• Het is de 18e eeuw wanneer het prachtige schip Medusa wordt overvallen door een plotselinge storm. Veel bemanningsleden komen hierbij om, het grootste gedeelte van de voorraden verdwijnen in zee en het schip loopt veel schade op. De kaptein, Ace __ besluit aan te meren bij Tortuga, daar zijn immers al bij in de buurt. Daar zullen zij verblijven tot het schip gemaakt is en er nieuwe bemanningsleden en voorraden zijn. Helaas kost dit alles wel veel geld en dat hebben ze niet zo één, twee, drie, dus zullen ze gauw met een oplossing komen mochten ze ooit nog met de Medusa willen varen.


    Belangrijk:
    Deze RPG heeft zoals jullie merken geen erg vaste verhaallijn, jullie zijn dus behoorlijk vrij te doen wat je wilt. Om deze RPG lopende te houden zijn er dus ook allerlei aparte personages nodig en laat ik wat meer toe (geen magische/futuristische dingen), in de eerste post zal ik een aantal ideeën zetten.

    Alleen meedoen als je:
    1) Graag langere stukken schrijft (rond 350 woorden of meer) en bereid bent dit te doen. (Hier tips!)
    2) Graag meedoet aan RPG's waarin geen Mary Sue's meespelen en die dit zelf ook niet doen.
    3) Graag meedoet aan RPG's waarbij het topic niet na één dag alweer vol zit, waardoor als je het wat drukker hebt met school, ook gewoon nog mee kan doen, omdat er simpelweg minder vaak gepost wordt (maar wel langer geschreven natuurlijk)..
    4) Het prettig vinden dat het gemeld wordt als iemand wilt stoppen met de RPG en als dit zelf ook doet.
    5) Je personages niet enkel één op één gesprekken laat voeren met steeds dezelfde persoon.

    Regels:
    - Je houden aan het bovenstaande.
    - Niemand buitensluiten. (Gebeurt dit wel, PB me dan, dan zal ik het proberen op te lossen)
    - 16+ is toegestaan, zet het er desnoods wel bij.
    - Niet zomaar moorden zonder toestemming.
    - Niet extreem veel voor anderen bepalen.
    - En al het andere gebruikelijke.

    Lijstje:
    Naam: Volledige naam.
    Rol: Wat is hij/zij? Bemanningslid of nog niet.
    Leeftijd: 18-28
    Geslacht:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Situatie: Verleden, situatie van het heden. Waar woont hij/zij, financiële situatie etc.

    Personages:
    De getallen die erachter staan geven topicnummer & paginanummer waar je ze kan vinden aan.

    Bemanningsleden:
    Tortura - Asilah Layla Salomn - 22 - 1,1
    Endure - Abigial (Abby) Rosaline Valence - 21 - 1,5

    Sytze - Ace - 27 - kapitein - 1,6
    Sid - Tristan Wright - 24 - 1,2
    Sid - Natambu Mmba - 25 - 1,2


    Overige:
    xDesire - Anna Marina Blackwater - 20 - Navigator - 1,1
    Gipsy - Beaudine Anna-Mae Hawkins - 18 - Dievegge/Huurmoordenares - 1,1
    Squib - Alida Maria Nevárez - 20 - Dochter herbergier - 1,5
    Neiva - Florence Levesque - 19 - Gouverneurs dochter - 1,6
    Endure - Aiyana Kateri Chestio - 22 - Opvarende Medusa, indiaan - 1,7
    Assassin - Sadie Delilah Lyons / Sam Lewin - 19 - Bastaards dochter - 1,7
    Exasperated - Allycia Cassandra Black - 21 - Dochter eigenaar taverne - 1,7

    Squib - Lemuel Charles Edwards - 19 - Novice weggelopen uit klooster - 1,1
    SICKENING - Myles/Bandit - 24 - Huurmoordenaar/Dokter - 1,2
    Assassin - Cedric Cook - 24 - Charmeur - 1,4
    Gipsy - Logan Wade Earnshaw - 27 - Ontsnapte gevangene - 1,4
    Cheops - William Marlbourough - 28 - Opvarende Medusa - 1,5
    Goldenwing - Gavin Sloan Honiahaka - 22 - Opvarende Medusa, indiaan - 1,7


    Nog vragen?
    Dan kan je ze altijd aan mij stellen of aan andere spelers.

    [ bericht aangepast op 16 dec 2012 - 20:18 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Naam: Florence Levesque
    Rol: Dochter van de gouverneur van Port Royal
    Leeftijd: 19
    Geslacht: Vrouwelijk
    Innerlijk: Florence is een wat lichtzinnig persoon, vaak flapt ze er dingen uit zonder er eerst goed over na te denken of haar woorden misschien kwetsend of beledigend kunnen zijn, wat er regelmatig voor zorgt dat mensen boos op haar worden. Dat haar opmerkingen er vaak schamper of sarcastisch uitkomen helpt ook niet echt. Als ze echter merkt dat ze iemand gekwetst of beledigt heeft met haar woorden dan zal ze zo snel mogelijk sorry zeggen, wat ze zal blijven zeggen totdat je zegt dat het al goed is. Zelf vergeeft ze niet zo snel, als je haar iets geflikt hebt dan zal ze nog lang een wrok tegen je blijven koesteren, en zal ze je waarschijnlijk compleet negeer totdat je hebt laten merken dat het je echt spijt.
    Florence is niet iemand die snel de handen uit de mouwen zal steken, dat komt deels doordat ze zelf nooit veel heeft moeten doen maar ook doordat ze gewoon wat lui is. Als ze echt geen zin heeft zal je een behoorlijke overtuigingskracht moeten hebben wil je haar iets laten doen. Wanneer ze echter vanuit zichzelf de handen uit de mouwen steekt, dan wil ze het alleen doen. Vaak lukt dat dan niet waardoor ze gefrustreerd raakt en uiteindelijk zal ze, met tegenzin, hulp van anderen aanvaarden als ze dat aanbieden.
    Voor de rest is Florence wat dromerig, ze kan zo “verdwalen in haar gedachten”. Ze is van zichzelf al wat schrikachtig, maar op dat soort momenten al helemaal. Ze is ook niet een van de intelligentste en geeft soms wat rare antwoorden. Als je in een discussie met haar zit over iets, zal ze koppig volhouden dat zij gelijk hebt, ook al heb je er bewijzen voor dat jij gelijk hebt.
    Uiterlijk:



    Met haar 1.64 meter is Florence niet een van de grootsten, maar zelf vindt ze het wel een fijne lengte, toch zou ze wel een paar centimeter langer willen zijn. Ondanks dat ze altijd genoeg eten gehad heeft zou je kunnen zeggen dat ze misschien iets aan de tengere kant is, natuurlijk heeft ze wel wat vrouwelijke rondingen.
    Het meest opvallende aan haar zijn waarschijnlijk haar oceaanblauwe ogen. Het spreekwoord “Ogen zijn de spiegel van de ziel”, is bij haar zeker van toepassing. Met een simpele blik in haar ogen kan je al zien hoe ze zich voelt.
    De lichtbruine lokken vallen tot net boven haar borsten, en in bepaalde lichtvallen hebben ze een roodbruine gloed. Haar (schuine) pony is eigenlijk ietsjes te lang en ze strijkt die regelmatig uit haar ogen.
    Situatie: Als dochter van de gouverneur heeft Florence een makkelijk leven. Ze deed meestal braafjes wat haar vader haar opdroeg, zij het met tegenzin, maar dat veranderde toen haar vader haar vertelde dat ze zou gaan trouwen, met iemand waar ze van jongs af aan al een hekel nota bene. Ze kwam gelijk in protest, maar haar vader is een man die niet van tegenspraak. houdt. Florence bleef echter doorzeuren dat ze het niet wilde, en dat ze het ook niet zou gaan doen. Dat had ze beter niet kunnen doen. Haar vader schoot uit zijn slof en greep haar stevig vast bij haar bovenarm om haar vervolgens een harde klap in haar gezicht te geven, tegelijk met de mededeling dat ze niks te willen had. Dat was de druppel voor Florence. Ze besloot weg te lopen. Ze zou bijna alles liever willen dan met die man te trouwen.
    Toen ze enkele van haar spullen had gepakt, waaronder wat goudstukken en wat kleding, verliet ze zo snel mogelijk haar huis. Dat verliep echter niet zo soepeltjes. Ze was nog niet niet zo ver toen haar vader merkte dat ze weg was. Gelijk beval hij zijn mannen achter Florence aan te gaan. Florence hoorde wat geschreeuw en zette het op een lopen. Zonder er eerst goed over na te denken rende ze richting de haven van Port Royal, waar ze zich op een schip verstopte. Maar voordat ze de kans kreeg weer van het schip af te gaan was het schip echter al vertrokken.
    De bemanning van het schip ontdekten haar, en gooiden haar van het schip bij de eerst volgende haven waar ze aanmeerden: Tortuga.


    Done, Ik hoop dat het zo goed is.

    [ bericht aangepast op 12 dec 2012 - 19:35 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik vul mijn rol wel vrijdag in / in het weekend. Veel schoolshit..


    Aan niets denken is ook denken.

    Het is Logan Wade...Je hebt een lettertje te weinig gezet in de beginpost (:
    De achternaam komt nog, maar daarvoor wacht ik op Lexus (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik kan niet wachten tot we beginnen :Y)


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Sid schreef:
    Ik kan niet wachten tot we beginnen :Y)

    Same here! :Y)


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Tortura schreef:
    (...)
    Same here! :Y)


    I'm number 3

    [ bericht aangepast op 13 dec 2012 - 7:54 ]


    Remember to be ridiculous.

    We beginnen denk ik in het weekend (;


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Naam: Sadie Delilah Lyons / Sam Lewin
    Rol: Bastaard dochter
    Leeftijd: 19
    Geslacht: Vrouwelijk
    Innerlijk: Sadie kan enorm irritant zijn met haar eigenwijze en betweterige gedrag. Ze houd altijd voet bij stuk en zal je nooit gelijk geven, al weet ze dondersgoed dat jij wel gelijk hebt. Ze kan enorm bot en gemeen doen en vrouwen liggen haar totaal niet. Ze kan er niet mee opschieten, vooral omdat ze zo snel gekrenkt zijn en niet tegen een grapje kunnen. Ze maakt nogal graag botte grapjes die vaak ten koste van anderen gaan en voor een klein gevecht draait ze haar hand niet om. Ze heeft maar een kort lontje en kan soms ontzettende woede aanvallen hebben. Dit is ook nogal onhandig gecombineerd met haar weinige geduld. Toch kan je vaak enorm met haar lachen, heel vaak serieus zal ze wel niet zijn. Alleen als ze chagrijnig is kan je het maar beter niet proberen. Echt goed met haar praten kan je niet, maar als je een vriend bent zal ze het proberen en goede raad geven. Met mannen raakt ze makkelijk bevriend, maar met vrouwen niet. Dat zal er nog best raar uit zien als ze zich als man voor zal doen.
    Uiterlijk:


    Sadie is nou niet bepaald de mooiste vrouwelijke verschijning, dit vooral omdat ze behoorlijk dun en mager is, iets waar ze zelf maar weinig aan kan doen. Hierbij is ze ook nog eens lang voor een vrouw en heeft ze amper vrouwelijke vormen. Ze kluift vaak op haar al zo korte nageltjes en omdat haar polsen eng dun zijn, komen haar handen daardoor wat groter en mannelijker uit. Gelukkig heeft ze iets meer geluk in haar gezicht. Ze heeft mooie maar bleke volle lippen, hoge jukbeenderen en een klein neusje. Haar donkerblonde haar zal ze dan weer een minpunt noemen, omdat het weerbarstig is en nooit valt zoals zij het wilt. Het is niet helemaal stijl want er zit op sommige stukken een lichte slag in. Ze veegt het vaak gewoon uit haar gezicht en het lijkt altijd warrig te zitten.
    Sadie kan zich wel gemakkelijk als man verkleden omdat ze haast geen vrouwelijke vormen heeft. Ze draagt gewoon wat wijde kleding om de kleine vormpjes die ze wel heeft te verbergen, haar wilde haren bind ze vast in haar nek en heeft altijd een lelijk hoed om, om haar gezicht iets te verbergen, aangezien die nog wel redelijk vrouwelijk aan doet. Hierdoor zal ze ook niet echt dichtbij de anderen komen en lichtelijk afzijdig zijn.
    Situatie: Sadie is geboren bij de dienstmeid van een gouveneur, die ook haar vader was. Dat mocht echter niet uitkomen, waardoor ze haar moeders achternaam kreeg en op haar vijftiende weg moest. Sindsdien doet ze zich voor als een hoer, maar dat is ze echter niet. Ze krijgt elke week een geldbedrag van haar vader om van te leven, zolang ze zich maar voordoet als een hoer en nooit vertelt dat hij haar vader is. Eigenlijk is Sadie dan ook nog een maagd, hoewel ze zich soms enorm uitdagend en vunzig kan gedragen.
    Nu wilt ze eens wat anders, ze is negentien en wilt niet meer leven van het kleine beetje geld dat ze elke week van haar vader krijgt. Ze wilt niet meer hoeven doen alsof ze een hoer is en ze wilt het avontuur. Hierdoor heeft ze zich verkleed en gaat ze door onder de naam 'Sam Lewin' om zichzelf zo op een piraten schip te krijgen. Met haar uiterlijk lukt dat prima.


    Your make-up is terrible

    Lijstje:
    Naam: Rebekah Allyn.
    Rol: Dochter van een kledingmaker.
    Leeftijd: 21 jaar.
    Geslacht: Vrouwelijk.
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Situatie:
    Verleden, situatie van het heden. Waar woont hij/zij, financiële situatie etc.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Nog mensen die er veel voor voelen een jongen te spelen? ;p
    Ik kan ze helaas niet spelen, maar als een ander het wilt lijkt me dat toch wel leuk.
    Het hoeft niet perfect 1-1 te zijn met jongens en meiden,
    maar iets in dezelfde richting is denk ik wel leuk.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik twijfel. Ik wil best een dubbelrol doen, maar ik denk niet dat ik altijd tijd heb om veel te posten..


    Aan niets denken is ook denken.

    Endure schreef:
    Nog mensen die er veel voor voelen een jongen te spelen? ;p
    Ik kan ze helaas niet spelen, maar als een ander het wilt lijkt me dat toch wel leuk.
    Het hoeft niet perfect 1-1 te zijn met jongens en meiden,
    maar iets in dezelfde richting is denk ik wel leuk.

    ik zou er zo een maken maar ik heb er al twee en een derde wl ik liever niet


    Remember to be ridiculous.

    Ik zal zaterdag later in de middag en 's avonds niet posten vanwege een partehh. Dus mijn post komt waarschijnlijk pas zondagavond, afhankelijk van wanneer jullie willen starten :].

    Lijstje:
    Naam: Ace.
    Rol: Kapitein.
    Leeftijd: 27 jaar.
    Geslacht: Man.
    Innerlijk: Ace is een piraat in hart en nieren: onhandig, meer dronken dan nuchter met oog voor vrouwelijk schoon. Hij gedijt tijdens enteringen en plunderingen en heeft er schik in om de adel de stuipen op het lijf te jagen. Hoewel het woord 'discipline' niet in zijn vocabulaire voor komt en hij niet van formele poespas houdt, zal hij er de hand niet voor om winden om zijn kameraden te redden mocht de nood echt aan de man zijn.
    Naast zijn typerende onhandigheid, perversheid en de hobby om de avonden te spenderen met kaartspelen (onder het genot van een fles rum) is Ace een van de weinige piraten die zowel kan lezen als schrijven. Het laatste is ook een grote hobby van hem. In de vijftien jaar die hij op de Medusa doorbracht heeft hij verschillende schrijfsels op papier staan.
    Daarnaast is hij dol op Cubaanse sigaren met het gevolg dat je hem niet van zijn beste kant zal zien mocht je het in je hoofd halen van zijn voorraadje te snoepen. Het ruilen van verschillende goederen is een piratengewoonte die ook hij zich ter harte neemt.
    Hoewel Ace soms als een lafaard met een overvloed aan spraakwater over doet komen is hij tijdens gevechten ongewoon fel en onberekenbaar en daarom een formidabele tegenstander. Hij is niet iemand die leert vechten door boekjes en theorie, maar juist tijdens de harde praktijk veel opsteekt.
    Uiterlijk: Ace moet het niet hebben van een bootwerkerslijf. Hij is vrij klein en slank vergeleken met verschillende bemanningsleden. Hij heeft grijze ogen, een vrij dunne en scherpe neus en dunne lippen. Zijn huid is blank maar kan goed bijkleuren in de zon. Zijn haar is bruin van kleur, komt tot halverwege zijn rug en heeft vaak een vlassige, slordige indruk. Ace kamt het zelden uit gemakszucht en heeft het doorgaans met een rood lint in een paardenstaart gebonden. Soms draagt hij ook een vlecht of heeft hij het los.
    Hij draagt een zilveren ketting, een losse witte katoenen blouse die openstaat aan de voorkant en rond zijn middel bijeen is gebonden met een bordeauxrode sjaal die als riem dient. Hier omheen draagt hij een gesp met zijn degen. Om zijn pols draagt hij een rood lintje, dat als reserve dient mocht hij het lint om zijn staart kwijt raken. Hij heeft een donkerbruine riem die hij in zijn afgedragen zwarte laarzen stopt. Soms loopt hij ook blootsvoets met een khakigekleurde broek, afhankelijk van zijn wensen.
    Situatie: Ace groeide op als derde en jongste zoon van een arm arbeidersgezin op Tortuga en hielp al vanaf jonge leeftijd mee als bootsjongen bij een koopvaardijschip om bij te dragen aan het gezinsinkomen. Hierdoor was hij vaak maanden van huis en leerde hij al als kind ware eenzaamheid en heimwee kennen. Zijn moeder valt te omschrijven als vriendelijk, zachtaardig maar streng mocht het nodig zijn. Zijn vader was echter vaak afstandelijk naar zijn jongste zoon toe en was niet erg complimenteus. De man keek doorgaans alleen naar de jongen om wanneer het payday was.
    Een grote ommekeer in zijn leven vond plaats tijdens het bezoek van een verre neef, die het voorrecht was gegeven om te studeren aan een prominente school. Hoewel Ace ook opperde om naar school te gaan, werd dit idee al gauw door beide ouders de grond in geholpen met het argument dat er A: geen geld was en B: Ace nog niet eens kon lezen en schrijven, laat staan aan zaken als hogere wiskunde en psychologie beginnen. Maar Ace gaf niet op en na twee weken stiekem toch naar de school te zijn geweest, werd hij eruit gegooid toen de directeur erachter kwam dat een leerling ten onrechte meedeed aan het programma. Zijn neef besloot hem te leren en schrijven en leerde hem wat hij op zijn beurt op school had geleerd. Hierdoor kwam Ace erachter dat hij een redelijk vlugge leerling was en psychologie en schrijven hem erg interesseerde. De destijds twaalfjarige jongen opperde nogmaals bij zijn ouders om naar school te mogen - onder de belofte dat hij harder zou werken en meer geld zou bijdragen als hij klaar was - maar dat leverde hem enkel een hard pak slaag nodig en de boze woorden van een vader die zei dat hij geen recht had om met trots zijn achternaam te dragen als hij zich uit de hoogte zou gaan gedragen als elitescholiertje. Sindsdien heeft Ace het vertikt om zijn achternaam te noemen, zichzelf voornemend om onder zijn eigen naam en zijn eigen naam alleen een toekomst op te bouwen.
    Een paar dagen na dat voorval is Ace opnieuw met een koopvaardijschip meegegaan, dat geenterd werd door piraten. Ace was samen met drie andere bemanningsleden de enige die de overval overleefde en werd aangenomen als dekzwabber op het schip, na veel smeken. De toenmalige kapitein maakte gebruik van Ace' kleine handen voor verschillende karweitjes waar lompe piratenhanden niet bij konden, zoals geweerlopen schoonmaken. Ook werd zijn lees- en schrijfvaardigheid ten volste benut onder de piraten.
    Nu, twaalf jaar later, is Ace zelf de kapitein van het schip na de opvolger van de eerste vriendelijke kapitein afgezet te hebben. Hoewel zijn overmatig drankgebruik, onhandigheid en perverse humor blijven, heeft hij zichzelf toch gezworen om zich een beetje meer verantwoordelijkheid aan te meten nu hij het hoofd is van de Medusa, die nodig, heel nodig gerepareerd dient te worden.
    Extra: het rode lint om zijn haar dient als eerbetuiging aan het overlijden van zijn oudere broer, wiens favoriete kleur rood was.

    Kan nog aangepast worden, just wrote the basic shizzol.


    No growth of the heart is ever a waste

    Zondagavond is wat mij betreft prima, dan kunnen mensen in het weekend nog aanmaken en dan is er ook niet meteen een explosie aan berichten als de RPG start, wat meestal wel het geval is als je hem op bijv. zaterdagochtend opent :p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Zondagavond is wat mij betreft prima, dan kunnen mensen in het weekend nog aanmaken en dan is er ook niet meteen een explosie aan berichten als de RPG start, wat meestal wel het geval is als je hem op bijv. zaterdagochtend opent :p


    Ja, dat vind ik echt fijn. Dan mis ik ook niet een hele hoop.


    Aan niets denken is ook denken.