Roxana Asia Salome
Terwijl ik een bed had uitgekozen die een eindje bij de deur vandaan stond, liep Alexa uiteindelijk naar het midden van de slaapzaal om hier haar spullen neer te zetten. Haar bed stond onder een raam, iets verder weg dan het blonde meisje en mij. Ik volgde mijn blik even over haar spullen heen, om deze vervolgens weer nieuwsgierig naar het meisje tegenover me te laten dwalen. Alexa was ondertussen op het bed gaan zitten met haar handen in de zakken van haar sweater. Kort knipperde ik even met mijn ogen en zuchtte diep, hoe ik daarna opmerkte dat het paarsharige meisje ook naar het blondje keek.
Het meisje zwaait haar benen van het bed af. ‘Rye.’ Antwoord ze iets kortaf, al lette ik niet op de toon ervan. Ze moet het zelf maar weten, ik ken haar niet eens. ‘Dan zijn jullie zeker Alexa en Roxana.’ Merkte zij op, waar ik enkel mijn schouders iets van ophaalde en alweer wegkeek. ‘Wie zouden we anders moeten zijn?’ stelde ik terug, ietwat achteloos, aangezien ik er toch al geen aandacht meer aan gaf en het zo goed als vergeten was.
‘Hmm… ben ik nou de enige wiens naam niet begint met een R?’ vroeg zij zich hardop af, een vrolijk toontje in haar stem, waardoor ik mijn blik opnieuw naar haar liet afdwalen. Dit keer met een vreemd glimlachje. ‘Dat lijkt zo inderdaad,’ Een zacht gegrinnik volgde. ‘Daarbij moet je denk ik bij je ouders wezen, Alexa.’ Klonk er met een grappig toontje in door.
Het raam boven haar deed zij open, wat misschien ook wel een goed idee was, want het rook hier muf in deze hut. Hierbij trok ik dan ook iets mijn neus op, om daarna mijn spullen uit te pakken en de kleding op mijn bed te dumpen. Er stonden wel kasten, maar ik had de neiging om met tas en al het in de kast te gooien, op slot te doen en er niet meer naar om te kijken. Misschien was dat maar een goed idee ook, voor nu in elk geval. Hoewel mijn eerste tas al halfleeg was, liep ik doods naar één van de grote, brede, houten kasten en deed deze open om er even in te kijken. Het was schoon, dat wel gelukkig. Haastig liep ik terug, echter toen ik dat deed, merkte ik abrupt hoe Alexa op haar bed stond te springen, waardoor ik even een wenkbrauw ophaalde.
‘Lukt het?’ vroeg ik nonchalant. ‘Hopelijk zak je er niet doorheen.’ Grinnikte ik vervolgens er iets achteraan, plagend. Verder gaf ik er geen aandacht aan, pakte mijn tas die al halfleeg was en propte deze op één van de planken, terwijl ik de kleding ernaast deed of terug erin propte. Mijn andere twee tassen deed ik één plank erboven. Het was dan wel vol nu, maar het zat er in elk geval in, ernaar omkijken had ik nu geen zin in. Het blonde meisje, Rye, had zacht gegrinnikt. ‘Ze zijn niet zo geschikt voor seks.’ Meld ze op een neutrale toon, alsof het heel normaal is om daar als eerste aan te denken. Voor een moment kijk ik haar dan ook even zwijgzaam aan en lach dan kort, terwijl ik iets met mijn hoofd schud. Hierna haal ik een hand door mijn donkere haren en grijns iets, terwijl zij al haar bergschoenen uittrapt en haar tenen iets strekt.
‘Weet je wat? Probeer het maar eens op het bed en meld me de info wanneer je klaar bent, of het bed geschikt is voor seks.’ Lach ik nog iets na, al is het iets zachter en klinkt het nogal tactloos in de oren, wat niet zo bedoeld was. Rye had haar losse haar in een kort en dun vlechtje gemaakt, net als aan de andere kant. Ik kan haar nu gewoonweg niet serieus nemen nu, hoe de plukjes er nog iets uitpieken en ze er nogal onschuldig uitziet.
Tortura schreef:
Caleb Wolfe, begeleider.
Terwijl ik dingen van Ethan opsomde, bekeek hij me eerst goed zonder van zijn plaats af te komen. Er ging een rilling over mijn rug terwijl hij dit deed. Hiervoor zou ik hem eigenlijk al moeten straffen, maar alsnog mag het nu niet, niet alleen omdat ik dit walgelijk vind. Straks gaat de reputatie van mijn vader eraan.
Kort keek hij mij vragend aan, ik gaf hem echter geen verdere aandacht meer en eiste hem met mij mee te kijken. Hierna draaide ik me al snel om, zodat hij geen kans had op mij te reageren. Zijn voetstappen kwamen langzaam achter mij aan, ik hoorde ze over het pad gaan. We zeiden echter niets tegen elkaar de korte tijd dat we naar het gebouw liepen, wat een zwijgende, drukkende stilte opleverde. Zoals elke keer weer als ik iemand op moest halen, de vorige keren had ik me net zo ijzig opgesteld als deze. Ik zie niet wat hieraan zo anders of verschillend is. Een ziekte die ik eruit moest slaan als het nodig was.
Eenmaal bij het gebouw aangekomen, bleef hij in de deuropening staan en blikte ik op hem. Ethan keek mij strak aan, zonder enige emotie in zijn gezicht, die ik kon respecteren. Het was in elk geval beter dan het zielige jongen-act of iets dergelijks, wat sommige nogal eens deden. Hierdoor pakte ik ze enkel harder aan. Het was beter wanneer ze geen enkele emotie toonden, zoals ik altijd deed. De deur van mijn kantoor hield ik open en ik gebaarde dat hij naar binnen moest gaan, waarna ik de deur dichtdeed. Vervolgens liep ik direct naar mijn bureau om op de stoel plaats te nemen. “Ga zitten, Ethan, je blijft hier nog wel even.” Meldde ik hem nonchalant, terwijl ik er wat papieren bijhaalde.
Quiet the mind, and the soul will speak.