• Ik heb er wat over opgezocht, en het lijkt me echt fucking scary :x Is er iemand die al is een lucide droom heeft gehad? Of mensen die het van plan zijn? xd

    Meer informatie over een lucide droom


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Het gebeurd trouwens vaak dat als je het je realiseert je wakker word ;p


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Yeah. Dat was echt super epic! Ik liep door de straat van m'n oude buurt, kwam een paar voetgangers tegen en zei: 'hoi, ik ben aan het dromen.' Megustaaa.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik moet dat dus echt niet proberen, al denk ik sowieso dat het me niet gaat lukken. Ik Moet bij een klein beetje jeuk sowieso krabben, anders ga ik helemaal spastisch doen van de jeuk. :"D
    En als ik aan "iets" moet denken gaat het vaak gelijk de horror kant op, of denk ik juist aan dingen die ik eng vindt.

    Ik moet dat eigenlijk wél doen, en dan alleen aan anime denken. OH GOD, THE PERFECT WORLD.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2012 - 22:11 ]

    Oromis schreef:
    (...)
    Is precies hetzelfde: "Een lucide droom is een droom waarbij de dromer zich bewust is van het feit dat hij droomt."
    Bron: Wikipedia

    In mijn ervaring niet. Ik kan soms wel bepaalde dingen uit mijn droom manipuleren, maar ben me dan niet tegelijkertijd bewust van het feit dat ik droom, op een uitzondering na. Toen was ik in gevaar en zei ik tegen mezelf om tot rust te komen: heanig an, het is maar een droom. Dat was een van de drie keren dat ik een lucide droom had. Manipulatie zijn wel meer gevallen van naar mijn ervaring. Zo kan ik het soms voor elkaar spelen om in een droom te gaan vliegen als ik maar hard genoeg ren en genoeg wilskracht erin zet. Ik ben er ook achter gekomen dat als ik bang ben om gevonden te worden, dat ik juist gevonden word. Dus zei ik tegen mezelf toen dat eens gebeurde in een droom: niet bang zijn, ze vinden me niet. En toen werkte het ook. En als kind wou ik heel graag over de Addams Family dromen en op een gegeven moment lukte dat.
    Een andere keer dat ik een lucide droom had was dat ik in mijn oude buurt rondliep op een zomerdag, twee mensen tegenkwam en daartegen zei: 'Hallo, dit is een droom.' En nog een keer was toen ik me verstopte achter een schutting en naar de straat keek om een paar kinderen in de gaten te houden die me zochten. Ik draaide me om en toen draaide ik weer terug en toen zag ik dat het hek was veranderd in een soort gaas, waardoor ze me konden zien. Toen dacht ik iets in de trant van: heh fuck, this kind of shit always happens in dreams/ik wist wel dat dromen veranderen.

    Awesome shit happens in dreams. Didn't even mention the sexual ones *.*


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik Heb het geprobeerd, maar ik val telkens in slaap of net in de laatste paar minuten stil liggen etc, krijg ik een spastische aanval of jeuk. haha
    Dromen onthouden kan ik wel. maar meestal zijn het niet zulke leuke of gezellige dromen. :s Zoals dromen waar mensen tja, op een wrede wijze worden vermoord :s ik weet niet waarom ik daarover droom :s

    [ bericht aangepast op 6 dec 2012 - 22:17 ]


    "If you don't know where to go, any road'll take you there"

    Kubi schreef:
    Ik moet dat dus echt niet proberen, al denk ik sowieso dat het me niet gaat lukken. Ik Moet bij een klein beetje jeuk sowieso krabben, anders ga ik helemaal spastisch doen van de jeuk. :"D
    En als ik aan "iets" moet denken gaat het vaak gelijk de horror kant op, of denk ik juist aan dingen die ik eng vindt.

    Ik moet dat eigenlijk wél doen, en dan alleen aan anime denken. OH GOD, THE PERFECT WORLD.

    That's really awesome ;D. Ik heb een keer over anime gedroomd, een tijdje terug al. Ik was Naruto in een overdekt speelparadijs en ik rende weg voor een fangirl, vluchtte een glijbaan af. Zat Sasuke een opstopping te maken in de glijbaan and I was like: adfkghjdjd mothafuckah glijden, die weirdo zit me achterna.


    No growth of the heart is ever a waste

    Heb ik al meerdere malen geprobeerd dit, maar me nog nooit gelukt. Je krijgt altijd de drang om jezelf te verplaatsen, of krijgt opeens jeuk aan je neus, etc. Dit is trouwens geen lucide droom, een lucide droom heb je als je slaapt en merkt dat je aan het dromen bent, dat je als het ware je droom dan kan besturen. Heb ik eens in de maand, meestal, trololol.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik heb het geprobeert.
    En het was best... eng :'D
    Na een tijdje voelde ik inderdaad zo'n druk op mijn borst, en af en toe hoorde ik wat vreemde geluiden die niet echt in mijn kamer thuis hoorden, lol.
    Nja, op een gegeven moment kon ik mijn ogen niet meer open doen, en na een tijdje stopte het.

    Maar ik ben dus van plan om te gaan oefenen om mijn dromen onder controle te houden, dat lijkt me wel heel apart. c:


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Geprobeerd.De druk op m'n borst kreeg ik al heel snel en mijn lichaam leek beetje bij beetje zwaarder te worden, maar ik bleef te bewust van alles om me heen. Daarbij werd de jeuk aan mijn neus echt ondragelijk na een tijdje x_x. Ik kreeg ook steeds spastische trekjes, lol. Het niet bewegen was lastig, maar niet het moeilijkste. Ik had meer moeite met niet slikken, want dat deed ik echt heel vaak en dan beweegt je lichaam ook weer.
    Na een uur (heb respect, volgens mij heb ik nog nooit zo lang stil gelegen) gaf ik het op en opende ik mijn ogen. Er leken wat witte wazen door mijn kamer te zweven en sommige voorwerpen veranderede steeds van grootte, maar verder geen hallucinatieshit. Ondanks dat de paralysis niet goed gelukt was, was ik wel gedeeltelijk verlamd, ik kon alleen mijn vingers nog een beetje bewegen. Toch kon ik, na een beetje druk te zetten, me al snel weer bewegen.
    Ik denk dat dit me wel zou lukken als ik een stuk moeier was. Nu was ik me te veel aan het concentreren op het niet bewegen en aan het klagen dat ik het niet lang meer vol zou houden x].


    i put the fun in funeral

    Ik droom regelmatig lucide zonder dat ik twintig tot dertig minuten doodstil hoef te liggen of ga hallucineren, haha. Wat ik doe is meer een kwestie van bepaalde handelingen zo vaak herhalen dat je het tijdens het dromen ook gaat doen. Als je ziet dat er bijvoorbeeld iets niet klopt, zoals een klok die constant van tijd verspringt, heb je door dat je droomt en kun je die droom sturen. Ik heb mezelf er een tijdje in getraind en het lukte toen redelijk, maar ik moet zeggen dat het de laatste tijd slechter gaat. Ik begrijp dat je bang bent voor nachtmerries, maar als je het grapje eenmaal doorhebt kun je die gewoon sturen. Zelf vind ik het leuk om mijn droom zo te manipuleren dat ik een vampier ben en geweldig kan vechten. Het gebeurt niet vaak, maar als het lukt, is het awesome. (krul)

    [ bericht aangepast op 7 dec 2012 - 13:43 ]


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik vind nachtmerries eigenlijk veel leuker dan normale dromen. Wat of ik droom "niks" of ik droom iets wat vreselijk saai is. Nachtmerries zijn dan een welkome afwisseling.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Toen ik 6/7 jaar was had ik gedroomt dat Bart van the Simpsons mij wou vermoorden. Ik kon niet geloven dat het een droom was. :'D Zo echt voelde het.
    En dit wil ik wel proberen. Lijkt me cool.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Ik probeerde het vannacht, maar nadat ik volgens mij lang genoeg had gelegen ging ik in een slaapdronken toestand op m'n zij liggen, en tja, toen dacht ik, fuck it, ik ga slapen (krul)


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Ik ga dit sowieso proberen x'D


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Oromis schreef:
    Ik vind nachtmerries eigenlijk veel leuker dan normale dromen. Wat of ik droom "niks" of ik droom iets wat vreselijk saai is. Nachtmerries zijn dan een welkome afwisseling.


    Daarbij valt er vaak flink wat inspiratie uit een nachtmerrie te halen :Y).


    i put the fun in funeral