik ook wie het was, Bellatrix. "Wauw, Cissy, vrienden gevonden?" Zei Bellatrix spottend.
    Ik zag dat ze met een afkeurende blik keek naar de kitten wat nog steeds op de schoot van Narcissa lag. 'Heb je dat beest nogsteeds niet weggedaan?' Zei ze.
    Mijn blik richtte zich op Bellatrix, die mij dus met een keurende blik aan keek. "Rosanne Shinerwood, Volbloed voor als je het graag wilt weten." Zei ik dus kalm tegen haar, hopend dat ze me leven niet zuur wilt maken net zoals ze bij Modderbloedjes en bij andere afdeling doet.

    JJHamblett schreef:
    (Ik heb James^^)


    [Oké.(: Waar is hij?]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Wolfheart schreef:
    (...)

    [Oké.(: Waar is hij?]


    [Ergens in de leerlingenkamer^^]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JJHamblett schreef:
    (...)

    [Ergens in de leerlingenkamer^^]


    [Oké, Sirius komt wel naar hem toe.(:]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Sirius Zwarts

    Ik heb geen zin om aan de tafel van Griffoendor te zitten als ik nog niemand zie die ik echt goed ken, dus ik draai me om en loop weer naar boven toe, naar de leerlingenkamer.
    Als ik daar aankom zie ik James, meteen grijns ik en loop naar hem toe.
    "Hee James." Zeg ik grijnzend tegen hem. Hij draagt een pak, met een stropdas.
    "Netjes aangekleed." Zeg ik tegen hem terwijl ik op een bank ga zitten.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Remus Lupos

    Langzaam loop ik door de grote zaal. Waarom is het hier zo druk? vraag ik me af. Dan schiet het me ineens te binnen: Het is vanavond Kerst.
    Ik bedenk me dat ik me nog moet omkleden en haast me naar de leerlingenkamer. Daar zie ik James en Sirius al op hun mooist aangekleed op de bank zitten.
    Ik moet lachen als ik zie dat James en Sirius een net pak aan hebben. Dat is waarschijnlijk de enige keer in heel dit jaar. Ik haast me naar boven om mijn nette kleren aan te trekken. Niet dat het heel veel is. Een donkere blouse, stropdas, broek en een paar zwarte schoenen.
    Ik kijk even in de spiegel en vraag hoe ik eruit zie. 'Jullie zien er allemaal geweldig uit' bromt de spiegel vermoeid. Ik werp een snelle blik op mezelf en vind dat de spiegel gelijk heeft.
    Ik check nog even of ik alles heb, (kleren, toverstok) en loop naar beneden om naast Sirius op de bank te ploffen.


    -

    Bellatrix Zwarts

    Rosanne ziet blijkbaar mijn blik, want ze zegt: 'Rosanne Shinerwood, Volbloed voor als je het graag wilt weten.' Ik zet een nep-aardig gezicht op. 'Bellatrix Zwarts, ook volbloed, wat gezellig, nu worden we zekerweten beste vriendinnen.' Zeg ik op dezelfde toon als haar, maar met een sarcastische ondertoon. 'Het boeit me niks dat je volbloed bent, ik bepaal zelf wel of ik je mag. Natuurlijk speelt volbloed een grote rol, maar zeg eens eerlijk, hoe vaak heb je mensen gemarteld of een onvergeeflijke vloek gebruikt? Zat heel je familie in Zwadderich? Dat laatste maakt eigenlijk niet veel uit, mijn neef zit ook in Griffoendor.'


    James Potter

    'Hee James.' Hoor ik Sirius' stem achter me zeggen. Ik draai me lachend om. 'Hey, Sluipvoet!' Zeg ik terug. 'Netjes gekleed.' Zegt hij. Ik knik. 'Dat moet wel, want ik weer zeker dat Evers dan met me uit wilt.' Antwoord ik. 'Jij ook hoor, loverboy' Sirius had bijna elke week wel een nieuw meisje. Soms zoende hij er alleen mee en brak hij daarna hun hart. Ik liet hem lekker zijn gang gaan. Ik vond het wel grappig. 'Waar zijn Remus en Peter?' Vraag ik aan hem en ik glimlach. Dan loopt Remus naar ons toe. 'Hey, Maanling!' Zeg ik glimlachend. 'Waar is Peter?' Corrigeer ik mezelf lachend


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Remus Lupos

    'Hey, Maanling!' hoor ik James roepen. 'Hoi mensen' antwoord ik terwijl ik me naast Sirius op de bank laat ploffen. 'Waar is Peter?' vraagt James. 'Ik heb geen idee.' Antwoord ik.
    Ik kijk de leerlingenkamer rond om te kijken of hij hier misschien is. Nee dus. Ik kijk naar een paar eerstejaars die een paar groengele smekkies in hun mond stoppen.
    De een trekt een zuur gezicht en de ander spuugt ze meteen weer uit. Lachend kijk ik naar ze.
    'Nou, hij is duidelijk niet hier' zeg ik. 'Zullen we maar naar de Grote Zaal gaan?'


    -

    Rose Black

    Ik wende me lachend naar Rosanne. 'Probeer het niet eens,' lachte ik. 'Bellatrix boort je zo de grond in, niet waar, Bella?' Ik nam Meph over van Narcissa, omdat ik wist dat ze graag goed in het daglicht kwam bij haar zus. 'En trouwens, Meph sprong op haar, Narcissa nam haar niet, dus het is niet haar fout.' Ik kneep mijn ogen tot spleetjes. 'Kattenhater,' zei ik. Met mijn blik erbij kwam het gemeen over, maar Bella wist best dat ik het niet op een vijandelijke manier bedoelde.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Rosanne Shinerwood


    'Bellatrix Zwarts, ook volbloed, wat gezellig, nu worden we zekerweten beste vriendinnen.' Zei Bellatrix waarin ik een sarcastische ondertoon in hoorde.
    'Het boeit me niks dat je volbloed bent, ik bepaal zelf wel of ik je mag. Natuurlijk speelt volbloed een grote rol, maar zeg eens eerlijk, hoe vaak heb je mensen gemarteld of een onvergeeflijke vloek gebruikt? Zat heel je familie in Zwadderich? Dat laatste maakt eigenlijk niet veel uit, mijn neef zit ook in Griffoendor.' Zei Bellatrix er achterna. Wauw, is het weer zo eentje dacht ik in mijzelf. 'Martelen, onvergeeflijke vloeken... Tja, ik vervloek niet vaak mensen..' Probeerde ik kalm uit te brengen. Ik heb veel dingen gehoord, een van die dingen was dat je niet vijanden moet zijn met haar, dus dat probeer ik ook niet te worden ook.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2013 - 20:55 ]

    Rose Black

    Ik zette Peridoot en Meph op de grond en stond op. 'Goed geprobeerd,' zei ik en wierp Rosanne een sarcastische lach toe. Ik nam Bellatrix onder de arm. 'Neem het haar niet kwalijk zij -' begon ik, maar toen bedacht ik mij. 'Waarom verdedig ik jou eigenlijk? Bellatrix heeft gelijk, waarom zit jij in Zwadderich, huh?' Ik haalde mijn arm weer onder Bellatrix vandaan. Ik begon deze Rosanne niet te mogen, ze was zo soft en zó niet Zwadderich. 'Bellatrix, waarom zoek je geen muizen om aan Meph en Peridoot te voeren?' vroeg ik haar toen, wetend dat ze hierdoor nog harder op Rosanne af ging.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Bellatrix Zwarts

    Ik knik dof op Rose's "Bella boort je de grond in." 'Martelen, onvergeeflijke vloeken... Tja, ik vervloek niet vaak mensen..' Zegt Rosanne en ik schiet in de lach. 'Kijk dat is al een reden waarom we geen vriendinnen worden. Je bent toch een heks!? Dan moet je je staf wel gebruiken.' Zeg ik spottend. Ik zie dat Meph nu op Rose's schoot zit. 'En trouwens, Meph sprong op haar, Narcissa nam haar niet, dus het is niet haar fout.' Zegt Rose. 'Kattenhater.' Een gemene grijns verschijnt op mijn gezicht. 'Uhu.' Stem ik in. 'Ja, ik ben een kattenhater, ze stinken en je kan er niks mee.' Zeg ik. Rose zet de katten op de vloer en ik heb een idee. 'Goed geprobeerd' zegt ze tegen Rosanne. 'Neem het haar niet kwalijk zij -' zegt Rose, maar blijkbaar bedenkt ze zich. 'Waarom verdedig ik jou eigenlijk? Bellatrix heeft gelijk, waarom zit jij in Zwadderich, huh?' Ik grinnik gemeen. 'Bellatrix, waarom zoek je geen muizen om aan Meph en Peridoot te voeren?' Ik voel hoe ze stookt, ik maak zelf wel uit wie ik pest. 'Dat is niet nodig.' Zeg ik zacht en ik grinnik. Ik had er heus geen bezwaar tegen om familieleden te irriteren. Ik grijp Meph en Peridoot bij hun nekvel en loop naar de open haard. 'Eigenlijk zouden die beesten niet eens moeten bestaan.' Ik kijk de drie meisjes uitdagend aan terwijl ik Meph en Peridoot steeds dichter bij het vuur hou. Meph miauwt zachtjes en ik grinnik. Peridoot spartelt tegen, maar ik houd ze stevig vast. 'Iemand bezwaar?' Vraag ik sadistisch. De beestjes piepen angstig en ik kijk van Rosanne, naar Rose en dan naar Narcissa, waar mijn blik blijft hangen.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (Woow, lang bericht;p
    Btw, ik denk niet echt zo over katten hoor:') terwijl ik dat typte lag mijn kat James knorrend bij mij.)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Sirius Zwarts ll Griffoendor

    James draait zich lachend om.
    'Hey, Sluipvoet!' Zegt hij terug, en knikt.
    'Dat moet wel, want ik weer zeker dat Evers dan met me uit wilt.' Antwoordt hij. Ik grijns breed. Hij is verliefd op Evers, al begrijp ik dat niet echt. Maar tja, zijn keus hè.
    'Jij ook hoor, loverboy' Ik grijns breed als hij dat zegt.
    'Waar zijn Remus en Peter?' Vraagt hij aan me en glimlacht. Ik haal mijn schouders op en wil net antwoorden als Remus naar ons toe komt.
    ‘Alsof je het over de duivel hebt. Op het moment dat James vraagt waar je bent, kom je eraan.’ zeg ik.
    'Hey, Maanling!' Zegt James glimlachend. 'Waar is Peter?' Corrigeer hij zichzelf lachend.
    ‘Hee, Remus.’ Zeg ik met een glimlach.
    'Hoi mensen' Zegt hij terwijl hij zich naast me op de bank laat ploffen.
    'Ik heb geen idee.' Antwoord Remus, en kijkt de leerlingenkamer rond.
    Lachend kijkt hij naar een paar kinderen die wat in hun mond doen, daarna spuugt de een het uit, en de ander trekt een zuur gezicht.
    Ik grinnik zachtjes.
    'Nou, hij is duidelijk niet hier' zegt Remus. 'Zullen we maar naar de Grote Zaal gaan?'
    ‘Ik vind het best,’ zeg ik. Dan kijk ik naar James en kijk hem vragend aan.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2013 - 22:26 ]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki