• © JJHamblett & Sinistra




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en JJHamblett openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter - JJHamblett

    Sirius Zwarts - Wolfheart

    Remus Lupos - IsA20

    Peter Pippeling - Emrys

    Lily Evers - Rider

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep - DreamerN

    Bellatrix Zwarts - JJHamblett

    Narcissa Zwarts - Rider

    Alle andere personage's uit de oude tijd

    Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter - Sinistra

    Ron Wemel - Emrys

    Hermelien Griffel - Limits

    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 16 juni 2013 - 20:53 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Bellatrix Zwarts

    Rosanne probeert een arrogante opmerking te maken, maar ik blijf Cissy aanstaren. Ze trekt haar stok. Terwijl woede in mij opborrelt voel ik de werking van de imperius vloek. Ik verzet me er niet tegen. Zodra Cissy de vloek opheft, grijp ik mijn eigen stok. ‘Sorry Bells, maar je moet begrijpen dat je wat mij betreft alles kan flikken, zolang je mijn kat en mensen waar ik om geef maar met rust laat. Oftewel, ik heb er problemen mee,’ zegt ze. Niemand-vervloekt-mij. Vuur schiet door mijn ogen en ik wijs met mijn staf op Cissy. Ik negeer Rose en Rosanne. Dit was zusjes onder elkaar. 'Crucio.' Fluister ik hijgend. Na ongeveer een halve minuut hef ik de spreuk op. 'Ik zou maar goed op mijn katje passen als ik jou was. Misschien verander in haar in een tuinstoel ofzo. Of ik tover haar poten eraf.' Fluister ik sadistisch. 'Net als jij Rose, je kat is niet veilig in Zwadderich.'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Rider schreef:
    (...)

    (Haha, denk niet dat ze daar voor der lol heengaat,

    @xxxHappiness Ja, hij mag in alle afdelingen zitten )


    (Maar wie wilt nou niet James en Sirius in pak zien^^, ze kan er ook gewoon langs lopen;p)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Rider schreef:
    (Btw, is er nog iemand voor Lily? ^^)

    Ik heb Peter voor je?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    JJHamblett schreef:
    (...)

    (Maar wie wilt nou niet James en Sirius in pak zien^^, ze kan er ook gewoon langs lopen;p)


    (Ghehe,

    nou ik laat haar wel door de gangen lopen en dan mag iedereen reageren die wilt)


    Happy Birthday my Potter!

    Lily Evans

    Verveeld dwaalde ik door de gangen. Mijn vriendinnen waren allemaal gewoon thuis, maar ik was hier, aangezien Tuuntje er problemen mee had, wanneer ik thuis zou komen. Mijn ouders wilden een gezellige kerst, dus tja, bleef ik op Hogwarts. Een zucht ontsnapte mijn lippen, toen ik de zoveelste verlaten gang tegen kwam. Was er dan niemand waarmee ik deze vakantie iets leuks kon doen? Ik wist dat Severus ergens moest zijn, maar ik kon de leerlingenkamer van Slytherin niet in en de kans was groot dat hij daar was. Ik besloot maar op weg te gaan richting de grote zaal. Dan kon ik altijd nog via de voordeur naar buiten en een beetje door de sneeuw gaan wandelen. Dat was immers best mooi en leuk om te doen. Ik was zo slim geweest om mijn jas in mijn tas te proppen voor het geval ik hem nodig had, dus terug hoefde ik ook niet.

    (Iedereen mag er dus op reageren c; )

    [ bericht aangepast op 26 mei 2013 - 13:29 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Peter Pettigrew

    Het was nog best een groot stuk lopen vanuit de leerlingenkamer naar de grote zaal. Ik was nu ergens halverwege en ben nog maar een keer gevallen door Peeves die het leuk vond me te bekogelen met boeken waardoor ik moest wegduiken. Ik liep de hoek om en zag in de verte een vlek met rood haar. Het was zeker een meisje dus het was of Molly of Lilly. En als ik het goed zag was het Lilly. James zal waarschijnlijk alles doen om voor heel even mij te zijn. 'Hé Lilly wacht even!' ik begon nog sneller te rennen als dat ik hiervoor deed tot ik haar in had gehaald. 'Hallo Lilly.'


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Hermione Granger.

    'Wat zijn jullie aan het doen?' Klinkt de geïrriteerde stem van Ron. Dat hij niet mee kan is niet mijn schuld!
    “Harry en ik gaan terug in de tijd,” mompel ik. “Met behulp van deze tijdverdrijver, gekregen van professor Anderling omdat ik alle lessen wilde volgen.” Leg ik hem uit, nog voordat hij vragen kan stellen. “Dumbledore wil dat we Sirius redden.” Meld ik hem. Één keer draaien is dus genoeg. Ik doe de hanger ook bij Harry om dn draai dan precies één keer. Mijn blik glijd nog even door de ziekenzaal. Eigenlijk was de informatie in mijn hoofd al genoeg. Twee uur geleden was ik nog doodsbang voor Sirius Zwarts maar nu weet ik het echte verhaal. Ik snap niet dat Harry er nog zo koel onder blijft.

    Rosanne Shinerwood

    Ik zag hoe alles gebeurde voor mijn ogen, Narcissa die een Imperius vloek op Bellatrix afvuurde, Bellatrix die Naricca vervloekte met Crusio.
    Alles ging zo snel, en ik wist dat ik me beter er niet mee kon bemoeien. Dit was een "gevecht" van zussen onder elkaar. 'Ik zou maar goed op je katje passen als ik jou was. Misschien verander in haar in een tuinstoel ofzo. Of ik tover haar poten eraf.' Fluisterde Bellatrix sadistisch. 'Net als jij Rose, je kat is niet veilig in Zwadderich.' Zei Bellatrix er achterna. Ik had mijn lippen op elkaar geklemd, en niks gezegd over wat er gebeurd was. Ik stond rustig op uit de leren zetel en rekte me lichtjes uit. 'Ik ga kijken of ik nog een paar Griffoendors kan pesten.' Na dat ik dat gezegd had liep ik met grote passen uit de leerlingen kamer, op weg naar de bieb. Ik probeerde alles een beetje op een rij te zetten wat er daarnet gebeurd was.

    Lily Evans

    'Hé Lilly wacht even!' Verbaasd draaide ik mij om en zag dat Peter aan kwam rennen. Er verscheen een kleine glimlach om mijn lippen. Peter was nog wel oké. Hij liep dan wel altijd achter klier één en klier twee aan, maar hij was geen echte pestkop of zo en was ook altijd gewoon aardig tegen mij. 'Hallo Lilly,' zei hij toen hij mij had ingehaald. Hij leek er flink voor gerend te hebben, wat ik eigenlijk wel grappig vond.
    'Heee Peter, ook met kerst op school? Zijn je drie aanhangsels er niet?' vroeg ik vrolijk aan hem en keek even om mij heen, maar zag de rest nog niet, tot mijn opluchting. Dat was niet echt iets waar ik nu behoefte aan had, op deze rustige dag voor kerst.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2013 - 13:43 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Aaron Luuk Fred Moon

    Ik maak me helemaal klaar voor het Kerstmaal.Een net pak dat is wat ik aan heb.Ongeduldig probeer ik mijn das goed te doen.Als ik eindelijk klaar ben met mijn pak,doe ik snel wat gel in mijn haar.Voorzichtig loop ik naar de Grote Zaal.Snel ga ik naast iemand zitten zonder te kijken wie.Tot mijn opluchting is Daniëlle het.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ron Weasley

    “Harry en ik gaan terug in de tijd, Met behulp van deze tijdverdrijver, gekregen van professor Anderling omdat ik alle lessen wilde volgen. Dumbledore wil dat we Sirius redden.” oh leuk en dat doen ze natuurlijk weer zonder mij omdat ik kreupel ben. Ik zie Hermione aan het hangertje draaien en dan de kamer rondkijken. Zo snel als ik kan hinkel ik naar ze toe. Vlak voor ik bij ze ben struikel ik over een tegel en val recht tegen Hermione aan. Ik lig half op de grand terwijl ik toekijk hoe de hanger waarmee je blijkbaar terug in de tijd kan als een gekke begint te draaien. 'Sodemieter.' dat was waarschijnlijk niet zo heel goed. De ruimte om me heen begon al te vervagen en wanhopig klemde ik me vast aan de enkels van Hermione en Harry. 'Wat gebeurt er?'


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Peter Pettigrew

    'Hee Peter, ook met kerst op school? Zijn je drie aanhangsels er niet?' ze mocht ze echt niet. Misschien ging het met Remus nog wel maar Sirius en vooral James leek ze echt niet te mogen. 'Als ik eens wist waar die waren. Ik ben meer hun aanhangsel als hun de mijne lijkt me maar nee ze zijn er niet.' ze leek opgelucht dat ze er niet waren. Wat ik best wel kon geloven. 'Dus hoe gaat het met je Lilly? Waarom ben je trouwens niet naar huis gegaan? IK weet zeker dat je ouders het leuk zouden vinden als je naar huis ging en dan heb je de hele vakantie geen last van James. Niet dat het erg is trouwens dat je hier bent je moet echt niet denken dat ik het erg vind dat je hier nog bent want dat is echt niet zo.' oh dat kwam er werkelijk weer heel slecht uit, alsof ik haar weg zou hebben van hier.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Daniëlle Jane Westlize

    Aaron komt naast mij zitten en begint een praatje,ik antwoord op zijn vragen.Als ik me verveel sta ik op en ga naar de gang.Daar zie ik Lily en Peter staan.Lily is aardig.Maar die Peter is een vieze meeloper.Ik loop naar hun toe.'Hoi Lily,en Pippeling.'Zeg ik lachend.Ik blijf voor ze staan,wachtend op een antwoord.Grijnzend kijk ik naar Pippeling.Hij is niet meer zo stoer zonder zijn vriendjes.James,en Sirius zijn wel okee.En die andere jongen die mij in de kerker heeft gevonden.Maar Pippeling niet.Ik kijk Peter Pippeling vies aan.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2013 - 14:14 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Hermione Granger.

    Vlak nadat ik aan het hangertje heb gedraaid komt Ron aanhinkelen en valt hij over een tegel. Het hangertje blijft draaien en al snel draait alles om ons heen ook. Als ik weer duidelijk kan zien, zie ik dat we terecht zijn gekomen in een oud straatje. Plotseling bedenk ik me dat we in Hogsmeade zijn beland. Ik kijk Ron boos aan. “Ronald Bilius Weasley!” Zeg ik met mijn kaken op elkaar geklemt. Wat moeten we nu doen, we zijn vast jaren terug in de tijd. Ik heb geen tijd meer om boos te zijn op Ron, ik moet een plan bedenken. “We gaan naar Hogwarts.” Zeg ik vastbesloten. Dumbledore wilt ons vast wel helpen. Ik werp nog een boze blik op Ron en sleur Harry dam mee richting Hogwarts.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2013 - 14:03 ]

    Ron Weasley

    'Ronald Bilius Weasley!' het gaat niet goed komen als mensen me bij mijn hele naam gaan noemen. Het liep altijd heel slecht af als iemand me met mijn volledige naam aansprak vooral als het mijn moeder of Hermione was. Die twee waren beide gewoon duivels. Ik herkende het straatje van onze bezoeken aan Hogsmeade. Ik was er zo zeker van dat we in Hogsmeade waren als dat ik er zeker van was dat ik in de problemen zat als we bij Dumbledore aankwamen. Misschien zelfs daarvoor al. “We gaan naar Hogwarts.” een geweldig idee naar Hogwarts gaan. Mijn dood letterlijk tegemoet lopen dus. Hermione sleurt Harry mee richting Hogwarts en in een rustig tempo hinkel ik erachteraan. Mijn been brandt nog van de val net en mijn poging van nu om te lopen maakt het niet veel beter. En dan moet ik het nog volhouden tot Hogwarts. 'Hermione wacht! Kan je niet gewoon weer de andere kant opdraaien? Dan komen we toch weer in de toekomst terecht is het niet?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."