• De jongens van One Direction zijn gevraagd om te jureren in X-Factor en nemen deze opdracht met plezier aan.
    Maar er is een probleempje waardoor de jongens ruzie beginnen te krijgen. Elk nemen ze een groep kandidaten onder hun hoede en zijn ze gebrand om met één van hun ‘leerlingen’ te winnen. Hierdoor ontstaan onderlinge strijden, weddenschappen, ruzies en zelfs relaties… Wie wint deze strijd en zal dit jaar de X-Factor winnen?


    Regels:
    - Géén one-liners. Probeer een stukje van ongeveer vijf regels te schrijven.
    - Maximaal één personage p.p.
    - Probeer zo weinig mogelijk off-topic te gaan. Als je wel off-topic gaat, zet het tussen haakjes.
    - Meld het even als je voor minimaal drie dagen niet kunt reageren.
    - Bij vragen kan er contact op worden genomen met mij.
    - Als je meedoet, schrijf je dan niet na een of twee topics meteen uit.
    -Schrijf geen acties van een ander. De meesten vinden dit vervelend en hierdoor krijg je onenigheid.


    Juryleden:
    Niall James Horan. || nessje || Rae Jade Parker.
    Harry Edward Styles. || DeGeneres || Yasmin Christina Golding.
    Zayn Jawaad Malik. || SuperMalik || Bella Jesy Norwich.
    Liam James Payne.
    Louis William Tomlinson. || MindBreaker ||

    Kandidaten (Max 5. Jongens mogen ook.)
    - Yasmin Christina Golding. || Crudelis || Harry Edward Styles.
    - Rae Jade Parker. || HurtedHeart || Niall James Horan.
    - Bella Jesy Norwich || MalikMore || Zayn Jawaad Malik.
    - Melody Serena Lockwood. || Serpentskiss ||

    X-Factor is dit jaar nogal veranderd. Niemand valt af, maar er wordt met een puntentelling gerekend en na een aantal weken komt er een winnaar uit de bus.
    Van tevoren wordt afgesproken wie de coach van wie wordt. Dit mag je bespreken met de anderen die hier meedoen en anders gaan we het willekeurig opdelen.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2013 - 21:06 ]


    Reading a good book is like taking a journey.

    Yasmin Christina Golding.

    Ik schudde even mijn hoofd. Nee, dat plan klonk tot nu toe het beste aangezien ik verder niet iets beters kon verzinnen. Harry was toch een stukje ouder dan mij, dus het beste was gewoon als ik erover zweeg tegen anderen, vooral tegen mijn ouders die af en toe een paar strenge regeltjes hadden. "Nee, dat is goed." zei ik, waarna ik hem bleef aankijken en een zwakke glimlach op mijn gezicht kreeg. Zijn ogen waren nu lichter gekleurd, dat was goed volgens mij...
    Zijn lippen voelden warm en zacht aan tegen die van mij en ik liet het toe dat hij me kuste, waarna ik even een zachte zucht slaakte en mijn ogen even sloot.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Harry Styles.
    Ik sloot mijn ogen voor een seconde en knikte toen. 'Oke,' zei ik nog ter bevestiging, wat volgens mij niet eens echt nodig was geweest. Een rilling gleed over mijn rug en eerlijk gezegd begon ik het nu best koud te krijgen. 'Zullen we ons zo weer aankleden?' Ik had nog best zo even willen blijven liggen, maar een deken was een van de weinige dingen dat ze hier nou net weer niet hadden. 'Heb je -Of nee, moet je ergens naar toe vanavond?' Een gaap verliet mijn mond en ik liet mezelf weer iets meer onder uit zakken.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Yasmin Christina Golding.

    Ik knikte instemmend en kwam langzaam overeind, waarna ik even hurkte om mijn kleding op te rapen en de kledingstukken die ik van Harry toevallig tegenkwam naar hem toe te gooien, ook al zag ik niet eens waar ik richtte.
    "Ik hoef nergens naartoe, nee." zei ik om vervolgens op een doodsaai tempo mijn kleding weer aan te trekken en mijn haren een beetje met mijn vingers kamde zodat het iets beter zat dan eerst. Ik zuchtte, keek weer naar Harry en gaf hem de overige kledingstukken aan die op de grond lagen.


    Reading a good book is like taking a journey.

    nessje schreef:
    Niall James Horan
    "Ik zing het liefst hoog. Laag kan ik ook wel, maar dat vind ik moeilijker. Ik heb is toen ik echt heel hoog zong glas kunnen breken, maar dat is alweer jaren geleden." Vertelt ze me. Ze is dus heel erg goed! Terwijl zij in gedachtes vervaagd pak ik een map met songteksten. "Euh... Gotta Be You, Harry's uithaal. All I Want For Christmas, de hoge noten." Ik blader de map even snel door en pak dan deze twee teksten. "Euhh... Rae, hier." Ik geef haar de bladen. "De gemarkeerde zijn uithalen, ik zal Gotta Be You wel even zingen en spelen. Dan krijg je een idee." Ik glimlach en begin mijn gitaar te stemmen. Als hij goed is sla ik de eerste akkoorden aan.

    Girl I see it in your eyes you're disappointed
    'Cause I'm the foolish one that you anointed with your heart
    I tore it apart
    And girl what a mess I made upon your innocence
    And no woman in the world deserves this
    But here I am, asking you for one more chance

    Can we fall, one more time?
    Stop the tape and rewind
    Oh and if you walk away I know I'll fade
    'Cause there is nobody else

    It's gotta be you
    Only you
    It's got to be you
    Oh, Only you

    Now girl I hear it in your voice and how it trembles
    When you speak to me I don't resemble, who I was
    You've almost had enough
    And your actions speak louder than words
    And you're about to break from all you've heard
    Don't be scared, I ain't going no where

    I'll be here, by your side
    No more fears, no more crying
    But if you walk away
    I know I'll fade
    'Cause there is nobody else

    It's gotta be you
    Only you
    It's got to be you
    Oh, Only you

    Oh girl, can we try one more, one more time?
    One more, one more, can we try?
    One more, one more time
    I'll make it better

    One more, one more, can we try?
    One more, one more,
    Can we try one more time to make it all better?

    Cause it's gotta be you
    Its gotta be you
    Only you
    Oh, Only you

    It's gotta be you
    Only you
    It's got to be you
    Oh, Only you

    Rae Jade Parker
    Ik luister naar zijn stem hij zong echt heel goed. Ik snapte niet dat hij onzeker kon zijn om zijn stem. Aangezien hij goed zong. Ik luister naar de akkoorden en als hij klaar is glimlach ik. 'Dat klonk onwijs goed Niall.' Zeg ik iet wat vrolijk. Als ik doorheb dat ik dat doe kalmeer ik mezelf en zet ik me masker weer op. Het was voor de zekerheid aangezien ik hem niet helemaal vertrouwde, maar dat deed ik nooit. Ik kijk in de map en lees de tekst. Oke dit kon ik wel. ik zou meisje alleen veranderen in jongen.

    Boy, I see it in your eyes you're disappointed
    'Cause I'm the foolish one that you anointed with your heart
    I tore it apart
    And boy what a mess I made upon your innocence
    And no men in the world deserves this
    But here I am, asking you for one more chance

    Can we fall, one more time?
    Stop the tape and rewind
    Oh and if you walk away I know I'll fade
    'Cause there is nobody else

    It's gotta be you
    Only you
    It's got to be you
    Oh, Only you

    Als ik klaar ben met de hoge uithaal stop ik en kijk ik hem aan. 'Is het een beetje goed?' Vraag ik hem een beetje verlegen.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Niall James Horan
    Als ze klaar is staat mijn mond open. Snel doe ik hem dicht en herstel me. "Woww, dat was goed!" Roep ik uit. Ik leg mijn gitaar weg en til haar op. Ik draai een rondje en juich. "Jij gaat winnen, girl!" Ik zet haar neer en kijk met twinkel-oogjes naar Rae. "Hoe kan je zo gehaat worden, die stem... gewoon, wow." Zeg ik eerlijk. Juichend ga ik weer zitten. Ik pak mijn gitaar. "Kan je er ook bij piano spelen, maar dan met een ander lied bijvoorbeeld?" Het maak niet uit welk lied, als er maar gitaar en piano bij kan." Ik glimlach en loop naar de piano. Ik ga er naast staan en wacht tot Rae een liedje kiest en gaat zitten. Ik tokkel wat om weer in te komen. Als ik klaar ben kijk ik naar Rae. "Wedden dat je gaat winnen?" Ik steek mijn hand uit. "Als ik gelijk heb, dan... ga jij naar je haters en zeg je ze de volle waarheid hoe je over ze denkt. En als je niet wint, dan... ga ik in een konijnenpak voor heel X-Factor dansen. Deall?"


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Rae Jade Parker
    Hij tilt me op en draait me rondjes door me op te tillen. Ik grinnik en kan een glimlach niet onderdrukken. Ik mocht een liedje uitkiezen dus ik denk na als hij begint te tokkelen. Ik luister er stiekem naar al kan je het misschien merken als je goed oplet aan mijn houding. "Als ik gelijk heb, dan... ga jij naar je haters en zeg je ze de volle waarheid hoe je over ze denkt. En als je niet wint, dan... ga ik in een konijnenpak voor heel X-Factor dansen. Deall?" Zegt hij dan. Mijn glimlach verdwijnt heel langzaam en ik schud mijn hoofd. 'Nee. Nee zo ben ik niet. Dat zou ik niet kunnen.' Mompel ik. Ik bijt op mijn lip en kijk weer in de map om een leuk liedje te vinden aangezien ik toch echt wat moest performen. Ik probeer niet naar Niall te kijken. Ik had de lef er gewoon niet voor. Ik kon niemamd onder ogen ik was een lafaard. Een grote lafaard. Ik heb eigenlijk nog nooit wat dpers gedaan in mijn leven.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Niall James Horan
    "Je hebt niks te verliezen, so why not? Je gelooft niet eens dat je zal winnen, dus dan moet ik in dat konijnenpak. Waar ben je bang voor? Dat ik me niet aan mijn woord hou? Ik ben maar een Ier, die staan niet bekend omdat ze liegen die staan erom bekend dat ze veel drinken. Wat overigens niet bij mij klopt, maar dat komt denk ik omdat ik met alleen maar Britten ga. Hoe dan ook, waarom ben je zo bang? Als je wint, wat je ook gaat doen, dan zullen je haters smekend naar je toe komen. Ze zullen je vragen om een handtekening of foto en het enige wat jij hoeft te doen is zeggen dat ze mogen oproteen." Vertel ik achter elkaar. Snel sla ik mijn hand voor mijn mond. "Sorry, ik praat een beetje veel."


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Rae Jade Parker
    "Je hebt niks te verliezen, so why not? Je gelooft niet eens dat je zal winnen, dus dan moet ik in dat konijnenpak. Waar ben je bang voor? Dat ik me niet aan mijn woord hou? Ik ben maar een Ier, die staan niet bekend omdat ze liegen die staan erom bekend dat ze veel drinken. Wat overigens niet bij mij klopt, maar dat komt denk ik omdat ik met alleen maar Britten ga. Hoe dan ook, waarom ben je zo bang? Als je wint, wat je ook gaat doen, dan zullen je haters smekend naar je toe komen. Ze zullen je vragen om een handtekening of foto en het enige wat jij hoeft te doen is zeggen dat ze mogen oprotten." Ratelt hij waarna hij zijn hand voor zijn mond slaat en zich verontschuldigd over dat hij teveel praat. 'Maakt niet uit. Maar zo ben ik niet. Ik pronk niet zo veel. Ik schreeuw ook nooit. Ik val eigenlijk gewoon nooit op. Ik ben het liefste onzichtbaar. Ik praat eigenlijk ook niet veel. Ik ben altijd beleefd en scheld nooit. Ik praat zelfs nooit zo veel als dit. Dit kan het meeste wat ik ooit gezegt heb in een keer zonder het te zingen.' Zeg ik zacht en woord voor woord. Ht was waar. Ik deed geen vlieg kwaad en was altijd beleefd of wat dan ook. Je kon het een slechte eigenschap noemen.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Niall James Horan
    "Waarom accepteer je het niet gewoon? Je kraakt me af, ik geef je alleen maar een compliment. Jij doet alsof ik de grootste onzin uitkraam. Kan je niet één keer zeggen: Bedankt, je helpt me echt. Kan dat niet? Je hoeft alleen maar te zeggen dat het me is gelukt, dat het is gelukt om jou weer zelfvertrouwen te geven." Ik plof neer op het pianokrukje en kijk Rae niet meer aan. Ze wil geen hulp? Ze krijgt geen hulp. "Ik wil alleen maar dat je me vertrouwd, maar je blijft afstandelijk." Ik zucht en schud mijn hoofd. "Ben ik echt zó erg? Zo erg dat ik je vertrouwen niet kan krijgen?" Ik sta op en loop naar de tafel. Ik pak wat te drinken en draai me weer om. "Nee, ik ga niet zielig lopen doen. Als je geen hulp wilt, dan heb je pech. Ik ben hier om je te helpen, je zal er maar mee moeten leren leven. Geen vertrouwen? We doen zonder, al zal het alleen maar moeilijker voor jou zijn. Ik ben een open boek voor je, vraag me iets en ik zal het antwoord eerlijk geven. Hellaas is het niet andersom." Ik haal mijn schouders op. Het punt is dat ik niet begrijp wat ze wil, hulp of niet?


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Rae Jade Parker
    "Waarom accepteer je het niet gewoon? Je kraakt me af, ik geef je alleen maar een compliment. Jij doet alsof ik de grootste onzin uitkraam. Kan je niet één keer zeggen: Bedankt, je helpt me echt. Kan dat niet? Je hoeft alleen maar te zeggen dat het me is gelukt, dat het is gelukt om jou weer zelfvertrouwen te geven." Zegt hij me met een zucht. Ik kijk hem hulpeloos aan. Ht spijt me dat ik zo ben. 'Sorry. Zo bedoel ik het niet. En je begrijpt me niet. Niemand doet dat en dat hou ik ook zo. Het heeft me sterker gemaakt iets sterker om gewoon rechtop te blijven staan. Het spijt me. Ik kan me gewoon niet meer openen voor mensenn en je moet accepteren dat ik niet brutaal ben niet schreeuw of scheld. Ik heb geen lef en ik ben niet dapper ik trek me altijd terug. Dat is hoe ik ben geworden en niemand kan me veranderen. Zelfs jij niet. Niemand kan het.' Voor mijn gevoel sprak ik luid, maar mijn stem was hooguit een decibel harder geklonken wat niet veel was. 'Ik ben geen open boek zoals jij. Ik trek me aan van alles dat over mij gezegt word en het trekt me uit elkaar en doet me pijn. Ik heb nachten lang gehuilt niet kunnen slapen van het huilen dus nee ik open mezelf nietmeef bij mensen. Dat spijt me, maar ik ben een dagboek en mijn sleutel is weg.' Zeg ik rustig terwijl de tranen zonder dat ik het door heb hard over mijn wangen stromen. Ik laat ze stromen voor deze ene keer liet ik mijn emoties zien. Voor nu dan.
    [Rae sure is a tough one :P]

    [ bericht aangepast op 7 jan 2013 - 22:16 ]


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Niall James Horan
    Het liefst had ik nu geroepen dat ze moest ophouden, maar ik hou me in. "Dit is de echte wereld, je hoort erbij of niet. Toevallig hoorde ik er niet bij, maar ik begrijp het. Ik heb het geaccepteert, goed zo makkelijk was het niet. Ze kunnen je hard raken, dat deden ze ook. Maar daarom alles van je af te houden geeft hun alleen maar een kik. Ze komen erachter dat je hellemaal niet zo sterk bent, je alles in je opneemt en gelooft. Hebben ze je ooit verteld dat je niks waard bent? Want zo behandel je jezelf." Ik schud mijn hoofd. "Je bent wel wat waard, ookal is dat niet voor hun. Je bent veel waard in mijn ogen, ik herken mezelf in jou. Je bent gewoon mijn verleden, maar ik heb me erover heen gezet. Ik ben eigenwijs geweest, heb niet naar hun geluisterd. En kijk me nu, ik ben een zanger, een lid van de bekendste boyband One Direction. En dat was me niet gelukt als ik naar hun had geluisterd." Ik stop even om te denken. "Open je ogen, Rae. Of laat mij in elk geval je helpen omdat te doen," Ik fluister. "want anders kom je er niet. Welkom in de echte wereld, het is hard en moeilijk maar je komt er wel uit."


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Harry Styles.
    Yasmin ging rechtovereind zitten en duwde zichzelf uit de stoel, direct gleed er een koude rilling om me heen. Toen Yasmin me mijn kleding toegooide trok ik deze dan ook snel aan. 'Ik dacht... Aangezien we niet hier de hele avond en nacht blijven...' Ik beet even op mijn lip en richtte mijn ogen op Yasmin. 'Dat je mee wilt naar mijn appartement? Dan kan je ook even douchen, als je daar zin in hebt. Dan mag je wel wat kleding van mijn lenen....' Mompelde ik er snel achter aan, voor het geval ze daar over begon. Ik had in ieder geval wel zin om te douchen..


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Yasmin Christina Golding.

    Ik keek naar Harry na zijn woorden en een glimlach sierde mijn lippen, waarna ik snel knikte. "Ja, dat lijkt me wel wat." zei ik tegen hem om vervolgens mijn telefoon uit mijn broekzak te halen. Ik zou wel even naar huis moeten sms'en, want zelfs ik werd niet vertrouwd als ik na elven nog niet thuis was. Ik begreep het wel, je had enge types rondlopen op straat in de avond...
    "Ehm... Ik ga ervan uit dat je inclusief slapen bedoelt?" vroeg ik hem met een grijns om vervolgens al een sms te tikken en even afwachtte. Ik moest wel een excuus hebben, natuurlijk. Ik maakte er wel van dat ik bij een vriendin bleef die hier in de buurt woonde.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Harry Styles.
    Een glimlach verscheen rond mijn lippen toen ze zei dat mee wilde. Ik duwde ook mezelf omhoog uit de stoel, zetten snel het opengemaakt biertje in de koelkast, plus het flesje cola dat Yasmin niet open had gemaakt. Ik knikte. 'Natuurlijk, of denk je dat ik je anders op straat ga gooien?' Een grinnik verliet mijn mond en ik gooide de koelkast bijna dicht, iets vrolijker dan daarnet trok ik mijn jas aan en leunend tegen de deurpost wachten ik totdat Yasmin naast me kwam staan. 'En wat sms je naar ouders?' Grinnikte ik zachtjes, ik wist zeker dat ze niet de waarheid zou vertellen, zulke smoesjes had ik vroeger ook wel gebruikt, hoor.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Rae Jade Parker
    Ik word betoverd door zijn woorden. De naïeve kant van mij wilt zo graag in zijn armen duiken zeggen dat het haar spijt en hard huilen terwijl ik eigenlijk de tranen wil dwingen te stoppen en hard voor me uit staren terwijl mijn ogen langzaam bevriezen. Oh wat wou ik dat graag. Hij word gefrustreerd van me en dat begrijp ik ook wel. Ik ben voluitstrevend. Wil alles goed doen zonder zwak te lijken. Ik probeer alles te doen zonder mezelf te openen. Ik kan het gewoon niet mezelf openen. 'Bedankt, maar ik weet dat de wereld hard is en je in een paar seconde kan neerhalen. Zo kan wegvegen van de kaart, maar zo is het leven. Er zijn jagers en prooien net als in de natuur. Ons instinct beschermt ons. Ik weet dat het erger kan of minder erg, maar je weet niet wat ik doormaak. Ik heb alles sinds mijn twaalfde zelf moeten doen. Ik ben er hard van geworden als een zacht ei. Hard van buiten zacht van binnen en dat is moeilijk te begrijpen. Ik weet dat je mijn vertrouwen wilt, maar ik kan het gewoon niet oké? Het lukt gewoon niet meer. Ik heb het al vaker geprobeerd, maar niemand lukt het. Niemand komt door mijn muur van diamanten.' Zeg ik hem. Ik kijk hem spijtend aan. Een blik van het spijt me. Heel erg, maar zo ben ik geworden. Niet altijd geweest maar wel geworden. En dat speet me voor de mensen die het probeerde.


    I'm finally back, Finally after a Year break