• Vijf jongeren [2 jongens en 3 meisjes] dansen hun hele leven al. Sinds 5 jaar geleden zijn ze samen een dansgroep, onder leiding van hun docent.
    Drie weken geleden is een van de leden vermoordt. De dader is bekend, niet gevat. Vooral uit op het leven van de anderen.
    Ze leven naar elkaar toe en hebben last van het enorme verdriet dat op hun schouders rust. De docent probeert hen erdoor te helpen, wat moeilijker lijkt dat gedacht.
    Wat als de dader van de moord op de dag van de jaarlijkse voorstelling andere plannen heeft dan een gezellige show?
    Valt de groep uiteen of houden de noten van hun lied hen bij elkaar?


    Rollen:

    Meisjes:
    - # Elizabeth 'Ellie' Esmée O'Pry ~ Clock
    - # Calliope ‘Callie’ McDroozy ~ Rider


    Jongens:
    - # Jonathan Hojem McBright ~ Sinistra
    - # Daniel Cameron Vartanian ~ Shooter


    Docent:
    - # Milenka Popova ~ Sylvesti

    Slachtoffer:
    - # Maia O'Pry ~ Anguish


    Moordenaar:
    - # Valerio Javier Middleton ~ Sinistra

    Regels:
    # Minimum 4 regels.
    Er wordt oop gelet op extra enters!Meer mag natuurlijk!
    # 16+ mag.
    Daaronder wordt alles verstaan. Hou het wel netjes.
    # Géén eendags rpg.
    Je hoeft niet ervaren te zijn. Doe toch je best.
    # Sluit niemand uit etc.
    Praat met meerdere personen!
    # LET OP SPELLING EN ANDER DINGEN.
    Leestekens, woorden en andere.
    # Eén personage per account.

    Invullen!

    Rol:
    Volledige naam: [Tweede naam hoef niet persé.]
    Leeftijd: [Tussen 13-17 leerlingen. De rest maakt niet uit.]
    Innerlijk:
    Uiterlijk: [foto+beschrijving]
    Extra:

    BEGIN:
    Over dertig minuten begint de eerste dansles na de kerstvakantie. De leerlingen hebben wel gedanst, maar de docente komt nu weer lesgeven. Op dit moment is iedereen gewoon nog thuis en maakt zich klaar om te vertrekken. Flitwick, Orlando [ben zijn naam vergeten. Dat gaat nog vaker gebeuren...], is plannen aan het maken. Over circa een maand gaat de moord plaatsvinden. Nu verloopt alles echter nog rustig.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2013 - 8:26 ]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Hahahahah sorry! Ik heb op dit moment niet veel te doen, dus dan reageer ik relatief snel. Dadelijk wanneer ik moet werken en school weer begint verandert dat hoor!


    everything, in time

    Maia O'Pry
    'Het spijt je?' herhaal ik en schud even lachend mijn hoofd. Daniel heeft een ietwat ongemakkelijke houding aangenomen, maar dat houdt mij dus totaal niet tegen. Niet te geloven dit.
    'Gast,' mijn stem klinkt nu een stuk harder dan net. Ik heb me niet meer onder controle, het lontje is op. 'Ze is verdomme dertien! Waar zit jij met dat hoofd van je? Waar je ook aan denkt, it ain't gonna happen.' Beschermend ga ik voor Ellie staan, zodat ik nu tussen die twee in sta.
    'Ik wist dat je niet de friste was hier, met je drugs en je alcohol, maar je voorliefde voor jongere meisjes? Zeventien en dertien, dacht het niet.' Ik lijk haast wel een spreekwaterval, maar alle dingen die ik opgekropt had en altijd al tegen Daniel wilde zeggen komen er nu uit.
    'Mijn zusje verdient heel wat beter dan iemand die er zo onverzorgd bij loopt en zo ongezond leeft. Kijk eerst maar eens naar jezelf, voor je naar jonge meisjes gaat kijken.'
    Het kan me niet eens schelen dat iedereen ons nu kan horen. Van mijn part mag iedereen weten wie Daniel nu werkelijk is. Tenminste, zoals ik denk dat hij werkelijk is. Het is wel moeilijk om mijn jaloezie voor me te houden.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 19:40 ]


    everything, in time

    Milenka Popova
    Van wat ik zo hoorde was dit mijn moment om in te grijpen. Ik tikte twee keer met mijn knokkels op de spiegel en stond toen met een paar stappen bij het groepje. "Genoeg nu. Daniel, dit is veels te dichtbij. Ballet kan heel intiem zijn, maar dit is te, zeker voor het zwanenmeer." Ik duwde hem met zachte maar zelfverzekerde hand van Ellie weg. Toen keek ik naar haar en Maia. De twee zusjes die het bijden zo ver hadden geschopt. "Maia, ik vind eht goed dat je het voor je zus opneemt, maar ze heeft zelf ook een wil en een stem. Ellie, die mag je ook echt laten gelden. Dat kun je ook." met die woorden liep ik naar de voorkant van de zaal. "We zijn er nog niet allemaal, maar toch wil ik graag wat mededelingen doen. Als jullie allemaal willen luisteren. Dan kunnen jullie daarna jullie opwarming afmaken en dan kunnen we beginnen met de echte training." Ik zou niet spreken voor ik alle aandacht had en het compleet stil was. Ik wilde respect, wat ik daarna opok weer aan hun gaf.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 20:02 ]


    Bowties were never Cooler

    Ellie O'Pry
    Hij fluisterde mijn naam op een manier die ik nooit voor mogelijk had gehouden. Maar Maia verbrak de magie die die ene seconde tussen ons speelt. Ze kibbelen, Maia wordt kwaad. 'Mijn zusje verdient heel wat beter dan iemand die er zo onverzorgd bij loopt en zo ongezond leeft. Kijk eerst maar eens naar jezelf, voor je naar jonge meisjes gaat kijken.' De tranen springen in mijn ogen. 'Maia! Hou ermee op! Ik kan perfect voor mezelf zorgen. Als hij,' ik wijs naar Daniel. 'verder ging dan wat ik zelf wilde, was het snel voorbij.' Terwijl Mevrouw de rust terug probeert te halen, schreeuw ik gewoon verder.Hier, als ik alleen zou zijn met Daniel, zou het misschien anders zijn. Maar hier steekt hij geen poot naar me uit. In een waas van tranen ren ik naar de kleedkamer en sluit me op n een toilet.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 20:13 ]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    [Clock...?]


    Bowties were never Cooler

    Sylvesti, ik denk dat je Maia en Ellie hebt omgedraaid in jouw woorden ghehe. ;3


    everything, in time

    Sylvesti schreef:
    [Clock...?]

    [Ze slaat alle regels totaal in de wind en riskeert het om uit de show gezet te worden.]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Clock schreef:
    (...)
    [Ze slaat alle regels totaal in de wind en riskeert het om uit de show gezet te worden.]


    [ Ja maar ik denk dat ze bedoelt dat je de post een beetje aan moet passen omdat hij nu niet meer goed aansluit. ]


    everything, in time

    Daniel Cameron Vartanian ||

    'Het spijt je? Gast, ze is verdomme dertien! Waar zit jij met dat hoofd van je? Waar je ook aan denkt, it ain't gonna happen. Ik wist dat je niet de friste was hier, met je drugs en je alcohol, maar je voorliefde voor jongere meisjes? Zeventien en dertien, dacht niet. Mijn zusje verdient heel wat beter dan iemand die er zo onverzorgd bij loop en zo ongezond leeft. Kijk eerst maar eens naar jezelf, voor je naar jonge meisjes gaat kijken.'
    Bam, Maia had me geen grotere klap in mijn gezicht kunnen geven dan de beschuldigingen die ze zojuist had uitgesproken. De waas trekt opnieuw over mijn ogen, mijn glimlach en de daarbij horende kuiltjes in mijn wangen verschijnen als sneeuw voor de zon en maken plaats voor de gebruikelijke kille trekken. Ondertussen probeert Milenka de ruzie te sussen, probeert Ellie Maia ervan te overtuigen dat er niets is gebeurd maar rent uiteindelijk naar de meisjes kleedkamer, met tranen in haar ogen.
    Dreigend buig ik mezelf voorover, mezelf totaal overlatend aan het instinct dat me ook moet redden in het andere gedeelte van mijn leven. 'Je weet dat ik dat hier niet mee naartoe neem, dat ik twee levens leidt, je weet dat ik dat nóóit zou doen,' sis ik dan zacht - maar met een dreigende ondertoon in mijn stem. Met gebalde vuisten draai ik me vervolgens om, zoek een plaats aan het uiteinde van de danszaal en richt mijn blik op Milenka, die overduidelijk wacht op de aandacht van alle leden van onze dansgroep terwijl alle gedachten, beschuldigingen en verwensingen door mijn hoofd spoken. De woedende, kille uitdrukking blijft op mijn gezicht staan, wanneer ik niet snel zou mogen dansen zweer ik dat er een spiegel in de zaal gaat sneuvelen.


    Anguish schreef:
    Sylvesti, ik denk dat je Maia en Ellie hebt omgedraaid in jouw woorden ghehe. ;3


    [sorry]


    Bowties were never Cooler

    [Moet ik aanpassen?]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    [ Klein beetje. Je kunt wat je hebt geschreven nog wel laten staan, als je er bijvoorbeeld ergens een stukje tussen propt dat je wel hoort dat Milenka op de spiegel klopt, maar dat je er gewoon niet naar luistert omdat je emoties het overnemen of zo. Denk ik. (cat) ]


    everything, in time

    Aangepast.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Maia O'Pry
    Verbaasd draai ik me om als Ellie haar mond opendoet. 'Maia! Hou ermee op! Ik kan perfect voor mezelf zorgen. Als hij, verder zou gaan dan ik wilde, was het al snel voorbij.' Wacht, wil ze nu zeggen dat ze hiervan genoot? O hemel, hij heeft haar al in zijn macht. Ik rol met mijn ogen. Soms is ze ook zo vreselijk naïef.
    Ik voel me wel schuldig wanneer ze wegrent en wil achter haar aangaan, maar wordt tegengehouden als Daniel zich dreigend naar me toe buigt. Ik slik. Eigenlijk ben ik bang, ik ben iemand van grote woorden, maar als het erop aankomt ben ik een watje.
    Je weet dat ik dat hier niet mee naartoe neem, dat ik twee levens leidt, je weet dat ik dat nóóit zou doen,' sist hij zacht, maar de dreigende ondertoon in zijn stem is niet te missen. Ik zie hoe hij zijn vuisten balt en even ben ik bang dat hij me gaat slaan, maar hij draait zich om. Ook ik draai me om als mevrouw Popova op de spiegel tikt en de rust probeert terug te houden.
    'Maar mevrouw..' protesteer ik, toch houd ik respectvol mijn mond als ze begint te praten. Wel steek ik mijn hand op als ze klaar is met praten.
    'U heeft gelijk, maar ik wil bij deze graag een andere danspartner. Ik weiger verder te dansen met .. hem.' Ik wil zijn naam niet eens uitspreken. God, het liefst zou ik hem een harde klap in zijn gezicht verkopen en daarna eens ernstig met Ellie praten. Het liefst zou ik achter haar aangaan, maar ik heb de les nu al genoeg verstoort.


    everything, in time

    Ellie O'Pry
    Het slot van de wc draait op in mijn handen. Maia zwijgt. Ik zwijg. Mevrouw eist respect. 'U heeft gelijk, maar ik wil bij deze graag een andere danspartner. Ik weiger verder te dansen met .. hem.' Mijn ogen rollen zowat uit hun kassen. Met behoedzame passen loop ik dan weer de zaal in. Ik sta daar, klein, gebroken, vernederd. Daniel kan elk moment ontploffen, ik zie het aan zijn gezicht en houding. Angstvallig probeer ik zijn blik op te vangen. Mevrouw wilt haar uitleg beginnen. Daniel is zijn danspartner kwijt en Maia zit nu dus ook zonder. Wat wil zeggen dat ik nu met Daniel ga dansen. Dit komt niet goed, heb ik zo het gevoel.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 20:21 ]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28