Paranormaal zijn is een wetenschappelijk onbewezen fenomeen. Er zijn in de wetenschap echter wel velen onderzoeken gedaan naar de mogelijkheid dat paranormale krachten bestaan, tot op heden wees dat op niets uit. Gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en mijn eigen geloof hierin, kom ik zelf tot de conclusie dat ik niet geloof in paranormale gaves.
Het zou misschien kunnen dat je dit al te snel als paranormaal bent gaan zien. Een psychiater genaamd Aron heeft namelijk onderzoek gedaan naar Hoogsensitiviteit en het blijkt dat mensen met een gevoeliger zenuwstelsel zowel intern als extern sterker geprikkeld worden dan gemiddeld. In interne zin zijn HSP's gevoeliger voor emoties, pijn, genot en andere lichamelijke en geestelijke ervaringen. In externe zin zijn HSP's niet alleen gevoeliger voor geluiden en geuren en voor visuele en tactiele stimulatie, maar blijken zij ook meer indrukken op te nemen, waardoor zij zich eerder en meer bewust zijn van details en het aantal mogelijke scenario's die een omgeving in zich bergt.
Hoewel ik ook mijn twijfels heb bij dit onderzoek, denk ik dat dit meer logischer op zijn plek valt dan paranormaal zijn. HSP Is namelijk nog iets dat tot op de dag van vandaag toch nog voor enige discussie zorgt in de medische wereld. Er zijn sommigen die in deze theorieën geloven en sommigen wie niet.
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat je dit te graag wilt en je daarom bent gaan geloven dat het zo is, maar ik vind dat persoonlijk een te makkelijk antwoord om te geven. Ik bedoel, ik ken jouw situatie niet, ik weet niet wie je bent, waarom je denkt dat je die gave hebt of dat er meerdere dingen zijn voorgevallen die insinueren dat het nep is. Dus ik vind dat een beetje te kort door de bocht.
Veel succes met tovenaartje spelen :'D
"There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.