• Het is de 18e eeuw wanneer het prachtige schip Medusa wordt overvallen door een plotselinge storm. Veel bemanningsleden komen hierbij om, het grootste gedeelte van de voorraden verdwijnen in zee en het schip loopt veel schade op. De kaptein, Ace __ besluit aan te meren bij Tortuga, daar zijn immers al bij in de buurt. Daar zullen zij verblijven tot het schip gemaakt is en er nieuwe bemanningsleden en voorraden zijn. Helaas kost dit alles wel veel geld en dat hebben ze niet zo één, twee, drie, dus zullen ze gauw met een oplossing komen mochten ze ooit nog met de Medusa willen varen.


    Belangrijk:
    Deze RPG heeft zoals jullie merken geen erg vaste verhaallijn, jullie zijn dus behoorlijk vrij te doen wat je wilt. Om deze RPG lopende te houden zijn er dus ook allerlei aparte personages nodig en laat ik wat meer toe (geen magische/futuristische dingen), in de eerste post zal ik een aantal ideeën zetten.

    Alleen meedoen als je:
    1) Graag langere stukken schrijft (rond 350 woorden of meer) en bereid bent dit te doen. (Hier tips!)
    2) Graag meedoet aan RPG's waarin geen Mary Sue's meespelen en die dit zelf ook niet doen.
    3) Graag meedoet aan RPG's waarbij het topic niet na één dag alweer vol zit, waardoor als je het wat drukker hebt met school, ook gewoon nog mee kan doen, omdat er simpelweg minder vaak gepost wordt (maar wel langer geschreven natuurlijk)..
    4) Het prettig vinden dat het gemeld wordt als iemand wilt stoppen met de RPG en als dit zelf ook doet.
    5) Je personages niet enkel één op één gesprekken laat voeren met steeds dezelfde persoon.

    Regels:
    - Je houden aan het bovenstaande.
    - Niemand buitensluiten. (Gebeurt dit wel, PB me dan, dan zal ik het proberen op te lossen)
    - 16+ is toegestaan, zet het er desnoods wel bij.
    - Niet zomaar moorden zonder toestemming.
    - Niet extreem veel voor anderen bepalen.
    - En al het andere gebruikelijke.

    Lijstje:
    Naam: Volledige naam.
    Rol: Wat is hij/zij? Bemanningslid of nog niet.
    Leeftijd: 18-28
    Geslacht:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Situatie: Verleden, situatie van het heden. Waar woont hij/zij, financiële situatie etc.

    Personages:
    De getallen die erachter staan geven topicnummer & paginanummer waar je ze kan vinden aan.

    Bemanningsleden:
    Tortura - Asilah Layla Salomn - 22 - 1,1
    Endure - Abigial (Abby) Rosaline Valence - 21 - 1,5

    Sytze - Ace - 27 - kapitein - 1,6
    Sid - Tristan Wright - 24 - 1,2
    Sid - Natambu Mmba - 25 - 1,2


    Overige:
    xDesire - Anna Marina Blackwater - 20 - Navigator - 1,1
    Gipsy - Beaudine Anna-Mae Hawkins - 18 - Dievegge/Huurmoordenares - 1,1
    Squib - Alida Maria Nevárez - 20 - Dochter herbergier - 1,5
    Neiva - Florence Levesque - 19 - Gouverneurs dochter - 1,6
    Endure - Aiyana Kateri Chestio - 22 - Opvarende Medusa, indiaan - 1,7
    Assassin - Sadie Delilah Lyons / Sam Lewin - 19 - Bastaards dochter - 1,7
    Exasperated - Allycia Cassandra Black - 21 - Dochter eigenaar taverne - 1,7

    Squib - Lemuel Charles Edwards - 19 - Novice weggelopen uit klooster - 1,1
    SICKENING - Myles/Bandit - 24 - Huurmoordenaar/Dokter - 1,2
    Assassin - Cedric Cook - 24 - Charmeur - 1,4
    Gipsy - Logan Wade Earnshaw - 27 - Ontsnapte gevangene - 1,4
    Cheops - William Marlbourough - 28 - Opvarende Medusa - 1,5
    Goldenwing - Gavin Sloan Honiahaka - 22 - Opvarende Medusa, indiaan - 1,7


    Nog vragen?
    Dan kan je ze altijd aan mij stellen of aan andere spelers.

    [ bericht aangepast op 16 dec 2012 - 20:18 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    @Endure, een ouderwets woord voor prostituee is lichtekooi


    Remember to be ridiculous.

    Squib schreef:
    @Endure, een ouderwets woord voor prostituee is lichtekooi



    Of de meisjes van plezier


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Lijkt me echt grappig, als je naar a'dam gaat en tegen iemand zegt; 'Zeg, laten we naar de lichtekooien gaan!'
    Ik denk dat ze je dan heel vreemd aankijken.


    Aan niets denken is ook denken.

    Lieve schat, Asilah is 22 niet 20. :'].


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Sorry, zal het fixen als ik op pc zit :p dames van plezier vind ik wel goede, al zal het voor de bemanningsleden wel gewoon hoeren zijn xd


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Sorry, zal het fixen als ik op pc zit :p dames van plezier vind ik wel goede, al zal het voor de bemanningsleden wel gewoon hoeren zijn xd



    Aye aye haha


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Naam: Tristan Wright
    Roepnaam: Tristan
    Rol: Piraat
    Leeftijd: 24
    Geslacht: man
    Uiterlijk :


    Tristan laat zijn donkerbruine haar -donkerder dan de foto- groeien tot het bijna aan zijn schouders komt en laat het dan weer erg kort knippen. Hij heeft groene ogen -klopt niet echt met de foto, I know, maar ze zijn groen-, hoge jukbeenderen, dunne lippen en een stoppelbaardje. Kortom, een vrij mannelijk en aangenaam gezicht.
    Hij heeft twee grote lange littekens op zijn rug, maar die zijn bijna ‘weggewerkt’ door 40 kleine andere (van zweepslagen). Tristan heeft een normale lengte, niet abnormaal groot en niet abnormaal klein en is ook maar gemiddeld gespierd.
    Hij draagt gewoon laarzen en een zwarte broek, een wit hemd, een riem met een rapier aan, een gouden ringetje in zijn rechteroor en meestal een rode sjaal om zijn haar uit zijn ogen te houden. Hij heeft een chique jas, maar die draagt hij nooit.
    Karakter: Tristan heeft een gerust gemoed en een messcherp verstand. Hij heeft het talent om zichzelf uit onaangename situaties te helpen, waar hij naar zijn mening net iets te veel in verzeild geraakt: hij trekt problemen aan zoals riolen ratten. Hij is nobel, eerder op zichzelf, nogal slordig, een optimistische levensgenieter en een goede leugenaar.
    Zijn grootste tekortkoming is ongeduldigheid. Hij kan niet tegen wachten en verveeld zich snel. Daarnaast kan hij ook best egoïstisch en verwend zijn en een te snel grote mond opzetten. Maar uiteindelijk heeft Tristan het hart wel op de juiste plaats. Meestal.
    Likes: Abby, drank, zijn rapier ‘Jane’, winnen, avontuur, uitdagingen, lachen
    Dislikes: Verveling, verliezen, wachten, koude, zeurende mensen, slecht eten
    Liefde: Abby is zijn alles.
    Verleden; Tristan is wees geworden op zijn vijfde, door de pest. Hij is gelukkig niet bij slavenhandelaars terechtgekomen, maar in het huis van een rijke, jonge weduwe die zich over hem heeft ontfermt. Ze verplichtte hem lessen te volgen in talen, wiskunde en leerde hem zelf fijne manieren. Daar is hij tot zijn 16e gebleven, tot ze hertrouwde met de eigenaar van een katoenplantage in Guyana en naar daar verscheepte. Tristan kon de man niet uitstaan en liep weg terwijl ze inscheepten. Daarna kwam hij terecht bij een niet-alledaagse, gesofisticeerde dievenbende, waar hij naast zakkenrollen ook een beetje worstelen en messenwerpen leerde, niet meer, omdat hij in die tijd helemaal tegen geweld was.
    Van het leven op zee wist Tristan bijna niets, waardoor hij waarschijnlijk een van de slechtste piraten ooit aan boord was. Tegenwoordig is dat al wel gebeterd, maar vraag hem toch maar geen al te moeilijke dingen.
    Hij is tot zijn 18e in de bende gebleven, tot ze werden verraden en allemaal opgehangen. Behalve Tristan dus, omdat de verrader nog bij hem in de schuld stond. Toen de bende was opgerold, is Tristan hun fortuin gaan ophalen in een geheime kluis. Door dit voorval is hij nogal op zichzelf geworden. Daarna is hij beginnen rondtrekken, maakte hier en daar vrienden, smokkelde en stal soms nog eens wat om zo uiteindelijk met een paar bevriende smokkelaars in Tortuga te strandden. Daar heeft hij ergens nog een aardig spaarpotje in een kluis.
    Extra: Tristan heeft in die jaren van smokkelen en zwendelen één man tot aartsvijand gemaakt: luitenant Edward Henry Haugh. Hij was degene die bende oprolde: hij kende de leider van zijn jeugd en wilde hem kapotmaken. Haugh kon het ook niet kon verkroppen dat er blijkbaar één lid meer was dan het aantal dat hij had doorgespeeld gekregen van de verrader, want dat maakt zijn werk incompleet en als er iets is waar luitenant Haugh niet tegen kan… Ook Tristans illegale praktijken na de bende, maakten hem een doorn in het oog van de luitenant.
    Toevallig liep Haugh Tristan tegen het lijf tijdens het enteren van een smokkelaarschip. Haugh bezorgde hem toen de 2 wonden op zijn rug (hetgeen wat misliep was dat Tristan, die zich naar goede gewoonte altijd uit problemen uitpraatte, voor de eerste keer geen gehoor kreeg en zich nog niet kon redden met een zwaard). Tristan heeft Haugh op het laatste moment nog kunnen afstraffen (eigenlijk geheel toevallig, door uit te glijden op het natte dek) met een litteken in zijn hals, net voor hij zichzelf overboord wierp/struikelde. Sindsdien zit Haugh achter hem aan, om finaal met Tristan af te rekenen, zoals hij “in het begin al had moeten doen.” Toen Tristan maanden later weer hersteld was, is hij als een gek beginnen oefenen met een rapier om nooit meer zoiets mee te maken en ondertussen is hij zijn gelijke nog niet tegengekomen. Bovendien is de Medusa zijn veilige haven, Haugh is Tristan's spoor sinds zijn aanmonstering compleet bijster.
    De kleinere littekens komen van de 40 zweepslagen die de vorige kapitein van de Medusa hem ooit heeft laten geven, omdat hij en Abby een verstekelinge hadden helpen verstoppen.
    Tristan Wright is ook niet zijn echte naam, maar de naam die hij van de weduwe kreeg. Ook over zijn ouders liegt hij steevast. Behalve Abby weet niemand dit.



    Naam: Natambu Mmba
    Rol: Piraat / vechtersbaas
    Roepnaam: Nate, Europeanen kunnen zijn naam dikwijls niet juist uitspreken en dan heeft hij liever dat ze hem zo noemen.
    Leeftijd: 25
    Geslacht: man
    Uiterlijk:


    Natambu is een mulat. Hij heeft heel kort bruin haar, bijna zwarte ogen, een platte neus en vrij dikke lippen. Hij heeft een snor en een baardje. Natambu is niet bijzonder groot en verassend veel sterker dan je zou denken. Hij draagt doorgaans een zwarte broek en gilet, met of zonder hemd, stevige laarzen en is altijd (zichtbaar en onzichtbaar) gewapend, hoewel hij liefst met zijn blote vuisten (en een boksbeugel) vecht.
    Karakter: Natambu is optimistisch, trots, arrogant, gewelddadig, koppig en heel zelfverzekerd. Hij speelt het spel zoals de meesten niet eerlijk, maar hij is zo listig en beangstigend dat niemand daar iets op durft te zeggen. En anders pakt hij hen wel terug.
    Natambu is een geboren leider, of hij is in elk geval dominant genoeg om bevelen te geven, maar hij gebruikt mensen uitsluitend voor zijn eigen profijt. Hij is vriendelijk, tot mensen niet meer doen wat hij van ze verlangt, en een tikje te snel kwaad. Natambu schrikt niet terug voor sadistische praktijken en is een echte doorbijter, door zijn harde jeugd.
    Likes: Vechten, winnen, drank, seks, macht, geld
    Dislikes: Mensen met meer macht dan hij, mensen die niet luisteren, zwakkelingen, verliezen
    Verleden; Natambu’s moeder was een slavin (de keukenhulp), zijn vader een blanke koopman. Toen hij een jaar of 13 was, werd hij verkocht aan een oude Fransman als gezelschap voor diens kleinkinderen. Die oude Fransman stierf in zijn slaap toen Natambu 16 was en samen met de zwarte kokkin, de tuinman en een flink deel van geld van de Fransman (waar ze valse documenten van lieten maken om hun vrijheid te bewijzen), vluchtte Natambu terug naar Afrika, om zijn moeder te vinden. Helaas kwam hij te laat en was zijn moeder een jaar eerder gestorven. Woedend heeft hij toen het huis van zijn vader in brand gestoken en gezworen dat hij iets zou bereiken in zijn leven. Vervolgens begon hij te werken als opzichter op slavenschepen (eerst Franse, daarna een Engels), waar hij opvallend onverschillig en wreed was voor de slaven die werden vervoerd. Natuurlijk kreeg hij minder betaalt dan de blanken, maar hij was tenminste vrij. Zo voer hij een paar jaar de driehoek tussen Afrika, Amerika en Europa. Tijdens die reizen kwam hij ook in contact met piraten en hun levenswijze begon hem hoe langer hoe meer aan te trekken. Een paar maanden geleden nam hij de beslissing om er ook een te worden en liefst dan kapitein.
    Extra: Natambu kan amper lezen en nog minder schrijven, maar genoeg om zich te redden. In kaarten interpreteren is hij wel een krak.
    Als er een muiterij uitbreekt, is hij steevast de aansteker.

    [ bericht aangepast op 5 feb 2013 - 22:53 ]


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Misschien dat ik morgen nog een man aan maak, nog niet zeker (:
    Hangt er vanaf hoeveel mannen er nog opduiken in deze RPG.
    Mannen zijn meestal erg zeldzaam(cat)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Hmm, misschien ga ik toch nog mee doen.


    Your make-up is terrible

    Ik ga m'n mannetje even invullen!


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Lijstje:
    Naam: Myles/Bandit
    Volledige naam: Myles Morrison Brandt
    Rol: Dokter/huurmoordenaar
    Wat is hij: Dokter
    Leeftijd: 06-06. 24 jaar oud.
    Geslacht: Mannelijk.
    Innerlijk: Myles is een verantwoordelijk iemand, maar dit kan snel omslaan, aangezien Myles niets of niemand vertrouwt, door vele gebeurtenissen in zijn leven. Hij is vaak paranoide door zijn nachtmerries, en is daardoor ook niet altijd het zonnetje in huis. Als iemand zijn hart toch weet te veroveren, ongeacht man of vrouw, zal hij diegene beschermen met zijn leven. Myles is daarbij ook zeer intelligent en ziet wanneer mensen tegen hem liegen, waar hij overigens slecht tegen kan. Emotioneel worden doet hij als hij helemaal alleen is; voor de rest toont hij geen emoties.
    Uiterlijk: Wie het uiterlijk van Myles op het eerste gezicht moet beoordelen, zou zeggen dat hij intimiderend overkomt met zijn masker en leren handschoenen. Alleen zijn lange zwarte lokken en zijn bleke huid zijn te zien, aangezien het masker niet alles bedekt. Neus, mond en ogen zijn cruciale herkenningspunten, dus houdt hij deze verborgen totdat zijn omgeving naar zijn mening veilig is. Onder het masker zit en prachtige kaaklijn verborgen, en een paar felblauwe ogen. Zachte lippen, maar een groffe uitdrukking op zijn gezicht. Als Myles mensen moet behandelen, gaat zijn kleine brilletje met vergrotende functie op, en zijn angstaanjagende doktersjas aan.
    Situatie: Myles Morrison Brandt, de succesvolle zoon van hoge-rangs priester Nigel Brandt en huisvrouw Maria Fertiga was dokter in Tortuga, totdat hij besloot dat alleen dokter zijn niet genoeg was; hij mengde zich met de ondergrondse zaken, en werd aangenomen bij een organisatie vol huurmoordenaars, die stuk voor stuk vreemde maskers droegen. Hier kwam hij de elegante Charbella tegen, waarmee hij vijf jaar getrouwd is geweest totdat een kogel in haar hoofd haar doodde. Myles kon haar niet redden, hoe hard hij ook probeerde. Uiteindelijk heeft hij Charbella begraven met zijn blote handen, en zwoer liefde en moorden af. Sindsdien is hij weer dokter geworden, maar de organisatie knaagt nog steeds aan Myles. Hij moet weg uit Tortuga.
    Likes: Drank, hoeren, gokken, schilderen, viool spelen, dokter zijn.
    Dislikes: Sinaasappelen, vroeg opstaan,kinderen.
    verfrommeld geld, de geur van juten zakken.

    Met masker:



    Zonder:


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Je personage is echt geniaal.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Tortura schreef:
    Je personage is echt geniaal.

    Dankuzeer, ik doe mijn best! (:

    Even aan iedereen trouwens: Ik ga RPG'en vanaf mijn telefoon, dus kan soms langzaam zijn. Voor de rest doe ik wel serieus mee. (:

    [ bericht aangepast op 10 dec 2012 - 0:56 ]


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik zat eerst te twijfelen of ik mee al doen, maar die leuke rollen hebben me overgehaald. Ik heb alleen vandaag niet veel tijd om een uitgebreide rol te maken, is het goed als ik dan eerst alleen een beginnetje maak?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Haha, echt een mengelmoes van personages, me gusta (:
    Die van mij komt wss morgen.

    Ik vind Myles trouwens echt een griezel D:

    [ bericht aangepast op 10 dec 2012 - 8:31 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.