Yuniper || Kruistocht
Ik houd mijn hoofd een tikkeltje scheef als ik naar het meisje, Eden, luister en loop haar woorden na. Albert valt dan ineens op zijn knieën voor de drie gestalten neer en ik wil al bij hem neerknielen, omdat ik denk dat hij misschien ingestort is van een ziekte, maar ik zie hem dan de grond kussen. Gelijk kijk ik op naar de drie personen en zie wat rare blikken. Albert staat dan recht en kijkt achterom naar James en mij. Er zit ongeloof in zijn blik en mijn ogen worden ietjes groter als hij spreekt over een teken uit de Hemel. Is dit het moment dat onze kruistocht verder moet gaan? Aangezien Albert erover sprak dat we pas verder zouden gaan na een teken te hebben gehad. De jongen, die geloof ik Thomas heeft, begint aan een zin, maar maakt deze niet af. Mijn ogen zijn weer terug normaal en even onderzoek ik de situatie gewoon. Voor een teken van de Hemel, zien ze er nog best normaal uit. Hoewel, normaal... Ze hebben hele aparte kleding en ook hun taal lijkt anders te zijn dan die van ons, hoewel het dezelfde taal is, maar andere woorden. Wanneer het geval van de jongen afgaat, deinst Albert een stukje achteruit en komt beschermend voor James en mij staan, terwijl ik juist dichterbij wil komen om het ding te zien. Het wekt mijn interesse, maar aan de andere kant is het angstaanjagend.
'Achteruit!' roept Albert en houdt zijn kruis omhoog in de richting van de drie kinderen. 'De duivel! Het zijn gevallen engelen! Achteruit, zei ik!' De andere jongen, ik geloof dat hij Jack heet, werpt een rare blik op ons die ik niet goed plaatsen kan, maar neerkomt op iets van ongeloof en raardoenerij, tegenover Albert. De andere jongen zegt, 'Rustig man,' tegen Albert en eigenlijk vind ik dat erg onrespectvol. Ik wil er iets van zeggen, als Albert me tegenhoudt om dichterbij de muziek te gaan kijken. 'Nee! Yuniper! Ze willen je meelokken naar de hel. Ze willen je van de Heer afnemen! Trap er niet in!' Dit doet mij stilstaan. 'D-de hel?' vraag ik geschrokken en ik zet automatisch een stap achteruit. Ik heb mijn ouders al verloren aan de Zwarte Dood en de enige kans om ze te weerzien, is in de Hemel. Ik ga nog een beetje achteruit als het meisje deze kant op komt gelopen. 'Is het een heks?' vraag ik fluisterend als ze haar handen in de lucht doet. Ze stopt bij Albert en ik houd alles nauwlettend in de gaten, zodat ze niet wat onverwachts uit kan halen. Ik hap even naar adem als ze met haar duivelse handen aan het kruis van Albert zit [dit klinkt verkeerd :')] Ze stopt al gauw het kruis weer terug in Albert's handen en geeft een uitleg over de muziek die ze hoorden. Ergens begrijp ik iets niet. Ze zijn dus gestuurd om ons te leiden, of te helpen op deze tocht. 'Waarom vragen jullie of jullie meemogen met deze tocht, als jullie gestuurd zijn door God?' vraag ik aan ze, zonder ze echt te kunnen geloven. 'En je hebt dus eerst rampzalige dingen meegemaakt? Heb je iets van voedsel of wat dan ook mee kunnen meenemen vanaf jullie vorige plaats? En als jullie gestuurd zijn, hoe kunnen jullie dan niet weten waar je bent. Of hoe konden jullie weten waar wij zijn?' Ja, ik ben een nieuwsgierig persoon. Mijn blik is gevestigd op het meisje en ik kijk haar strak aan. Ik ben niet van plan om in de duivel te geloven, of over te stappen naar de andere kant. Dan wend ik voor even mijn blik af van Eden en richt me tot James. Ik kniel voor hem neer zodat ik op ooghoogte ben.
'Wees maar niet bang, James,' fluister ik tegen hem en geef hem een aai over zijn wang. 'Blijf gewoon uit de buurt van die drie.' Ik denk namelijk wel dat James enige angst voelt, door Albert deels. Aangezien James hem sowieso wel eng vindt en zelfs ik werd een beetje bang toen hij begon te roepen met het kruis. Hoewel dat misschien meer jegens de drie kinderen was. 'Verstop je maar achter mij, of ga terug naar het kamp.' Dan sta ik weer recht, een beetje voor James, maar nog altijd achter Albert en nu vestig ik mijn blik weer op het drietal. Aangezien ik nog steeds wacht op de antwoorden van mijn vragen.
[ bericht aangepast op 12 feb 2013 - 6:55 ]
I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.